Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Paridæza Online, De reis begint...
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Karma
Supreme Grandmaster


Geregistreerd op: 11-9-2005
Berichten: 1741
Woonplaats: Dordrecht

BerichtGeplaatst: Di Dec 12, 2006 6:54 pm    Onderwerp: Paridæza Online, De reis begint... Reageer met quote

Ver van de bekende wereld ligt een nieuw land.
Dit rijke, veelal nog onbekend, gebied word Paridæza benoemd, het paradijs. Nog maar kort worden de grote rijkdommen aan erts, en de rijke vruchten van de aarde hier ontgonnen door mens en dwerg. Veel gebieden zijn nog onontdekt in dit schijnbare hemelse vruchtbare nieuwe land. De ruïnes en oude wegen zijn een teken van een verdwenen oeroude cultuur.

Jullie beginnen je reis naar een pas ontdekte ruïne, gelegen tussen een aantal heuvels overgroeit door gras.
Bevoorraad (standaard) door de hertogheerser van Paridæza, maken jullie (gezelschap van avonturiers en gelukszoekers) je klaar voor de reis...

Het is een mooie rustige morgen. De zon staat nog laag en verdrijft de dauw in dunne mistflarden van het land. Vogels fluiten en een zachte fris briesje waait over de velden. Jullie staan bij de boer die het proviand zal verschaffen, allemaal geregeld door de hertog heerser die jullie de opdracht gegeven hebben. Jullie werken voor de Hertog, maar zullen een bonus krijgen voor de schatten die jullie vinden! De opdracht is een pas ontdekte ruïne te onderzoeken, dicht bij een klein boeren gemeenschap (TZUM) een dag reizen ten westen van Parideaza-stad. Nu staan jullie aan de rand van de stad, de boer is klaar met opladen.
Het paard voor de simpele kar, met jullie uitrusting, staat ongeduldig te wachten. Na een laatste controle van de uitrusting, kijken jullie elkaar aan... de reis begint!


Laatst aangepast door Karma op Di Dec 26, 2006 2:00 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Karma
Supreme Grandmaster


Geregistreerd op: 11-9-2005
Berichten: 1741
Woonplaats: Dordrecht

BerichtGeplaatst: Wo Dec 13, 2006 1:54 pm    Onderwerp: Character Creation Reageer met quote

- Doel: goede roleplay en actie.
- Stijl: beschrijvingen, leuke acties, samenwerken en goede roleplay.
- Maken Character: level 3, geef een beschrijving van het uiterlijk, gedrag en de postieve (en negatieve) kanten. Eventueel een korte achtergrond.
Keuze rassen: mens, dwerg, halfling, half-elf of gnoom (komen in deze volgorde het meeste voor); Keuze classen:
barbarian - barbaar; bard - bard; cleric - priester; druid - druïde; fighter - krijger; monk - monnik; paladin - paladijn; ranger – woudloper ; rogue - vagebond; sorcerer – magiër (spontane magie); wizard - tovenaar (gestudeerde magie);
- Spelsysteem D&D 3/3.5 gebaseerd, regels zijn ondergeschikt aan roleplay.


Stuur je PC-concept/uitwerking naar me op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Lady M.
Leenheer


Geregistreerd op: 28-9-2006
Berichten: 76
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Zo Dec 17, 2006 11:35 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik aai het paard over zijn neus.
"Rustig vriend. Waarom zou jij je ongeduldig maken voor een reis. Geniet van de zon en de vogelliederen. Te lang onder de mensen geleefd?"
Ik geef het paard een appel die ik van het proviand achter had gehouden.

Ik klim op de bok en pak de teugels. "Iedereen klaar?"
_________________
KYS Ma-Ray

Credendo vides...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Vincere
ir.


Geregistreerd op: 18-5-2004
Berichten: 2358
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Zo Dec 17, 2006 4:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik snoer mijn rugzak dicht, gooi em in de bak en klim achterin. Uit mijn scrollcase haal ik een vers stuk perkament en een stukje houtskool en schets mijn medereiziger. Wow, een echte elf! Dat ik dat nog mee zou mogen maken!

Ik kijk om me heen. Waar zijn de andere avonturiers?
_________________
Engineering: where the noble, semi-skilled laborers execute the vision of those who think and dream. Hello, Oompa Loompas of science!

Dulce et decorum est pro alea mori.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord


Geregistreerd op: 14-10-2004
Berichten: 2877
Woonplaats: in een naamloos graf

BerichtGeplaatst: Ma Dec 18, 2006 1:22 am    Onderwerp: Reageer met quote

Geruime tijd blijft het stil - de boer loopt nog wat heen en weer en legt zorgzaam nog een extra zij spek in de wagen.

Dan gaat met een piepend geluid voorzichtig de deur van een honderd meter verderop gelegen herberg open, en met onvaste tred beweegt een dwerg zich in de richting van de wagen. Slechts met moeite is in hem de gangmaker van het afscheidsfeest van gisteravond te herkennen.
_________________
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Karma
Supreme Grandmaster


Geregistreerd op: 11-9-2005
Berichten: 1741
Woonplaats: Dordrecht

BerichtGeplaatst: Ma Dec 18, 2006 2:32 am    Onderwerp: Reageer met quote

Het paard komt tot rust onder de aanraking van Tethoril, even schudt het zijn hoofd van plezier ((de elf ziet dat het paard klaar is voor wat beweging, het heeft lang op stal gestaan)).
De vogels fluiten vrolijk naar de sterker wordende flauwe ochtendzon die boven Parideaza-stad uitrijst in het oosten. De vlakke landbouw gronden, ommuurt met lage stenen muurtjes liggen in vele vrolijke kleuren voor jullie. Het doel zijn de heuvels die daarachter verder naar het westen liggen.
Het is een mooie dag voor een reis, in tegenstelling tot de regen gisteren. Is deze verandering een toeval, of heeft de priester van Farlanghn (god van wegen en reizen) Carrick onder jullie zijn nut al bewezen?
Als de dwerg Hagrim als een ruw blok spierenmassa dichterbij komt, bekomt jullie allen het gevoel:
is er nog één laatste die dit gezelschap compleet zal maken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Lady M.
Leenheer


Geregistreerd op: 28-9-2006
Berichten: 76
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Ma Dec 18, 2006 12:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wacht geduldig tot de dwerg is op gestapt en kijk dan in het rond of ik nog andere reizigers zie, maar we lijken compleet te zijn.
"Okay daar gaan we dan..." Ik spoor het paard aan rustig in beweging te komen.
"Rustig vriend... stap eerst die spieren maar even warm. Je hebt te lang stil gestaan om zo enthousiast de vaart erin te zetten."
_________________
KYS Ma-Ray

Credendo vides...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord


Geregistreerd op: 14-10-2004
Berichten: 2877
Woonplaats: in een naamloos graf

BerichtGeplaatst: Ma Dec 18, 2006 4:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Uit de dwerg komt een moeilijk verstaanbaar gegrom..... "Niet zo hard....."
_________________
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Lady M.
Leenheer


Geregistreerd op: 28-9-2006
Berichten: 76
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Ma Dec 18, 2006 6:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

"Sorry heer, maar als we nog langzamer gaan, gaan we achteruit." grijns ik lichtelijk vermaakt.
_________________
KYS Ma-Ray

Credendo vides...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord


Geregistreerd op: 14-10-2004
Berichten: 2877
Woonplaats: in een naamloos graf

BerichtGeplaatst: Ma Dec 18, 2006 9:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

"Die ruïne loopt niet weg", brom ik. "En zijn we niet iemand vergeten?"
_________________
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Karma
Supreme Grandmaster


Geregistreerd op: 11-9-2005
Berichten: 1741
Woonplaats: Dordrecht

BerichtGeplaatst: Ma Dec 18, 2006 11:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Er was inderdaad sprake van een reisgroep van vier. Alhoewel alle voorbereidingen klaar zijn, besluit het groepje toch nog even te wachten.
Eventueel is er ook de mogelijkheid om in Tzum elkaar nog op te zoeken.

Carrick denkt aan de verzegelde brief die hij van de hertog meegekregen heeft voor aanwijzingen, misschien is het nu de tijd die te openen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord


Geregistreerd op: 14-10-2004
Berichten: 2877
Woonplaats: in een naamloos graf

BerichtGeplaatst: Di Dec 19, 2006 4:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De dwerg kijkt even verbaasd op, maar realiseert zich dan dat dit degene moet zijn die er gisteren op het feest niet bij was. Hij bekijkt de nieuwkomer kort, niet onwelwillend, maar met een blik die verraadt dat hij het niet erg had gevonden om het vertrek nog een paar uur uit te stellen.

"Hagrim", spreekt hij. "Hagrim, zoon van Farrim." "Hagrim Thrak, van Nibbana."
_________________
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Lady M.
Leenheer


Geregistreerd op: 28-9-2006
Berichten: 76
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Di Dec 19, 2006 8:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

"Ho maar paardje..." zeg ik zacht tegen het enthousiaste dier, terwijl ik zacht aan de teugels trek om hem tot stilstand te manen, "ik geloof waarachtig dat we nog meer gezelschap krijgen."
"Mijn excuses heer." zeg ik tegen de man die ondertussen al in de wagen gesprongen is. "Ik was in de veronderstelling dat we compleet waren. Ik vrees dat ik gisteravond vooral van mijn eigen gezelschap heb genoten en zodoende niet voldoende op de hoogte ben van de samenstelling en grootte van ons reisgezelschap."
Nogmaals kijk ik in de rondte of ik nog meer mensen aan zie komen lopen, maar wacht ditmaal tot ik uitsluitsel krijg dat de groep compleet is. "Enneh... Tethoril is de naam... Tethoril Moonshade."
_________________
KYS Ma-Ray

Credendo vides...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Storyteller
Ridder


Geregistreerd op: 7-2-2005
Berichten: 168
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2006 6:33 am    Onderwerp: Reageer met quote

Net voorbij een bocht in het pad, achter wat bomen vandaan rijdt een kleine caravaan van drie wagens het pad af. De caravaan is getrokken door paarden, en er zitten zongebruinde mannen en vrouwen op de wagens. Er staat op de bok van de voorste wagen een wat gespierde man met zwarte baard die knikt naar de boer, in herkenning.

"Goededag, oude vriend", roept de man met baard, "Ik heb hier een verstekeling die wellicht meer in jouw reisgezelschap past dan het mijne".

Vanaf achter de eerste wagen loopt een man, met lang bruin haar langszij en kijkt naar de lieden op en om de boeren wagen. Hij is gespierd, en ziet er erg lenig uit. Hij loopt gracieus en behoedzaam. Er zijn geen tekenen van vermoeidheid in hem te zien. Wel lijkt hij wat in zichzelf gekeerd en weinig joviaal in zijn blik. Hij heeft enorme tatoeages over zijn armen en schouders en zelfs rond zijn ogen. Zijn kleding is strak en duidelijk gewend aan een warm klimaat. Zijn bruine haar en huid zijn lichter dan de meesten op de caravaan. Hij past duidelijk niet in hun volk. Over zijn borst kan je vaag het begin van een vors litteken zien. Naast de speer met gehaakte punt, draagt hij een klein pak met wat spulletjes op zijn rug. Hij loopt vreemd genoeg op blote voeten.



_________________
“If once there would come one to release us,
he shall bear the mark of the winds”
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Storyteller
Ridder


Geregistreerd op: 7-2-2005
Berichten: 168
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2006 6:46 am    Onderwerp: Reageer met quote

De caravaan rijdt door langs de boeren wagen, maar de opvallende persoon blijft staan, om enkele meters voor de wagen.

Hij bekijkt een ieder nabij de wagen enkele seconden in stilte, (waarschijnlijk voelt niet ieder zich hier erg comfortabel onder, alsof hij door je heen kijkt)

Met zijn ogen op de Elf spreekt hij zachtjes:
"Elven-Rhya, pad van het wilde, ik kom van Har'uk, Aerathon."
( het laatste woord heeft een wat Elfse klank...)
"Ik voeg mij bij u"

Na zijn laatste worden loopt hij dichter bij de wagen, min of meer richting de Elven man, en lijkt hij even de wagen op te willen stappen, maar doet dit niet. Hij zal tijdens de reis alleen maar lopen naast de wagen.
_________________
“If once there would come one to release us,
he shall bear the mark of the winds”
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Karma
Supreme Grandmaster


Geregistreerd op: 11-9-2005
Berichten: 1741
Woonplaats: Dordrecht

BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2006 2:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De kar rijdt het boerenlandschap in. Allerlei gewassen staan gezond aan beiden kanten van het pad. Na een korte tijd komt er een driesplitsing in het pad. Eén simpele paal met wegwijzers, in gewone keizerlijke taal, geeft jullie de richting noord-oost op als: Tzum (2dgn).
Achter jullie in het westen ligt Paridaeza-stad, de grootste bekende stad van de nieuwe kolonie Paridaeza, gebouwd op stenen overblijfselen en aangevuld met hout, maakt de stad de een vrolijk mengseltje van oeroud en gekoloniseerd bouwsels. Nu zien jullie echter alleen de muren, hoogste huizen en tempelheuvel, iets noordelijk in de stad staat de kleine burght van de hertog. Ten zuid-westen daarvan, nu niet zichtbaar, ligt de havenstad Victoria-haven, ingesloten in een baai van hoge kliffen, de enige landingsplaats voor Parideaza.
In het noorden rijzen er bergen op en zou men zo ver kunnen kijken zou Nibbana zichtbaar zijn, zoals Hagrim goed weet, de mijnstad met zijn vele platformen en rijke mijnertsen.
Het pad voor jullie keert zich hier echter vanaf, Tzum is het verst gelegen oostelijk gelegen boerennederzetting, gelegen in een heuvelreeks.
De vogels fluiten vrolijk, de geplaveide weg ligt voor jullie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vincere
ir.


Geregistreerd op: 18-5-2004
Berichten: 2358
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2006 5:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nu we op de splitsing zijn aangekomen, haal ik de brief van hertog Hoogeman uit mijn scrollcase, verbreek het zegel en deel mijn reisgenoten mee wat onze opdracht is. We moeten de nieuw gevonden (aelfven?) ruïne bij Tzum onderzoeken. Alle gevonden schatten en magische wapens dienen ingeleverd te worden om te laten catalogiseren en taxeren. Als vindersloon zullen we 20% van de waarde van de gevonden rijkdom ontvangen.

Ik aan de anderen mijn hertogelijk medaillion zien en de overeenkomst met het wapen onderaan de brief om de echtheid te verifiëren. Verder vertel ik mijn gezellen mee dat dit medaillion gezien kan worden als een soort van vrijgeleide - we zijn officiëel voor de wet en voor de goden in dienst van de hertog nu.

Als ik de spullen weer opberg denk ik aan de vorige keer dat ik voor de hertog werkte, en prevel snel een gebedje voor mijn vermiste kompanen. Waar hun pad ook moge lopen, ik hoop dat hun reis voorspoedig zal zijn...
_________________
Engineering: where the noble, semi-skilled laborers execute the vision of those who think and dream. Hello, Oompa Loompas of science!

Dulce et decorum est pro alea mori.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord


Geregistreerd op: 14-10-2004
Berichten: 2877
Woonplaats: in een naamloos graf

BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2006 8:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb vanaf ons vertrek tamelijk ongeïnteresseerd voor me uit zitten kijken, maar dat is veranderd nu zich onverwachts nog een persoon bij ons gezelschap heeft gevoegd. Een persoon bovendien die bij het vertrek of in de dagen daarvoor nog nergens te zien was en die ook geen aanstalten maakt om in de wagen plaats te nemen.

Nadat Carrick uitgesproken is draai ik me in zijn richting om hem iets te vragen, maar ik doe er het zwijgen toe als Fugius het woord richt tot de vreemdeling. Met een enigszins argwanende blik in mijn ogen wacht ik diens antwoord af.
_________________
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Lady M.
Leenheer


Geregistreerd op: 28-9-2006
Berichten: 76
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2006 9:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik hou me voornamelijk bezig met rijden, opletten dat het paard het naar zijn zin heeft en van mijn omgeving genieten. Bij de driesplitsing en na het lezen van de brief leid ik de kar noord-oost het pad op.
Op mijn gemak laat ik het paard stapvoets lopen. Met een dwerg achterin en een wandelende man naast ons, zal ik maar niet in galop overgaan. Hoewel het beest eruit ziet of hij de inspanning goed kan gebruiken.
_________________
KYS Ma-Ray

Credendo vides...


Laatst aangepast door Lady M. op Do Dec 21, 2006 9:34 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Storyteller
Ridder


Geregistreerd op: 7-2-2005
Berichten: 168
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Do Dec 21, 2006 9:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

...Met een strakke blik en vlammen achter de irissen van zijn ogen draait Aerathon zich om naar Fugius, die tegen hem sprak. Zijn lippen lijken een wienig te bewegen als een ieder duidelijk een wat lage stem hoort zeggen: "Aerathon, van Har'uk, hoe noemt men dit land?"

Hij lijkt de aanwezigheid van Carrick en zijn babbeltje van zojuist min of meer te negeren, maar lijkt, als zijn ogen afdwalen wat aandacht te hebben voor de Elf die het paard min of meer begeleidt.

Plots richt zijn scherpe blik zich weer op Fugius als hij snel zegt: "Wie van jullie is Rhun? Ik moet mij voorbereiden op de reis." Met een wat vragend blik kijkt hij de reisgenoten een voor een aan. De lippen van Aerathon lijken wat droog en zijn ogen hebben rode randen.
_________________
“If once there would come one to release us,
he shall bear the mark of the winds”
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Storyteller
Ridder


Geregistreerd op: 7-2-2005
Berichten: 168
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Do Dec 21, 2006 12:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vreemd, en argwanend, alsof hij bij de neus wordt genomen, kijkt Aerathon, Fugius aan.
"Nee, man van Baat, Rhun is een zegenaar, een ziener..."

Stil draait de nomade reiziger zich om, met zijn gezicht naar het paard, hij loopt het dier tegemoet, met opgetrokken schouders. Met beide handen houdt hij de speer achter nek op de schouders. Zijn blik rijst de horizon af als hij vraagt: "Wat is een hertog?"
_________________
“If once there would come one to release us,
he shall bear the mark of the winds”
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Lady M.
Leenheer


Geregistreerd op: 28-9-2006
Berichten: 76
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Do Dec 21, 2006 8:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik schiet in de lach als de jongeman ons voorsteld met half zelfverzonnen titels. "Oh jullie mensen hebben toch zulke schitterende humor. Al twijfel ik toch over de naam Carrick de wandelaar. Er is er maar een die wandelt." Ik moet toch toegeven dat ik onder de elfen toch zeer weinig te lachen heb, dus als ik onder de mensen ben geniet ik van hun humor. En hun kunst en uitvindingen uiteraard. De elfen kunnen schitteren dingen maken, maar na eeuwenlang hetzelfde is de spontaniteit er wel vanaf.

"Ik vind Tethoril de dierenvriend wel erg mooi, dank je wel. Hagrim de smid zal ook ongetwijfeld waar wezen. En dan Aerathon de wandelaar, Carrick de kunstenaar en Fugius de humorist. Stel ik nederig voor." Met een brede grijns op mijn gezicht geniet ik nog meer van de tocht. Deze dag wordt steeds mooier.
_________________
KYS Ma-Ray

Credendo vides...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord


Geregistreerd op: 14-10-2004
Berichten: 2877
Woonplaats: in een naamloos graf

BerichtGeplaatst: Do Dec 21, 2006 9:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kijk Carrick even aan, schud mijn hoofd een beetje en breng even een vinger naar mijn lippen om hem aan te sporen verder even stil te zijn. Het bevalt me niks dat mijn metgezellen deze merkwaardige onbekende zonder enige reden onze namen, bestemming en opdrachtgever hebben laten weten. Ik mag een ongeletterde dwerg zijn, maar zoveel naïviteit had ik toch niet verwacht. Dat belooft nog wat.....
_________________
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Vincere
ir.


Geregistreerd op: 18-5-2004
Berichten: 2358
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Do Dec 21, 2006 9:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik schakel over op het dwergse dialect dat ik ken: "Wat is er Hagrim, heb je iets op je lever?"
_________________
Engineering: where the noble, semi-skilled laborers execute the vision of those who think and dream. Hello, Oompa Loompas of science!

Dulce et decorum est pro alea mori.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord


Geregistreerd op: 14-10-2004
Berichten: 2877
Woonplaats: in een naamloos graf

BerichtGeplaatst: Do Dec 21, 2006 11:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat dialect wijkt wat af van wat bij ons gebruikelijk is, maar ik ga er vlot in mee: "Kennen we die kerel? Waarom vertellen we hem zomaar alles over onze missie? Een praatje maken is tot daar aan toe, maar ik vind het helemaal niet nodig dat allerlei onbekende figuren zo makkelijk te weten komen wat onze plannen zijn."
_________________
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

Ga naar:  

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.