Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Paridćza Online, De reis begint...
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Storyteller
Ridder

BerichtGeplaatst: Ma Jan 15, 2007 9:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Met een glimlach richt Aerathon op Hagrim.

"Rustig vriend, ik kom uit een dorp in het zuid-oosten. De Magier van de man die jullie Hertog noemen heeft mij gevraagd jullie te vergezellen. De ruine is belangrijk... Belangrijk genoeg om te vertrouwen."

Aerathon pakt een witte gladde steen vanuit zijn riem en biedt hem Hagrim aan.

"de wite parel van de woestenij vertolkt de vrede tussen onze zielen, Bradha. Wees mijn broeder in deze tocht!"
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Di Jan 16, 2007 12:38 am    Onderwerp: Reageer met quote

Even kijkt Hagrim Aerathon verbaasd aan, terwijl hij de woorden in zich op neemt....dan kijkt hij aandachtig naar de steen in zijn hand. Hij legt de steen op tafel en beweegt beide handen er boven, terwijl hij kijkt hoe de oranje en gele tinten van de gloed van het vuur over het gladde oppervlak van de steen spelen.

Een minuut, misschien langer, zit de dwerg zo te kijken, slechts zijn handen bewegen en zijn ogen zijn gericht op de steen. Dan kijkt hij weer op naar Aerathon, even maar - en draait zich abrupt om, buigt zich voorover en begint in zijn rugzak te graaien.

Als hij weer overeind komt, schittert tussen duim en wijsvinger van zijn rechterhand een veelkantig geslepen rode steen - kleiner dan de ronde witte steen, maar met een vuur dat diep van binnen lijkt te komen, hoewel het alleen van het licht van de haard afkomstig kan zijn.

Hagrim laat de steen in zijn handpalm glijden en biedt hem Aerathon aan, met de woorden: "Dan, laat het vuur uit de diepte de band tussen broeders smeden, en laat het al wat onwaarachtig is verzengen in zijn hitte!"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

BerichtGeplaatst: Di Jan 16, 2007 4:41 am    Onderwerp: Reageer met quote

De anderen zijn getuigen van een ogenschijnlijk onwaarschijnlijke ruil. Iets wat op een grote witte kiezel lijkt, voor een dwergengeslepen edelsteentje uit Nibbana.
De Nibbana kwaliteit is sinds de ontdekking van Paridaeza welbesproken, en het meesterschap van de dwergen om edelsteen en erts te bewerken staat ook buiten kijf. De rode steen, al zouden insluitsels de kwaliteit minderen, vertegenwoordigd desalnietemin een kleine schat, die (bijv) menig jonkvrouwe haar vinger zou willen zien sieren.

Inmiddels is het door het kleine vuurtje toch wel redelijk warm aan het worden in de hut. Buiten koken blijkt het nut van het vuurtje, in het einde van de zomer, een beetje overdaad. De woorden van Hagrim over verzengen voelen reëel en tastbaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Lady M.
Leenheer

BerichtGeplaatst: Di Jan 16, 2007 6:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

Kleine zweetpareltjes vormen zich op mijn voorhoofd. Zo rustig en bedaard als ik aan het hout werk, kan het nauwelijks van de inspanning wezen. Warm, veel te warm. Al sinds mijn aankomst in Paridaeza heb ik last van de warmte, maar de sauna die deze hut schijnt te zijn geworden wordt me teveel.

Bijna als in een haast leg ik mijn snijwerk neer en zet de vogel op de rand van de stoel en in de hoek van de kamer waar ook mijn bagage begin ik me te ontdoen over de hier overbodige met bont gevoerde winterkleding.

Onder het warme pak draag ik een dunner outfit gemaakt van een ruw en vreemd soort stof waarvan de kleur lijkt te golven in het haardvuur van zwart tot vele tinten bruin. Het is een simpele snit van strakke laarzen, een strakke broek en een wijde hemd. Het laatste restje zweet afvegend met de achterkant van mijn hand, loop ik terug naar mijn plaats, waar ik alles weer oppak en mijn werk voortzet.

"Sorry... beetje warm..." verontschuldig ik zacht om geen gesprek te verstoren.

Credendo vides...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Storyteller
Ridder

BerichtGeplaatst: Di Jan 16, 2007 8:50 am    Onderwerp: Reageer met quote

Met een eerbiedige en warme blik plaats ik met wte handen de rode edelsteen aan mijn voorhoofd. Kort sluit ik mijn ogen, en lijk in diepe concentratie.

Dan hou ik de steen in beide handen die ik rust op mijn schoot. Mijn ogen openen zacht, als mijn linker wenkbrouw wat optrekt met een halve blik op de elf...

Met meer aandacht op Hagrim zeg ik: "Dank, broeder... dank..."
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Di Jan 16, 2007 10:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hagrim kijkt Aerathon aan, maar zegt verder niets - hij knikt slechts even. Meer woorden zijn nu niet nodig, hij weet voor het moment alles wat hij wilde weten. Praktische dingen kunnen tot later wachten.

Dan neemt hij nog een slok bier en veegt het zweet van zijn voorhoofd. Als smid is hij wel wat gewend, maar inderdaad, het is hier zeker niet koud.

Peinzend kijkt hij nog even naar de witte steen, die nog steeds op tafel ligt.

Naar boven

BerichtGeplaatst: Wo Jan 17, 2007 7:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De windstilte buiten maakt het hier nog warmer, de deur staat nog open, maar brengt geen koelte.

Aerathon's gedachten gaan door de steen. Donkerte en aarde, deze steen heeft weinig licht meegemaakt. Het wonderschone schijnsel dat het vuur oplicht in de steen, ligt niet in de afkomst van de steen. De steen is van diepte en van de aarde, en zuiver.

De duif vliegt op van de stoel, maakt een cirkeltje en land bovenop het kastje aan de muur.
Naar boven

BerichtGeplaatst: Vr Jan 19, 2007 2:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het blijft even stil, terwijl een dwerg pijnzend naar een witte steen kijkt en een getatooerde man een rode steen tegen zijn voorhoofd houdt, waardoor er een roodlichtschijnsel over zijn voorhoofd strijkt, het licht van het vuur door de steen gevallen.

In de stilte kijkt de duif naar de wezens in de hut vanaf zijn positie op de vogelkast. Zou de duif kunnen denken, dan zou die zich verwonderd hebben over het rare gezelschap:
- een dwergen smidt
- een soldaat/krijger van de oude wereld
- een priester in een hoek aan het bidden, naar goden van de oude wereld
- een elf, notabene, die worden zeldzaam waargenomen van de oude wereld en
- dan hier een man, met vreemde gewoonten en tattooages, die zegt inheems te zijn van een volk in de nieuwe wereld.

Waarlijk een raar gezelschap.

Carrick , zit in een hoek, prevelt zijn gebeden binnensmonds met zijn boek voor zich en zijn heilig symbool in de hand. Contact zoekend met de god en beschermheer van de reizenden. In een soort trance gerakend voelt hij de aanwezigheid... vraagt om zijn godheid zijn gaven en zegen neer te laten dalen op hem.
Als hij aan het einde van zijn gebed raakt, voelt hij inneens een koude windvlaag van de deur komen, op de bries hoort hij vreemde stemmen van een onbekende taal, krijsend en getergd. Daaropvolgend dondert een zware mentale kreet, snijdend door je concentratie, je gebedsboek vliegt in ene op en klapt tegen de muur aan, het heilige symbool in je hand hangt even horizontaal aan de ketting en valt dan zwiepend weer terug in normale houding.

Aerathon voelt een koude bries langs hem heen waaien, maar hoort geen stemmen. Er is echter iets vreemds met de bries, de wind, is niet zoals een gewone, maar wat?

De rest van het gezelschap krijgt niets hiervan mee, niets van de koude bries en niets van de stemmen. Het is nog steeds warm heet en compleetwindstil in de hut.
Het enige is dat Carrick zijn gebedsboek tegen de muur gegooit lijkt te hebben.
De duif vliegt verschrikt op en begint in lichte paniek rondjes bovenin de hut te maken.
Naar boven
Lady M.
Leenheer

BerichtGeplaatst: Vr Jan 19, 2007 10:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik schrik op van mijn werk en laat het snijwerk bijna op de grond vallen als ik het boek hoor neerkomen. Ook de duif is geschrokken en fladdert opgewonden rond. Snel leg ik de besneden tak op de tafel en sta op met mijn armen gestrekt naar boven naar de vogel.

"Sona li, basionih das... Fula karagh nyet..."

Probeer ik zacht de vogel tot rust te manen.

Credendo vides...
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Za Jan 20, 2007 5:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hagrim, gestoord in zijn gedachten, kijkt op in de richting van Carrick. "Gebed mislukt? Slecht voorteken misschien? Geen nood hoor, vanavond reizen we niet verder zou ik denken......"

Naar boven

BerichtGeplaatst: Za Jan 20, 2007 5:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De elfenstem en taal klinkt wonderlijk, maar heeft geen effect, de duif vladdert in paniek en zijn vlucht eindigt in het hooizoldertje waar het beestje wegkruipt.
Buiten in het overdekte stalletje briest het paard verontrust.

Carrick rilt en kippevel schiet over zijn huid omhoog. De nagedachtenis aan de laatste mentale kreet, doet de reactie van Hagrim ver weg klinken.
Naar boven
Lady M.
Leenheer

BerichtGeplaatst: Za Jan 20, 2007 5:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik plant mijn uitgesterkte armen verslagen in mijn zij en kijk met een schuin hoofd de duif na

"A Doray og Sabay!"

ontsnapt mijn lippen en zou voor de niet-elfs sprekende bijna als een vloek moeten klinken. Hoofdschuddend blijf ik naar de plek staren waar de vogel zou moeten zitten. Uiteindelijk geef ik het op en ga weer verder met mijn werk.

Credendo vides...
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Za Jan 20, 2007 7:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hagrim werpt zijdelings een blik in de richting van Tethoril. "Ach, laat dat beest toch met rust! We hebben genoeg te eten hoor!"

Naar boven

BerichtGeplaatst: Za Jan 20, 2007 7:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

(Hagrims bier is doodgeslagen)
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Za Jan 20, 2007 7:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Karma schreef:
(Hagrims bier is doodgeslagen)

(nee, dat hoort zo - zo is het het beste)

Naar boven
Lady M.
Leenheer

BerichtGeplaatst: Zo Jan 21, 2007 1:40 am    Onderwerp: Reageer met quote

Blijkbaar kan ik de humor er wel van inzien van Hagrims opmerking. Zonder een blik van mijn werk af te halen, krult mijn ene mondhoek lichtelijk op als had iemand een leuke grap verteld.

Credendo vides...
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Zo Jan 21, 2007 11:41 am    Onderwerp: Reageer met quote

De rust is weergekeerd. Hagrim staart nog korte tijd in de vlammen van het haardvuur en drinkt daarbij de rest van zijn bier op. Hij houdt de witte steen nog even met beide handen vast, staat dan op en stopt 'm in zijn rugzak.

Omdat iedereen binnen is, legt hij zijn rugzak voor de deur. Dan trekt hij zijn kleren uit en legt die naast de rugzak, van de deur af langs de muur. Hij gaat daar bovenop liggen, trekt een deken over zich heen en legt zijn hoofd op de rugzak - als er iemand naar binnen - of zelfs naar buiten - wil, zal dat niet ongemerkt gaan.....

Comfort is blijkbaar niet iets waar de dwerg veel om geeft, maar toch slaapt hij meestal makkelijk in. Vannacht niet.....te warm, te warm.....even later steekt hij zijn benen onder de deken uit en begint wat weg te dommelen.

Het duurt even, maar na een half uurtje vult een vreedzaam gesnurk de kleine ruimte.

Naar boven
Lady M.
Leenheer

BerichtGeplaatst: Ma Jan 22, 2007 8:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Beetje bij beetje zie ik de rest van het gezelschap naar dromenland vertrekken. Zelf heb ik als elf niet veel slaap nodig, maar als ik de hele dag op mijn reet op een wagen heb gezeten, zie ik er sowieso het nut niet echt van in. Ik probeer zoveel mogelijk tijd te besteden aan mijn werkzaamheden, alleen Sabay og Doray weten hoelang het nog duurt voor ik het werkelijk nodig ga hebben. Ik kan altijd tegen de ochtend nog even in trance gaan.

Credendo vides...
Naar boven

BerichtGeplaatst: Ma Jan 22, 2007 10:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Terwijl er mensen (en dwerg) gaan slapen, zit Carrick er nog als versteend bij. De koude windvlaag, met stemmen, was in schril contrast met het gevoel wat hij een ogenblik ervoor ervoer -het contact met zijn godheid-, het boek ligt nog steeds open tegen de muur aan.
Naar boven
Lady M.
Leenheer

BerichtGeplaatst: Di Jan 23, 2007 3:33 am    Onderwerp: Reageer met quote

Vanuit mijn ooghoeken kijk ik naar de priester. Zo stil als hij erbij zit is in contrast met het boek dat de hoek in werd gegooid.

"Gaat het, mijn vriend? Kan ik je ergens mee helpen?"

Credendo vides...
Naar boven

BerichtGeplaatst: Do Feb 01, 2007 10:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Carrick antwoord niet meer, gaat liggen en valt in slaap. Een onrustige slaap.

Na een tijdje komt de duif weer van de zolder en land nabij Tethoril. Rustig van zijn houtwerk snijdend, zit de elf tussen de slapenden. Als hij na een paar uur toch iets vermoeidheid voelt, zijn handen stoppen en dalen langzaam. Langzaam vallen de ogen neer en zet een verontrustende droom in ...
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4

Ga naar: