Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Characters (post hier je personage)

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Karma
Supreme Grandmaster


Geregistreerd op: 11-9-2005
Berichten: 1741
Woonplaats: Dordrecht

BerichtGeplaatst: Di Dec 19, 2006 4:46 pm    Onderwerp: Characters (post hier je personage) Reageer met quote

Post hier je character.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord


Geregistreerd op: 14-10-2004
Berichten: 2898
Woonplaats: in een naamloos graf

BerichtGeplaatst: Di Dec 19, 2006 4:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Naam: Hagrim Thrak, zoon van Farrim
Ras: dwerg
Klasse: barbaar
Vaardigheden: smeedkunst, mechanica, bouwkunde; door grotten en gangen kruipen en klimmen
Leeftijd: 91 jaar
Lengte: 1,26 m; gewicht: 62 kilo
Donkerbruin haar, bruine ogen, woeste baard die tot op z'n borst reikt
Wapens: zware hamer die eigenlijk bedoeld is voor grof smeedwerk; kruisboog met 23 pijlen; dolk
Kleding: loopt meestal rond in een leren wapenrusting, maar heeft ook een maliënkolder bij zich die hij daar overheen kan aantrekken als het moeilijk dreigt te worden
Overige uitrusting: stevige en nogal zware leren rugzak met allerlei zooi erin, o.a. diverse gereedschappen (tangen, beitels, een kleinere hamer en zelfs een klein aambeeld, kleiner spul waarmee je nog wel eens een slot open krijgt, wat korte ijzeren stangen, twee meter ketting, tien lange, sterke spijkers, vuursteen, staal, tondel, wat meetinstrumenten, een kleine blaasbalg, een veldfles, vijf goudstukken, een loep, een wetsteen, een kort mes, een tinnen bord en een tinnen kroes) – en daarbovenop nog een deken.

Hagrim is een dwerg uit Nibbana en heeft gereageerd op en oproep van de hertog die dacht dat het wel handig was dat er iemand met kennis van mijnen en onderaardse gangen mee zou gaan op deze tocht – je weet nooit hoe zo'n ruïne in elkaar zit. Nu is Hagrim eigenlijk meer een smid, maar omdat er veel mijnwerkers in zijn familie voorkomen en hij zelf ook wel eens een handje meegeholpen heeft onder de grond, vond hij dat hij er ook wel geschikt voor was. Voor de zekerheid heeft hij maar wat spullen meegenomen waarvan hij denkt dat ze van pas kunnen komen. En als hij toch iets vergeten is, gaat hij het gewoon maken onderweg.

----------------------------------------------------------

Edit: wat dingen erbij gemakt met Redblade (wat het allemaal is merk ik nog wel):

Dwarf, Male, Chaotic Good

STR 15
DEX 14
CON 16
INT 11
WIS 13
CHA 7

AC 12
HP 37

FORT 6
REF
WILL 3

BAB 3
MELEE 6
RANGE 5

FEATS
Athletic
Endurance
Armor Proficiency (light)
Armor Proficiency (medium)
Appraise checks (rare or exotic)
Martial Weapon Proficiency
Shield Proficiency

SKILLS
(cc)Appraise 1
(cc)Balance 2
(cc)Bluff -1
Climb 9
(cc)Concentration 3
Craft (Armorsmithing) 5
Craft (Blacksmithing) 3
Craft (Gemcutting) 5
Craft (Locksmithing) 5
Craft (Weaponsmithing) 5
(cc)Decipher Script 1
(cc)Diplomacy -1
(cc)Disable Device 1
(cc)Disguise -1
(cc)Escape Artist 2
(cc)Forgery 1
(cc)Gather Information -1
Handle Animal -1
(cc)Heal 2
(cc)Hide 2
Intimidate -1
Jump 7
(cc)Knowledge (arcana) 1
(cc)Knowledge (architecture & engineering) 1
(cc)Knowledge (dungeoneering) 1
(cc)Knowledge (geography) 1
(cc)Knowledge (history) 1
(cc)Knowledge (local) 1
(cc)Knowledge(nature) 1
(cc)Knowledge (nobility and royalty) 1
(cc)Knowledge (religion) 1
(cc)Knowledge (the planes) 1
Listen 2
(cc)Move Silently 2
(cc)Open Lock 2
(cc)Perform -1
(cc)Profession 2
Ride 2
(cc)Search 1
(cc)Sense Motive 2
(cc)Sleight of Hand 2
(cc)Speak Language 1
(cc)Spellcraft 1
(cc)Spot 2
Survival 6
Swim 5
(cc)Tumble2
(cc)Use Magic Device -1
(cc)Use Rope 2
_________________
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer



Laatst aangepast door Wijlen Fandath Ryne op Wo Jan 10, 2007 9:03 pm, in toaal 3 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Vincere
ir.


Geregistreerd op: 18-5-2004
Berichten: 2363
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Di Dec 19, 2006 10:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Naam: Carrick Marlow.
Geslacht: Male.
Ras: Human, spreekt Common en Dwarven.
Classe/specialiteiten: Priester van Fharlanghn, God of Travel.
Leeftijd: 54.
Uiterlijk:



1.80 lang, mager maar met een goede conditie. Grijzend aan de slapen. 68 kg. Vriendelijk, open gezicht.

Wapens: Wandelstok (quarterstaff).
Wapenuitrusting/kleding: Comfortabele reiskleding met daaronder een chainshirt voor bescherming tegen bandieten. Stevige reisrugzak met matje en een warme deken, vilten hoed met brede rand tegen weer en wind en comfortabele, goed ingelopen sandalen. Heeft altijd een scroll case bij en wat verschillende (was)krijtjes om schetsen te maken. Verder ook kaarsen, een touw en een EHBO setje in de rugzak.

Evt. stats:

Code:
STR 9
DEX 12
CON 14
INT 10
WIS 17
CHA 12

AC 15
HP 27
+2 Attack

Fort 5
Ref 2
Will 6

Spells:

lvl 0: Detect Magic, Guidance, Read Magic, Virtue
lvl 1: Bless, Inflict Light Wounds, Protection from Evil
lvl 2: Hold Person, Inflict Moderate Wounds

Domain Spells:

lvl 1: Longstrider (Travel Domain)
lvl 2: Aid (Luck Domain)

Feats:

Combat Casting, Improved Initiative, Toughness

Skills: Conc. +5, Dipl. +2, Heal +9, Knowl. (Arcana, History, The Planes, Religion) all +1, Spellcr. +1, Surv. +6.


Carrick was een simpele klerk die zijn tijd doorbracht met simpele taken bij het avonturiersgilde in Avo Amon, Ethannion. Toen de duistere legioenen van Dof Magor optrokken naar de stad, sloeg hij, net als de rest van de burgerbevolking, op de vlucht naar Avosul Rex Itan, de hoofdstad van het koninkrijk. De reis duurde maanden, en velen overleefden de barre tocht over de Grimbergen niet. Carrick raakte echter onder de indruk van de priesters die de mensen hielpen met hun tocht. Zij volgden Fharlanghn, de god van de reizigers, en wisten met hun opbeurende verhalen en reiservaring de moed eronder te houden. Eenmaal aangekomen in Avosul meldde hij zich bij hun tempel (één van de weinige vast bezette tempels ter wereld) aan, en werd toegelaten tot het novietenschap. Na zijn wijding tot priester werd hij door de tempelraad op pad gestuurd naar Paridaeza, het nieuw ontdekte land, waar hij zich moest wijden aan het helpen van avonturiers, en het terugzenden van zoveel mogelijk informatie over zijn ontdekkingen, zodat ze opgenomen konden worden in de grote reisbibliotheek van de hoofdtempel in Avosul.

Met zijn goede karakter en levenservaring is Carrick een ruggesteun voor elke groep avonturiers.
_________________
Engineering: where the noble, semi-skilled laborers execute the vision of those who think and dream. Hello, Oompa Loompas of science!

Dulce et decorum est pro alea mori.


Laatst aangepast door Vincere op Do Dec 21, 2006 9:06 pm, in toaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Storyteller
Ridder


Geregistreerd op: 7-2-2005
Berichten: 168
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2006 6:43 am    Onderwerp: Reageer met quote

Aerathon

“If once there would come one to release us,
he shall bear the mark of the winds”

Trials of survival make a life filled with hardships into a constant peak performance. Lives become shorter as those who survive long enough to age, lose the edge they procured to make it beyond years in which many others of their generation died. Alone and ageing the need for living long lives disappears; only the sand seems endless.

From the lands of Cha’dan hails Aerathon (=winds of the gods) born amongst the nomad tribe of the Har’uk. Aerathon has survived to the age of adulthood and he has passed those rites of passage a youth (cub) must go through to become an adult (cliath). Trials of hardship, even more so then survival in Cha’dan, anyone weak is not supposed to live through them. And thus they are a tribute to the harsh but glorious ways of the Har’uk. Aerathon survived the trials involved in the rite of passage, but barely. His body was nearly not resistant enough to the hardships and battle he endured. Fortunately for him, his mind took over, where his body failed.

“The body is nothing
without the mind”

For ages the Aidren, wise ones amongst the Har’uk, have rewarded self-reflection and the deeper ways of thoughts and the mind. They have selected those younglings that show of these powers and taught them. All who have shown some dedication or talent for the thought-ways of the Aidren have gone into their trials armed with knowledge and the Mantra’s that lead to strength and bravery.

Aerathon was never seen by the Aidren as gifted or even interested in the thought-ways, the manifestation of his ability came quite natural to him. Alone in the burning hot desert lands around Har’uk, Aerathon realized suddenly that, as other ran across the sand, finding the safety of shade, that running was not something he would do, not like the others. Desperation was not survival. He stood still, perfectly motionless in the desert and watched the sand around him. His mind stretched out around him, feeling his surroundings, instead of just seeing it. He closed his eyes and saw the world through opened eyes, unlike he had ever seen it. All things seemed connected and a great peace came to him. Understanding that all things are connected to the mind and thoughts he saw his own mind become structured and he saw it as a slim ivory tower.

“The best way to cross a distance
is by not moving at all”

Speed was a simple benefit. The greatest benefit became from the calm that Aerathon felt and remained within him. He returned to Har’uk an adult. Even the Aidren noticed the change in the young man, but they feigned not knowing. They seemed to be in disagreement with Aerathon’s newfound gift. They even separated him from other young adults of Har’uk by not giving him the chance to become apprentice to any of the adult craftsmen, warriors or even of the Aidren themselves.

Aerathon did not sadden by the choice of his elders at all. He had discovered a new world, which was beyond theirs. He heard a calling one night, a calling from beyond the sand dunes. A woman’s voice was whispering to him with a strange dialect.

“Sail on silver wings
through this storm
What fortune love may bring
Back to my arms again
The love of a former golden age.
You are disabled by fears concerning which course to take.
For, now that wheels are turning,
You will find faith deserting you...

This night is filled with cries of
Dispossessed children in search of Paradise.
A sign of unresolve that,
Envisioned, drives the pinwheel on-and-on.
You are disabled by fears concerning which course to take.
When memory bears witness to
The innocence, consumed in dying rage!

The way lies through our love;
There can be no other means to the end,
Or keys to my heart...
You will never find me.
You will never find me!”

Without any doubt, Aerathon set his gaze upon the horizon, the star filled sky beckoned him, and he left for the wilderness of sand, leaving Har’uk.
The world beyond Har’uk caused Aerathon to become a more withdrawn man. Travelling without a true destination, but following the voice that returned to him on only with the crescent moon. He decided to follow the white beacon in the night. The desert was his home, and he found no great discomfort to travel through it. Nay, it strengthened his resolve to find what was beyond. The voice did not speak like a woman from his home. Her last sentence taunted him each day, spooking through his mantras and concentrations like a ghost haunting a lost lover. Yet he knew or remembered nothing of the things she spoke of.

Many days and nights passed, when Aerathon saw within the distance the sharp curved red mountains doom up, signing the end to the desert. That night he heard for the first time the voice louder, as if he was getting closer. He could swear to hear wings flap through the sky as well, as if a great flying beast was above him. He saw nothing of it, if it was ever there…

The next morning, as the sun cleared over the red mountains, he saw silvery wings, as the lights crossed and bent over the stone. Shaping in imaginary forms; not unlike his dreams of the god realms had been. Was the land of this song beyond these mountains?

Slowly beginning to understand and grasp the large world around him in a different way then before caused a humbleness and definite goal to enter upon Aerathon’s structured thoughts. There was a state of being he had not yet achieved and he was going to find out what it was. For the first time in his life, survival became second to achieving the goals of knowledge of the Psion and the furthering of his investigation into the very being of the mind and thoughts, as well as the mysterious voice and experiences accompanying the crescent moon.

Crossing the crimson mountain ranges might have proven impossible if not for a caravan of a trading house. The master of this house: Imren took Aerathon on their caravan in trade for some of the minerals that he still carried from his home region, Har’uk. He worked his way to the more civilized parts, beyond the mountains. In the social surroundings of the caravan, Aerathon is much seen as a loner, and this has not changed. He has stayed only to himself the entire journey. It will be quite surprising to see where the caravan will end up, but Aerathon has retreated for now in the recesses of his mind. How will he experience the lands of Parideaza?
_________________
“If once there would come one to release us,
he shall bear the mark of the winds”
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Storyteller
Ridder


Geregistreerd op: 7-2-2005
Berichten: 168
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2006 6:47 am    Onderwerp: Reageer met quote

STR 8 (-1)
DEX 16 (+3)
CON 12 (+1)
INT 14 (+2)
WIS 10 (0)
CHA 12 (+1)

AC 17
HP 15
+3 Attack

Fort 2
Ref 6
Will 5

Initiative: 1d20 + 3

Psionics:

PPP: 9

Psionic Powers: (ik heb ze nog niet allemaal uitgezocht, maar heb al wel:)
Burst
Far hand
Missive
Spider Climb



Feats:

Innertial Armor (+4 AC bonus) ; Inner Strength (+1 Psionic power Point)

Skills: Appraise 3; Autohypnosis 1; Balance 4; Climb 1; Concentration 5; Escape Artist 4; Intuit Direction 1; Knowledge Pscionics 6; Knowledge Desert 3; Psicraft 3; Stabilize self 2; Tumble 4; Use Rope .
_________________
“If once there would come one to release us,
he shall bear the mark of the winds”
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Lairnaedon
Cake


Geregistreerd op: 27-9-2004
Berichten: 968

BerichtGeplaatst: Vr Feb 23, 2007 3:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

heb deze even opgedoken uit een oud topic

Quote:
De paladin.

Garth, zoon van Gilbert

Vers van de abdij op de berg van St. Parstijn, een jonge knaap op tocht meegestuurd om het geloof te spreiden in de nieuwe wereld. Garth is een jonge vlegel, die niet vies is van een avontuur in onbekend gebied. Garth is potig, onbevreesd en heeft altijd zin om door te gaan zolang het nog gaat. Hij zal je pushen tot het randje om er het beste uit te halen.

Zijn vader, Gilbert, was een briljant zakenman. Al snel wist Gilbert dat zijn middelste zoon Garth geen goede zakenman zou maken. Tegen anders willen in werd Garth naar de abdij gestuurd om te worden onderwezen in godsdienst in plaats van getallen en slimme truukjes.

Gilbert was een ijzersterke vent, met weinig warmte in zijn hart. Helaas heeft deze karakter eigenschap zich ook doorgezet in Garth. Alhoewel Garth houdt van het leven, en zijn plicht met liefde doet, heeft hij moeite met zijn gevoelens en met die van anderen. Hij kan snel door iemand in het harnas gejaagd worden, als diegene maar weet op welke knopjes te duwen. Garth heeft genoeg mensen zien sterven, maar weet er niet mee om te gaan. Hij heeft zijn vader nooit echt goed gekend, maar toch was zijn dood voor Garth tragisch.

De jonge paladin had niet de mogelijkheden in zich om een cleric te worden, dus zou hij een agent worden van de abdij, die nauw samenwerkt met het hof. Een paladin wordt gezien als een geestelijke ridder. Geen soldaat, geen officier, maar een echte, nobele ridder. Garth is hartstikke blij met zijn promotie tot Abdijridder van St. Parstijn.

Een tatoeage op zijn rug fungeert als heilig symbool en is de 'bron' van zijn luttele magische talenten.


Ondertussen is de paladin al wat ervarener en heeft zich uit het zicht onttrokken. Maar het avontuur lijkt hem op te zoeken, want ook nu weer vindt hij zijn roeping op Paridaeza.

even wat stats:

Code:

STR 16
DEX 13
CON 14
INT 8
WIS 12
CHA 10

AC 17 (met schild en scale armor)
HP 35

Meest handig in: Snel vechten met strijdhamer en schild, (imp. initiative, quickdraw en weapon focus warhammer).

Kan ook: diplomatiek handelen, bierbrouwen, en wat vertellen over de nobelen en religie in het land, dwergs spreken.

Kan heel slecht: omgaan met leven en dood. staat niet met 2 benen op de planeet. kent geen liefde voor familie of vrienden.

Vindt leuk: vrede stichten, bier proeven, gedreven zijn in wat hij doet.

Vindt niet leuk (heeft hekel aan): mensen zien lijden. Mensen zijn goede wezens, en niemand mag ze tegenhouden om goed te doen.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar:  

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.