Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Templars & Barbarians personages

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> RPG brainstorm/ worldbuilding
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Di Jan 26, 2010 11:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ugl Shamanson:

Een barbaar uit de dichte wouden van het verre diepe zuiden: AngBak en Ungbak. Is in de sessie nog niet zo naar voren gekomen. Smile Wellicht dat ik het duitse accent naar iets indiaas moet omzetten? haha
Ugl heeft zijn land verlaten om vrouwen uit alle windstreken te kunnen beminnen en met zijn kracht en vechtkunst rijkdommen te vergaren. Zijn intelligentie is niet buitengewoon hoog, maar beperkt zich tot een praktisch niveau. Lezen of schrijven kan Ugl niet. Ugl heeft een bondgenoot in Otgul gevonden, ze denken hetzelfde over het leven ondanks dat ze uit verschillende streken komen.

Ugl is een aanhanger van de god van de chaos. Khychoxychaquolotz, Wiens naam steeds een andere vorm aanneemt, net als zijn verschijnijng. Natuur is chaos, en wetten en waarden liggen niet vast bij Ugl, net als een dier kiest hij per moment welke keuzes hij zal maken in het leven, profiterend van het voordeel. hij is niet slecht, en zal tot op zekere hoogte loyaal zijn aan vrienden. Voordat iemand een 'vriend' is moet er echter een hoop voorvallen. Vooral veel gevechten en drank en vrouwen.

Ugl is wars van 'magieck' en vreest alles dat bovennatuurlijk is. (simpele criteria: niet te doden of te vernietigen is met een zwaard of bijl of hamer.)

Hierbij de stats: let niet teveel op, ik maak binnenkort wel een nieuwe zodra m'n character wat meer gevormt is. Very Happy
Lvl 4 Barbarian human
Str: 18
Dex 14
Con 16
Int 6
Wis 9
Cha 10

Veel skillpoints in Ride, handle animal, jump en wilderness lore.

Heeft (volgens de sheet) een greatsword én een warhammer én een kukri én een javelin én een fishnet én een scimitar.

Feats: Power Attack, Improved Bullrush, Weapon Focus (greatsword), Track,
Summon Familiar, dodge, blind fighting,.

De spells op de ranger sheet laat ik even zitten... aangezien Ugl bang is van magiek.

ps: dit personage is een vrije interpretatie van een dnd 3E charactersheet dat samengesteld is uit een eerste bladzijde (stats etc) gemaakt door Karma, en een tweede bladzij (spells, abilities items) door DrCaligari.
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Do Jan 28, 2010 10:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hey, ik heb ook alleen maar overgenomen wat er op de sheets staat... maak als we eenmaal goed en wel op weg zijn wel een nieuwe consistentere sheet.
of misschien doe ik dat wel voordat we dinsdag gaan spelen! neem in elk geval m'n boek mee. de phb de rest laat ik thuis. Tenzij je de mm ook wil inzien?

zie nu dat ik per ongeluk jouw post heb aangepast in plaats van een nieuwe toe te voegen! Embarassed Is lairnaedonderon er nou ook bij dinsdag? anders kunnen we natuurlijk niet spelen!
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Do Jan 28, 2010 11:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik schrijf morgen wel iets....... beetje slaperig nu.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Vr Jan 29, 2010 6:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

np!
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Za Jan 30, 2010 10:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Odlugg Spleenripper, afkomstig uit Thorwal ergens in het hoge noorden. Odlugg is met een groep van zo'n vijftig man, onder aanvoering van kapitein Ragnar, naar het zuiden afgezakt. Ze houden zich vooral bezig met roven, plunderen, moorden, verkrachten, en brandschatten. Helaas is Odlugg tijdens zijn werk de groep kwijtgeraakt - hij had een royaal gevulde wijnkelder gevonden en wilde dat natuurlijk gaan melden, maar besloot eerst zelf maar even te proeven. Dat beviel wel, dus hij probeerde nog maar wat. En nog meer. En toen was het ineens veel later......

Odlugg is bijna 2 meter lang en weegt zo'n 130 kilo. Hij is eenvoudig gekleed - een broek, een ruwe tuniek, een paar stevige laarzen. In het gevecht vertrouwt hij op zijn grote dubbelbladige bijl. Verder heeft-ie een groot mes bij zich, wat ook handig is als bestek.

Odlugg is een trouw aanhanger van Efferd, de God van de Zee, het Weer en het Water. Hij is wel wat bijgelovig, maar eerder wantrouwig dan bang als het gaat om onduidelijk gedoe met tovenarij en zo. Efferd zal hem altijd beschermen, dat staat vast.

Odlugg's wereldbeeld beperkt zich tot Thorwal en omgeving, waar de Echte Mensen wonen; daarnaast de Grote Zee, waar Efferd heerst; en verder de Verre Landen, die er vooral zijn om geplunderd te worden. Hij kan nauwelijks lezen en schrijven, en wat hij er van weet beperkt zich tot een paar runetekens die in de Verre Landen weinig bekendheid genieten. Soms kerft hij er een in een deurpost of zo, maar veel verder dan "Odlugg was here!" reiken zijn literaire ambities niet.

Odlugg's grootste angst is op dit moment, dat hij kapitein Ragnar weer tegenkomt. De kapitein, die best nog in de buurt kan zijn, is niet zo dol op manschappen die tijdens plundertochten zoek raken. Odlugg hoopt hem milder te stemmen door een mooie buit te overhandigen, en is redelijk tevreden over de vorderingen die hij de laatste dagen heeft gemaakt.

Odlugg is blij dat hij Ugl heeft ontmoet, want dat is iemand waar je wat aan hebt, en samen sta je er beter voor dan alleen. Ze hebben veel gemeen, maar er zijn ook verschillen. Want op zijn eigen vreemde manier is Odlugg wel iemand met principes. Hij is een man van zijn woord en loyaal aan iemand tegenover wie hij een verplichting voelt, ook al is dat alleen maar geld. Ook steelt hij liever van de rijken dan van de armen (de rijken hebben ook meer geld natuurlijk) en kan af en toe onverwacht royaal zijn. Behalve natuurlijk als dat slecht uitkomt omdat hij net aan het plunderen is of zo.

---------------------------------------------------------------------

Zo, ik weet geen klap van D&D, dus ik doe maar zoiets als Ugl:
Lvl 4 Barbarian human
Str: 19 (ha!)
Dex 11 (duh)
Con 16
Int 6
Wis 11
Cha 8

Is goed in dingen met schepen en zeilen en varen en zo, en kan zelfs goed zwemmen. Zou ook als visser de kost kunnen verdienen. Beschikt over wat eenvoudige survival-skills (vuur maken, vallen zetten, hut bouwen, vlees of vis bereiden, kennis van planten die ook bij Thorwal voorkomen), maar niet op heel hoog niveau - meestal wordt dat in groepsverband geregeld.

Naar boven
v1nce
Gast

BerichtGeplaatst: Zo Jan 31, 2010 2:10 am    Onderwerp: Reageer met quote

Str 19 is letterlijk van een Goddelijk niveau en Int 6 is "nog net niet retarded maar ik kan wel zinnen van hooguit vier woorden produceren".... Laughing

Int 3 heb ik altijd beschouwd als "I roll around on the floor all day eating my own feces and producing guttural sounds" aangezien het het laagste is dat je kan rollen.
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Zo Jan 31, 2010 10:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

Aha, bedankt voor de uitleg, ik weet die dingen niet zo goed. We kijken er wel naar als we weer spelen.

Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Zo Jan 31, 2010 12:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

O, dat kan. Als je denkt dat een sheet nuttig is, graag. Meestal red ik me wel met een kladje en modder maar wat aan.

Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Zo Jan 31, 2010 1:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Klinkt goed, bedankt! Vooral die "uncanny dodge" moet ik eens proberen. Very Happy

Naar boven
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Wo Feb 03, 2010 12:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dit onderwerp even verplaatst ivm overzichtelijkheid.
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Do Feb 04, 2010 3:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Boris van Elanstijn

Voormalig kapitein van een kleine groep (een hand) tempeliers en de enige overlevende van een bloederige strijd met een stel magiërs.

Zijn orde van Tempeliers is een zeer specifieke tak van de cirkel van Magiërs. Iets meer dan een eeuw geleden is de Tempeliersorde ontstaan om wilde magiërs te uit te roeien. In roeriger tijden zijn enkele grote machtige magiërs opgestaan, die in hun persoonlijke queesten teveel dood en verderf hebben gezaaid. Het grote voorbeeld hiervan was Dof Magor (naam is misschien niet goed gespeld, maar iedereen kent hem).
Sinds het uitroeien van apostaat magiërs is begonnen, is de wereld veiliger geworden. De tempeliers werden graag gezien, vooral in grote steden, maar ook met name in dorpjes waar "een heks was gesignaleerd"

Magiërs die zich niet komen melden bij de Cirkel zodra hun talent is gemanifesteerd, worden gezien als apostaten, illegalen, gevaren voor de samenleving. De Tempeliers worden getraind in het uitroeien van die magiërs die zich verzetten tegen de wet. De Tempeliers mogen wel magie gebruiken, als enige non-Cirkel entiteiten. Hoewel, ze gebruiken meer anti-magie. Spreuken voor het draineren van magische energie, sterke barričres tegen magische effecten en het waarnemen en annuleren van spreuken. Apostaten worden na een waarschuwing en kans op overgave zonder pardon afgemaakt.

De ergste soort apostaat zijn bloedmagiërs -Maleficarum- , demonologen en iedere vorm van necromancers. Deze illegale magie is per definitie verboden en beoefenaars worden zonder pardon gedood.

Boris werd ongeveer twee weken voordat hij Ugel en Otlug ontmoette geconfronteerd met een demonoloog tijdens een zoektocht naar een viertal bloedmagiërs. In een desperaat moment besloot Boris om de bloedmagiërs te gebruiken voor het bestrijden van de demonoloog. De uitkomst was zodanig dat alle Tempeliers in zijn Hand omkwamen, de bloedmagiërs het overleefden, maar de demonoloog zijn einde zag aan de hand van Boris.

Sindsdien is Boris aan alle kanten opgejaagd. Door zijn eigen orde, voor het toestaan van bloedmagie en het gebruik maken ervan, maar ook door wezens die hij alleen maar kan linken aan demonologie.

Boris is daadkrachtig, vaardig en zelfverzekerd. Hij is moedig en laat niet snel los, of geeft niet snel op. Dit zijn goede kwaliteiten, maar in Boris zijn geval levert dat soms situaties op waar Boris de gevolgen niet goed van kan inschatten. Bijvoorbeeld het inhuren van twee reusachtige barbaren met de belofte van veel goud en dan niet aan dat goud kunnen komen. Of iemand een kleine tik met een medaillon (van onbekende, mystieke oorsprong) willen geven en die persoon in een enkele klap gruwelijk pijnlijk dood slaan.
Boris probeert het allemaal goed te doen, maar zijn keuzes leiden hem steeds weer dieper de penarie in. De keuzes van zijn huidige kompanen hebben ook vaak nadelige effecten op Boris zijn directe leven.

Er is geen "templar" class in D&D 3.5 standard, maar het is vergelijkbaar met een paladin.

character sheet volgt nog Smile
Monostero

BerichtGeplaatst: Do Feb 04, 2010 4:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vergeet niet te vermelden dat Boris ook een erg slecht gevoel heeft voor het inschatten van het moment van 'tactical retreat' Very Happy

Toffe omschrijving van je personage! Vraag me alleen af of het past om daadwerkelijk een 'arm van de wet' te spelen. Dat ligt natuurlijk een beetje aan wat de GM voor plannen heeft met de wereld. Als DrC niet gelijk alle 'wilde magie' wil uitbannen en een strikt magisch syteem als enige orde wil hanteren zou je altijd je background nog wat kunnen veranderen naar dat de Tempeliers een soort 'priveleger' zijn van een rijke en machtige landheer oid die voor zijn persoonijke idealen dit systeem heeft opgezet.
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Do Feb 04, 2010 5:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

niks priveleger! een heilige orde met idealen! opgezet in een tijd waar de nood het hoogst was en sindsdien in hoogaanzien bij de gemeenschap Smile
Monostero

BerichtGeplaatst: Do Feb 04, 2010 11:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ehm... ik bedoel meer te zeggen dat je nog maar af moet wachten of DrC het ok vindt dat je zomaar bepaalt dat alle soorten magie die niet aangesloten zijn bij de orde die je hebt gedacht door de wet worden vervolgt Smile
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Vr Feb 05, 2010 1:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

zoiets extreems leek me juist wel cool Smile

als Dr Caligari het bruikbaar acht is dat mooi, zo niet, no biggie Smile
Good Lord

BerichtGeplaatst: Vr Feb 05, 2010 8:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een echte held maakt zijn eigen wetten.

Naar boven
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Za Feb 06, 2010 2:19 am    Onderwerp: Reageer met quote

Scroogelene... dan kom je waarschijnlijk bij deze site uit! Doff magor was je VADER! Smile
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Ma Feb 08, 2010 11:45 am    Onderwerp: Reageer met quote

oh nee! straks is mijn character de achter achter ahcterkleinzoon van Doff Magor... sweet jesus noooo
Cake

BerichtGeplaatst: Di Feb 09, 2010 1:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Good Lord

BerichtGeplaatst: Di Feb 09, 2010 10:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

DrCaligari schreef:
Het is aan jullie om erachter te komen of Martin's character gek is of niet...

Dat maakt me eigenlijk niet zoveel oud. Ik ben vooral benieuwd of hij mijn volgende salaris kan betalen. Als ik hem zo bekijk heeft hij wat tegenslag ondervonden de laatste tijd. Wink

Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Di Feb 09, 2010 10:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kunnen we best doen.

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> RPG brainstorm/ worldbuilding Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: