Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

voorbereiden campaign

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> RPG brainstorm/ worldbuilding
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Thekkur
Monostero


Geregistreerd op: 17-5-2004
Berichten: 4006
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo Jan 27, 2010 3:47 pm    Onderwerp: Re: voorbereiden campaign Reageer met quote

DrCaligari schreef:
tips waar ik graag iets over hoor; hoe werk je met een vijandige spelcaster en hoeveel xp levert een npc per level ongeveer op?


ik zou zeggen: het is een bluffer en hij heeft een troll als huisdier, maar is eigenlijk heel makkelijk te verslaan. bovendien is hij bang voorbarbarians. desalniettemin raad ik je aan de spelers behoorlijk wat XP te geven (zo'n 1000 per pc ofzo) zoadat ze snel kunnen levelen.
ook raad ik aan de tovenaar een heleboel goud in een voorraadje onder z'n bed te geven.

... Wink
_________________
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
v1nce
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Jan 27, 2010 4:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Notitie boekje bij je hebben. Sessie ideeen komen vaak verspreid over dag op rare momenten te binnen schieten. Later ben ik ze vaak vergeten of weet ik details niet meer.
Naar boven
Karma
Supreme Grandmaster


Geregistreerd op: 11-9-2005
Berichten: 1741
Woonplaats: Dordrecht

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 21, 2010 2:46 am    Onderwerp: Reageer met quote

verhalen laten komen. Begin simpel, en laat het logisch vervolgen.

Mysterie doet het goed.
Sfeer doet het goed.
Aktie ...
Color ...
Emotion ...
Die laatste merk ik nog weinig bij spellen, alleen goede spelgroepen hebben die. Betrokkenheid v/d spelers, betrokkenheid van de NPC's.

Hergebruik je elementen. Dus bijv. in begin donkere schaduw iets laten stelen, of over de daken laten ontsnappen. En die iedere keer als mastermind terug laten komen.
Of alle low-life scum, laten werken voor een <bepaalde naam>. Die baas, komt pas later terug, en wat zijn eigenlijke slechte plannen zijn...

Ook connecties uitbouwen bijvoorbeeld prinses/jonkvrouw die ontvoert was (ok cliche, maar ga cliche's niet perse uit de weg, omdat je origineel wilt zijn),
daarna de vader een beloning laten geven en vragen of ze een karavaan willen escorteren, of voor hem komen werken..

wat betreft de boze tovenaar. Bluf eens wat. gooi paar spells ertegen, en maak spannend, is niet per se dat je het eerlijk hoeft in te vullen.
Maar wel zo invullen dat helden toch winnen, of mischieen gevangen genomen worden
(mooie ingang trouwens voor nieuwe queste: onsnapping uit dungeon van boze tovenaar)
suc6!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> RPG brainstorm/ worldbuilding Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar:  

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.