Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Nederlandse Post-Apocalyptische film zoek steun!

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Wilde media
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
DaanvdB
Secreetknecht

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 23, 2014 12:21 pm    Onderwerp: Nederlandse Post-Apocalyptische film zoek steun! Reageer met quote

Een post-apocalyptische western uit Nederland? Jazeker! Komende maanden regisseert Daan van den Berg de korte film NIEMANDSLAND. Een post-apocalyptische film die speelt met de vraag ‘help ik een vreemde in nood of kies ik voor mijn eigen veiligheid?’. Via de crowdfunding website CineCrowd wordt tot 29 maart geld opgehaald om de film te realiseren.

Van den Berg maakt de film als afstudeerproject voor zijn studie Audiovisual Media aan Hogeschool voor de Kunsten Utrecht. Hij heeft gekozen voor een genre dat zeer zeldzaam is in het Nederlandse filmlandschap. "Ik begonnen met de wens om een western te maken, maar toen ik dit naar een verwoest Nederland verplaatste werd het al snel een film over overleven en de keuzes die daarbij komen kijken" aldus Daan van den Berg “De film gaat over het vinden en behouden van je menselijkheid onder onmenselijke omstandigheden. Het Post-apocalyptische genre is daar geweldig geschikt voor.”
NIEMANDSLAND speelt zich af in Nederland na een catastrofale ramp. Een jonge vrouw die niets te maken wil hebben met de restanten van de mensheid wordt geconfronteerd met een vreemdeling in nood. Wanneer zijn achtervolger opduikt moet ze kiezen tussen het helpen van de vreemdeling of het behouden van haar eigen veiligheid.

Via de crowdfunding website CineCrowd wordt tot 29 maart geld opgehaald om de film te realiseren. CineCrowd is een platform dat filmmakers in staat stelt hun project te financieren door middel van crowdfunding. Binnen een periode van 40 dagen moeten zij het voor elkaar krijgen om het beoogde bedrag binnen te halen. De laatste week is inmiddels ingegaan en de teller staat op 69%.

Als alles volgens schema verloopt gaat Niemandsland deze zomer in première.

Meer informatie is te vinden op:
www.cinecrowd.nl/niemandsland

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 23, 2014 7:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hey Daan, tof project en onderwerp!

Hoe raak je op dit forum verzeilt, ken je iemand hier of heb je "post-apocalyptisch" of Fallout gegoogled voor NL sites? Over beidde word namelijk met enige regelmaat gesproken hier. Het is helaas wel een forum met een weinig actieve posters maar wie weet, kunnen 1 of 2 doneren.

Over wat ik trailer zag, mooi kleurgebruik, belichting en sfeermuziek.

Azijnpisserij: Leuk om te weten dat na dat de bom valt chicks nog altijd puntgave huid hebben, blondeershampoo en pincetten om hun donkere wenkbrouwen bij te houden... Wink

Vraag: hoe verklaar je de setting/spullen in wereld? Je lijkt hevig beinvloed door fallout (roestige blikjes, jaren 50 radio, jaren 50 olielamp terwijl het toch zich in de toekomst afspeelt) maar in Fallout waren de spullen vooral verklaarblaar door dat de Fallout wereld radicaal na WW2 afwijkte van onze wereld. Is dat bij jouw wereld ook? In welk jaar speelt de film zich af.

Succes met cash ophalen en filmen! Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 23, 2014 9:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Daan,
Leuk dat je dit hier post! Goeie zet ook om te proberen via dit soort subcultuurforums je geld bij elkaar te krijgen. Ik studeer cinematography aan de NFA.

@v1nce; niemand wil toch naar lilleke chicks kijken in een film?

Dit soort films worden helaas te weinig gemaakt in Nederland, en zulke intitiatieven moeten ondersteund worden.

Ik heb een tientje bijgedragen. Smile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Wilde media Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: