Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Film.. "Iron Sky", Nazi's from the moon.. LolWut?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Wilde media
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Wo Feb 15, 2012 6:12 pm    Onderwerp: Film.. "Iron Sky", Nazi's from the moon.. LolWut? Reageer met quote

http://www.youtube.com/watch?v=Py_IndUbcxc

10 miljoen euro budget waar van 1 crowd funded.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Do Feb 16, 2012 6:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hmm, typisch een film waarvan de trailer wel ok is, maar de film in z'n totale 1,5 uur suckt. maar wie weet de moeite van het downloaden waard...
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 28, 2014 4:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Heb hem tijd geleden gekeken. Vond hem idd beetje sucken. Is niet mijn ding, maar ik begrijp wel heel goed dat als je van camp of "Goedeslechte" houd deze erg de moeite waard is. De effecten waren overigens niet verkeerd!
Naar boven
DrCaligari
Hero

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 30, 2014 1:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vondt deze film verassend goed, en niet op een campy manier. Er zaten echt wel slimme grappen en film verwijzingen in. Zoals de Hugo Boss grappen, de 'der untergang' scene en het stuk over 'the great dictator'. En die onwijze analoge 'supercomputer' van de Nazis was echt te gek.
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 30, 2014 2:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Er zaten idd verwijzingen in! Maar eh niet camp? Laughing Nazis op de maan. Dominatrix duitse latex personage. Stereotype Albert Einstein mad scientist. Sarah Palin is president...

Denofgeek.com review kwam ik net tegen en vond ik wel evenwichtig:

"Not unsurprisingly, Iron Sky is at its strongest, funniest and most affecting when dealing with the moon-based Nazis and their ossified, out of touch culture. Impressively designed, handsomely costumed and incredibly well realised, the world of the Reich has an integrity, believability and – dare I say it – charm that you immediately buy into.

The German cast also provides uniformly the best performance in the film, with Dietze, Kier and Pruckner in particular pitching their performances just on the right side of camp. Sadly, the same cannot be said for the portion of the story set on Earth.

Unimaginatively shot, flatly designed and uninspiringly played, the film’s version of ‘America’, where the Sarah Palin-esque President is – you guessed it – a bigger Nazi than the Nazis, manages to be shrill, anachronistic and far less funny than it thinks.

Not helping matters on this score are the performances of Stephanie Paul and Peta Sergeant, which manage to suck any real comic potential out of their roles. By far the best and funniest of the English speaking cast is Christopher Kirby as the befuddled Washington, but his role loses direction once the film returns to Earth.

However, it’s in the final stretch that Iron Sky really stumbles, as it decides to drop the attempts at satire and instead tries to clonk us over the head with its ‘message’. Here’s a hint to the filmmakers: no one goes to see a film about Nazis from space looking for insight into the human condition. It’s such a spectacularly ham-fisted and on-the-nose move that it simply rams home just how far the film has drifted from the initial high-concept idea that so enthused everyone in the first place.

All that said, despite its missteps and tonal uncertainties, Iron Sky isn’t totally without merit. Despite its largely unsuccessful gag rate, one or two moments of the more gonzo/scatological comedy really do hit the mark, while the digital FX work throughout is of a very high standard.

But perhaps that shouldn’t be a surprise. After all, Iron Sky began life as an FX demo reel that piqued investors’ interest, secured funding and – miracle of miracles - ended up going into production.

For all its attempts at being something more, that’s probably how Iron Sky will end up being remembered."

Read more: http://www.denofgeek.com/movies/1368084
Naar boven
DrCaligari
Hero

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 30, 2014 10:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, ik bedoelde te zeggen dat ik hem gewoon goed vondt, in plaats van 'zo slecht, dat t weer goed wordt' Is inderdaad een vrije goeie review. Vooral de beschrijving van hoe aandoenlijk de Nazi met hun gedateerde techniek zijn is spot-on. Hij heeft zeker wel zijn fouten, maar die kan ik wel vergeven. Ik vondt 't juist wel mooi, de onverwachte satire. In Iron sky zaten trouwens wel redelijk veel overeenkomsten met DrStrangelove. Hoewel ze in kwaliteit natuurlijk niet overeenkomen.

De vrouwelijke hoofdrol was ook een absolute schat. Ik heb nog nooit zo een lieve Nazi gezien. Smile

Nazi's at the centre of the earth was een cheape knock-off die wou meeliften op t success van iron skies, maar was wel overwegend echt slecht. Vooral Cyborg Hitler die gemaakt is met onwijs slechte CGI. Eerste helft van die film is nog wel redelijk goed gedane nare horror, daarna wordt t onzin.
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 31, 2014 9:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

Cool, nou snap ik het. Smile Ik denk dat het zo zit met Satire/humor met mij: Satire zoals Office Space, Lebowski of Fargo vind ik letterlijk een paar van de beste films ooit gemaakt. Maar satire zoals Starship Troopers kon mij niet bekoren, terwijl ik het boek en Heinlein geweldig vind! Aan regiseur verhoeven ligt het ook niet, ben megafan van Robocop en haat Showgirls..

Ik denk dat het te maken heeft met de toon. Als iets zo serieus gebracht word dat het op een pijnlijke manier hilarisch word kan ik me kapot lachen, terwijl als iets er heel dik boven op ligt dan dan lach ik meestal veel minder. Ik denk dat mijn "Suspension of disbelief" nou eenmaal bepaalde grenzen heeft als het een comedy betreft. Smile
Naar boven
DrCaligari
Hero

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 31, 2014 9:38 am    Onderwerp: Reageer met quote

haha, ik vondt t boek van Heinlein juist minder. Juist vanwege de serieuze toon en de militairistische en merocratische boodschap. Heinlein is soms geweldig. (stranger in a strange land) maar soms ook de Ayn Rand van de Science Fiction. De film van Verhoeven was juist te gek in zijn satire en grofheid, voor mij. Showgirls was inderdaad wel kak.

ieder zijn eigen smaak, maar leuk om over te discuseren.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Wilde media Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: