Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Beetje stil op forum...?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Wilde media
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Di Jul 08, 2014 7:48 pm    Onderwerp: Beetje stil op forum...? Reageer met quote

Weinig replies op niet boardgame achtige threads. Weinige lange replies. Ben een van de weinige die non RPG threads start. What's up? Iedereen op vakantie of geen zin om te posten? Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Lord Xcapobl
Ridder

BerichtGeplaatst: Di Jul 08, 2014 9:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ligt er een beetje aan. Ik heb momenteel tien fora in mijn favorieten lijst staan, sommige wel een heel stuk groter (en vaak ook internationaal) dan deze, waar ik ook mijn aandacht aan besteed. Als ik dat dan op tel bij het feit dat ik hier altijd wel een klein beetje de 'lurker' ben geweest, die niet zo heel veel berichten op zijn naam heeft staan...

Daarentegen staan op sommige andere fora die ik bezoek ook de dagelijkse tellers niet heel erg hoog op het moment. Het is hier natuurlijk wel een beetje de vakantietijd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Wo Jul 09, 2014 8:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

Welke fora als ik vragen mag? Nog aanraders? Ik zit zelf dagelijks wel even op Reddit. Soms op bikeforums.

Tis inderdaad beetje komkommer en WK tijd. Smile
Naar boven
Lord Xcapobl
Ridder

BerichtGeplaatst: Wo Jul 09, 2014 4:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Boot Camp (Warhammer 40k Imperial Guard)
Spellendoos (waar het ook erg rustig is nu)
RPG net (internationaal bomen over Roleplay en enkele andere dingen)
Warseer (iets meer algemeen voor Warhammer en Warhammer 40k)
Enworld (nog meer internationaal over Roleplay)
Carpe Noctem (Warhammer fantasy battles voor de Vampire Counts legers)
Warpshadow (Warhammer 40k Tyranids)
Bolter & Chainsword (Warhammer 40k met sterk de nadruk op Power Armour, dus space marines en chaos space marines)

En af en toe nog op wat andere.
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Wo Jul 09, 2014 8:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben helaas getroffen door een verpletterend gebrek aan inspiratie. Komt wel weer goed.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Lord Xcapobl
Ridder

BerichtGeplaatst: Do Jul 10, 2014 8:57 am    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien moet je het dan juist daar over gaan hebben.

Waar komt dat vandaan?
Wanneer begon het?
Was er toen iets bijzonders aan de hand?
Komt het door het voetballen, waarbij de hobby toch voor velen een stapje terug doet, helaas?
Is het foruminspiratie, of op het gehele vlak?
Heb je dit al eerder gehad?
Hoe heb je het toen opgelost?

En meer van zulks.

Wink
Naar boven
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Do Jul 10, 2014 12:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ha ha! Krijgen we toch nog een interresante en veelzijdige thread! Smile Ja vertel Fandath, hoe is dit zo gekomen, kan je praten over je gevoelens? ;-P

Veel forums overigens, je zit er duidelijk diep in Xcapobl. Is wel tof fora, de collectieve kennis van mensen is echt bizar, ik zit meer op fietsfora en hoewel ik al 25 jaar of zo met fietsen bezig ben kan het me toch verrassen hoe veel (meer) mensen weten, proberen en uitvinden.
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Do Jul 10, 2014 10:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Lord Xcapobl schreef:
Waar komt dat vandaan?

Dat weet ik niet. Het gebeurt zo af en toe, met alles wat ik doe. Een tijd lang vind ik het allamaal prachtig, en dan ben ik het ineens behoorlijk zat. Het is een cyclisch verschijnsel dat zich niet erg goed laat voorspellen.

Lord Xcapobl schreef:
Wanneer begon het?

Ongeveer een maand geleden, denk ik.

Lord Xcapobl schreef:
Was er toen iets bijzonders aan de hand?

Nee.

Lord Xcapobl schreef:
Komt het door het voetballen, waarbij de hobby toch voor velen een stapje terug doet, helaas?

Nee hoor. RPG gaat juist best goed de laatste tijd. Ik ben nu zelfs in twee groepen actief.

Lord Xcapobl schreef:
Is het foruminspiratie, of op het gehele vlak?

Foruminspiratie. Ik heb me er zelfs niet toe kunnen zetten om een discussie met Rogier te vervolgen over DSA-edities, terwijl ik dat toch echt van plan was.

Lord Xcapobl schreef:
Heb je dit al eerder gehad?

Ja.

Lord Xcapobl schreef:
Hoe heb je het toen opgelost?

Ik heb rustig gewacht tot het weer over ging.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Vr Jul 11, 2014 1:27 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hmmm, thanks voor sharing Fandath! Komt me wel ergens bekend voor. Ik heb dat ook regelmatig alleen iets anders.

Periodes van veel positiviteit, activiteit en hobbies worden afgewisseld door korte periodes waar bij ik dingen minder rooskleurig zie, sowieso relatief weinig doe, veel tijd in bed doorbreng, niet goed eet en weinig buiten of actief ben. De langste en minst leuke van die periodes vallen bijna altijd samen met winter. Vandaar ook dat ik deze hele winter probeer in Zuid Oost Azie door te brengen.

Een groot verschil is dat ik in mijn lamlendige periodes veeeel tijd op internet doorbreng. Dus dan nog steeds veel blijf lezen en posten alhier en elders. Overigens zit ik nu niet in zo een periode. Smile Ik heb gewoon veel vrije tijd naast mijn actieve dingen dus ik post nu ook best veel hier.

Maar bedankt voor jullie beider reacties!
Naar boven
Lord Xcapobl
Ridder

BerichtGeplaatst: Vr Jul 11, 2014 5:15 am    Onderwerp: Reageer met quote

Graag gedaan.

Niet in de laatste plaats geeft dit al weer een beetje activiteit, al gaat het niet geheel direct over het thema van dit forum. Maar het is activiteit. Verder zie je nog maar eens hoe het enigzins vergelijkbare situaties bij mensen bespreekbaar maakt (door te durven vragen, waarop vervolgens de wil bestaat om openlijk te antwoorden).

het is immers ook zo dat ik ook van die dipjes heb. Dan weet ik even niet wat ik met mijn vrije tijd wil doen. Toch heb ik nog heel veel miniaturen ongeschilderd liggen. Sterker nog, ik heb laatst de kelder opgeruimd, en ben er achter gekomen hoeveel ik eigenlijk nog echt uit de frames moet halen en in elkaar moet zetten! Dan haal ik iets, heb er even geen zin in, verplaats het naar de kelder, en soort van vergeet het. Dan koop ik het volgende wat me leuk en interessant lijkt. Ik heb zo al jaren de discipline niet om een doos met mini's te kopen, ze in elkaar te zetten, ze te schilderen, en ze dan bij het leger te voegen in de kelder.

Bij mij wordt dat binnen de hobby's die ik heb weer afgewisseld met tijden van hyperactiviteit. Waar mijn eigen gedrag heel duidelijk stabieler is op dat vlak, is mijn hobby-aandacht manish-depressief. Ik kan ook gewoon een periode hebben waarin ik het modelleren en schilderen van legers afwissel met heel veel surfen op internet, fora bezoeken onder andere, spelkaarten sorteren (en dan niet die met azen, ruiten, enzovoort, maar bijvoorbeeld van Star Trek Card Game en zo), roleplay dingen schrijven en regelen, en weer verder met mini's. Dan kom ik er achter dat 24 uur in een dag echt te kort is.

En op zo'n manier merk ik dan dat ik soms hier een heel stuk actiever ben, me ook in discussies meng die niets metroleplay te maken hebben. Dat terwijl ik soms maanden kan 'lurken'. Dan kom ik bij wijze van verrassing ineens op een meeting of zoiets.

Dus raadt eens hoe het nu met mijn hobby-gehalte is.

Wink
Naar boven
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Vr Jul 11, 2014 1:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ha ha, ja idd frappant how soms alles tegelijkertijd soort van vanzelf gaat of juist niet. Vroeger verzette ik tegen de inactiviteits periodes. Nu zijn ze welkom, dit vanwege de volgende ideeen:

-In de natuur zijn periodes van rust en nikserig zijn afgewisseld met manisch drukke periodes de normale gang van zaken.

Voorjaar, vreten, verzamelen, paren, groot brengen zo veel als kan.

Najaar, winterslaap, veel in hol zitten, en vooral niet onnodig energie aanwendden

-Ik weet met totale zekerheid dat de minder leuke periodes altijd eindig zijn en vaak ook niet lang. Iedere keer als ik zo een periode meer dan 3 dagen had kwamen er zeer nuttige dingen uit. Nieuwe hobbies, interesses en focus. En altijd ook een nog veel duidelijkere realisatie van wat ik nou echt wil in leven en wat ik belangrijk vind. Zelfs kwa relatie en vrienden is het heel nuttig. Je komt er soms achter (bijv. omdat contact verwaterd, of omdat je opeens ziet dat je bepaalde mensen niet mist of met hele andere dingen bezig zijn) dat je sommige vrienden en vrouwen het beste niet meer opzoekt en dat je juist ruimte en tijd moet maken voor nieuwe mensen en vrouwen in je leven waar je veel meer van kan krijgen en die je veel meer kan biedden!

-Al mijn levensverbeterende grandioze plannen (emmigreren naar Berlijn, samen gaan wonen met een meid, een heel groot feest geven, maandenlange vakanties boeken in wereldsteden, huizen kraken) waren nooit tot stand gekomen zonder lange periodes van introspectie en totale fysieke inactiviteit

-Het is een zeer grote luxe om dagen en soms wekenlang bijna geen klap uit te voeren. Heel veel mensen dromen daar van maar hebben nooit en zullen nagenoeg nooit meer in hun leven die optie hebben. Dit ivm arm zijn of juist kinderen, autolease, full time baan, verwachting van de ega en meer. Als ik dit bedenk in mijn bed, zelfs als ik tot op dat moment nogal donkere gedachtes had, veranderd mijn gevoelens ineens en kan ik erg gelukkig en lachend mijn inactiviteit voort zetten of juist om 15:00 uit bed klimmen en opeens de meeste positieve en productieve dag ooit hebben. In dat kader heb ik een soort stelregel voor mezelf: "beschouw een dag nooit als je verloren -ongeacht hoe lang je in bed ligt- tot dat je hebt gedouched en ontbeten." Pas na die twee dingen weet je hoe je je echt voelt en of de dag nog drastisch ten positieve kan veranderen.

-Soms is er letterlijk niets leuker dan hele dag in bed liggen en lekkere dingen te vreten, internetten, films en GTA5 spelen. Liefst natuurlijk met aantrekkelijke medestander! Smile
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Wilde media Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: