Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Terry Pratchett overleden

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Wilde media
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Vincere
ir.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 13, 2015 7:35 am    Onderwerp: Terry Pratchett overleden Reageer met quote

Waar Leonard Nimoy meer een bekende uit de popcultuur was, is Terry Pratchett iemand geweest die wel degelijk grote invloed op mij heeft gehad. Zijn Discworld serie is fantastisch, fantasy met een bijzonder soort Britse humor. Ik lees elk jaar minstens een paar van zijn boeken opnieuw, en ze zijn met mij meegegaan naar zes continenten (letterlijk). Zijn laatste boek kocht ik in November op het vliegveld van Kuala Lumpur. Je merkte dat zijn stijl minder werd, dat hij last kreeg van zijn Alzheimer, en dat hij een ghost writer gebruikte. Dat is jammer, maar het was nog steeds een verdomd vermakelijk avontuur.

Kijkend naar de lange rij van zijn boeken, denk ik aan het plezier dat ik er van beleefd heb, en kan ik niet wachten om ze straks aan mijn zoon voor te lezen.

Persoonlijke favorieten: Night Watch en Thud!

Quote:
"No one is actually dead until the ripples they cause in the world die away."
-Terry Pratchett, "Reaper Man"

Quote:
“Do you not know that a man is not dead while his name is still spoken?” ― Terry Pratchett, "Going Postal"

De laatste drie tweets op zijn officiële Twitteraccount:
Quote:

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
"Terry took Death’s arm and followed him through the doors and on to the black desert under the endless night."
"The End."

http://www.nu.nl/cultuur-overig/4009657/discworld-schrijver-terry-pratchett-overleden.html
http://www.bbc.com/news/entertainment-arts-31858156

Dulce et decorum est pro alea mori.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Za Mrt 14, 2015 3:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb erg lang geleden wel eens een paar van zijn boeken gelezen. Het was toen een periode dat het minder met me ging en de boeken waren super grappig, vermakelijk en goede afleiding. Met de jaren is me nog meer duidelijk geworden hoe veel mensen hem kennen. Bijna iedere RPGer, Monthy Python Fan, Fantasy Fan en een boel andere soort mensen heeft mij wel eens verteld over hoe geweldig hij of zij de boeken van Pratchet vond. Het is jammer dat die niet zo oud is geworden maar zijn output was groots en zijn invloed is onmetelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 23, 2015 2:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Terry Pratchett is een van die weinige personen die ik niet persoonlijk heb gekend waarvan zijn overlijden me met plotselinge droefheid kan overvallen op een willeurig moment van de dag.
Ik weet ook nog precies waar ik was toen ik de eerste keer een boek van hem begon te lezen en al na drie bladzijden wist ik dat ik nog nooit eerder zoiets onder ogen had gekregen. Pratchetts boeken kunnen me steeds weer doen schaterlachen. Dat hij er niet meer is is echt een gemis voor de wereld.

Overigens zijn een aantal van zijn boeken verfilmd, met verschillende maten van succes.
Going potal is een geniale miniserie die een deel van zijn universum echt eer aan doet.
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Di Mrt 24, 2015 7:48 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hey Thekkur, jij bent er nog. Smile Had geen idee dat je Pratchett fan was maar zat er dik in. Ik zal Going Postal eens checken. EDIT: Hey Tywin Lannister zit er in, nu aan het downloaden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vincere
ir.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 28, 2015 9:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk vooral dat Going Postal gewoon een beter verhaal had dan Hogfather en The Colour of Magic/Light Fantastic... desalniettemin heb ik met veel plezier naar alle drie gekeken.

Zit nog steeds te wachten tot ze Guards, Guards! eindelijk gaan verfilmen.

Dulce et decorum est pro alea mori.
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Zo Apr 05, 2015 4:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een icoon was hij wel, al heb ik eigenlijk niet zoveel van 'm gelezen - en 't is al lang geleden ook. Wel hebben we ooit bij De Morgenster een tijdje een Discworld-rollenspel gedaan. Dat was best aardig, hoewel het mensen die zijn werk beter kenden, waarschijnlijk meer aansprak dan mijzelf.

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Wilde media Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: