Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Middelen! are cool! ;) Nah, discussie?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Gildehuis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Zo Apr 09, 2017 2:55 am    Onderwerp: Middelen! are cool! ;) Nah, discussie? Reageer met quote

Jo, hoop dat dit mag, zijn weliswaar family friendly forum maar ik geloof dat ik (bijna letterliijk) nooit iemand onder 18 hier heb gezien en sowieso in jaren niet...

Anyway, wou eens kijken of er nog 1 of 2 mensen alhier over middelen iets te melden hadden? In mijn geval, ik was tot 33 "straight edge", enigzins te lang achteraf vermoed ik!

Laatste jaren experimenteer ik !af en toe! met Weed, LSD, MDMA, Paddos, DMT, Ketamine etc en drink ik wat. Dit alles eigenlijk nogal relatief weinig en gemoedelijk. Ik kan rustig 2 a 6 maanden iets hebben liggen en er gewoon niet naar talen, dat vind ik wel erg fijne gewaarwording.

Maar daarintegen, die keren dat ik het wel doe, ik kan eerlijk zeggen dat die ervaringen ongeveer het allerbelangrijkste ding zijn geweest waar ik mee bezig ben geweest de laatse 5 jaar of zo wat betreft effect op meer positiviteit, unieke nieuwe ervaringen, meer empathie en domweg een iets beter mens worden!

Nou jullie... Gedachtes? Smile

Laatst aangepast door v1nce op Zo Apr 23, 2017 12:46 pm, in toaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Wo Apr 12, 2017 8:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Haha, toen ik "middelen" las, dacht ik dat je een belastingtechnische discussie wilde beginnen. Rolling Eyes

Ik heb er eigenlijk niets bijzonders over te melden. Heb in het verleden wel eens aardig wat gezopen en doe dat soms nog (vooral in het gezelschap van Eduard), maar dat is het dan wel.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Wo Apr 12, 2017 9:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Haha, grappig idd, ik ken tig! mensen die (ooit wel eens veel) zuipen maar dat van die middelen is groeiend maar toch veel kleiner aantal mensen. Vooral bij mensen uit Scandinavie & Finland merk je dat erg. Daar is er niets aan de hand als je 2 of meer flessen Vodka per week in eentje opzuipt, maar pak een! keer een blow aan en je bent een teringjunk en zal je ongetwijfeld en gegarandeerd met spuit in je arm in de goot belanden! XD

Is natuurlijk waanzin. Wat je drinkt (of neemt) hoe vaak/veel en waarom.. dat bepaald of het een erg positief ding is of juist totaal niet of er tussen in.

In Berlijn is het natuurlijk wel apart, totaal geaccepteerd om wat dan ook te doen mits je niemand lastig valt en je zelf in de hand hebt. Immers je mag hier overal en altijd op straat openbaar drinken en in alle clubs gebeurt nog heel veel meer openbaar hehe. Ik mag dat wel. Smile

@Fandath, hoezo eigenlijk alleen en enkel drank, immers gezien jouw leeftijd en de decennia die jij als volwassene hebt meegemaakt moet het je heeeel vaak zijn aanboden en wl best wat vrienden die een en ander namen,.. toch?
Naar boven
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Vr Apr 14, 2017 12:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat zijn een hoop afkortingen v1nce 😆 Het blijkt toch wel dat Berlijn een grote invloed heeft op het experimenteren met "middelen". Ik ben niet bekend met alle afkortingen maar waar trek je de grens? Ik heb zelf tot m'n 18e niet gedronken omdat ik me altijd stoorde aan de groepsdruk en het gedrag van jongeren ontremd alcohol. Inmiddels heb ik dat wel ruimschoots ingehaald denk ik. Hetzelfde geldt voor middelen die in Amsterdam mega populair zijn; een feestje zonder "M"of" C", maar daar heb in me nooit aangetrokken toe gevoeld en zelfs nooit geprobeerd. De chemische samenstelling en de hele "industrie" hebben me er altijd van weerhouden om er aan mee te doen. Als je het ergens niet mee eens bent moet je er niet aan meedoen vind ik, anders ben je gewoon hypocriet. Een blowtjes zo nu en dan of een brownie is een ander verhaal maar dat is dan ook veel socialer geaccepteerd en niet "cool" ofzo.
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Vr Apr 14, 2017 4:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

v1nce schreef:
@Fandath, hoezo eigenlijk alleen en enkel drank, immers gezien jouw leeftijd en de decennia die jij als volwassene hebt meegemaakt moet het je heeeel vaak zijn aanboden en wl best wat vrienden die een en ander namen,.. toch?

Eigenlijk is het heel eenvoudig: ik ben niet echt geïnteresseerd in "middelen" om mezelf geestelijk te veranderen. Ik ben namelijk best tevreden zo. Natuurlijk kan daaraan van alles gesleuteld worden, maar als dat al zou moeten gebeuren (en die behoefte is er bij mij dus niet zo), dan zie ik dat graag onderbouwd door degelijk onderzoek. Dat het mogelijk is, is evident: wat wij onze persoonlijkheid noemen, bestaat uit een interactie van chemische en elektrische signalen. En die kun je allerlei kanten uit sturen. Stel je bijvoorbeeld voor dat er van overheidswege iets aan het drinkwater toegevoegd zou worden dat van ons allemaal tevreden en gelukkige mensen zou maken, zou dat dan een goed idee zijn? Het kan allerlei voordelen hebben, maar intuïtief staat het me tegen. En als het niet van overheidswege komt, maar ik het zelf regel via aanschaf van een "middel" waarvan ik op grond van de ervaringen van anderen een positief effect zou moeten verwachten, is dat dan wel een goed idee?

Natuurlijk ben ik wel mensen tegengekomen die "iets" gebruikten, maar pilletjes stonden me altijd al tegen. En een joint is a priori wat laagdrempeliger, maar daarbij speelt weer een rol dat ik nooit gerookt heb en alles wat via sigaretten toegediend zou moeten worden, altijd vreselijk smerig heb gevonden.

Waarom dan wel alcohol? Simpel: het gaat mij helemaal niet om de alcohol, maar om wat er omheen zit. Bier drink ik graag, en cider, en wijn. Maar in de alcohol zelf ben ik maar matig geïnteresseerd: het draagt zeker bij tot de smaak van de genoemde dranken ("alcoholvrij bier" bestaat naar mijn mening niet), maar het is niet essentieel. Zodra het percentage boven pakweg 15 komt, haak ik dan ook af. Sterke drank is absoluut niet aan mij besteed.

Naar boven
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Za Apr 15, 2017 12:39 am    Onderwerp: Reageer met quote

@Fandath. Zit wel wat in wat je schrijft! Maar een ding wat jij omschrijft, van aan water toevoegen door overheid is natuurlijk nogal 1984, dat is zo extreem dat ik me eigenlijk niet kan voorstellen dat wie dan ook daar voor is. Tenminste ik heb zelfs nog nooit gehoord van een persoon die dat voorstaat. Immers flouride a h water toevoegen is ook op de meeste plekken weer al lang gestopt en maar erg weinig landen deden het überhaupt, en kort, terecht. Geen keuze of geen kennis hebben is altijd slecht, ook daarom houd ik niet van drugs illegaal maken,.. verplicht of verboden, bijna hetzelfde en beidde naar. Kijk maar naar landen zoals portugal en hoe veel beter daar het gaat sinds alle drugs gedecriminaliseerd zijn https://mic.com/articles/110344/14-years-after-portugal-decriminalized-all-drugs-here-s-what-s-happening#.4UqaWqbIK of bijvoorbeeld de staten in US die weed legaal hebben gemaakt, ze hebben minder ongelukken, minder aggressie en meer belastinginkomsten dan ooit tevoren.

Degelijk onderzoek, ben ik het mee eens! Ook dat zie ik erg graag en is ook wel een grote reden waarom ik begonnen ben. Immers er is de laatste jaren (en eigenlijk al decennia, ondanks tegenwerking) erg veel serieus, peer reviewed, medisch onderzoek waaruit heel duidelijk blijkt dat voor dingen zoals PTSD of kleinere trauma's, of SAD (winterdepressie) of depressie in het algemeen of zelfs maar gewoon beetje vast zitten in patronen en niet helemaal mentaal top zijn, tegen epilipsie, gebrek aan eetlust, niet goed kunnen slapen, hoofdpijn/migraine, Parkinson, en meer, dat er voor die dingen middelen zoals Paddo's, Keta, LSD, MDMA, DMT, Cannabis en meer bijna letterlijk soms wonderen kunnen verrichten (youtube). In veel gevallen zelfs binnen een minuut of met een enkel een keer of 3 een microdosis waarbij je weinig tot niets merkt van de trippy effecten maar het wel een zeer positief en langdurig effect op je hersenen heeft.
http://www.sciencealert.com/ketamine-found-to-have-an-unbelievable-effect-in-treating-severe-depression
https://www.scientificamerican.com/article/ayahuasca-psychedelic-tested-for-depression/
https://www.nimh.nih.gov/news/science-news/2016/ketamine-lifts-depression-via-a-byproduct-of-its-metabolism.shtml
http://aplus.com/a/psychedelic-trugs-therapy-studies?no_monetization=true
https://www.youtube.com/watch?v=S9qkYLtAhSQ
https://www.youtube.com/watch?v=uDDGqrY8-VI

Ik zou nog veel meer studies -en nog heel veel meer als "the powers that be" deze studies gedurende decennia niet hadden tegengehouden...- kunnen linken maar google zelfs 30 seconden op de thema's die je het meest interresseren en je vind het gemakkelijk! Aangezien ik bijna niemand ken die niet een kleine beetje of soms veel lijd aan een of meer van die voornoemde dingen vind ik het wel een belangrijke zaak dat mensen iig de optie en de kennis hebben. Daarnaast, het kan simpelweg verschrikkelijk leuk! en interresant zijn. Very Happy Dat verbroederend "op zelfde golflengte zitten" effect wat je kan hebben als je met een vriend wat biertjes drinkt.. dat kan soms X3 of meer op drugs. En het is helemaal niet/net zo min "nep", dat hangt uiteraard af van waarom, met wie, wanneer en hoe veel.

Over drank, ik ben even veel van de whiskey of wodka als van de bier en zo haha! Lust ze bijna even graag maar dat van de sterkere drank is meer puur praktisch, van bier krijg je veel meer een pens (zitten vrouwelijke hormonen en veel meer calorieeen in) en heb je veel meer last van een kater. Very Happy Wodka is dus wat effectiever en met minder matige neveneffecten voor mij haha. Maar lust ook graag de smaak van een biertje of twee af en toe! Denk dat ik gemiddeld uit kom op een fles bier per week en een shot of twee vodka per maand of zo.. Maar vaak weken helemaal niets en dan uit en meerdere op een avond.

Roken, daar had ik vroeger zelfde ideeen over als jou. Haaaaaatte het. Nu ben ik daar anders in. Als je nooit tabak wilt roken dan kan dat makkelijk. Pure weed is echt niet slechter voor je longen/lichaam dan wat minuten buiten in een grote stad lopen (en in Rdam, Adam en DH gebied vooral! http://www.ad.nl/rotterdam/brussel-luchtkwaliteit-rotterdam-is-zorgelijk~a90e87ba/) en als je een vaporizer gebruikt al helemaal niet, dan is het namelijk damp ipv rook, geen verbranding. Of eet spacecake. Maar ik beken eerlijk dat ik tegenwoordig graag een keer per week een enkele sigaret rook. Ik vermoed dat dat niet heel veel slechter is als nooit wat roken en meer in de stadlucht rondlopen... Ofwel, iedereen maakt bepaalde keuzes en compromissen.

@Thekkur, tja die "industrie" & "chemie" maakt me weinig uit eerlijk gezegd. Er zijn namelijk ook erg veel "Freak brother" achtige kleine producenten die weinig maken en vooral omdat ze geloven dat het in grove lijnen goed! is voor de mensheid en maatschappij. Ik koop bij -en sponsor dus- een goede vriend die nauwelijks er op wilt verdienen,.. vind die helemaal niet boeiend dat geld in tegenstelling tot de "mensen" waar jij en ik mogelijk aspirines of ibuprofen or vitamines kopen. Bij veel drugs komen helemaal niet zo veel heftige chemicalen of zelfs bijna geen kijken: Paddos, Weed, niet meer (en vaak minder chemicalieen) dan een niet bio Champignon of Ui/Aardappel, en ik beken eerlijk dat ik verre van 100% biologisch eet. ik heb zowel Paddos als Weed geteelt, dus zag dat met eigen ogen, daar zit geen tot weinig troep in.
En andere middelen zoals DMT zijn weliswaar "chemisch" gemaakt maar komen ook natuurlijk in je hersenen en lichaam en zeer veel organismes voor! DMT = zelfde werkzame stof als Ayahuasca wat dus planten zijn. Wat is dus "chemisch"? Of "industrie" Waar trek je de grens? Nooit meer nieuwe kleren, antibiotica, medicijnen schoenen, camera, smartphone, laptop of schoonmaakmiddelen, of etenswaar waar een verpakking omheen zit (tetrapak, plastic om brood en tofu) etc kopen omdat "de industrie" bij de productie van al die dingen zeer veel water, olie en chemicalieen (en ook zware metalen!) gebruikt, waar van de laatste twee vaak veeeel slechter zijn voor het millieu laat staan als je het zou inslikken...?! Nooit meer vliegen? (zwaaaar vervuilend plus je krijgt absurd veel straling binnen!) Nooit meer auto rijden? Zo min mogelijk of zelfs geen medicijnen meer nemen? Ofwel, iedereen doet altijd wel aan iets mee waar productie of chemicalien bij komen kijken.. Ik bestempel dat liever niet als meteen maar "hypocriet" maar als keuze's en compromissen, die voor sommige mensen anders uitpakken, maar bij iedereen wel bepaalde schade impliceren. Daarbij, voor drugs is het zo dat ze in tegenstelling tot veel andere consumptiegoederen drugs bij bepaalde mensen zeer veel goed kunnen doen, zoals hierboven omschreven. Denk ook maar eens over de jaren 60 en 70 revoluties in cultuur, muziek en vooral ook anti-consumptie en ecologisch bewustzijn, dieren- en mensenrechten! Zonder die drugs.. waarschijnlijk ondenkbaar of iig heel veel minder.... Is dus niet zo zwart wit. Ik trek de grens bij drugs die geestvernauwend ipv geestverruimend werken of zo schadelijk of verslavend zijn dat het, het riscico wl. nooit waard is, vooralsnog reken ik daar onder Coke, Heroine, Meth, PCP. Maar zelfs daarbij, ik ken stuk of 5 mensen die wel die dingen een of twee keer hebben geprobeerd en geen last noch verslaving er van hebben ondervonden. Beetje matige anologie: sommige mensen gaan dood van pindakaas eten want allergisch, sommige eten het zo veel dat ze zwaar ongezond worden, andere genieten er heel af en toe of net genoeg van. Uiteraard kleven er veel meer risico's aan die paar drugs dan pindakaas of wat dan ook. Daarom blijf ik er persoonlijk verre van, maar wil niet voor iederen spreken of oordelen.

Anyway, ik ken denk ik als geen ander, of in ieder geval meer dan gemiddelde mensen, dankzij mijn 2 voorheen compleet doorgeslagen broers en ook wel wat vrienden, de mogelijke risico's van drugs. Toch maak ik me geen zorgen. Want, ik blijf wel voorzichtig, doe het rustig aan, lees me in, neem lange pauze's en ben doordachter, ouder en meer stabiel en volwassen dun toen hun, hun keuzes maakten. Zoals met alles, ook met bier of zelfs eten,.. wat je tot je neemt, in welke mate en met welke reden! bepaalt bijna altijd of het positief is of negatief. Zelfverbetering, unieke "life-affirming" momenten nastreven, mentaal of fysiek gezonder worden, je geest openen, verbroedering, plezier en meer zijn prima als beweegredenen. Escapisme, nihilisme, gewoonte, enkel verveling en vooral in combi met een niet zo stabiele geest en verslavingsgevoeligheid... totaal niet ok.

Zoals bekend was ik tot mijn 33ste 100% straight edge, nooit drank of drugs of weed of wat dan ook. Ik ken dus die kant en argumenten. Voor mij had het (dat ik er niet aan wilde) toen te maken met groepsdruk, maar ook zeker wel wat met angst en bullshit leugens en propaganda van familie en de maatschappij en ook dat het een beetje een "gewoonte" werd om nooit te drinken of wat dan ook. Achteraf, te lang denk ik. Niks mis met wachtten tot je wat meer volwassen bent, maar ik denk dat ik om mijn 22ste of iig 27ste ook prima in staat was geweest om met mate(n) positief te consumeren.

Mijn veranderde houding en ook consumptie heeft overigens weinig tot niets te maken met Berlijn. Ik ga echt erg weinig naar echte drugsclubs, bij kraakpanden waar ik veel kom is het niet zo gemeengoed, drank wel. Wat voor mij de eerste en belangrijkste verandering teweeg heeft gebracht is ongeveer 19 jaar geleden het boek "Uit je Bol" lezen. Volgens mij heb ik je dat standaarwerk wel eens laten zien toch? https://nl.wikipedia.org/wiki/Uit_Je_Bol

Ik vond dat een zeer goeie filosofie en voor mij (voor allerlei traditionele stammen totaal niet) nieuwe manier van over drugs nadenken: blijf verre van geestvernauwende drugs of hooguit een enkele keer als ze niet verslavend zijn, experimenteer rustig en bedachtzaam met geestverruimende drugs maar met veel tussentijd en wissel af. Gebruik nooit hetzelfde middel vaker dan eens per maand en liefst maanden als het een wat heftiger iets is. Let op je gezondheid, omgeving, gevoel en consumptie van eten en drinken. Gebruik drugs als een gereedschap voor meer verbinding, kritisch denken en zelfverbetering en heb veel lol er mee maar niet enkel op een platte, escapisme manier. Dat is ongeveer wat het boek voorstaat en ik geloof daar nog steeds in. Toen ook al, maar vond het nog niet de juiste tijd om er mee aan de slag te gaan.

Anyway, Your Mileage May Vary! Smile Ik raad het zeker niet voor iedereen aan. Iedereen is uniek, reageert anders en heeft er ander gevoel bij. Maar persoonlijk, voor mij was het wel echt een gemiste kans en zeer slechte keuze geweest als ik me altijd (voornamelijk door angst en vooroordelen en propagandha) zeer verre van middelen had gehouden.. mijn leven was heel veel minder! geweest.

Laatst aangepast door v1nce op Zo Apr 23, 2017 12:48 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Za Apr 22, 2017 12:38 am    Onderwerp: Reageer met quote

Tja, eigenlijk heb ik er nog steeds niet zoveel verstandigs over te zeggen. Het hoeft van mij gewoon niet zo, al die “middelen”, of het nou alcohol is of drugs of iets anders. Wie het wil moet het maar doen hoor, maar ik vind het wel best zo. En inderdaad, het zal best wel helpen tegen allerlei psychische aandoeningen. Maar daarvan lijken er ook steeds meer te komen, en ik heb de indruk dat daar twee kanten aan zitten: enerzijds mensen die echt ergens onder lijden dat 20 jaar geleden niet herkend werd of genegeerd werd en nu wel, en misschien ook opgelost kan worden – maar anderzijds ook een heleboel gedrag dat onnodig van een label voorzien wordt en een maatschappelijke dwang om “normaal” te zijn. En of het nou Big Pharma is of je lokale paddo- en wietdealer, er is altijd wel iemand die iets kan leveren om daar iets aan te doen. Maar moet dat ook? In sommige gevallen duidelijk wel, maar anderzijds lijkt me dat de acceptatie van sommige persoonlijkheden en gedragspatronen tegenwoordig ook veel minder is dan vroeger. De norm van wat je “moet” herstellen is daarmee ook verschoven.

Maar als je volgens de huidige normen niets mankeert (wat niet wil zeggen dat er niet binnen enkele decennia een symptoom in de mode kan komen waar je achteraf aan bleek te lijden), dan zou je natuurlijk ook best kunnen overwegen om iets te nemen, misschien om jezelf te “verbeteren” of zomaar om het eens te proberen. Ga vooral je gang, zou ik zeggen. Sommige dingen zijn schadelijk of zelfs giftig, maar er zal ook best veel zijn wat geen kwaad kan, en ik ben het er geheel mee eens om dat te legaliseren. Drugssmokkelaars worden als zware criminelen gezien, terwijl ze in veel gevallen alleen voorzien in een behoefte die in de markt bestaat en tevens de internationale handel bevorderen en boren in de derde wereld een bestaansmogelijkheid bieden. Maar er zijn nogal wat belanghebbenden om de “war on drugs” gaande te houden, dus het zal wel een tijdje duren eer die dwaasheid voorbij is.

Dat onderscheid tussen “chemische” en “natuurlijke” stoffen is inderdaad volstrekte onzin. Het doet een beetje denken aan de rare angst voor E-nummers die sommige mensen hebben.
Maar goed, terug on-topic (voordat de discussie weer alle kanten uit gaat, dat hebben we eerder ook al gehad): ik heb dus gewoon niet zo’n behoefte aan ervaringen met “middelen”. En dat ik alcohol gebruik, gaat niet om de alcohol, maar is een bijverschijnsel van het drinken van bier, wijn en cider. Behoefte aan meer “effectieve” inname van alcohol heb ik dan ook niet. Tegenwoordig drink ik overigens zelden zoveel bier of wijn dat ik er een kater aan over houd, en als dat dreigt, bestrijd ik die door veel water te drinken, liefst al meteen bij thuiskomst. Toevallig las ik vorige week aan krantenartikel over onderzoek naar de bestrijding van een kater, en het was niet aangetoond dat water drinken hielp. Het meest veelbelovend was een stof die in de Japanse kersenboom voorkwam, maar erg zeker was dat ook nog niet. Nou ja, ik neem er nog eentje!

Naar boven
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Zo Apr 23, 2017 12:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Thanks voor je reply Fandath! Smile Zoals altijd een uitgedacht en evenwichtig perspectief!

Ja dat chemisch ding/industrie vs natuurlijk.. raar idd. Eet eens een Gympy Gympy appel of pak eens een berenklauw vast= puur natuur! Razz Of weiger consequent je hele leven antibiotica of inentingen! Immers industrie, chemisch en grote bedrijven!

Anyway, zou wel graag meer perspectieven horen!
@Thekkur, zelfs als je het niet eens bent met mijn laatste, lange betoog hier boven, juist dan hoor ik het graag! Wil graag mijn ideeen over dit alles eens toetsen. Smile Dus als je iets er over te zeggen hebt of je een perspectief of feit hebt die ik over het hoofd zie,.. heel graag! Cheers
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Ma Apr 24, 2017 3:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bijzonder aardig stuk in de Volkskrant vandaag over de legalisering van cannabis in Colorado:

http://www.volkskrant.nl/economie/wiet-stelt-colorado-voor-personeelsprobleem~a4490161/

Rechtse mensen zouden hier erg blij mee moeten zijn: er is een bloeiende nieuwe bedrijfstak ontstaan en de werkloosheid is lager dan ooit. De enige "slachtoffers" zijn restauranthouders die nu hun personeel geen hongerloon meer kunnen betalen. Leve de vrije markt! Very Happy

Naar boven
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Vr Apr 28, 2017 10:37 am    Onderwerp: Reageer met quote

Idd mooi stuk! Cheers. Smile

Ik ken een handvol mensen die in de US horeca gewerkt hebben en ook wel wat over gelezen over die industrie. Volgens hun is het bijna altijd een erg stressig rotbestaan wat niet goed betaald tenzij je erg 'mooi' bent plus bereid om overdreven, nep aardig ("klantvriendelijk") te zijn en veeel te slikken van klanten. Overgrote meederheid van horecabanen in de US zijn banen die iedereen kan krijgen, ook al hebben ze bijna geen scholing, en mede daar door betalen ze over het algemeen slecht en zijn vaak ook niet personeelsvriendelijk en biedden weinig zekerheid. Dus ik heb nagenoeg 0 medelijden met de meeste horeca-eigenaren waar dat stuk over praat. En idd, afgezien van horecabazen lijkt het erop dat die legalisering voor iedereen een alles daar beter is! Daarbij met al die mensen die nu nog vaker en heftiger "the munchies" krijgen en in het algemeen dat er veel meer geld is (verdiensten en ook uitgave) in de staat,.. kan ik me niet voorstellen dat er geen kansen zijn voor horecamensen. Brownie, chips, burger en bacon bezorgingsdienst beginnen. Wink
Naar boven
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Zo Mei 28, 2017 12:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mooie bijdrage waarom een paar drugs, Heroine vooral, een totale no go voor mij zijn:

http://imgur.com/gallery/1J0D1
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Ma Mei 29, 2017 9:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Overtuigend verhaal, ja. Maar ik was het toch al niet van plan.

Naar boven
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Wo Mei 31, 2017 11:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nee? Niet eens Chinezen/Chasing the Dragon hahaha? Razz Wink

https://nl.wikipedia.org/wiki/Chinezen_(drugs)
Naar boven
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Wo Aug 02, 2017 11:14 am    Onderwerp: Reageer met quote

Gek genoeg zijn er nogal wat verschillen per staat in de VS wat betreft minimumloon voor horeca personeel. Zo is hebt minimumloon voor horecapersoneel in New York $2 dollar, waardoor mensen volledig afhankelijk zijn van tips. In Washington en Oregon is dat maar liefst $15,- (wat mij dus ook weer overdreven lijkt) omdat Amerikanen zelf eigenlijk ook niet weten hoeveel ze moeten tippen als ze in een andere staat uitgaan kun je begrijpen dat sommige barmensen $5000,- per maand verdienen.
Een hoop geld om iit te geven aan 'middelen' dus haha
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Wo Aug 02, 2017 9:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zie nieuwe thread over minimum loon & verhoging. Smile
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Gildehuis Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: