Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Photobucket

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Wilde media
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Za Aug 05, 2017 1:33 pm    Onderwerp: Photobucket Reageer met quote

Photobucket was ooit best een aardige plek om plaatjes op het web te zetten. Maar nu niet meer. Ze hebben namelijk verzonnen dat je niet meer direct mag linken vanuit andere sites ("3rd part hosting"), wat iedereen al die tijd natuurlijk ijverig gedaan heeft. Als je dat wel doet, tonen ze niet meer de echte afbeelding maar een plaatje waarin een upgrade-plan wordt aangegeven dat 400 dollar per jaar kost.

Een voorbeeld hiervan zie je op dit forum al bij de forum-avatar van Lord Xcapobl. En ik heb zelf steeds Photobucket gebruikt om de plaatjes in mijn bordspel-verslagen te hosten. Die zijn op dit moment nog zichtbaar, maar voor hoe lang nog, is afwachten. Ze zijn blijkbaar bezig om per gebruiker uit te zoeken of er "3rd party hosting" gebruikt wordt.

Natuurlijk was Photobucket de laatste tijd al niet meer wat het geweest is, met allerlei mega-advertenties op de site zelf, maar dit is echt waardeloos Evil or Very Mad. Er zijn dan ook veel boze reacties op het web te vinden. Er wordt ook veel gepost over alternatieven, maar je weet natuurlijk maar nooit of die niet een keer hetzelfde gaan doen. En ook al is dat niet zo, dan nog zou het veel werk zijn om alles daarheen te verhuizen en de links te herstellen. Veel oudere web-content met plaatjes op Photobucket zal hierdoor onbruikbaar worden. Dat alleen al, levert veel ergernis en (economische) schade op.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Za Aug 05, 2017 3:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Photobucket vond ik idd altijd (lang geleden) net iets! minder ruk toz van alle andere media/foto hosters, eigenlijk waren ze allemaal absurd slecht, langzaam en bagger ontworpen kwa gemak en uploaden. Hoe zeer/hoe slecht werd de meeste mensen pas duidelijk toen er eindelijk een foto-hoster kwam die het allemaal heel anders en beter deed. imgur.com Uiteraard wel wat moeite om alle content te migraten en idd, je hebt bij een gratis online service nooit garantie dat jouw data voor altijd behouden blijft. Zelfs al zou imgur dat met bloed van hun CEO op papier onderschrijven en naar alle uploaders sturen, dan nog! XD Imgur gaat failliet of word overgekocht of krijgt nieuwe naam en andere bedrijfsvorm, in al die en meer gevallen kan je je data kwijt zijn. Voordeel is wel dat al je plaatjes bij elkaar houden of op iedere gewenst moment je collectie downloaden nogal simpel is bij imgur. Hoe dan ook, ik zou zelf vooralsnog nooit een andere gebruiken. Meer info: https://www.quora.com/Imgur-How-long-are-the-images-stored-before-being-purged
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Za Aug 05, 2017 9:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Imgur, ik weet het niet zo net. Uit hun TOS:

Quote:
Also, don't use Imgur to host image libraries you link to from elsewhere, content for your website, advertising, avatars, or anything else that turns us into your content delivery network. If you do – and we will be the judge – or if you do anything illegal, in addition to any other legal rights we may have, we will ban you along with the site you're hotlinking from, delete all your images, report you to the authorities if necessary, and prevent you from viewing any images hosted on Imgur.com. We mean it.

Dat verbiedt dus eigenlijk gewoon dat 3rd party hosting. En dit is ook al niet zo fijn:
https://www.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/6iv810/direct_imgur_file_links_now_hijack_your_browser/

Niet zelf gevonden trouwens, ik las het op https://www.ghacks.net/2017/07/02/photobucket-alternatives-for-third-party/

Ik denk dat ik alles maar op mijn eigen site ga zetten, die gebruik ik verder toch nergens voor.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Za Aug 05, 2017 10:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eigen site is natuurlijk altijd het beste. Eerlijk gezegd heb ik altijd alles gedaan met plaatjes van Imgur, en dus ook gelinkt van allerlei fora en websites. Ze hebben het ook over "image libraries", dat klinkt als veel content. Vermoed dat als je paar 100 plaatjes linkt of upload het hun worst zal wezen. Dat ze dus die tekst in de TOS hebben om zich in te dekken. Ik bedoel de TOS van Itunes spreek over terrorisme en nucleare aangelegenheden XD Persoonlijk maak ik me dus 0 zorgen en blijf fijn imgur gebruiken. Tot nu al een jaar of 5 en plaatje of 150 geen enkel probleem gehad dus maak me niet druk. Smile Anderzijds, misschien wel switchen naar een van de alternatieven die in jouw link worden aangehaald, waarom niet, ben altijd wel voor gezonde competitie, en vooral als imgur idd nu ook beetje shady dingen doet, next.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Wilde media Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: