Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Nog maar een poging.. Morgensterren gezocht

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> RPG algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tarmba
Ridder

BerichtGeplaatst: Za Feb 03, 2018 2:15 pm    Onderwerp: Nog maar een poging.. Morgensterren gezocht Reageer met quote

ik probeer het nog maar een keer.
Sorry als het irritant word, maar ze worden zo gewaardeerd, hoe sta het met inscannen van het blad "De Morgenster"..
Zowel Paul als Cor zouden toch (in mijn simpele visie) trots moeten zijn dat die blaadjes serieus worden genomen. Mij wel moet ik zeggen.

Ed van As, heb jij ze nog? zou ze zelf nl ook wel graag weer hebben. al is dat lang die weg...

Überhaupt.... Paul, Ed A en Cor zouden jullie niet gewoon lid horen te wezen van een FB page Morgenster.. maar dat ook weer langs die lange weg..

Als ik alleen al scans van die Morgensterren zou hebben.. ben ik alleen al op die page een wereld verder.....

Sorry aan de rest .. maar moest ff van mijn hart

Sjon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Ma Feb 05, 2018 10:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

Tja, sorry. Het hoorde bij mijn goede voornemens om bij Cor langs te gaan, maar het is er weer niet van gekomen. En het is 30 jaar geleden, hij is er niet meer zo mee bezig.

Facebook komt er bij mij trouwens niet in.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Tarmba
Ridder

BerichtGeplaatst: Di Feb 06, 2018 7:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ben ik het mee eens Paul dat het dertig jaar geleden is.
En gezien deze site ook nog eens vetrokken zijn met Het Oog Des Meesters 5.0 (waarvan een kickstarter al gereleased is) is het ook wel weer ego strelend dat ze graag de Morgensterren van dertig jaar die 1.5 versie vertalingen bevatten willen. Die ze als erg goed beschouwen....

En dit oa komt er dan uit voort
https://hetoogdesmeesters.com/2018/02/05/3-oudjes-uit-de-morgenster/

Over de fb pagina: Facebook heeft de mogelijkheid er een gesloten groep van te maken waar ik voor gekozen heb omdat het puur als plek voor (oud) Morgenster spelers is... waar alle 30 avonturen en alle regelboeken staan. Ik heb ook een MECCG groep die open is waar inmiddels heel veel buitenlandse spelers lid van zijn en geeft mij weer veel onbekende dingen opgeleverd... beide behandel ik als tis maar Facebook
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Vr Mei 11, 2018 1:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Groot nieuws: IK HEB ZE.

Ik ben woensdagavond bij Cor langs gegaan. Ging best goed met hem, we zijn relaxed een paar biertjes gaan drinken. En ik heb de Morgensterren meegekregen, hij had ze al klaar liggen.

Om meteen het eerste raadsel op te lossen: de nummering loopt t/m 37, maar omdat er twee keer een dubbelnummer verschenen is, zijn er in totaal 35 exemplaren. Op het eerste nummer staat geen datum, maar het exemplaar dat ik heb, is wel de tweede druk, wat op zich al opvallend is. Het tweede nummer is van juni 1986. Nummer 37 is van mei 1989.

Ik weet niet meer waarom het indertijd gestopt is. In nummer 37 staat daar ook niets over.

Ik zal eens wat gaan scannen.

Naar boven
Vincere
ir.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 14, 2018 8:38 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nou ik ben benieuwd, die wil ik ook wel eens lezen!

Dulce et decorum est pro alea mori.
Naar boven
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Di Mei 15, 2018 1:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ja man! Ook benieuwd! Kan je ajb paar links posten naar van mijn part 3 A4 scans, FB is voor mij ook zeker niet aan de orde, maar wat van jullie morgenster blaadjes te kunnen bekijken zou super zijn, of nog beter een gescanned online archief dat gedownload kan worden! Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tarmba
Ridder

BerichtGeplaatst: Di Mei 22, 2018 10:08 am    Onderwerp: Reageer met quote

Thnx Paul, mijn dankbaarheid is groot....

je kan als je tijd heb contact opnemen via JANoordhoek@outlook.com

En thnx Cor.... je weet egt half niet hoe het nu gewaardeerd word.... ....

Thnx aan het forum voor het geduld met mij.... maar voor wie ik het vraagt is echt iemand die alle Morgensterren wil hebben... compliment lijk me
Naar boven
Tsadir
Horige

BerichtGeplaatst: Wo Mei 23, 2018 12:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

Fantastisch nieuws!

Mijn erkentelijkheid kent geen grenzen! Heel erg bedankt, jongens! Very Happy
Net nu er in Duitsland eveneens een kleine retro-hype aan de gang is (cf. 'Kaiser Retro-Box'. Wink )

De nummers die voorlopig nog ontbreken zijn 1 tot 9 en 24 tot 37. Houden jullie me op de hoogte waar ze online worden gezet als download? (nrs 10 tot 23 staan al op Sjon's FB site en op https://hetoogdesmeesters.wordpress.com )

Op OdM5 zullen ze weliswaar geen invloed hebben, maar sowieso is het mooi die oude exemplaren te hebben, vooral naar nieuwe of jongere spelers toe, of gewoon mensen die van een minder in detail ontwikkelde wereld en spelsysteem houden.
En voor mij een nostalgie-kick! Wink
Naar boven
Tsadir
Horige

BerichtGeplaatst: Wo Mei 23, 2018 2:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Aanvulling:
Mocht tijd om te scannen/kopiëren een probleem zijn, kan ik dat ook zelf wel doen.
Ik heb er gerust een citytripje naar Rotterdam voor over (dan heb ik die stad ook eens gezien).
Dan ga ik de Morgensterren kopiëren in een copyshop en bezorg ik ze dezelfde dag nog terug.
Naar boven
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Do Mei 24, 2018 1:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi man! Deze motivatie en het in het ere oude van ouwe RPG momenten en geschriften. Supertof! Smile
Naar boven
Tarmba
Ridder

BerichtGeplaatst: Do Mei 24, 2018 5:22 am    Onderwerp: Reageer met quote

Had gisteren ook gereageerd... met een telefoon met ADHD neigingen is hij of niet geplaatst of verkeerd (waarvoor dan excuses)

Ik laat dit verders over aan Tjadir en Paul om onderling te regelen.
Maar zelfs Ed Doorn was enthousiast (niet zo zeer om de sterren zelf, Ed doet er niets meer met ODM maar hij was zeer happy hoe oude sterren avonturen zijn geworden.)

Ik zelf ga proberen de 5.0 versie eigen te maken en vooral door die gigantische stapel MEccg heen te komen ....
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> RPG algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: