Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

zee rpg- tijdelijk

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> RPG brainstorm/ worldbuilding
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Di Sep 13, 2005 7:17 am    Onderwerp: zee rpg- tijdelijk Reageer met quote

Ik post dit hier ff omdat ik er op een andere locatie (bijvoorbeeld mijn werk Smile mee verder wil. Het is een opzet voor de 'wervende tekst'
Je hoeft het dus niet te lezen, het is voor mezelf Smile

---------------------------------------------------------
De zee! De snelste weg naar avontuur, roem en rijkdom, en als het even tegen zit de dood. Dat laatste is een kleine onoverkomelijkheid voor de ruige lieden die kiezen voor een leven op de golven.
De zee van Pontos. Onmetelijke blauwe wateren waarin vreemde wezens huizen en uitgestrekte kusten en eilanden vol geheimen zijn en het toneel van vele heldendaden. En van nog meer mislukkingen natuurlijk.

Het is het jaar 1830
Kapitein Sabel, een zeerover van het minder succesvolle slag, is beroofd van zijn geliefde tweemaster ‘de jonge maagd’. Niet door de vloot van Thellos Major, maar door Sir Charles Ghoule, een van de succesvollere boekaniers die de zee van Pontos onveilig maken. Met de overlevende bemanning strandde hij in Rotten Port, vrijplaats voor de gezaglozen en veilige haven voor zeeschuimers en boekaniers uit alle windstreken. Veilig in bepaalde opzichten dan. Want in Rotten Port zijn even veel wetten en wetshandhavers als er inwoners zijn.
De ex-bemanning van ‘de jonge maagd’ hangt laveloos in een kroeg aan de haven en het lijkt erop dat Sabels carriere als zeeschuimer definitief voorbij is. Maar dan hangt de havenstad plotseling vol met aanplakbiljetten. De

Kapitein Sabel is zijn tweemaster ‘de jonge maagd’ kwijtgeraakt. Ze is buitgemaakt door Sir Charles Ghoule, een boekanier met de reputatie een ‘eerzame vrijbuiter’ te zijn. Maar daar denkt kap. Sabel anders over. Welliswaar heeft Sabel hem en zijn bemanning gespaard en hen in een sloep gezet in plaats van direct over boord, maar toch

De zee! De snelste weg naar avontuur, roem en rijkdom, en als het even tegen zit een wisse dood. Dat laatste weerhoudt ruige lieden er niet van te kiezen voor een leven op de woelige baren.

We schrijven 1834. De zee van Pontos is het strijdtoneel van een handelsgeschil tussen het keizerrijk van Gil Hamil en de republiek van Thellosis Major. De zee van Pontos… in haar diepblauwe wateren huizen reusachtige zeemonsters, vreemde landen vol onvermoedde rijkdommen en eilanden vol geheimen . En gevaren.
DrCaligari
Hero

BerichtGeplaatst: Di Sep 13, 2005 12:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik dacht al, je zou toch niet eens iets posten in ons al inspirerende brainstorm hol, waar ik iets aan zou hebben.

Ik heb het dus wel gelezen en het klinkt al erg aardig, alleen mijn tijdlijn eindigde in het jaar 231, en jij wil ide 18 eeuw gaan spelen, moet je misschien wel wat veranderingen in brengen. Eventueel buskruit en dergelijken. En de oplossing voor het stenen avontuur (of juist niet)

je kan ook gewoon het jaar veranderen of alles in zijn geheel negeren.
v1nce
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 29, 2006 9:50 am    Onderwerp: Reageer met quote

Idd, best goed! Alleen 'Kapitein Sabel' is echt waardeloos (sorry) als naam, Kapitein Iglo of Koek is nog beter... Wellicht en toffe oud engelse naam?

Ghoule vind ik ook maar nix, anders word het zo LOTR of SW:

Mount DOOOM!! (alleen tolkien kon daar mee wegkomen) of Dark VADER..... Duister Vader,... toen kon het nog, nu is het dodelijk.
Naar boven
Vincere
ir.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 29, 2006 10:07 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dit is al werkelijkheid geworden v1nce.

Dulce et decorum est pro alea mori.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 29, 2006 11:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hahah, ja adventure is inmiddels gecompleteerd! of... misschien toch niet! tenslotte heeft prefect ammounia de boel belazerd en Rottenport verkwanseld aan thellosis major.

Sabel is een goeie naam. Charles de Ghoule is ook een goeie naam, aangezien hij uit Braetonia komt. (en de mensen daar een frans accent hebben.) Nee, het is geen Ghoul. Nog niet althans. Maar dat laat ruimte voor toekomstige avonturen Smile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> RPG brainstorm/ worldbuilding Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: