Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

skills & spells 3.5

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> RPG brainstorm/ worldbuilding
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
DrCaligari
Hero

BerichtGeplaatst: Ma Sep 20, 2004 1:05 pm    Onderwerp: skills & spells 3.5 Reageer met quote

ik heb gisteren bij Grimli gespeeld (verklaring voor de naam hij is engels en in het engels klinkt het anders als in NL)
Maar bij grimli (john) heb ik gemerkt dat het gebruik van skills erg belangrijk is en roleplaying bevorderd. En dat de 3.5 regels hiervoor redelijk goed werken. En dat heeft mij geinspireerd tot het toch overwegen van aanschaf van dit systeem. Ook is het spreuken systeem duidelijker en belonender zonder sterker te zijn.

Ook lijkt het me tof een systeem te spelen wat nog meer nadruk kegt op skills en hier misschien ook xp voor geeft. Maar ik wil geen spel met zeer uitgebreidde combat regels. Ik had gehoord dat cyber punk daar wel geschikt voor is maar ik heb geen zin, hoe cool het me ook lijkt, om in zo een setting te spelen.

Misschien is het tof een persoonlijke variant op 3.5 te maken met meer nadruk op skills. voornamelijk skills als knowledge en een xp bonus geven voor het goed gebruik hiervan.
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Ma Sep 20, 2004 2:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik leg bij mijn games al nadruk op skills. die sheets die je hebt gekregen dienen oa om je skills op bij te houden. Bij het levelen kijk ik welke skills je het meest hebt gebruikt, en daar krijg je dan bonus skillpoints voor. Ook voor goede backgrounds krijg je extra skillpoints in bepaalde gebieden. Om skills goed te integreren in je game heb je echter wel een goed voorbereide sessie nodig. EN dat schiet er weleens bij in Very Happy
DrCaligari
Hero

BerichtGeplaatst: Ma Sep 20, 2004 2:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik had niet echt gemerkt dat skills een belangrijke rol speelde bij jouw.
gisteren bv kwam ik in een dungeon bij een muurschildering. Ik gebruikte mijn decipher script om het algemene idee te krijgen waar het over ging. vervolgens faalde ik mijn int check en begreep wel de tekens maar niet het onderwerp (het was een religieuse voorstelling) vervolgens legde ik aan een character uit hoe hij het moest leven en die rolde een knowledge religion om het verder uit te pluizen en hij kwam er achter dat er binnen 1000 jaar alle goden op de wereld kwamen. daarna heb ik met tekeningen en aantekeningen dit gedeelte opgeschreven om aan een scolar te laten zien als we weer in de bwoonde wereld kwamen.
dit was echt supertof en gaf de intilingente personages echt een voorsprong op dit gebied dieonmisbaar was. De fighter charcters daar in tegen gebruikte hun tracking skill om water te vinden (we zaten met een schip op een eiland) en jaagde op wild (wat wij weer met hulp van de matrozen rookte en pekelde)

BerichtGeplaatst: Do Mrt 30, 2006 7:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een voordeel van 3.5 zijn idd de skills en zo ook een manier om je character diepte te geven. 3.5 is goed uitgedacht wat dat betreft, aan de andere kant gewoon skills spelen in een spel in plaats van om de 5minuten een roll te doen heet ook wel charme. Het is toch een kleine onderbreking telkens dat gooien, dat is waarschijnlijk een voordeel van diceless RPG
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Do Mrt 30, 2006 10:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

die manier die cali omschrijft is echt goed... zo zou je skillchecks dus idd moeten gebruiken. een duidelijk DC vaststellen, en daarnaar de aangrenzende waarden gebruiken om te bepalen hoe goed iemand iets begrijpt. Wie was die GM ookalweer? Grimli?
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> RPG brainstorm/ worldbuilding Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: