Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

shakes and fidget
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mike74
Ridder

BerichtGeplaatst: Za Jun 12, 2010 12:00 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik speel het vooral voor het sociale aspect.. dat is eigenlijk ook altijd mijn insteek geweest met online games.. ik vind het niet leuk om met mensen te spelen die ik niet in het echt ken.. Nu ken ik de mensen van RRPG en de nieuwe leden wel niet echt, maar Yishdor ontstond ooit uit een grote groep D&D spelers en IRL vrienden en dat maakt het samen spelen voor mij altijd veel leuker.. Smile

Ik blijf sowieso wel doorspelen.. Tijn, je kunt je karakter ook even door een van ons laten spelen.. Dan kun je hem later altijd gewoon weer spelen mocht je dat nog willen..

Ik snap overigens het hele dat er zoveel tijd in S&F gaat niet echt.. Ik check het als ik online ben (ben ik sowieso al best veel omdat ik veel browse, muziek luister en filmpjes kijk) en klik af en toe eens een questje aan maar ik zou er geen moment voor thuisblijven..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Za Jun 12, 2010 12:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het was ook niet dat er zoveel tijd in ging zitten eigenlijk, was meer dat het levelen zo langzaam gaat. zelfs met eengrijpdraak ben je dagen bezig om een niveautje hoger te komen. Er komen nauwelijks toffe nieuwe wapens vrij (tenzij je er veel paddo's aan besteed) en als ik een keer per week een dungeon haal is dat ook veel. M.a.w.: om het leuk te houden heb je steeds meer paddo's nodig, en ik heb het breaking point bereikt dat het niet leuk meer is zonder paddo's!

accountnaam: Thekkur
wachtwoord: thekkur

Ben benieuwd of jullie hem nog hoger lvl krijgen!
Mike74
Ridder

BerichtGeplaatst: Za Jun 12, 2010 12:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Aaah.. oke.. Smile

Ik gebruik eigenlijk zelf nergens paddenstoelen voor.. Gear kijk ik niet eens naar.. De paddenstoelen die ik vind, zuip ik weer op.. Very Happy
Naar boven

BerichtGeplaatst: Do Jun 17, 2010 8:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik spaar die paddestoelen meestal op. Voor wapen met 1 paddestoel, wil ik nog wel eens kopen. die van 10 kijk ik niet eens naar.
soms wat avontuurslust is ook wel lekker.
trouwens ik zet Thekkur soms eens aan het questen. En al eens nieuwe bijl gevonden en helm voor kracht. Verder gaat ie al lekker. Goed karakter (voor een dwerg).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mike74
Ridder

BerichtGeplaatst: Vr Jun 18, 2010 6:07 am    Onderwerp: Reageer met quote

Aaah, cool.. Ik zet Thekkur soms aan het werk.. Wel zo handig als meerdere mensen hem af en toe een zetje geven.. Smile
Naar boven

BerichtGeplaatst: Vr Jun 18, 2010 7:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

houden we em samen van de straat Wink
Naar boven
Mike74
Ridder

BerichtGeplaatst: Za Jun 19, 2010 1:37 am    Onderwerp: Reageer met quote

Het paddenstoelen drama heeft nu wel hoge vormen aangenomen.. Voor een tientje koop je 3 upgrades ofzo.. Echt balen..
Naar boven

BerichtGeplaatst: Za Jun 19, 2010 11:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

ja wat dat betreft, kan je beter mee ophouden.
Zijn wel betere spellen te krijgen voor dat geld. Maar hoeft toch ook niet per se meer upgrades?!?

Ik heb een keer wat geďnvesteerd 1,50 of iets, dat vind ik wel welletjes.
Naar boven
Neanie
Koning

BerichtGeplaatst: Za Jun 19, 2010 11:21 am    Onderwerp: Reageer met quote

En als je daarna beetje zuinig bent op wat je aan paddo's verdient (en niet te veel pech hebt ze niet te verdienen) kunnen die paar dingen die we nog moeten wel heel rustig zo betaald

Ik vind het moeilijk in te schatten maar heb het idee dat ik op die manier wel 5 paddo's per week kan doneren zonder nog een cent uit te hoeven geven
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage AIM Naam MSN Messenger
Mike74
Ridder

BerichtGeplaatst: Za Jun 19, 2010 3:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Blijkbaar vind jij het topic nog interessant genoeg om te komen bitchen.. Maar goed.. aard van het beestje enzo..

Laatst aangepast door Mike74 op Za Jun 19, 2010 3:07 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Mike74
Ridder

BerichtGeplaatst: Za Jun 19, 2010 3:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

On topic: Neanie.. Ik denk dat je gelijk hebt! Tja, de upgrades zullen dan niet enorm snel gaan.. maar slow & steady wins the race.. Wink
Naar boven
Arumin
Koning

BerichtGeplaatst: Za Jun 19, 2010 10:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nou ja ik heb dus wel voor een X bedrag wat paddo's gekocht. eigenlijk meer om op die manier de makers van het spel te steunen en om wat voordeel voor mezelf te kopen.
Ze bieden het hele "spel" gratis aan en je hoeft dus niets te betalen, je kan de hele tijd volledig gratis spelen als je wilt. En dit soort initiatieven verdienen het juist om een beetje geld te verdienen.
Naar boven
Arumin
Koning

BerichtGeplaatst: Za Jun 19, 2010 10:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

v1nce schreef:
Ah kom op!! Mensen! Jullie hebben vast toch wel door dat jullie met voorbedachte rade volop geripped worden door dat spel en de makers er van?! Vast wel. Waarom dan toch doen? Er zijn idd wel leuke games te koop voor die cash of zelfs gratis te regelen online. Of doe es gek, ga wat meer bij vrienden thuis zitten (ipv online met ze spelen via een scherm) of naar buiten...

Just saying...

Tsja zoals gewoonlijk was dit te verwachten. het gaat tenslotte om de "antichrist" der spellen. de MMO en dan weten we wel wat onze huis pessimist er over te zeggen heeft.
Eerlijk gezegd hadden je ge-edite posts meer inhoud.

AAA
Naar boven
Vincere
ir.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 20, 2010 8:09 am    Onderwerp: Reageer met quote

v1nce schreef:
Ah kom op!! Mensen! Jullie hebben vast toch wel door dat jullie met voorbedachte rade volop geripped worden door dat spel en de makers er van?! Vast wel. Waarom dan toch doen? Er zijn idd wel leuke games te koop voor die cash of zelfs gratis te regelen online. Of doe es gek, ga wat meer bij vrienden thuis zitten (ipv online met ze spelen via een scherm) of naar buiten...

Just saying...

Ach Vincent, ik weet hoe je er over denkt en het is natuurlijk ook zo dat je wel degelijk een punt hebt - echte vrienden zullen zelden vervangen worden door online vrienden. Toch ga je natuurlijk wel erg kort door de bocht, en negeer je dat mensen verschillen, en mensen dus ook hun plezier, en de (monetaire) waarde die ze er aan hechten, zelf bepalen. Ik zit doordeweeks dagelijks van negen tot vijf of langer op de universiteit i.v.m. mijn afstudeeronderzoek. Als ik achter de computer werk, kan ik prima dat spelletje op de achtergrond draaien - ik speel ook wel eens minigolf tegen mijn collega's.

Ik ben ook nog eens een arme student/gierige zak (doorhalen wat niet van toepassing is) en heb er zelf geen geld aan besteedt, maar ook dan geldt dat als iemand het zelf toch moet weten? Tijn heeft bijvoorbeeld er een paar euro aan uitgegeven, en justifieerde dat met de terechte logische redenering dat hij al meer plezier aan het spel had beleefd dan aan een film/filmkaartje van acht euro. Patrick gaf het geld uit om dezelfde reden, maar ook om de makers van het spel te steunen. De spelwereld gaat die kant uit, met gratis content en inkomsten via micro-transacties (cfr. Battlefield Heroes bijvoorbeeld), en het is aan de consument de keus om daaraan mee te doen. Zoals ik je ken verwacht ik inderdaad niet dat het iets voor jou zal zijn, en dat is prima, maar veel mensen halen er wel hun plezier uit en dat is dan natuurlijk evenredig prima! Bovendien zie ik nog bijna dagelijks mijn vriendinnetje, heb ik afgelopen maandag en zaterdag resp. ODM en D&D gespeeld met nieuwe sessie volgende week zondag en maandag, en ga ik vandaag lekker snowboarden met mijn vrienden.

Samenvattend speel ik dit spel dus gratis, kost het me niet meer tijd dan enkele seconden klikken op mijn werk (een koffiepauze duurt langer), en doe ik voldoende dingen daaromheen. Ik denk dat zelfs jij het hier niet mee oneens kan zijn! Benieuwd naar je reactie. Wink

Dulce et decorum est pro alea mori.
Naar boven

BerichtGeplaatst: Zo Jun 20, 2010 7:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ja maar het is ook wel een duivels spel.
Ik heb net voor Thekkur een paddestoel verdient (voor v1nce: het element waar je geld voor kan betalen), door een babyolifantje in elkaar te meppen.
Wink
Naar boven
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Ma Jun 21, 2010 7:22 am    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk dat is nou een spel!

ik mis alleen nog een item van bont die je krijgt nadat je een baby-seal in elkaar mept
Supreme Grandmaster

BerichtGeplaatst: Ma Jun 21, 2010 8:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

oooooh hoh ! Twisted Evil
(zou er wel goed bij passen) Twisted Evil
maar OOHhh
Naar boven
Vincere
ir.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 27, 2010 5:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

In navolging van mijn eerdere reactie, hier nog een aardig artikel dat als column in 'De Ingenieur' stond:

http://www.christianjongeneel.nl/2010/06/grepolis/

Vond het wel passen bij de discussie over (betalen voor) online games.

Dulce et decorum est pro alea mori.
Naar boven
Arumin
Koning

BerichtGeplaatst: Zo Jun 27, 2010 9:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

v1nce schreef:
Goede column, inhoudelijk doordacht. Fijn om wat 'sanity' op deze thread te zien.

Ja het was het eerste zinnige van deze hele topic...... Confused
Naar boven

BerichtGeplaatst: Ma Jun 28, 2010 2:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik ben alleen niet eens met zijn punt. Het is meer dat je iets opbouwt. Het is zijn dorp, dat ie met strategie bekleed, maakt het alleen meer zijn dorp. Het element van strategie (schaak) speelt vast een rol, maar uiteindelijk blijft het gaan om jouw investering.

is dat de verslaving van een spel? De uitdaging, de investering, het verder komen? Is dat het moment waarop je tot aanschaf overgaat?

Natuurlijk begint het spel gemakkelijk gratis. Het laat zich ook al raden dat de paddestoelen (in het geval van s&f) die je in begin zo gemakkelijk krijgt, en niet echt veel nodig hebt, later steeds belangrijker worden. Wel vind ik fijn dat je het spel toch nog steeds zonder geld kunt spelen (tenminste op lvl 50) (overigens heeft lvl 50 niets met D&D levels te maken).

Als dat het geval is dan is hier de verslaving het verbeteren van je spelkarakter. Het meten van je karakter met andere gamers en een miniem stukje interactie en het leuke idee van een gezamelijk gilde.
Leuk van Yishdor is vooral dat het een vriendenclub is die al bestond en nu via rpg-forum, ook meer aanhang heeft.

Is het dan daardoor dat ik heb me toch ook heb laten overhalen om 1,50 te investeren??
Naar boven
tjehtjing
Horige

BerichtGeplaatst: Vr Jul 09, 2010 11:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vincere schreef:
In navolging van mijn eerdere reactie, hier nog een aardig artikel dat als column in 'De Ingenieur' stond:

http://www.christianjongeneel.nl/2010/06/grepolis/

Vond het wel passen bij de discussie over (betalen voor) online games.

ja ik ken het spelletje, het is wel grappig..maar ik had niet de behoefte om daar uren tijd aan te besteden.. s&f kan je gewoon doen wanneer je er zin in hebt..is geen hek van de dam als je tijdje geen mogelijkheid ziet om wat aan te klikken.. er zijn absoluut veel meer dingen leuk en zelfs veel leuker dan online games..neemt niet weg dat het grappig is om af en toe zo met elkaar bezig te zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam MSN Messenger
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Zo Jul 11, 2010 1:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

logde net voor de grap even in op thekkur, zo te zien hebben jullie flink doorgespeelt met hem! Smile goeie zaak! wie heeft hem overgenomen?

BerichtGeplaatst: Zo Jul 11, 2010 6:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hoi, ik heb hem aan het questen gezet en mike aan het werk.
Is een leuk karakter, en wilde wel even nog gebruik maken van je grijpdraak, is ook zonde anders. Maar verder houdt ik het lekker bij mijn Karma, vind ik wel leuk genoeg.

Thehtjing heeft wel gelijk, het is spel wat je gemakkelijk zonder veel tijd kunt spelen.
Naar boven
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Ma Jul 12, 2010 9:41 am    Onderwerp: Reageer met quote

nou ja, blijf hem vooral gebruike nals jullie de gildekas nog willen spekken! Smile
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Di Jul 20, 2010 8:40 am    Onderwerp: Reageer met quote

wat denken jullie van de vesting weer twee keer uitbreiden? en dan alleen mensen aannemen die ook paddo's kunnen doneren? als 20 man iedere paddo die ze toevallig verdienen doneren....
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Volgende
Pagina 12 van 13

Ga naar: