Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

De ontketening van de verloren Sith - Star Wars RPG
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Di Okt 05, 2004 12:28 am    Onderwerp: De ontketening van de verloren Sith - Star Wars RPG Reageer met quote

Eerst even een korte lijst van mogelijke characters:

Human, standaard (da's standaard)
Zabrak, het ras van Darth Maul (originele huidskleur is zandbruin, niet rood-zwart met tribal achtige tekens, wel met horens) verder ook neutraal, maar dan niet-human-standaard
Wookie, groot, sterk, harig, onfris, eervol, handig
Selkath, wandelende vissen, nogal langzaam , en kunnen slecht tegen hitte, maar zijn wel snugger
Twi'lek, Menselijke lichaamsbouw, athletisch, knap, hebben 2 worm-vormige dingen op hun hoofd, huidskleur: vaak groen of blauw, soms ook geel
Droid,2,3, gemaakt voor een bepaalde functie, en is daar erg goed in, maar heeft meestal een meester nodig
Rodian, ziet eruit als een insect/vis combinatie op 2 benen.
Ewok, kleine schattige beertjes
Jawa, kleine geniepige ventjes met lichtgevende ogen en een gevoel voor handel in alles wat een nut heeft, met name mechanika. (ongeschikt)
Hutt Grote, dikke slak-achtige wezens, meestal typical badguys (ongeschikt)
Gamorrean varkens op 2 poten, niet bijster intelligent, maar wel krachtig (alhoewel niet zo sterk als een Wookie)
Gungan Kikkerachtige wezens, lopen ook rechtop, hebben wel coole eigen wapens. Laat je niet beinvloeden door de klungelige JarJar Binks, want het is geen debiel ras.
Tusken schavot uit de duinen van Tatooine, ongelofelijk lelijk, maar erg vaardig met een gaffi-stick of laserwapen (cq sniper-rifle) (ongeschikt)
Ithorian, Dit ras is vrij log en traag, maar hebben wel een voorsprong als het gaat om handigheid met techniek.
Duro, Duros zijn nogal bemoeizuchtig, en lullen een hoop. Op zich zijn het wel wijze figuren meestal.

enkele classes:
Jedi (subclasses)
De Guardian, meer ass-kicken, lightsaber-technieken, weinig forcepowers (blauwe lightsaber)
De Sentinel, tactisch denken, half-half (gele lightsaber)
De Consular, overwegend praten, veel mind effect dingen enzo, veel force powers, weinig asskicking. (groene lightsaber)

Fighter, Melee of Ranged asskicking.
Scout, traps, snipen, voertuigen besturen
Scoundrel, beetje de creepy bastard, intelligent, vernuftig, tactisch
Force Adept, wel forcepowers, maar geen Jedi-code erbij, ook geen lightsaber Razz
Medic, spreekt voor zich
Diplomat, rijk, goed met woorden, of heel erg geaccepteerd, of juist niet
Technician, je repareert dingen, bouwt dingen, of hackt computer systemen.

enkele wapens:
Zwaarden, messen, (double) vibro-blades, lightsabers, prods, blasterpistols, rifles, repeating blasters (light en heavy)...

ik sta wel iets creatiefs toe, mits het niet te bruut is. als je zelf een ras verzint, of een specefiek beroep vind ik het wel best zolang het een beetje realistisch blijft. een beginnende Jedi krijgt ook nog geen lightsaber Smile

Laatst aangepast door Lairnaedon op Ma Okt 11, 2004 8:34 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Di Okt 05, 2004 12:37 am    Onderwerp: De inleiding Reageer met quote

Het is een prachtige dag op de planeet Manaan. Overal lopen Selkath rond op de gigantische schelpvormige bovenwater basis. Manaan bestaat voor een enorm percentage aan de oppervlakte uit water. Hier en daar kom je andere rassen tegen als Mensen, Rodians en Twi'leks. Andere rassen zul je hier niet vinden, tenzij een ruimtereiziger op doorreis is. De bewaking is erg streng hier. Er zijn veel patroulles aan de wandel. Het openbaar tonen van wapens is verboden.

Je zit op een groot terras op een bankje. Het is eigenlijk een plekje in de basis aan het water zonder dak. In het midden van het terras ligt een prachtige fontein.

Je wacht op je maten. Ze zouden hier ergens rond moeten lopen. Je zit op de afgesproken plek op de afgesproken tijd.
Ridder

BerichtGeplaatst: Di Okt 05, 2004 7:35 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ok, nog een online rpg cool!!!

Ik ben Kilgo Manak, een jonge Jedi leerling die vorige maand is toegetreden tot het Jedi genootschap.
Mijn ouders ken ik niet, maar ze zullen wel arm zijn aangezien ze mij hebben achter gelaten op planeet Tatoine (in Mos Espa wel te verstaan) in een weeshuis ergens in een klein plaatsje.
Daar ben ik al mijn 21 jaren opgevoed totdat de Jedi langskwamen en merkte dat ik de kracht van de Force in mij had.
Ik heb kort blond haar dat een beetje warrig alle kanten op staat, aangezien het gewoon niet te behandelen is. Mijn ogen zijn opvallen, aangezien ze totaal geen pigment hebben. Hoe dat kan weet niemand, maar ik weet wel zeker dat ik net zo goed kan zien als iemand anders.
Ik heb een wit shirt aan en een zwarte broek, goede stevige wandelschoenen en alles wor dafgemaakt met een standaard bruine cape die zoveel Jedi's en padawans dragen.
Mijn Jedimeester is Rak tel mawan, die wat lessen betreft een beetje anders is dan de andere Jedi's Hij vind dat je de basis van de Force zelf moet leren en heeft me naar deze betrekkelijk veilige planeet gestuurd om zelf maar eens een tijdje te leren hoe je een goede JEdi moet zijn.
Zelf is hij niet hier aanwezig, alhoewel ik denk dat hij wel op een andere basis hier op de planeet is.
Ik heb sinds deze week eindelijk een beetje door hoe ik met de Force moet werken en ik kan al kleine objecten (tot 5 kilo) laten zweven.
Ik heb nog geen lightsaber, alhoewel ik wel druk bezig ben op mijn kamer om er 1 in elkaar te zetten, maar tot nu toe schiet het niet echt op.
Ik heb van de Jedi counsil een blauw kristal gekregen om mijn zwaard te maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Killerbee
Ridder

BerichtGeplaatst: Di Okt 05, 2004 7:40 am    Onderwerp: Reageer met quote

ff tussendoor, is dit soms een rpg voor 1 speler ofzo? aangezien je het wel zo laat overkomen in je inleiding.

Maar goed, ik wil mijn character nog niet meteen in een party laten zitten. dus loopt Kilgo Manak gewoon een beetje rustig het dek over een beetje in gedachten verzonken.
Een klein jongetje rent vorbij, achterna gezeten door een andere jongen en allebei rennen ze lachtend verder, ze spelen tikkertje. Als de laatste jongen voorbij mij rent struikelt hij en ik weet hem nog net op te vangen, om te voorkomen dat hij hard valt. hij weet nog net een 'dank je wel' uit te brengen voordat hij verder rent achter zijn vriendje aan.
Ik glimlach en loop weer verder.
Naar boven
DrCaligari
Hero

BerichtGeplaatst: Di Okt 05, 2004 8:58 am    Onderwerp: Reageer met quote

ik wil een twi'lek Guardian spelen.
Gni Wan heet ik.
ik heb het niet zo op mensen en hou meestal mijn afstand van ze. omdat ik ben opgevoed door een menselijke vroudvrouw (mijn vader was nooit thuis) die erg gemeen en sjacherijnig was. Zelf deel ik die karakter eigenschappen met haar. Ik ben makkelijk boos te maken en val dan in woede aan. Daarom accepteerde mijn familie mij niet en werd ik altijd achtergesteld, na een ruzie met mijn neefje waarbij hij een stuk van zijn oor had verloren ben ik gevlucht in de nacht en rond gaan zwerven. Ik probeer vrienden te maken maar dat gaat niet makkelijk. Ik ben al vaak in conflict geweest met douanes en andere gezagsdragers en begon dan bijvoorbeeld met mijn force bekers te gooien en mensen te bijten (met mijn tanden, niet met mijn force) Ik heb een hekel aan kinderen. Ik dwaal vaak in verdachte gezonken door de stad met afschum kijkend nar al die mensen die maar plezier bleken te hebben met de domste dingen.
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Di Okt 05, 2004 11:15 am    Onderwerp: Reageer met quote

Kilgo, je bent op het terras.
Nadat je bent gevonden door slave-hunters en gevangen genomen, ben je bevrijd door een Jedi. Die ben je gevolgd naar coruscant, als jonge jongen. Eigenlijk was je al te oud hiervoor, maar ze Counsel wist dat er iets met jou was. Na de basis training en de eed ben je door je meester naar Manaan gestuurd om daar contact te zoeken met een Rodian genaamd Zek, om aan hem te vragen voor informatie betreffende de Sith bezetting op Manaan en enkele andere planeten binnen de Inner Rim.

Bovendien is het aan jou de taak om je Twi'lek maatje Gni Wan van het pad naar de Dark Side te houden. Keer op keer zie je hem vervallen in zijn oude, slechte gebruiken en agressiviteit. Hij heeft nog veel te leren in het worden van een Jedi.

GniWan komt aangelopen op het terras. GniWan, jij ben opgedragen om jezelf te trainen in de gebruiken van een Jedi. Je zult "peace of mind" moeten vinden. Onderwijl mag je Kilgo helpen met zijn taak om te zoeken naar de Rodian Zek. Je wordt haast omvergelopen door een stel lachende kinderen die langs je heen schieten en bijna over je Padawan robe heen struikelen.
Cake

BerichtGeplaatst: Di Okt 05, 2004 11:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

ik sta nu geen Jedi meer toe. 3 is a crowd... Andere classes kunnen ook erg vet zijn. (bovendien kunnen alleen 2 jedi niet alles oplossen)
Ridder

BerichtGeplaatst: Di Okt 05, 2004 11:42 am    Onderwerp: Reageer met quote

Houd dit in dat ik al Jedi ben? of ben ik ook maar een padawan?
Naar boven
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Di Okt 05, 2004 12:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je bent 3 weken geleden tot Padawan benoemd, tesamen met GniWan... jullie zijn bootcamp-buddies, so to speak Very Happy

en nog iets: misschien is 2 guardians niet helemaal handig. Consulars hebben van die coole mind tricks, kunnen veel meer healen, armor geven enzo. Misschien is het leuker als een van jullie een sentinel of consular wordt? ja je moet het zelf weten, maar tis maar een tipje...

Overigens, als je niet weet waar je character vandaan moet komen, noem dan Coruscant. Die planeet is 1 grote stad, en daar zwerft van alles en nog wat rond.
Ridder

BerichtGeplaatst: Di Okt 05, 2004 2:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

nou veel snappen doe ik er niet meer van, maar ok.

Ik kijk of ik mijn padawan metgezel kan vinden en loop dat naar hem toe.
' Gni wan, heb je de laatste dagen al wat informatie kunnen vinden over de aanwezigheid van Zek hier ergens? aangezien hij zich angstvallig schijnt schuil te houden.
Naar boven
Vincere
ir.

BerichtGeplaatst: Di Okt 05, 2004 5:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Iemand heeft teveel KotOR gespeeld...

Dulce et decorum est pro alea mori.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Di Okt 05, 2004 5:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik moet toch ergens beginnen Smile En trouwens, wie loopt er nou te zeuren als we offtopic gaan? Razz
Hero

BerichtGeplaatst: Di Okt 05, 2004 6:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben dan wel een guardian.

mijn naam is Gni Wan (met een spatie)

Ik trap een van die kinderen stiekum op zijn hielen zodat hij valt. Ik graaf mijn geheugen naar informatie over zek.[/u]
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Di Okt 05, 2004 7:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gni Wan is erachter gekomen dat Zek hier wel ergens moet zijn, enkelen hebben hem gezien, maar Zek was niet uit op contact zoeken. Sterker nog, volgens ooggetuigen die je hebt gevonden was Zek erg stil, en zat hij nooit te lang op één plek.

Het kind valt. Nadat het rechtop is gaan zitten begint het openlijk en luidruchtig te huilen. Enkele omstander kijken op, verwachtend dat het kind wel ok zal zijn als er een "echte heuse Jedi" naast staat om hem te troosten.
Ridder

BerichtGeplaatst: Di Okt 05, 2004 10:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

In mijn ooghoek zie ik Gni Wan naast een huilend kind. En ik weet al snel wat er is gebeurd. Als Gni Wan naar me kijk schud ik nee en loop ik naar hem toe.
Naar boven
DrCaligari
Hero

BerichtGeplaatst: Di Okt 05, 2004 10:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

wat nou! het is maar een kind hoor. Leert hij zich te redden in een harde wereld
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Do Okt 07, 2004 11:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

"IK DACHT DAT JEDI AARDIG WAREN!!" schreeuwt het kind uit, en alle omstanders kijken met openlijke verbazing naar deze scene. Vele gezichten veranderen later van verbazing naar afkeuring.

Gni Wan verdient een DarkSide puntje Razz

Het kind rent hard weg, de tranen over zijn wangen biggelend van de schrik. Sommige omstanders kijken jullie nog een tijdje na, maar de meesten vormen weer een bewegende massa. Plots zien jullie in die massa een Rodian lopen die opvallend onopvallend probeert te doen.
Hero

BerichtGeplaatst: Vr Okt 08, 2004 12:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

euh.. ik ben niet zo thuis in star wars. Rodiean zijn wandelende vissen toch? wat valt me verder op aan deze vis behalve dat hij zivh opvallend onopvallend gedraagd?

*waarvoor laten die ouders dan ook hun kinderen maar overal rondrennen, en waarom zijn al die mensen hier. kunnen ze niet gewoon thuis blijven bij hun brave gezinnetjes, heb ik tenminste de ruimte voor mezelf.*

ooc; dit DENKT mijn character, het enige wat uit zijn mond komt is wat gegrom.
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Vr Okt 08, 2004 12:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ooc voor Caligari: Jedi zijn practisch Paladins. Ze leven volgens een code. Ze gaan niet zomaar rond lopen zwaaien met hun lightsaber (als ze die eenmaal hebben verdiend). Dat heet het zogenaamde lightsaber-syndrome, wat ik dus liever niet zie. Als je zonder storen mensen wil neerhalen, dan moet je maar een gewone fighter worden Smile

-------

Als je de missie goed herinnert kom je er achter dat je op zoek was naar een Rodian.

plaatje van een Rodian: http://www.cswu.cz/rasy/images/rodian.jpg
Hero

BerichtGeplaatst: Vr Okt 08, 2004 10:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ooc; kan ik niet een jedi spelen met een humeur, die wel mensen in nood helpt maar niet graag in de buurt van grote groepen (jonge) mensen isa en zich in de stad niet erg thuis voelt (rangerachtig alleen iets meer duister/chagerijnig)

herken ik de rodian als de rodian die ik zoek (zek) of zien al die rodian er hetzelfde uit?

tenzij ik weet dat ik hem niet zoek stap ik voorzichtig op hem af en vraag hem; Zek?, kan ik even met je spreken? Ik ben Gni Wan.
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Ma Okt 11, 2004 8:04 am    Onderwerp: Reageer met quote

Gni Wan: ondanks dat je elke Rodian er hetzelfde vindt uit zien, doet dit zenuwachtige figuur je wel aan Zek's omschrijving denken. Hij is klein, een beetje magerder dan de gemiddelde Rodian, en draagt een beige tech-suit. Zodra jullie blikken elkaar opvangen, begint hij angstig om zich heen te kijken en langzaam weg te lopen.

Nog even een notitie voor Caligari; Jedi worden erop getraind om primaire emoties, waaronder VOORAL woede, om daar geen uiting aan te geven. Niet alleen woede, maar ook verdriet, teveel blijdschap, angst, allemaal van dat soort dingen. Als je een nukkig karakter wilt spelen, kun je beter geen Jedi worden,anders ben je binnen de kortste keren een Sith wannabe Dark Lord...

Kilgo: Je ziet het jongetje wegrennen naar een paar mannen verderop. Je ziet duidelijk een gesprek tussen het jongetje en de mannen ontstaan. Eerst is er ongeloof, dan kijken ze naar je Twi'lek vriend, dan volgt woede. Drie mannen lopen op je vriend af met woedend vertrokken gezichten, en Gni Wan ziet ze niet aankomen.

ooc: ik heb plaatjes bij de rassen gedaan in de eerste post van het topic. Ook heb ik er 2 (speelbare) rassen bijgezet; de Ithorian en Duro.
Hero

BerichtGeplaatst: Ma Okt 11, 2004 10:32 am    Onderwerp: Reageer met quote

ooc; ik speel wel een jedi die heel hard worstelt om zijn emoties onder controle te krijgen, maar het daar erg moeilijk mee heeft.

ik loop rustig achter Zek aan.
Bartelen
Schandknaap

BerichtGeplaatst: Ma Okt 11, 2004 9:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ooc: Hey u allen.. Ik ben Martijn Bartelen, door Lairnaedon gevraagd mee te Star Warsen.. Ben wel een fan van de setting, en het lijkt me leuk eens een forum-RPG te spelen.. Dus als er verder geen bezwaren zijn wil ik me graag erbij voegen!

Mijn character is ook een Twi'lek, niet oorspronkelijk van de planeet Manaan, maar hij zit er al een maandje of 3, omdat deze locatie goed is voor business. Wat voor business, dat merken jullie nog wel..
Ik wil als het kan nu niet te veel over mijn character kwijt, dat RP ik liever. Dan geef ik tenminste niet alles weg in een keer... Wink

Ik ben in ieder geval gekleed in een donkere lange jas, die een wat duurdere en luxere outfit bedekt. Ik draag geen (zichtbaar) wapen bij me.

Nog een vraagje aan de DM; is deze wereld bezet door de Sith? In welke periode speelt deze campaign zich af?

/ooc mode off

Ik zat deze dag wat te drinken op het terras, daarbij de omstanders observerend. De twee Jedi vielen me meteen op, ze zijn dankzij hun Jedi-robes natuurlijk overal te herkennen. Een van de twee is ook een Twi'lek, en mijn interesse is gewekt... ik houd die twee in de gaten (ik ben redelijk nieuwsgierig), betaal snel voor mijn drankje wanneer ze opstaan en wat rond gaan lopen en blijf een beetje in de buurt. Ik zie het kind-struikel incident, frons wat, en stap op Kilgo af wanneer blijkt dat er enkele volwassenen zich er mee gaan bemoeien.
Ik zeg: "Je vriend werkt zich op deze manier wel in de nesten. Ik zou adviseren je wat minder opvallend te gedragen; niet iedereen op deze planeet is even vriendelijk als ik, zeker niet wanneer het Jedi betreft."
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Ma Okt 11, 2004 10:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De voorste van de mannen komt aangelopen en joelt naar Gni Wan: "He jij daar met je bruine vod aan je hol ! Leg jij mij es effe fijn uit waarom mijn neefje onderuit is gegaan, terwijl hij je nog makkelijk kon ontwijken?!"

Hij ziet de Twi'lek Jedi, en ziet dat hij wegloopt, en hem schijnbaar niet doorheeft.

Kilgo, je merkt dat er een Twi'lek naast je staat in een lange jas en een mooi kostuum eronder. Hij lijkt ook opgenomen in deze situatie.
Hero

BerichtGeplaatst: Di Okt 12, 2004 11:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ooc; heb je ook een plaatje van een twi lek?
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: