Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

De ontketening van de verloren Sith - Star Wars RPG
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Wo Okt 13, 2004 8:59 am    Onderwerp: Reageer met quote

ooc: http://www.starwars.com/databank/species/twilek/
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Wo Okt 13, 2004 10:32 am    Onderwerp: Reageer met quote

ooc: zowiezo heb ik plaatje bij de lijst met rassen gedaan in de eerste post van dit topic (zie: de namen van de rassen zijn links), maar anders kun je altijd google proberen Smile
Hero

BerichtGeplaatst: Wo Okt 13, 2004 2:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

oh, zo een lillikerd, ach ja het zij zo. Kom ik nou al in de buurt van die gast?
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Wo Okt 13, 2004 10:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zek verdwijnt in de menigte. De schreeuwende man is nu het punt van je aandacht. Je draait je om en ziet Kilgo staan, met daarnaast nog een Twi'lek

Laatst aangepast door Lairnaedon op Za Okt 16, 2004 9:20 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
DrCaligari
Hero

BerichtGeplaatst: Wo Okt 13, 2004 11:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

euh, hoi... Ik heb nu ff geen tijd. Ik loop de menigte in om Zek te vinden.

ooc; heb ik jedi krachten om die killa te vinden?
Killerbee
Ridder

BerichtGeplaatst: Vr Okt 15, 2004 6:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tegen de Twilek die naast me staat zeg ik even niets. Ik bundel mijn Force en probeer met een Force push de weg rennende persoon te laten struikelen om hem zo te stoppen.
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Za Okt 16, 2004 9:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik herhaal: Zek verdwijnt in de menigte. Hij is verdwenen.

Kilgo: Als je force push gebruikt zullen een aanzienlijk aantal mensen omvallen. Het is zeer gevaarlijk om dat nu te proberen. Bovendien geldt er op Manaan een algemeen verbod tegen openbaar geweld en wordt er over het algemeen zwaar gestraft.

Gni Wan: je probeert je mentale krachten aan te wenden om Zek te vinden. Het is erg moeilijk, want er zijn een flink aantal mensen, en je kent de Rodian niet. De man staat nu vlak naast je.
"He, jij, Twi'lek stuk Jedi stront! Draai je om en kijk me aan, rat!"

De character van Bartelen: Jij kent de man die staat te schreeuwen naar de Twi'lek Padawan. Zijn twee maatjes ken je ook, maar die zijn ergens terug blijven staan. De schreeuwert ken jij als Rinos, een vliegenier die vanwege lichamelijke klachten niet meer kan vliegen. Zijn schip is ingenomen, en hij is gestrand op deze basis op Manaan zonder geld of hulp. Hij moet voor zijn neefje zorgen sinds zijn zus is overleden. Het is best een aardige kerel, en heel erg zorgzaam over wat hij nog heeft.
Hero

BerichtGeplaatst: Zo Okt 17, 2004 12:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

ja, mens. (sarcastische toon) laat me even gauw met rust ik heb niets met jouwn eenvoudige persoontje van doen. Stap nu aan de kant ik heb het druk.
Bartelen
Schandknaap

BerichtGeplaatst: Zo Okt 17, 2004 11:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik mompel zacht; "Ugh, die jonge Jedi tiepjes van tegenwoordig zijn alles behalve subtiel en onopvallend...". Ik slap m'n voorhoofd net nog niet.

In een poging deze escalerende situatie in de hand te houden loop ik snel op Rinos af. Ik probeer z'n aandacht te trekken, en roep hard "Rinos! Kerel, ik ben het! Ik zag dat er wat aan de hand was.. wat je ook van plan bent, doe het niet! Dit is mijn neef, net overgevlogen uit Ryloth.(ooc: de Twi'lek homeworld) Ik moest op 'm passen.. hij is namelijk een beetje, ehm.. in de war." Ik gebaar subtiel naar de Jedi Twi'lek dat ie zichzelf stil moet houden nu.. "Op z'n hoofd gevallen als klein kind. Denkt nu dat 'ie een Jedi is. Waanbeelden en zo, best vervelend. Hij reageert ook wat asociaal, hij heeft ook een laag EQ.. het spijt me als 'ie je of dat guitige neefje van je beledigd heeft. Dus kom op kerel, laten we dit hele voorval vergeten, ok? Hier, ik trakteer op een Throatburner Ale." (ik geef hem een chip t.w.v. 10 credits.)
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Zo Okt 17, 2004 2:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Rinos kijkt je aan. "Je neefje van Ryloth? Ha! Nou een Jedi is het zeker niet! Zorg dat ik die lapzwans niet meer zie. Er zijn ook plekken op Manaan waar geen camera hangt, snap je? Maar bedankt voor deze vergoeding. Ik zal mijn neefje wel trakteren op wat lekkers..."

De man verlaat jullie, slim weggewerkt door de Twi'lek in de lange jas. Zijn kameraden kijken hem verbaasd aan, en de man maakt een gebaar alsof het niets uitmaakt, hij loopt naar zijn neefje die hij troost, even later wordt het gezichtje van de jongen vrolijk, want hij krijgt wat lekkers van zijn enige familielid, zijn oom.

Gni Wan, je begint een beetje last van je hoofd te krijgen door het proberen te vinden van een angstig persoon in de menigte. Je bent ondertussen aardig afgedreven van je Padawan compagnon, die vruchteloos probeert zijn force powers te uiten op de menigte. Zoveel mensen force pushen is erg zwaar.
Hero

BerichtGeplaatst: Ma Okt 18, 2004 11:35 am    Onderwerp: Reageer met quote

ik stop met zoeken.
He, verdomme doe dat nooit meer, ik ben een jedi en ik hoef me niet te verontschuldigen tegenover dat stuk mensen stront!
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Ma Okt 18, 2004 11:51 am    Onderwerp: Reageer met quote

ooc: tegen wie zeg je dat?
Hero

BerichtGeplaatst: Di Okt 19, 2004 6:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

tegen die malloot die me zo juist een achterlijke met jedi waanbeelden heeft aangemeten! (bartelen)
Bartelen
Schandknaap

BerichtGeplaatst: Wo Okt 20, 2004 9:50 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zeg tegen Gni Wan in de Twi'lek taal (zodat omstanders het niet kunnen verstaan): "Wat, ben jij een Jedi? Luister goed, als jij je lang gedraagt op de manier waarop je dat zojuist deed ben je niet meer dan een lijk op de bodem van de oceaan. Je kunt niet zomaar doen of je beter bent dan alles en iedereen om je heen! Je hebt duidelijk nog veel te leren over omgang met anderen op onbekende planeten.
Nou, heb jij even geluk; ik kan je helpen. En je vriend daar ook. Ik zit hier al een tijdje, heb enkele connecties. Wil je m'n hulp of niet? Anders ben ik zo weg en zie ik je morgen vast wel in een lijkenhuis terug!"
DrCaligari
Hero

BerichtGeplaatst: Wo Okt 20, 2004 12:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

grmmbl vooruit dan maar weer je kan wel helpen die rodian voor met e vinden. Ik heb hem nodig

ooc; waarom eigenlijk?
Killerbee
Ridder

BerichtGeplaatst: Wo Okt 20, 2004 12:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ondertussen ben ik naar Gni-wan gelopen en overhoor ik wat Bartelen zegt.
'Zeg wie ben jij dan wel niet? dat jij denkt dat je zo goed ben?
En waarom bemoei jij je met officiele Jedi zaken?'
DrCaligari
Hero

BerichtGeplaatst: Wo Okt 20, 2004 3:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik ben zelf een jedi, het zijn mijn zaken (veslagen zucht) en als je me niet had lopen force pushen had ik die kerel nu allang gehad.! en wie mag jij wel niet zijn. zeker vers van de akademie
Killerbee
Ridder

BerichtGeplaatst: Wo Okt 20, 2004 6:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ooc: ik had het tegen bartelen. Wij zin academie makkers, die samen op een op zich gemakkelijke missie zijn gestuurd (misschien had ik iets duidelijker moeten zijn.)
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Do Okt 21, 2004 3:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De twee Jedi en de twi'lek in de lange jas staan nu bij elkaar.

Maar ik wil even 1 ding kwijt. De twee Jedi zijn geen Jedi, maar arrogante kwasten met Jedi powers en een wannabe lightsaber syndrome (het is dat ze er geen hebben...). Jullie mogen van mij 2 dingen doen:
1. Echt als een Jedi spelen, kalm, rustig en sereen (of in ieder geval jezelf met enige regelmaat tot sereniteit proberen te dwingen, en je gevoel terzijde zetten). Niet direct geroepen tot het bevechten en kapotschelden van iedereen, of meteen hele mensen massa's uit de weg proberen te ruimen.
2. Een ander type character kiezen. Wordt gewoon een fighter, dan kun je ook aars schoppen als het moet. Een vibroblade kan ook genoeg schade doen als het moet.

Het is simpel... Jedi's zijn cool in de films, maar dat komt voornamelijk omdat ze alleen de coolste laten zien in de coolste momenten. Verder zijn de Jedi een stel saaie figuren, hippies met een verborgen attitude. Het zijn geen killers. Ik kan best begrijpen dat je er eentje wilt spelen, maar als ik eerlijk ben, lukt dat niet helemaal Smile Ik neem jullie niks kwalijk, maar zo kan ik mijn campaign niet goed runnen.

ok, continueing:

De Twi'lek heeft jullie aardig geholpen. Was het tot een gevecht gekomen, dan waren jullie direct opgepakt en geexecuteerd. Bovendien hadden jullie een klein jongetje dan aan zijn lot overgelaten, omdat zijn oom dan ook geexecuteerd zou worden. De Selkath, de originele bewoners van Manaan, hebben overal camera's hangen, en er zijn meer dan genoeg guards om jullie (in jullie prille stadium van Jedi wezen) te overmeesteren.
Ondanks dat de twi'lek er een beetje uitziet als een sneaky bastard, ontdekken jullie geen kwaad in de zin.

Character van Bartelen, ze vragen naar je naam...
Ridder

BerichtGeplaatst: Do Okt 21, 2004 4:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik niet eens de Jedi kan spelen die ik wil, why bother? RPG gaat er toch om dat je met jou character speelt?
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Do Okt 21, 2004 6:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja ik dacht wel dat jij zo zou reageren, maar ik heb al eerder gezegd, de Jedi heeft gewoon veel meer regels dan andere characters. Dan kun je heel kinderachtig daarover doen en zeggen: "als ik niet dit mag doen, dan doe ik helemaal niks", maar je kunt het ook proberen goed te doen. Ik ben niet voor niets GM in deze RPG...

Je kunt niet zomaar als Jedi rondlopen en zinloos monsters killen, zo werkt het gewoon niet. Dan probeer je maar als fighter een lightsaber ergens vandaan te jatten ofzo... dan mag het wel van mij part.
Schandknaap

BerichtGeplaatst: Do Okt 21, 2004 6:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

OOC: Om Martin even bij te staan; het is wel zo, Jedi zijn wel cool om te spelen maar er zijn haken en ogen wanneer je het 'goed' wil doen. Jedi mogen b.v. niet zomaar iemand aanvallen, of iemand doden. Jedi mogen niet liefhebben en geen al te sterke emoties tonen. Ze moeten calculerend te werk gaan, maar aarsch kunnen schoppen als de situatie daarom vraagt.
Je kunt natuurlijk een Jedi spelen die worstelt met de Dark side in zich; die zich wél laat verlokken om te doen wat 'ie wil en zijn emoties zijn leven laat beheersen. Alleen worden dat soort types vaak wel door de Council opgespoord en onschadelijk gemaakt.
Het is dan misschien OK om een Jedi te spelen die een beetje tussenin zit; die zelf worstelt met zijn light en dark side. Dan worden de beslissingen die je maakt ook ineens een stuk belangrijker; jouw beslissingen bepalen dan of je langzaam aan de dark side verleidingen toegeeft. Proberen dit te weerstaan RPG't wel heel erg koel.

Just my two cents. Wink

Afijn, on with the show..

Ik richt me tot de human, en ik praat een beetje zacht, zodat niemand t verder kan horen: "Ik denken dat ik goed ben? Valt wel mee hoor.. Maar wat ik wel goed doe is opmerken wanneer mensen een grote fout begaan, en dat deden jullie net. Niet echt onopvallend, hm?
Maar afijn, waar zijn m'n manieren.. De naam is Keel Kofahn, reiziger en ..ehm, freelance entrepreneur. Ik zit al een maand of 3 op deze planeet en heb hier m'n zaakjes nu wel afgehandeld. En net dat ik dacht dat dit een rustige, saaie dag ging worden zie ik twee Jedi lopen. Als ik het goed heb, zijn jullie op zoek naar iemand? Een Rodian, hoor ik deze heer net zeggen? Misschien kan ik wel helpen, heb een aantal zakelijke connecties hier. Wie zoeken jullie precies, en waarom?"
DrCaligari
Hero

BerichtGeplaatst: Vr Okt 22, 2004 9:15 am    Onderwerp: Reageer met quote

dan word ik wel een wannabe jedi (een fighter die te vaak boekjes over de goede oude jedi tijd heeft gelezen) zonder er ook mar enige aanleg voor te hebben
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Vr Okt 22, 2004 3:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Goed, even een klein stukje geschiedenis...

Nadat Luke Skywalker zo'n honderd jaar geleden de Sith bedreiging compleet heeft uitgeschakeld, is hij begonnen met de opbouw van een nieuw Jedi imperium. Een lange tijd was Yoda de enige Jedi, daarna had Luke die titel. Met veel moeite is er een nieuwe school ontstaan op Coruscant.
Het is van het allergrootste belang om iedere mogelijke Sith bedreiging direkt na te gaan en eventueel ook uit te schakelen.

Er zijn geen echte Sith meer. Niet meer sinds Luke de Dark Lord en zijn leerling Darth Vader verslagen heeft. Alhoewel een geloof nooit echt sterft. De Dark Side zal altijd proberen om force gevoelige mensen te beinvloeden om kwaad te blijven doen.

Er gaan geruchten dat er op Manaan een Sith aanwezigheid is. De ene roddel spreekt over een bezetting, de andere spreekt over een enkel persoon. Het is aan jullie om dit te gaan onderzoeken.

Jullie hebben één lead gekregen. Een Rodian genaamd Zek. Zek schijnt volgens de roddels gezien te zijn in de buurt van een aantal 'shady characters', mogelijke volgelingen van het Sith geloof. Ook is Zek niet ingeschreven als bewoner op Manaan, maar als bezoeker. Desalniettemin (is dat 1 woord?) is hij al enkele maanden een bezoeker.
Hero

BerichtGeplaatst: Zo Okt 24, 2004 10:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

id er iets in deze stad waar ik informatie over zijn verblijfplaats zou kunnen krijgen (een bevolkingsregister of reizigers registratie bureau)

heb ik enige informatie over deze Zek (woonplaats, favorite bar/club, sexuele voorkeur) iets dat ook maar een aanwijzing zou kunnen geven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

Ga naar: