Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Game of Thrones, HBO Fantasy Serie
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Wilde media
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Za Apr 16, 2011 1:02 am    Onderwerp: Game of Thrones, HBO Fantasy Serie Reageer met quote

http://www.youtube.com/watch?v=8T84d-lRNLs

.. i'd hit it!

Arwen?!! WhoTF?!!! is Arwen? ;P

Laatst aangepast door v1nce op Do Jun 16, 2011 11:44 pm, in toaal 3 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Wo Apr 20, 2011 8:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Heb de eerste aflevering gezien, en ben niet dol enthousiast. Vooral het acteerwerk is echt soap niveau. Ik zou geneigd zijn om aflevering twee toch ook nog maar te kijken maar alleen met de gedachte 'misschien wordt het beter'. helaas is dat zelden een goede beweegreden gebleken.
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Wo Apr 20, 2011 10:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hmm zonde! Dat is nogal ongewoon, voor een dure HBO productie, dat het acteerwerk echt matig is! Ik onthou nog even oordeel tot ik idd paar heb gezien. Enkele van mijn favo series (Sopranos, The Office, Big Bang theory) vond ik pas leuk na meerdere afleveringen.
Naar boven
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Wo Apr 20, 2011 11:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

maar bij die series zag je wel al gelijk dat ze goed in elkaar zaten! ik heb me op een aantal momenten echt zitten ergeren tijdens deze eerste aflevering. Ben benieuwd wat je er van vind.
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Ma Jun 13, 2011 5:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Net met Tim gezien, waren allebei erg enthousiast, vonden het acteerwerk prima.... ?
Naar boven
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Do Jun 16, 2011 11:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Samen met Tim 7 eerste aflevering gekeken.. Deze show Geniaal! Meesterwerk! "IT IS KNOWN" Smile Eindelijk een echt goede Fantasy serie! Nu favo series aller tijden zijn nu Rome, Game of Thrones, Band of Brothers, Sopranos. Voor bijna iedere RPG en Fantasy fan een must!! Geeft zo veel inspiratie.

Geweldige dingen:

Hele goede CGI en effecten, de mythische wezens worden spaarzaam ingezet en zijn overtuigend echt en scary as hell.
Super goede combi van Low Fantasy (realisme) zonder dwergen, elfen maar met een paar cruciale afwijkingen van onze -medieval- wereld. Overtuigende en originele setting, van de gebouwen, tot de kleding tot de wapens en kastelen.
Zo veel intrige en macheviallaanse verwikkelingen maar daarnaast ook zat ruimte voor goede grappen, dissen en horkerig gedrag dat past bij de karakters.
Geweldige art direction en sets, er is duidelijk heeeeel veel poen in gestoken.
Absurd mooie fantasy chicks!
Zwaardgevechten zien er realistisch, zwaar en angstaanjagend uit, hier geen Wi Fu, versnelde beelden of belachelijk grote zwaarden ivm overcompensatie van de makers of de fans van de serie...
Zelfs -juist- de nobelen hebben heel veel dillema's, belangenverstrengelingen en dus een zwaar en interresant leven.
Geniale NPCs zoals een hilarisch domme maar efficiente kerkerbewaarder of een Dwerg nobele met veel game en humor.
Naar boven
Rogier
de Grote

BerichtGeplaatst: Vr Jun 17, 2011 10:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

De foto: lekker wijf, de rest aan tekst in dit topic heb ik eigenlijk niet gelezen.
Naar boven
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Vr Jun 17, 2011 10:42 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dus als ik het goed begrijp moet ik toch de andere afleveringen nog maar kijken? ik vond de eerste echt enorm cliche, en heb niet de moeite genomen de rest te downloaden.
Oh, en ga Breaking Bad kijken, dan heb je nog een toffe serie om aan je lijstje toe te voegen! Very Happy
DrCaligari
Hero

BerichtGeplaatst: Vr Jun 17, 2011 12:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

breaking bad al van begin tot einde gezien, was echt enorm vet.

Ik heb na een paar afleveringen van a game of thrones meteen de neiging die boeken maar eens te gaan lezen.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 17, 2011 8:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

DrCaligari schreef:

Ik heb na een paar afleveringen van a game of thrones meteen de neiging die boeken maar eens te gaan lezen.

boeken zijn ook goed ja.
dus eindelijk een fantasy met een verhaal erin. Lijkt me leuke serie.
Naar boven
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Zo Jun 19, 2011 11:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Alle 9 episodes gekeken, wat een geweldige serie!! Laatste episode, 9 had een zeer onverwacht en daar door origineel en goed einde!

Kan niet wachtten tot binnenkort Epi 10. uit komt en daarna tweede seizoen. Very Happy
Naar boven
Rogier
de Grote

BerichtGeplaatst: Ma Jun 20, 2011 8:38 am    Onderwerp: Reageer met quote

Staan die episodes op youtube? Want waar haal je die vandaan?
Naar boven
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Ma Jun 20, 2011 10:07 am    Onderwerp: Reageer met quote

.....

Laatst aangepast door v1nce op Ma Jun 20, 2011 11:10 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Rogier
de Grote

BerichtGeplaatst: Ma Jun 20, 2011 10:31 am    Onderwerp: Reageer met quote

V1nce: yep, gelezen.

Is dat dan niet toegestaan?
Naar boven
Neanie
Koning

BerichtGeplaatst: Ma Jun 20, 2011 12:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik geloof dat je daar brein van aan je broek kunt krijgen.... is de grond waarop piratebay aangepakt is, links verspreiden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage AIM Naam MSN Messenger
Vincere
ir.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 20, 2011 2:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

PM is dan een makkelijke oplossing.

Dulce et decorum est pro alea mori.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Ma Jun 20, 2011 11:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ben er van terug gekomen, Thrones staat na de ubercoole episode vandaag niet meer in mijn top 3 van TV series maar op Nr 1.!!! Smile

Kleine beetje Thrones spoilers en de coolste Photoshops/"vans" ever! :

http://io9.com/5813467/game-of-thrones-finale-++-open-thread
Scroll beetje naar beneden
Naar boven
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Ma Jun 27, 2011 1:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren deel 2 en drie gekeken vanwege de lovende kritieken in dit topic (met name door v1nce) maar blijf bij mijn standpunt. Om e.e.a. wat toe te lichten:

Het verhaal: waar gaat het heen? alles komt erg uitleggering over, in een poging maar zoveel mogelijk diepgang in de wereld te krijgen. nmi moet een serie vanuit enkele personages langzaam diepgang krijgen. hier wordt alles in een keer uitgelegd en alle personages in een keer geintroduceerd. Wie is de hoofdpersoon uberhaubt??? De dialogen zijn op veel momenten werkelijk tenenkrommend slecht. zeker als je ze vergelijkt met bijvoorbeeld Breaking Bad. Het 'my lord hier' en 'my lord daar' doet met echt denken aan slechte rpg.
Het acteerwerk blijft bagger. Alleen boromir en dat kleine meisje komen een beetje geloofwaardig over. Overacting is in iedere scene aanwezig. De rest stijgt op veel momenten niet uit boven gemiddeld soapniveau. Soms wordt nog krampachtig geprobeerd met de muziek een soort spanning tussen de personages toe te voegen maar tevergeefs. dieptepunten zijn de blonde chick, de moeder van het kleine prinsje, het kleine prinsje en prins charming. oh wacht, dat is de halve cast... natuurlijk is het ze niet helemaal kwalijk te nemen, een deel is te wijten aan het slechte script.
art direction bevat tot nu toe geen enkel origineel element. van de gladiator bontkragen, lotr leather armor en de blauwtintige kleurcorrecties tot de witharige elf achtige personages en de grote krijgers heb ik alles al een keer of tien gezien. En aargh, wat is dat met die kapsels? De een heeft een justin bieber kapsel, de ander een coupe 'prince charming'.
camerawerk: eenvoudig en ongeinspireerd. niet te vergelijken met bijvoorbeeld boardwalk empire. let bijvoorbeeld eens op de hoeveelheid klassieke (lees cliche) establishing shots ala de eerste conan film.
Montage: vaak wordt er op mijns inziens onlogische momenten gesneden tussen verschillende locaties en scenes. soms bleef een scene maar een paar minuten hangen bij een personage om vervolgens naar een andere locatie te gaan, en 2 minuten later weer terug te komen zonder dat er enige parallel zat tussen de scenes.
Belichting viel me erg op als flets en onrealistisch. op sommige momenten zag ik de hmi nog net niet in de set staan maar was het volstrekt onlogisch waar de lichtval vandaan kwam. in tegenstelling tot bijvoorbeeld Rome, waar de belichting super was.
Shitty wolven doen me denken aan twilight. als je een serie voor kerels maakt laat dan de schattige huisdieren weg.
Muziek: kan een componist dan werkelijk niks beters verzinnen dan het geneurie dat we al tienduizend keer hebben gehoord sinds lisa gerard de soundtrack voor gladiator maakte?

Als rpg zou het nog acceptabel zijn, maar als serie vind het nauwelijks het niveau van een 80's serie als hercules of xena overstijgen.
Wel goed vind ik de dreigende komst van de winter. en de dreiging vanachter de witte muur. goed om die dreiging te laten voelen maar niet gelijk (zoals bij veel series/films) te laten zien. De lege onderbemande kampementen zijn ook wel tof weergegeven.

Al met al blijf ik de serie waarschijnlijk wel kijken, in de hoop dat het beter wordt omdat ik niet kan geloven dat hij zulke hoge punten krijgt van de rest van de forumgangers! Smile

@ v1nce: Normaal zou ik niet zoveel kritiek hebben, maar het viel me een beetje van je tegen van je dat je dit als de allerbeste serie ooit had aangemerkt! Of is het alleen die blonde chick die maakt dat je het zo'n goeie serie vind? Wink
DrCaligari
Hero

BerichtGeplaatst: Ma Jun 27, 2011 8:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik vraag me af of je wel dezelfde serie kijkt. Smile Je onderbouwt inieder geval je mening, en was interessant om te lezen.

Om je vraag te beantwoorden; het verhaal ontwikkeld zich verder in politieke ontwikkelingen en een vergroting van onderlingen vendettas. vooral tussen de Starks en de Lannisters. Het is een verhaal dat iets wat 'larger than life' is die culimeert in een grootse onverwcht onknoping. Er is inderdaad niet een hoofdpersoon zoals in een klasieke fantasy epos ala lotr/starwars, die de 'hero with a thousand face' plot structuur volgt. Het is meer vergelijkbaar met een groots epos als war en peace die ook verscheidene hoofdpersonen heeft. (oke, misschien niet even goed, maar zelfde stijl...)
Die blonde chick (dynaeris Tageryan) is inderdaad hot, maar ook een getalenteerde actrice die een interesant rol speelt. De verhaal lijn tussen haar en Khal Drogo deed me precies denken aan een karakter dat jij zou kunnen spelen in een goede rpg sessie. (Thorangul?)
De serie volgt in verhaal en stijl vrij exact de boeken, en de auteur, (George R. Martin, als ik me niet vergis) was nauw betrokken bij de productie. Ook het boek heeft een gritty low fantasy medieval stijl en volgt per hoofdstuk een ander personage tegen de achtergrond en ontwikkelingen van het grotere verhaal. Misschien volgt het soms cliches, maar de serie maakt keuzes die in veel films en series vaak worden vermeden, door trouw aan het boek te blijven en bijvoorbeeld bepaalde hoofdpersonen op een gegeven moment om te laten komen.

Ik kan nog wel langer door ranten, maar waar het op neer komt is dat de serie het boek volgt, en als je de stijl van het boek je niet aanspreekt zal de serie je ook niet zo veel doen.

Wat ik niet snap is dat je vaak veel minder krtitisch lijkt, en dit niet snel uit, en je blijkbaar met deze serie dat wel heel sterk uit. Vond je het zo slecht? Vond je het niet eens vermakelijk? of kon je wel zien waarom anderen het wel leuk zouden kunnen vinden. En wat ik me dan als laatst nog afvraag, als ik mag, was jou 'ega' van gelijke mening of niet.

En ik zal de vergelijking tussen dit en de conan film verder maar laten voor wat het is. Smile
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Ma Jun 27, 2011 9:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Aight, here goes ha ha!

+1 met alles wat Cali zegt, no surprise there. Ook ik ben erg benieuwd wat jou vriendin (die, als ik het goed begrijp een erg goed RPGer is die veel fantasy heeft gelezen) van de serie vind?!

Allereerst: You. Are. Wrong! Sir.
Most Roleplayers.nl bezoekers en 8 van de 10 proffesionele critics, editors en AV proffesionals would agree. Very Happy

>Het verhaal: waar gaat het heen? alles komt erg uitleggering over, in een poging maar zoveel mogelijk diepgang in de wereld te krijgen. nmi moet een serie vanuit enkele personages langzaam diepgang krijgen. hier wordt alles in een keer uitgelegd en alle personages in een keer geintroduceerd. Wie is de hoofdpersoon uberhaubt???

Natuurlijk leggen ze dingen uit in de eerste 3 afleveringen! Het is een epische fantasy waarin veel gebeurt en nog gaat gebeuren. Feit is dat er veeel diepgang in het boek en de wereld zit en die moet uitgelegd worden. Er zijn idd veel personages,.. so what? LOTR, War and Peace, Chekov, Shakespeare allen hebben ze vaak veel personages en zijn best ingewikkeld,.. maakt dat ze slecht?! Nah, dat is ander want Tolkien legt bijna niks uit in de eerste 100 paginas.... toch...? Wink

De hoofdpersoon wisselt idd en dat vind ik een van de allerbeste en sterkste troeven van heel de serie! Dit is maar een manier waarop Thrones zo origineel is en een totale verademing om maar niet weeeeer een uitverkoren "Nobel knight/ranger", Homohobbit of Brute barbaar te hebben waar alles (nogal onrealistisch en toevallig) altijd maar om draait. Ik vind dat juist geniaal en prettig! En dat word alleen nog maar beter en verrassender in de latere afleveringen. Het is een ensemble cast en dat moet ook met zo een boek!

Eigenlijk klinkt dit hele punt van jou een beetje van: "Durrrr!, ik snap het niet/vind het ingewikkeld dus ik ga het dan maar slecht vinden en dingen zoeken om dat te vinden."..

> De dialogen zijn op veel momenten werkelijk tenenkrommend slecht. zeker als je ze vergelijkt met bijvoorbeeld Breaking Bad. Het 'my lord hier' en 'my lord daar' doet met echt denken aan slechte rpg.

Wederom totaal mee oneens, de dialogen komen op mij als realistisch over, zeker binnen het kader van deze fantasy wereld. Dit is een wereld met veel hierarchie, rangen, standen en decorum. 'My Lord' zeggen ze tegen daadwerkelijke Lords en Knights. Zo niet dan verliezen ze hun hand of hoofd! Net zo goed noemen ze een whore een whore of dwerg een dwerg... Wat, vind je 'King Arthur' ook zo "stom omdat ze vaak 'My Knight' of 'My Lord' zeggen",....?!
Daarnaast, de wereld is ondanks de titels helemaal niet stijf er zitten juist heel veel geniale grappen, kwinkslagen en zinnen in. 'Hunting Whores and Fucking Boars',..
'All dwarfs are bastards to their fathers'

> Het acteerwerk blijft bagger. Alleen boromir en dat kleine meisje komen een beetje geloofwaardig over. Overacting is in iedere scene aanwezig. De rest stijgt op veel momenten niet uit boven gemiddeld soapniveau.

Onzin, onzin, onzin. Hooguit zou je me kunnen overtuigen dat het totaal niet jou soort acteerwerk is, maar niet dat het alleen maar slecht en schmierend is. Maar laat ik het zo zeggen, in de race voor de Emmies, staat Thrones zeer hoog en zijn ze favoriet, ook voor acting. Niet dat de emmy's alles zeggen maar zeker wel iets, daarnaast ze zijn ook genomineerd voor 'The Critics choice' komop dat zijn vele profi en gerespecteerde mensen, ik denk toch dat die meer verstand hebben van wat goed acteerwerk is dan jij of ik, zeker omdat ze het vergeleken de acteerprestaties van alle andere kwaliteitsseries die dit jaar zijn uitgekomen. Zie onderaan post voor lijstje waar thrones zoals voor genomineerd is. Onder andere een stukje of 10 van de acteurs.....
Wil je nou echt hier verklaren dat Tyrion Lanister (dwerg) slecht acteert?!! Check dit:

http://www.youtube.com/watch?v=ois_9HGsfkU&NR=1

> Soms wordt nog krampachtig geprobeerd met de muziek een soort spanning tussen de personages toe te voegen maar tevergeefs. dieptepunten zijn de blonde chick, de moeder van het kleine prinsje, het kleine prinsje en prins charming. oh wacht, dat is de halve cast...

Nou spreek je jezelf ook nog tegen. Eerst waren het zo superveel characters, nu zijn er dus volgens jou totaal 8 aangezien 4 de "Halve cast" is. Overigens is casting genomineerd voor Emmy.

> art direction bevat tot nu toe geen enkel origineel element. van de gladiator bontkragen,

Ze wonen in het hoge Noorden waar het KK koud is en het nog veel kouder gaat worden! Wat zouden ze moeten dragen? Goretex?! Afrikaanse Gnoebond?! Omdat dat origineel zou zijn?!! Logica is beter dan originaliteit om de originaliteit.

> lotr leather armor

Again! Wat zou je anders verwachtten in een medieval enigzins realistische fantasy setting?!! Polyester?! Kevlar?! NIETS mis mee! Oh enne, costumes is genomineerd voor Emmy. Ik vind de Leather armor nauwelijks lijken op LOTR variant.

> en de blauwtintige kleurcorrecties

Ja, dat heet Nacht of koude suggeren. Dat is een conventie waar niet een cameraman, editor of programma gemaakt in de laatste 50 jaar van afwijkt, en met goede reden! Behalve Miami Vice overigens, bij hun was de nacht groen.

> tot de witharige elf achtige personages en de grote krijgers heb ik alles al een keer of tien gezien.

Yep, elven, daar doen me de Taergaryns wel aan denken, maar dat vind ik juist wederom een heel goed element! Ik zou wel demihumans gebruiken juist extreem afgezaagd vinden, een oud ras mensen die paar hele kleine trekjes van elven hebben hebben vind ik veel beter en origineler.

Grote krijger. Tjee, wat raar weer! In een martial wereld die veel oorlog had en op punt staat van grote oorlog te hebben en in een afgelegen streek bij een primitief volk waarbij alleen kracht en combat skills tellen is een grote krijger een soort koning. Stom zeg! Waarom is niet een iele nerd of gozer met een arm of een tranny koning!? ;P Dat zou tenminste origineel zijn!

> En aargh, wat is dat met die kapsels? De een heeft een justin bieber kapsel, de ander een coupe 'prince charming'.

YEP! En dat past Precies! Bij hun karakters. De ene is een ijdele, zelfgenoegzame eikel. Maar goed desondanks had die volgens jou misschien een schurfterige hanekam moeten hebben of zo ha ha? De laatste is een nogal jonge onschuldig mannetje die een beetje soft en naief kan zijn, bij hem past zijn uiterlijk ook precies.

> camerawerk: eenvoudig en ongeinspireerd. niet te vergelijken met bijvoorbeeld boardwalk empire. let bijvoorbeeld eens op de hoeveelheid klassieke (lees cliche) establishing shots ala de eerste conan film.

Ik vind het camerawerk echt gewoon goed en gedegen zonder dat het afleid or ongeinspireerd word. Ik kan het best eens met je zijn dat boardwalk beter camerwerk heeft (for gods sakes Scorcese had daar een hand in, Appels met Granaatkiwi's vergelijken!) maar door zo een manke vergelijking maar te beweren dat het camerawerk van Thrones slecht is,... absurd! Daarnaast, Boardwalk was een erg goede maar stuk saaiere serie naar mijn mening. Plus, over veel karakters gesproken,...

> Montage: vaak wordt er op mijns inziens onlogische momenten gesneden tussen verschillende locaties en scenes. soms bleef een scene maar een paar minuten hangen bij een personage om vervolgens naar een andere locatie te gaan, en 2 minuten later weer terug te komen zonder dat er enige parallel zat tussen de scenes.

Is geheel logisch. Ze laten zien wat er meanwhile op een andere locatie gaande is. Dit ook omdat de locaties latere in elkaar gaan overvloeien, de starks gaan zich over het rijk verspreidden, de personages krijgen met elkaar te maken en zijn aan het reizen richting elkaar, de verschillende provincies hebben een eigen cultuur, belangen en look.. dit word getoond en op een machtig mooie manier! Editing van eerste aflevering is ook Emmy genomineerd, de nominaties worden gedaan door Peers/succesvolle en A-list editors die in tegenstelling ons twee wel heel wat meer weten en bereiken met hun AV producties dan een heel schamper loontje,.. QED.

> Belichting viel me erg op als flets en onrealistisch. op sommige momenten zag ik de hmi nog net niet in de set staan maar was het volstrekt onlogisch waar de lichtval vandaan kwam. in tegenstelling tot bijvoorbeeld Rome, waar de belichting super was.

Nope. Rome speelt zich veelal buiten af in heel hel zonlicht, Thrones vaak in donkere slecht verlichte kastelen en landschappen. Eerste is relatief makkelijkste om uit te lichtten, natuurlijk daglicht oogt altijd natuurlijk als je minieme aanpassingen doet en je camera goes positioneert. Tweede is veeel moeilijker om uit te lichtten en deden ze gewoon goed.

> Shitty wolven doen me denken aan twilight. als je een serie voor kerels maakt laat dan de schattige huisdieren weg.

Weer oneens, Die grote, dode direwolf is een van de beste makeup/prop/FX die ik van een mytisch beest gezien heb. Ze stonden er vlakbij en alles van de dode ogen tot de vacht en meer waren overtuigend.

De special effects zijn door Robert Stromberg je weet wel, zelfde dude die ze deed voor Scorcese's The Aviator, Avatar en Tim Burton’s Alice in Wonderland.... nee maar ze zullen wel crap zijn! Die gast is zo een prutser!

Again, superrare en gewoon niet zo slimme vergelijking en statement. Wie zegt dat het een serie voor "kerels" is of zelfs zou moeten zijn? Het intelligente is juist dat het beidden is. Er zijn veel en indrukwekkende mannen en de serie maar dat geld net zo goed voor de vrouwen. De koningin regeert min of meer en is intelligent en geslepen, Arya is een voortreffelijk zwaardvechtster en overlever voor haar leeftijd. Daenyris evolueert heel erg en dat word later alleen maar meer, Ned Stark is een machtig en plichtsgetrouwe man maar zijn vrouw net zo zeer.

> Muziek: kan een componist dan werkelijk niks beters verzinnen dan het geneurie dat we al tienduizend keer hebben gehoord sinds lisa gerard de soundtrack voor gladiator maakte?

Again, oneens, luister maar naar deze rockversie van de intromuziek.
http://www.youtube.com/watch?v=n9NiDqTftao&feature=related

Ik zelf stoor me heel snel aan muziek als het niet ok is, heb me niet een seconde er aan gestoord! Waar ik het wel mee eens kan zijn is dat die muziek lijkt op muziek van andere populaire series. Dat komt omdat de componist (Ramin Djawadi, summa cum laude, Berklee College of Music) best veel populaire films gescored heeft, sommige van die films zijn zelfs niet zo best maar zijn scores zijn prima!

>Als rpg zou het nog acceptabel zijn, maar als serie vind het nauwelijks het niveau van een 80's serie als hercules of xena overstijgen.

You stand alone. Lees maar eens op wat fora van AV proffesionals, RPGers, Critici of schrijvers. Dude, deze hyperbool (ik zie geen smilee) is zo extreem dat je jezelf daarmee in dit geval echt in de hoek zet en vervolgens in die hoek je eigen gat graaft ha ha! Dit kan je niet serieus verkondigen en dan denken dat mensen vervolgens die mening serieus kunnen nemen. Zou je iemand zijn mening serieus nemen als die een gelauwerd Michelin ster restaurant vergelijkt met de Macdonalds? Nee. Omdat iedere verhouding of logica zoek is.

> Al met al blijf ik de serie waarschijnlijk wel kijken, in de hoop dat het beter wordt omdat ik niet kan geloven dat hij zulke hoge punten krijgt van de rest van de forumgangers! Smile

Misschien moet je dan toch eerder vraagtekens bij je zelf/je smaak stellen ipv meerdere forumgangers plus de meerderheid van proffesional critics. Ik bedoel, jij kijkt uit naar die Conan en vond 'The Alchemist' heel goed! Ik zeg niet dat ik zo een geweldige smaak heb maar die twee producties in combinatie met je mening over Thrones zijn wel erg suspect,.. sorry!

@ v1nce: Normaal zou ik niet zoveel kritiek hebben, maar het viel me een beetje van je tegen van je dat je dit als de allerbeste serie ooit had aangemerkt! Of is het alleen die blonde chick die maakt dat je het zo'n goeie serie vind? Wink

Nah uiteraard niet! Ik ben niet diegene die schijnbaar twilight heeft gekeken of kent. Als het me om chicks (of wolven of dudes, whatever floats your boat!) te doen was keek ik dat wel of zo! ;P Nee maar ik vind dat je kritiek hebt 0 probleem! 'You have to take what you give!' Maar je snapt dat je hem wel terug krijgt/ik het niet eens bent met je standpunten.

----
In related news, Game of Thrones has been nominated for the Critics Choice Awards as best drama series! June 20 is the decision date.
-------------
Ballot listings Emmy Awards are out! An overview of all Game of Thrones submissions:

* Art direction: Winter is Coming (ep. 1), A Golden Crown (ep. 6), and Fire and Blood (ep. 10)
* Costumes: The Pointy End (ep. Cool
* Cinematography: Winter is Coming (ep. 1) by Alik Sakharov, Lord Snow (ep 2) by Marco Pontecorvo, The Pointy End (ep. Cool by Matthew Jensen
* Directing: Winter is Coming (ep. 1) by Tim Van Patten, A Golden Crown (ep. 6) by Daniel Minahan, Baelor (ep. 9) by Alan Taylor
* Editing: Winter is Coming (ep. 1) by Oral Norrie Ottey, A Golden Crown (ep. 6) by Marty Nicholson, Baelor (ep. 9) by Francesca Parker
* Hairstyling: A Golden Crown (ep. 6) by Kevin Alexander and Candice Banks
* Makeup (Non-Prosthetic): Winter is Coming (ep. 1) by Paul Engelen and Melissa Lackersteen
* Prosthetic Makeup: A Golden Crown (ep. 6) by Paul Engelen and Conor O’Sullivan
* Sound Editing: A Golden Crown (ep. 6)
* Sound Mixing: A Golden Crown (ep. 6)
* Stunts: The Wolf and the Lion (ep. 5)
* Writing: Baelor (ep. 9) by David Benioff and D.B. Weiss

* Best Drama
* Best Casting
* Best Main Title Design

* Drama Lead Actor: Sean Bean
* Drama Lead Actress: Lena Headey
* Drama Supporting Actor: Mark Addy, Peter Dinklage, Nicolaj Coster-Waldau, Aiden Gillen, Kit Harington, and Jason Momoa
* Drama Supporting Actress: Emilia Clarke and Michelle Fairley

---------
Members of the ATAS, which was founded in 1946, work in the television industry. These are the people who vote on the awards. They pay a fee to be a member of the academy. The members are divided into peer groups, determined by specific areas of expertise within the industry. For example, performers are in one peer group, makeup artists and hair stylists are in another, and camera and videotape operators are in another. Nominees sometimes say that they are honored to be recognized by their peers; this is because it is the peer groups that vote in the first part of the Emmy voting procedure, narrowing the list of nominees.

Laatst aangepast door v1nce op Ma Jun 27, 2011 10:45 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Ma Jun 27, 2011 10:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

lekkere lange reacties! Smile waarschijnlijk is het uiteindelijk wel een kwestie van smaak. zou weleens een keer met jullie samen een aflevering willen kijken/analyseren, dan kunnen we er hardgrondig over discussieren irl Smile
voor nu: enjoy the show! wat de een goed vind hoeft voor de ander niet te werken. maar deze show geeft me wel weer hoop dat er nog iets toe te voegen is aan het genre! Very Happy

ps: sinds wanneer zijn de emmy's een maatstaf voor goede tv geworden? sinds de oscars een maatstaf voor goede films zijn? wat mij betreft vooral een maatstaf voor kas successen en commerciele hoogstandjes.
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Ma Jun 27, 2011 10:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zoals ik al zei, Emmy's zeggen niet alles, maar Emmy's zeggen wel iets, zeker in combinatie met heel veel critici en fantasy liefhebbers/kenners. Band of brothers en Rome wonnen emmy's, Boardwalk empire maakt ook hele goede kans om er meerdere
te winnen.

Overigens is het wel zo dat de serie nog een stukje leuker werd voor mij en Tim door er over te disscuseren. We doen vaak tijdens de aflevering even een korte pauze en vraag, op die manier is de complexiteit juist een groot pre ipv verwarrend.
Naar boven
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Di Jun 28, 2011 12:24 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hey, de ideale Youtube film voor Thekkur! ;P Kidding, is eigenlijk best handig:

http://www.youtube.com/watch?v=9dRi67PUSlA
Naar boven

BerichtGeplaatst: Wo Jul 06, 2011 2:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nu ook maar eens de eerste aflevering gekeken.

Ik vind het best een aardige serie. Maar het begin is spannender dan de rest.
Ik kan het best vinden in de statische scene's, die misschien het idee van matig acteerwerk lijken. Maar ik vind het acteren eigenlijk wel best.
Het is meer dat de spanningsboog heel vreemd loopt, of de kop omgedraaid wordt.

Bijvoorbeeld (let op hieronder mogelijke SPOILERS)
Als de koning naar het noorden komt, weten ze al waarom. We weten al dat de Lanisters aan het konkelen en backstabben zijn, net als de hoofdrolspelers.
Het hele zijverhaal van de trouwerij, en daaruit voorkomende (mogelijke) oorlog voor de toekomst, komt ook vlak over. Die Denaris lijkt helemaal niet aangedaan, en als ze zegt dat ze niet wil trouwen geloof ik haar voor geen meter. Misschien is ze een autist of zo. Misschien dat haar tegenspeler (haar broer) niet gemeen en dreigend genoeg speelt.

Ik geloof best dat het beter wordt naarmate je meer bekijkt. Het is een beetje zoals een soapserie. Alleen mis ik de soap gezichten. Wink
En dat het letterlijk uit het boek overgenomen is. Het boek is ook een beetje doorworstelen. De dwerg maakt gelukkig weer een beetje goed.

Als cijfer tot nu toe geef ik een 6,5. Of 3 van de 5 sterren.
Naar boven
Rogier
de Grote

BerichtGeplaatst: Wo Jul 06, 2011 4:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je zou bijvoorbeeld ook The Bold and the Beautiful kunnen kijken?
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Wilde media Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 1 van 7

Ga naar: