Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Game of Thrones, HBO Fantasy Serie
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Wilde media
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
michiel
bordspel held

BerichtGeplaatst: Zo Mei 19, 2013 12:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De keer ervoor heeft veel actie en was behoorlijk spectaculair, ik denk dat de laatste inderdaad weer spanning opbouw is naar de volgende aflevering. Ook was de klim misschien wel een van de hoogte punten (letterlijk ook) van deze keer. Maar persoonlijk vond ik die niet heel spannend. Vreemd want er gebeurde toch wel genoeg.

Die expo is wel grappig. Als het in de buurt was zou ik nog wel kijkje willen nemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Zo Mei 19, 2013 2:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had een beetje hetzelfde met de klim. Ik denk dat het komt door dat ik al heel snel merkte bij de klim dat het realisme (wat meestal heel veel aanwezig is in de serie bij dingen zoals zwaardgevechtten, legers die elkaar bestrijden en politieke strubbelingen) niet te serieus werd genomen. Als er er al bijna meteen iets door de vingers word gezien wat normaal gesproken extreem riskant is en dan weet je eigenlijk al dat de main characters gaan overleven = spanning weg. Ik had ergens ook achteraf een artikel gelezen van een heel ervaren ijsklimmer die maar weinig heel liet van het realisme kwa uitrusting, techniek, het ongeluk, wat een menselijk lichaam wel of niet en kan en meer.

Tentoonstelling: tof dat het gratis is! Als ik tijd had zou ik misschien wel effe langslopen, maar alleen als je achteraf met Carice kan hangen... ;-P
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Zo Mei 19, 2013 7:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Iets anders, deze zijn bijzonder de moeite waard: Filmpjes over de verschillende Houses, Karakters and GOT door een hypermooie punk chick die op meest positieve manier nerdy is en een Lannister tattoe heeft. A+. Gewoon de robot beetje negeren.

http://www.youtube.com/watch?v=v9q4Ht-W164
Naar boven
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Zo Mei 19, 2013 11:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Toffe fotos van de tentoonstelling:

http://imgur.com/a/MfHse#0
Naar boven
Vincere
ir.

BerichtGeplaatst: Do Mei 23, 2013 11:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

Haha die robot is wel suf zeg. Heb de filmpjes niet helemaal gekeken aangezien ik het meeste toch wel uit de boeken ken. De tentoonstelling heb ik overwogen maar aangezien er vorig weekend een wachttijd van twee uur was denk ik niet dat ik er heen ga.

Ik vond de aflevering deze week tegenvallen, met te veel sexposition. Credits desalniettemin naar Joffrey (toch een prestatie om zo'n smeerpijp overtuigend te kunnen spelen) en zoals altijd Tywin. Vooral de scene tussen die twee vorige week, waarin de minachting van Tywin voor zijn kleinzoon duidelijk werd, was grandioos. Jammer wel dat Tyrion dit seizoen wat tegenvalt.

Nu op naar de volgende twee bruiloften!

Dulce et decorum est pro alea mori.
Naar boven
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Do Mei 23, 2013 3:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tja ik weet niet, wel meer mensen klagen over Sexposition maar dat zijn voornamelijk Amerikaanse kijkers. Die hoor je nooit over al het zwaardgekletter en bruut bloedig geweld die de serie ook rijk is, en dat is echt niet allemaal functioneel. Ik vind beidde erg goed passen bij de wereld en is niet of nauwelijks meer dan het boek. Ik heb zelf echt geen bezwaar ha ha! Er word nog altijd genoeg andere dingen getoond en vaart gaat er niet uit.

Kan ook niet wachtten op die bruiloften! Very Happy
Naar boven
Rogier
de Grote

BerichtGeplaatst: Vr Mei 24, 2013 9:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind het allemaal wel meevallen. Het kan nog vele malen bonter.
Naar boven
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Vr Mei 24, 2013 10:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, eigenlijk nu er ik zo eens over nadenken, waarom smullen we er allemaal van en vinden we het echt tof dat ze mensen onthoofden, martelen en tot moes slaan en met zwaarden klieven in GOT heel realistisch tonen met dus alles volop in beeld. Daar hoor ik niemand over klagen.

Maar humpiedumpie/borsten, nee zeg ajb niet te veel. Terwijl ze daar bij nooit 'alles' laten zien. Ik zou daar ook helemaal geen bezwaar tegen hebben. Zou realisme ten goede komen. Hoeft echt niet per se van mij hoor.. maar ik vraag me dus wel af waarom met 2 maten meten voor geweld en humpiedumpie?
Naar boven
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Za Mei 25, 2013 2:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hahaha het blijft leuk die censuur op het forum Smile
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Za Mei 25, 2013 5:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, Censuur is dolletjes. GGGrristenUnie zou trots zijn... Crying or Very sad
Naar boven
michiel
bordspel held

BerichtGeplaatst: Wo Mei 29, 2013 10:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vond hem best aardig. Alleen die marteling van greyjoy blijft lang doorgaan, niet iets wat per se zo veel toevoegd tot nu toe, dus de mooie vrouwenlichamen die daar bij te pas kwamen, zijn ook minder nuttig verhaaltechnisch. Die kritiek kan ik wel begrijpen.

Dan kijk ik liever naar Quintin Tarrantino's martelscene.
Naar boven
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Wo Mei 29, 2013 10:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

WAT SPOILERS voor mensen die nog niet alles gekeken hebben:

Hmm, daar moet ik me enerzijds helemaal bij aansluiten, die dames er bij was idd echt niet nodig en ook niet conform het boek, anderzijds vind ik 't wel typisch iets wat Martin zou kunnen bedenken of misschien zelfs heeft bedacht! Een eeuwig durende, doorgaande foltering zonder respijt is een nachtmerrie. Maar als je echt iemand nog meer wil breken en geheel willoos maken dan is af en toe valse hoop geven of zelfs het idee geven dat die misschien toch ontkomt wel het beste/naarste wat je kan doen! Vandaar die chicks en eerst ook die "ontsnapping". Vind het echt GOED naar in die zin. Smile
Naar boven
Rogier
de Grote

BerichtGeplaatst: Do Mei 30, 2013 8:58 am    Onderwerp: Reageer met quote

Als nu alle delen van het verhaal zijn verfilmd ga ik denk ik de alles-in-een-box kopen, als die verschijnt. Dan kan ik alles in een keer bekijken.
Naar boven
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Do Mei 30, 2013 9:05 am    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens de producers duurt dat nog minstens een jaar of 4... Daarnaast, GOT (en ook de mensen die het maken) is vaak in het nieuws geweest omdat het bijna het schoolvoorbeeld is van een serie die niet of nauwelijks word geschaad door downloads en torrents. De producers lijken het zelfs een beetje aan te moedigen, het is eerdere dat pirating de show even veel helpt als schaad. Kijk de serie is toch een kijkcijferknaller en "syndicated" op heel veel kanalen in heel veel landen. Dus de mensen die voor verantwoordelijk voor zijn lopen toch sowieso heftig binnen! En dat verdienen ze ook dubbel en dwars.

Ik vertel dit alleen maar omdat je laatst zei dat je het niet super breed had en dan is een 90,- Euro DVD box is nogal wat vergeleken met 0,- Smile
Naar boven
Rogier
de Grote

BerichtGeplaatst: Do Mei 30, 2013 9:18 am    Onderwerp: Reageer met quote

Maar ja, ik download nu eenmaal geen films, muziek of software via piratensites. Het enige wat ik gebruik is youtube en gratis software downloads van de website van het betreffende bedrijf zelf.
Naar boven
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Ma Jun 03, 2013 5:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ha ha ha! Na de aflevering van gisterenavond/vandaag kan ik enkel zeggen tegen de niet boek lezers,... In Your Face! Geniaale aflevering en geniaal eind.

http://www.youtube.com/watch?v=kmRWVZ5ny0I
Naar boven
Vincere
ir.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 03, 2013 8:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Sst, ik ben in Zuid-Afrika en heb hem nog niet gezien.

Dulce et decorum est pro alea mori.
Naar boven
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Ma Jun 03, 2013 9:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hey In Zuid Afrika hebben zo vast ook internet toch? Kijken! ;P Plus jij hebt die boeken toch ook gelezen, je weet wat er aan komt,.. vet in beeld gebracht, no holds barred! Very Happy
Naar boven
Rogier
de Grote

BerichtGeplaatst: Ma Jun 03, 2013 9:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@V1nce: Ik zie niet wat die link van youtube nu zegt over het begin/eind van de aflevering waar je het over hebt.
Naar boven
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Di Jun 04, 2013 9:22 am    Onderwerp: Reageer met quote

Eh Rogier, heb je de aflevering wel gekeken? Het is het Lannister lijflied, wat ook werd ingezet door de muzikanten vlak voor het einde van de laatste aflevering... Daarnaast de geschiedenis en onstaan van dat lied en de tekst passen ook perfect bij de Lannisters en wat er gebeurde in laatste aflevering.
Naar boven
michiel
bordspel held

BerichtGeplaatst: Do Jun 06, 2013 3:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hij was goed.
Leuk detail dat lied.
Naar boven
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Do Jun 06, 2013 8:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Oh en als iemand na de laatste aflevering nog durft te beweren dat er weinig goede acteurs in GOT zitten dan ga ik ook met een dolk in het rond stabben!! Wink Niet een acteur vond ik in laatste aflevering slecht en minstens vijf zetten sublieme acteerprestaties neer: Catelyne, Roos Bolton, Robb Stark, Walder Motherucking Frey~!! Arya, Talisa.
Naar boven
Rogier
de Grote

BerichtGeplaatst: Vr Jun 07, 2013 11:29 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zal de afleveringen misschien eens over een jaar of zeven bekijken. Dan zullen ze wel allemaal op dvd staan.
Naar boven
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Vr Jun 07, 2013 4:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

WTF dude.. ben je echt zo hyper anti downloading? Je kan toch ook streamen of als je dat ook matig vind gewoon op TV kijken? Smile
Naar boven
Rogier
de Grote

BerichtGeplaatst: Vr Jun 07, 2013 10:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

V1nce, dank voor het compliment.

Eerlijk gezegd heb ik niet zo'n behoefte er aan en heb ik genoeg geduld om te wachten. Een tv heb ik niet.
Oh, maar ik download wel eens wat maar geen hele series/films.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Wilde media Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 5 van 7

Ga naar: