Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Game of Thrones, HBO Fantasy Serie
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Wilde media
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Vr Jun 07, 2013 11:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ha ha, ok is helemaal aan jou uiteraard! Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rogier
de Grote

BerichtGeplaatst: Ma Jun 24, 2013 9:40 am    Onderwerp: Reageer met quote

Na wat twijfel of ik de dvd-box of de boeken zou kopen, heb ik toch maar besloten voor het boek te gaan. Dit ook na overleg met Vincere.
Dus ben ik nu dan eindelijk in het bezit van de eerste vier boek-integralen van Games of Thrones (Le Thrône de Fer) die ik onlangs in Frankrijk heb gekocht.
Hopelijk kom ik nu ook aan het lezen zelf toe.
Naar boven
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Ma Jun 24, 2013 5:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ok cool. Smile Maareh, in het Frans? Een Amerikaans auteur?
Naar boven
Rogier
de Grote

BerichtGeplaatst: Ma Jun 24, 2013 7:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad in het Frans. Engels lees ik sowieso niet graag, tenzij ik er niet om heen kan.
Wetenschappelijke zaken lees ik het liefst in het Nederlands natuurlijk, want dat is dan het beste te begrijpen.
Voor wat betreft de leesboeken, kies ik dan eerder voor Frans dan Nederlands. In het Frans vertaalde (Amerikaanse/Engelse) leesboeken zijn meestal redelijk tot goed te doen. Dit doe ik omdat ik mijn Nederlands al wel genoeg beheers en daarbij lijkt het me leerzaam om mijn buitenlandse talen (i.e. Frans) zo wat bij te houden. Engels vind ik gewoon niet prettig lezen dus lees ik die taal liever niet. Daar komt bij dat ik geen tv heb en weinig of geen films zie, geen radio luister en weinig popmuziek draai. Vandaar dat Engels in mijn leefomgeving redelijk wordt uitgesloten. Misschien niet zo handig. Maar ach ... er zijn wel meer dingen niet zo handig in het leven.
Zo lees ik grote lappen tekst die hier in het Engels op het forum worden geplaatst ook niet. Ik kijk er een keer over heen. Het kost me te veel moeite om het te volgen.
Overigens is het niet zo dat ik veel beter in het Frans ben dan in het Engels.
Het is eerder zo dat ik Frans een veel mooiere taal vind en ik aan de Franse taal meer plezier beleef en er dus automatisch meer moeite voor wil doen om het te lezen en te begrijpen.
Naar boven
michiel
bordspel held

BerichtGeplaatst: Di Jun 25, 2013 2:57 am    Onderwerp: Reageer met quote

respect dat je zo goed/ fijn Frans leest.
Ik heb mijn voorkeur dan bij Engels.
Een andere voorkeur is snel lezende boeken. Wat gamesof thrones niet is.
Ik lees ook liever The Hobbbit dan Lord of the rings.
Met mijn voorkeur zou ik je liever aanraden de serie te bekijken dan het boek te lezen.
Maar dat is persoonlijk, natuurlijk, Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Rogier
de Grote

BerichtGeplaatst: Di Jun 25, 2013 7:45 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik merk dat Le Thrône de Fer een behoorlijk uitgebreide verhaalvertelling heeft. Dat maakt het zeker lastiger om er door heen te komen, vooral omdat het ook nog eens meerdere boeken betreft van gemiddeld 900 pagina's per boek.
Dit is ook de reden dat ik nooit aan Lord of the Rings ben begonnen. Dat zou ik nu wel willen wagen omdat ik de films heb gezien.
In hetzelfde geval is bij Le Thrône de Fer de serie Games of Thrones beschikbaar. Dat helpt natuurlijk bij het begrijpen van het boek, des te meer als je het ook nog eens in een buitenlandse taal leest.

Zo heb ik vaker de Franse vertaling van Angelsaksische boeken gelezen.
Mijn eerste boekje was Gladiator. Daarvan had ik de film gezien en daarna het boek in het Frans gelezen. Dat was mijn eerste Franse leesboek. Dat boek heb ik bij mijn vertrek, op het vliegveld gekocht, na mijn maand cursus Frans in Toulouse.
Toen ik in 2001 stage liep in Bordeaux lag daar het eerste deel Harry Potter in de schappen. Dat heb ik toen gekocht en uitgeprobeerd. Naderhand heb ik alle delen gekocht in Chartres en heb ze in een ruk uitgelezen. Daarna heb ik pas de films gezien. Gelukkig is Harry Potter voor kinderen geschreven en is het taalniveau voor mij goed te doen.
Nadat ik Harry Potter had gelezen wilde ik meer Franse tekst lezen. Ik heb toen alle zeven delen van Les Portes de la Mort (De Poort des Doods) gekocht en gelezen. Deze serie heb ik in 1996 in het Nederlands gelezen, dus was het verhaal mij bekend. Echter, het Franstalige tekstniveau van deze serie was al complexer dan bijvoorbeeld Harry Potter of Gladiator.
Nu, bij Games of Thrones, zet ik een stap verder, door als eerste de boeken in het Frans te lezen, van een tekstueel behoorlijk complexe materie en omvang. Ik ben benieuwd.
Naar boven
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Di Jun 25, 2013 8:32 am    Onderwerp: Reageer met quote

Aha! Tja, kan nooit kwaad om beter te worden in welke taal dan ook, zelfs al is het de taal van "Chess Eating Surrrender Monkeys!" -> http://www.youtube.com/watch?v=FUjGf2Grrus ;-P

Maar serieus, ik had altijd het geluk dat ik drietalig ben opgevoed. Daar door dacht ik ook op school, Duits? Gatver, ga ik echt niet leren, ik bedoel wie wil er nou naar Duitsland?!

En nu woon ik er ha ha. Nou zeg ik ook altijd tegen mensen dat ik niet in Duitsland woon, maar in Berlijn,.. en dat is echt wel een verschil. In Hamburg zou ik bijv. nooit willen wonen, al woont mijn oudere broer daar. Gaat ook wel lukken met dat Duits, versta veel, spreek wel wat, maar ik doe het rustig aan. Heb het geluk dat ik vrienden en baan heb waar bij Engels zat is.
Naar boven
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Wo Jul 17, 2013 6:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.webpronews.com/most-pirated-show-game-of-thrones-is-also-amazons-best-selling-show-of-the-year-2013-07
Naar boven
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Zo Jul 21, 2013 12:29 am    Onderwerp: Reageer met quote

Baas & baas. Geniale acteurs.

http://www.youtube.com/watch?v=8pSSz_qfTog
Naar boven
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Za Aug 31, 2013 8:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Fotos van nw sets en afleveringen. Damnit! Kan niet wachtten! Smile http://www.kuedon.com/2013/08/new-photos-from-trsteno-and-gradac-park.html
Naar boven
Vincere
ir.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 13, 2014 11:28 am    Onderwerp: Reageer met quote

En daar is de eerste trailer van seizoen 4:

http://www.youtube.com/watch?v=xZY43QSx3Fk

Oberyn Martell vs. Gregor Clegane... zin in!

Dulce et decorum est pro alea mori.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Ma Jan 13, 2014 6:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ha ha wou net dezelfde trailer gaan posten! Ziet er idd heel erg goed uit. Beter nog dan eerste 3 seizoenen, duidelijk meer cash, grotere locaties en beter art direction. Assassins in het Oosten, transformatie van Jaime, indrukwekkend. Smile April 7 te torrenten, damn dat is laaaang.
Naar boven
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Di Jan 14, 2014 12:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ben persoonlijk meer benieuwd naar s02 van Vikings http://www.youtube.com/watch?v=fXOej9DUHJ4
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Di Jan 14, 2014 3:38 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ook een goede serie, wel duidelijk met minder budget gemaakt. Ziet er toch goed erg uit. Smile Na GOT, de serie waar ik meest van genoten heb afgelopen jaar! Maar als ze in die trailer daadwerkelijk de dood van een major character tonen, dat verdienen alle makers van serie/trailer een bijl in hun schedel, dat zou echt uberfaal zijn. Dus als je nog niet gezien hebt, mogelijke SPOILERS er in!
Naar boven
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Di Jan 14, 2014 4:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

Rage Against the Machine combineren met GOT. Niet slecht gedaan. Get a Fucking Library Card!!!

http://www.youtube.com/watch?v=1CLCOvZOh1o

Laatst aangepast door v1nce op Vr Jan 17, 2014 1:59 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Eduard
Leenheer

BerichtGeplaatst: Do Jan 16, 2014 10:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vikings is wel op de legendes cq geschiedenis van Ragnar Lothbrok gebaseerd. Dus als je die een beetje kent, heb je al een aardig aantal spoilers. Maar als het zijn broer is die dood gaat, dan is dat inderdaad een spoiler, want die wordt in de geschiedenis niet genoemd. Vandaar ook dat hij in de serie de pest in heeft!

Vond ik leuk gedaan. Een broer opvoeren die hem in veel steunt, maar geen geschiedenis maakt, en die daar de pest over in heeft.
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Vr Jan 17, 2014 1:47 am    Onderwerp: Reageer met quote

Zijstapje: Sowieso is het hele gegeven van GOT en Walking Dead super tof! Het zijn series die heel duur zijn om te maken in hoogst ongebruikelijke werelden en genres. Nu blijkt dat de series extreem succesvol en in trek zijn durven HBO en andere netwerken het aan om meer van dit soort series te maken. Dat was vroeger niet zo, de enige kwaliteitsseries die veel budget kregen -met een of twee uitzonderingen- draaien om meer gebruikelijke themas zoals oorlog, drama of politie/criminaliteit.

Dat Vikings gemaakt is en nu hernieuwd is direct resultaat van succes van bovenstaande twee. Ik hoor nu ook dat er allerlei andere niche series worden aangekocht met het idee om ze als series te verfilmen, van allerlei Fantasy klassiekers tot en met "Fargo" van Coen brothers als serie die al in productie is. Ik las vandaag ook dat een beroemd acteur uitte dat series de toekomst zijn. Dat je meer creativiteit, acteertalent en nieuwe richtingen in series kan stoppen omdat je meer tijd hebt om je onderwerp uit te diepen en je verhaal met veel lagen te vertellen. En omdat je in tegenstelling tot een film minder inmenging van studios hebt of dat er minder gerekend word omdat een serie zichzelf met de tijd kan terugverdienen door aan allerlei landen en netwerken verkocht te worden. Met films is het van oudsher zo dat studios er bij wijze op staan dat als er 10 Milj budget is, dat die 10 ook het liefst binnen de openingsweek terugverdiend moeten worden, dat lijd tot drama Als Transfomers, enkel remakes en reboots uitbrengen en allerlei belachelijke stylistische keuzes om maar aan zo veel mogelijk klootjesvolk te appeleren. <Film/TV industry Rant uit> Kortom, we beleven gouden tijden kwa (serie) vermaak!! Smile
Naar boven
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Ma Feb 10, 2014 6:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Can't wait!!!! -> http://www.youtube.com/watch?v=J5iS3tULXMQ#t=850
Naar boven
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Za Mrt 15, 2014 11:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nog 22 dagen...
Naar boven
Rogier
de Grote

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 17, 2014 7:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nog 20 dagen ...
Naar boven
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 17, 2014 8:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eh ja, maar jij kijkt toch nog niet? Als je nog steeds wilt wachtten op DVD boxed set, die komt rond 2020 uit... Wink

"‘Game of Thrones’ Producer Wants 8 Seasons Total"
http://screenrant.com/game-of-thrones-final-season-3-8/
Naar boven
Rogier
de Grote

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 17, 2014 8:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nee V1nce ik help je mee aftellen.
Overigens ik heb de boeken ... in het Frans. Weet je nog?
Naar boven
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 17, 2014 9:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ha ha ok bedankt voor meetellen! Smile Heb je alle boeken al uit? Ik niet echt. Heb wel alle audioboeken geluisterd en ontzettend van genoten maar aangezien ik er vaak mee in slaap val, heb ik zeker niet alles heel bewust tot me genomen. Plan is om ze langzaam door te lezen op kindle tijdens volgende vakantie.
Naar boven
Rogier
de Grote

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 17, 2014 9:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, ik ben een beroerd lezer. Daar heb ik meestal de tijd niet voor.
Mijn dagbesteding is vaak van 's ochtends (heel) vroeg tot in de late avond vol (en dat zonder baan!).
Aan lezen kom ik dan nauwelijks nog toe. En als ik dan wel eens tijd en zin heb, dan ben ik daar meestal gewoon te moe voor.
Naar boven
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 23, 2014 10:31 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bijzonder mooie trailer over wraak, ambitie en haat. Ziet er spannend uit. https://www.youtube.com/watch?v=d2ZNaLQD60Y

Een minpunt, waarom doet oberon zo een retarded luchtsprong tijdens het gevecht, ik haat die shit ha ha! Non sense Matrix/nw Star Wars BS... bah.. Wink
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Wilde media Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 6 van 7

Ga naar: