Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

De Draak van het dorp hier niet ver vandaan.
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Elrohir
Burger


Geregistreerd op: 10-11-2004
Berichten: 57
Woonplaats: Den Haag

BerichtGeplaatst: Zo Nov 14, 2004 9:13 pm    Onderwerp: De Draak van het dorp hier niet ver vandaan. Reageer met quote

Deze Queste is gebaseerd op het enkele berichten in Killerbee's Bar.
Gezocht een DM om deze sessies te begeleiden. Please anyone????
I'd like to play one of my faforite characters.

_________________
There's no good victory until its a narrow victory.
Ik heb het niet zo op uiensoep, geef mij maar groentesoep en kippesoep.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
DrCaligari
Hero


Geregistreerd op: 26-5-2004
Berichten: 1411

BerichtGeplaatst: Zo Nov 14, 2004 10:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

wat is jouwe favouriete charcter dan?
_________________
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DrCaligari
Hero


Geregistreerd op: 26-5-2004
Berichten: 1411

BerichtGeplaatst: Zo Nov 14, 2004 10:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

als ik killerbees bar goed begrijp wil een halfling wolf ruiter samen met een tovenaar een slaperige ridder tegenhouden een draak te doden die een dorp heeft gebrandschat en gedwongen tot het leveren van grootte hoeveelheden eten. (wat de bevolking nog meer aanslaat als de plaatselijke edelen met al hun vreemde belastingen al doen)
_________________
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
luvidiel
Ridder


Geregistreerd op: 26-8-2004
Berichten: 299
Woonplaats: rotterdam

BerichtGeplaatst: Zo Nov 14, 2004 10:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

wat het ook is, ik wil het wel DMen hoor, kan ik ook eens wat ervaring op doen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Killerbee
Ridder


Geregistreerd op: 22-6-2004
Berichten: 291

BerichtGeplaatst: Zo Nov 14, 2004 11:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Anders wil ik hem wel doen, ik heb namelijk wel een leuk idee om een nieuw soort online rpg te doen.
_________________
(Piercing Paladins Of The Edible Judgement Of Anything!)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord


Geregistreerd op: 14-10-2004
Berichten: 2898
Woonplaats: in een naamloos graf

BerichtGeplaatst: Ma Nov 15, 2004 12:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

DrCaligari - inderdaad, zo zit het, de Magier ziet draken als een bedreigde diersoort, en kinderen zijn er toch zat (en anders maken ze maar nieuwe, hebben ze nog lol in ook).
De Magier volgt de ridder die zojuist de bocht is omgegaan.
_________________
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
v1nce
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Nov 15, 2004 12:35 am    Onderwerp: Reageer met quote

.... terwijl jullie de bocht om gaan zien jullie in de verte een donkergrijze rookpluim en slaat een stank jullie om de longen. Het is een penetrante en brandende mix van zwavel en kool.

De rookpluim stijgt op vanuit de vallei waar het eerst volgende dorp
-Dinare- ligt. Jullie kunnen het eigenlijke dorp nog niet echt ontwaren.

Wel horen jullie dat er meerdere ruiters op jullie afkomen -het hoefgetrappel van zware oorlogspaarden is onmiskenbaar-. Binnen een minuut zullen ze bij jullie zijn maar momenteel zijn ze nog uit het zicht, het bochtige pad ontneemt het zicht. De grond trilt van de dreunen.

Om jullie heen is er een dicht bos van naaldbomen met her en daar forse rotsen. Het pad is nog modderig van regen waardoor (voet)sporen goed zichtbaar blijven.


**** Zeg andere DM's: ik ben maar gewoon begonnen maar schroom niet om het over te nemen! Wie zegt dat on-line rpg's maar een DM kunnen hebben! Smile
Naar boven
DrCaligari
Hero


Geregistreerd op: 26-5-2004
Berichten: 1411

BerichtGeplaatst: Ma Nov 15, 2004 9:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

ik stijg op mijn ros, En mijn kaddie op zijn pony de kar met zwaarden aan het arme beest hangend en ga midden op de weg ze opwachten.
_________________
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Killerbee
Ridder


Geregistreerd op: 22-6-2004
Berichten: 291

BerichtGeplaatst: Ma Nov 15, 2004 11:21 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wel een goed idee, iedereen mag dm-en in deze RPG!
_________________
(Piercing Paladins Of The Edible Judgement Of Anything!)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord


Geregistreerd op: 14-10-2004
Berichten: 2898
Woonplaats: in een naamloos graf

BerichtGeplaatst: Ma Nov 15, 2004 1:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De Magier loopt kalm verder in de richting van de ridder en zijn kaddie. Hij heeft niets te vrezen, want hij heeft de ridder niets gezegd over zijn ware bedoelingen.
Dan kijk hij even naar zijn kleine metgezel die zich zo vol jeugdige overmoed bij de queeste heeft aangesloten, maar al helemaal geen idee heeft waar we eigenlijk naar toe gaan.
Tevreden over deze kennisvoorsprong op de andere aanwezigen vervolgt de Magier zijn weg.


****sluwe grijns**** 'iedereen' - dan mogen de deelnemers zeker ook DM-en?
_________________
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Elrohir
Burger


Geregistreerd op: 10-11-2004
Berichten: 57
Woonplaats: Den Haag

BerichtGeplaatst: Ma Nov 15, 2004 7:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Even voor de goede orde ik ben een kleien Halfling van een bescheiden level 5. 1 lvl Druid en 4 lvls fighter, ik probeerde eerst druid uit maar was er te stom voor maar heb er nog wel een leuke Animal compagnion aan over gehouden. wat wil je met Int 6 Wis 6 en Cha 8. maar wel ff Str 18 dex 18 en Con 14. Ik ben een zeer ervaren rijder met flink wat Handle Animal (+9) skills en een zeer hoge Ride check(+16).
Maar voor zover de statistieken dat is allemaal onzin voor de rest kan het nl. ook maar een beetje hebben verzonnen, alhoewel het deze keer niet zo is.

Ik hobbel naast mijn nieuwe grote vriend. Al conveserend op een niet al te hoog niveau, en vraag mijzelf af wat we eigenlijk gaan doen (zei ik dat nu hard op?)

_________________
There's no good victory until its a narrow victory.
Ik heb het niet zo op uiensoep, geef mij maar groentesoep en kippesoep.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord


Geregistreerd op: 14-10-2004
Berichten: 2898
Woonplaats: in een naamloos graf

BerichtGeplaatst: Ma Nov 15, 2004 10:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De Magier loopt rustig verder. Al sinds zijn aankomst in Killerbee's bar heeft hij gezwegen en hij ziet geen reden om dat patroon nu te doorbreken. Hij beperkt zich tot een vriendelijk knikje af en toe en soms een glimlach.

Van al die getallen begrijpt de Magier niets, omdat hij afkomstig is uit 'DSA' terwijl zijn metgezel waarschijnlijk uit de 'DnD' wereld stamt. Maar als 11e graads Magier MO17 SH17 IN17 CH15 HV14 BE8 (okee, da's niet zo best) LK11 en in het bezit van LE42 en AE126 waarvan zelfs 30 permanent, dat alles beschermd door MR15 en een verzameling magie waarvan men hier nog nooit gehoord heeft, maakt hij zich weinig zorgen. En zelfs als het misloopt....ach, hij is toch al dood.

Al doorlopend zijn de twee nu vlakbij de ridder en de kaddie gekomen.
_________________
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Lairnaedon
Cake


Geregistreerd op: 27-9-2004
Berichten: 968

BerichtGeplaatst: Di Nov 16, 2004 1:04 am    Onderwerp: Reageer met quote

De zwaar beladen paarden komen dichterbij. Het gedreun van hun hoeven galmt door de vallei. Zodra de ruiters in jullie zicht verschijnen worden hun paarden onrustig. De DSA en DND realiteiten lijken te botsen en een soort storing in de natuurlijke omgeving te creëren.

De eerste paarden stoppen in de verte, en beginnen wilde draaien te maken, hun paniek verspreidt zich snel door de rest van de patroulle. De ruiters krijgen hun geschrokken paarden niet meer onder controle en het volledige eskader ruiters&paarden schiet door elkaar in een benauwende paniekerige sfeer.

Maar het gerommel van de grond wordt erger. Amper tien meter voor jullie breekt de grond open en lijkt het te verijzen in een monsterlijke vorm! Een brullende gedaante staat op vanuit de grond. De NPC ruiters schijten plotsklaps allen in hunne broeken...

Wie oh wie trotseert dit gevaarte? Wie durft de strijd aan met een Earth Golem? Toch zeker wel dit zeer onwaarschijnlijke stel avonturiers?
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Elrohir
Burger


Geregistreerd op: 10-11-2004
Berichten: 57
Woonplaats: Den Haag

BerichtGeplaatst: Di Nov 16, 2004 9:19 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nog enigzins verwart door al deze getallen en afkortingen, ziet het ventje de kans om eindelijk iets te doen wat hij wel goed kan. Twisted Evil VECHTEN!!!! Twisted Evil
Vol goede moed stort onze kleine vriend zich op de earth golem, te samen met zijn eeuwig trouwe wolf.

_________________
There's no good victory until its a narrow victory.
Ik heb het niet zo op uiensoep, geef mij maar groentesoep en kippesoep.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
DrCaligari
Hero


Geregistreerd op: 26-5-2004
Berichten: 1411

BerichtGeplaatst: Di Nov 16, 2004 10:10 am    Onderwerp: Reageer met quote

De ridder grijpt zijn lans en stormt op het gevaarte af in een volledige charge ondertussen de krijgsgod Mars aan roepend.

Zijn knechtje volgt met de knots van de eeuwen* en het draken schild van de groene draak om deze aan te geven aan de ridder als deze afstijgt.

*flail of ages BG2 +uitbreiding. volledig geasembleerd. Hier over sprekend zoek ik trouwens alleen nog "the hilt of the eqauliser" (in deze sessie dan in bg had ik perongeluk een aantal delen verkocht.)
_________________
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Killerbee
Ridder


Geregistreerd op: 22-6-2004
Berichten: 291

BerichtGeplaatst: Di Nov 16, 2004 11:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

De Earth Golem kijk even om zich heen, hij lijkt wat verbaasd.
Elrohir stort zich vol moed op de Earth Gollem en begint hem systematisch af te breken.
De ridder komt met een donderend geraas op de Gollem afgestormd, hij prikt zijn lans in de buik van de Gollem, alwaar hij afbreekt en blijft zitten.
De Gollem Slaakt een onmetelijke brul en begint woest om zich heen te slaan. In 1 van die uithalen weet hij Elrohir van zijn voeten te vegen en de kleine man vliegt over het veld en na 3 keer te stuiteren komt hij tot stilstand.
de kloeke ridder is inmiddels afgestapt, heeft zijn schild en knots gepakt en stormt op de Gollem af.
Dan krijgt de Gollem de karavaan in zijn zicht en ziet een kar die vol ligt met zakken "Pieter Puyklings snelgroeiende potgrond" en verlekkerd begint de Gollem op die kar af te lopen.
_________________
(Piercing Paladins Of The Edible Judgement Of Anything!)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord


Geregistreerd op: 14-10-2004
Berichten: 2898
Woonplaats: in een naamloos graf

BerichtGeplaatst: Di Nov 16, 2004 11:26 am    Onderwerp: Reageer met quote

De Magier beziet deze ontwikkelingen van een afstandje met de rust die hem eigen is. Eens was hij immers de Zesde Getekende in de strijd tegen Borbarad en hij weet daarom dat deze Gollem maar een kleuter is vergeleken met de Amul Dschadra die toen het land teisterde. Dan lijkt hij even te piekeren....wacht eens....daar was iets mee....o ja, nu weet hij het weer: daarom is hij nu dood.

In ieder geval wil hij het enthousiasme van zijn metgezellen niet temperen. Misschien komt de ridder wel om, dan is die arme drakin meteen veilig.
Hij vindt het wel wat zielig voor zijn kleine metgezel - die had toch maar beter ranja kunnen blijven drinken.
_________________
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
DrCaligari
Hero


Geregistreerd op: 26-5-2004
Berichten: 1411

BerichtGeplaatst: Di Nov 16, 2004 11:40 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik probber zijn knie schijven te verbreizelen tot hoopjes zand met mijn knots. Terwijl ik mijn schild boven mijn hoofd hou op klappen af te weren.
Mijn knaapje staat klaar met een paar genzings drankje die ik van de zienster Jomanda heb gekregen na haar wild begroeide achter tuin bevrijd te hebben van kritische geluiden en andere monster die haar teisterde en uitlokte te spreken in plaats van briefjes te schrijven.
_________________
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Lairnaedon
Cake


Geregistreerd op: 27-9-2004
Berichten: 968

BerichtGeplaatst: Di Nov 16, 2004 11:46 am    Onderwerp: Reageer met quote

De koene ridder genaamd Koen krijg een mep van de Golem en vliegt achter de halfling aan. Het immer trouwe knechtje holt achter zijn meester aan...

De Golem vervolgt zijn tocht naar het verleidelijke potje "Pieter Puyklings snelgroeiende potgrond" ...

De halfling ligt knock out op de grond, zijn wolf probeert hem wakker te maken door zijn gezicht te likken. Het knechtje van de ridder is zo slim niet en immiteert het gedrag van de wolf bij de ridder.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord


Geregistreerd op: 14-10-2004
Berichten: 2898
Woonplaats: in een naamloos graf

BerichtGeplaatst: Di Nov 16, 2004 7:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zonder de Golem uit het oog te verliezen begint de Magier langzaam en onopvallend terug te wandelen langs dezelfde weg. Voorlopig gaat alles goed, maar die potgrond zou nog wel eens een verrassende uitwerking op de Golem kunnen hebben. In ieder geval lijkt de ridder momenteel geen vorderingen te maken met zijn queeste, en daar ging het maar om.
_________________
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Elrohir
Burger


Geregistreerd op: 10-11-2004
Berichten: 57
Woonplaats: Den Haag

BerichtGeplaatst: Di Nov 16, 2004 8:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Onze kleine vriend bevind zich ondertussen op een prachtig Caribisch eiland alwaar hij zich laat verwennen door een prachtige vrouw die om een of andere reden zijn gezicht likt. Maar zich niet laten remmen door vreemde greebruiiken likt hij verwoedt terug.
Na enige seconden in vuur en vlam te staan dringt ineens de stinkende adem tot hem door en herkent zijn trouwe viervoeter. Verschrikt vliegt hij overeind om tot de conclusie te komen dat zijn wolf lekker bekt.
Snel herstellend van deze ongein, springt hij deze keer op de rug van de Golem en hakt verwoed op zijn gezicht in.

_________________
There's no good victory until its a narrow victory.
Ik heb het niet zo op uiensoep, geef mij maar groentesoep en kippesoep.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
DrCaligari
Hero


Geregistreerd op: 26-5-2004
Berichten: 1411

BerichtGeplaatst: Wo Nov 17, 2004 10:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

vanwege zijn water en hiegyne vrees schrikt de ridder wakker van de lik van zijn knecht en stormt op het monster af en draait vlak bij zijn been om hem heen en knokt hem met een harde klap in zijn knie holte.
Tijdens het rennen riep hij naar de knecht.
"snel Bestboy, hang repel-steel voor de wagen en rijdt zo hard mogelijk weg, En niet naar het dorp!
_________________
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord


Geregistreerd op: 14-10-2004
Berichten: 2898
Woonplaats: in een naamloos graf

BerichtGeplaatst: Wo Nov 17, 2004 4:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De Magier staat stil en bekijkt het tafereel van een afstandje. Het valt hem steeds weer op hoe impulsief sommige lieden te werk gaan. De Golem had niets anders gedaan dan woest brullen, en prompt zijn de andere aanwezigen hem te lijf gegaan. Maar aan het gedrag van de Golem was duidelijk te zien dat hij alleen van de honger brulde. Redelijkerwijze kan de Golem niet verweten worden dat hij zich nu verdedigt.
Het is dat de Magier in het algemeen weinig voeling heeft met Golems, anders was hij het grote maar onschuldige wezen misschien nog te hulp gekomen....
_________________
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Killerbee
Ridder


Geregistreerd op: 22-6-2004
Berichten: 291

BerichtGeplaatst: Wo Nov 17, 2004 4:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De Golem weet ondetussen de wagen met "PPsP" (we korten het maar ff af voor het gemak) te bereiken en begint gulzig te eten van de mest. Met elke hap die hij van het bruine riekende goedje eet lijkt hij groter te worden. De ridder weet hem in zijn knie te raken, maar het lijkt weinig uit te halen aangezien hij op dit moment weer sneller geneest en doorgroeid. Dan springt de kleine halfling op de rug van de Golem en begint op het gezicht van de Golem in te hakken.
De Golem brult en begint met zijn armen naar zijn rug te slaan en grijpen. Uiteindelijk weet hij de kleine halfling goed beet te pakken en met een schreeuw weet hij de halfling opnieuw weg te gooien, ditmaal lijkt hij wel een vage streep die voorbij flitst, zo hard gaat hij. Uiteindelijk raakt hij de grond weer, stuitert nog zes keer door en komt in een sloot tot stilstand. Terwijl de Golem verder gaat met eten blijft de ridder op hem inhakken.
Ondertussen klinkt er een vreemd trompetgeschal in de verte.

P.S. ik vind het wel leuk om zo te DM-en zal ik dat maar voor dit verhaal blijven doen anders?
_________________
(Piercing Paladins Of The Edible Judgement Of Anything!)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Lairnaedon
Cake


Geregistreerd op: 27-9-2004
Berichten: 968

BerichtGeplaatst: Wo Nov 17, 2004 5:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

begin anders gewoon een nieuwe... dit is nou niet echt een sterk verhalende quest enzo... Ik zou weleens willen campaignen in die wereld van jou Magier-fanfic Smile
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar:  

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.