Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

De aanval op Silth
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Killerbee
Ridder

BerichtGeplaatst: Wo Nov 17, 2004 9:08 pm    Onderwerp: De aanval op Silth Reageer met quote

Ok, ik ga morgen een nieuwe RPG starten en mijn vraag is of er animo voor is. Ik wil een beetje andere setting maken dan de meeste rpg's en zo wil ik kijken hoe dat gaat uitpakken. Morgen zal ik (als er genoeg animo voor is) de setting uit de doeken doen en zal ik ook meer vertellen, maar als je wil meedoen kan je nu alvast een klein beetje je character bepalen. Wat ik na wel kan zeggen is dat iedereen in ieder geval een soldaat is ergens in een leger dat zijn zwaarste beproeving ooit krijgt. Ik zal morgen dan het begin van het verhaal plaatsen en dan zal ik meer info geven

alles wat ik nu nog maar hoef te weten is:

Naam (de naam van je character)
Ras (je heb de keuze uit Elf - Human - Dwarf - Halfling)
klasse (soldaat, boogschutter, magier, hospik, sappeur of cavalerie)
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Do Nov 18, 2004 2:07 am    Onderwerp: Reageer met quote

Lavirius
Elf, magisch heler/genezer (als dat mag... niet met verband enzo, maar per magie. uiteraard weet ik ook wel hoe ik een verbandje moet aanleggen als het daarop aan komt)

Heel mijn leven studeer ik al alle vormen van genezing die wij kennen. Mijn doel is om zoveel mogelijk mensen van pijn en ziektes te ontdoen, ik ben een echt een persoon die anderen voorop stelt, ook al moet ik daar zelf onder lijden. Als mijn buddy zich in een benarde positie bevindt, zal ik er alles aan doen hem/haar te helpen.
Ik heb een talent in het geruststellen van mensen in paniek, als ze bijvoorbeeld lelijk gewond zijn geraakt en liggen te krijsen van de pijn.

Zwaarden heb ik compleet afgezworen sinds ik als klein kind een keer mijzelf in mijn arm heb gesneden (zie het litteken...). Blijkbaar was dat een soort roeping, want ik wilde vanaf dat moment alles inzetten om een goede genezer te worden.

Ik ben sterk, nog athletisch... Ik heb niet het getrainde lichaam van een vechter, eerder ben ik tenger gespierd door het vele harde werken. Ik ben erg slank van postuur en weeg haast niets. Ik ben nu 50 jaar oud, een mooi rond getal.
Ik ga meestal gekleed in mijn uniform, aangezien ik leef voor mijn werk, en aan het hof bekend sta als een werklustige heler met passie voor zijn werk. Buiten mijn werk heb ik eigenlijk geen leven, anderen vinden dit zielig, maar ik weet dat ik iets goeds doe in deze keiharde wereld.
Burger

BerichtGeplaatst: Do Nov 18, 2004 9:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

IK wil ook graag meedoen, ik vindt de RPG van de draak wel grappig maar wil nu ook wel iets anders proberen.

Mijn Character wordt een Human Boogschutter.

Hij leeft voor zijn pijlen en elke pijl die hij maakt is met vervuld met eigen blood zweet en tranen. Het duurd dan ook even voor dat ik er weer een paar heb, want in elke pijl komt 1 druppel blood, 1 traan en 1 druppel zweet. Mijn leven is gewijdt aan niets anders. Ik heb geen huis geen woonplaats. Mijn bezittingen heb ik bij me en meer heb ik niet nodig. Ik slaap liever in de open lucht dan tussen muren. Die komt omdat ik als kind vaak werd opgesloten door mijn vader in een kleine kast en ben sindsdien claustrofobisch (zo afgezaagd maar ja ik verzin het dan ook in een paar minuten). Mijn party is mijn familie.
Ik ben niet sterk eerder erg bewegelijk, en heb een groot uithoudings vermogen. Mijn personage is redelijk intilligent maar wel een beetje vergeetachtig. Zijn uitstraling is normaal.

Naam: kom ik nog op terug, eerst ff een Name Generator vinden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Elrohir
Burger

BerichtGeplaatst: Do Nov 18, 2004 9:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

Naam: Elendithas

wel aardig beetje Elfish maar ja

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Killerbee
Ridder

BerichtGeplaatst: Do Nov 18, 2004 3:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ok, het is een beetje veel info en ik ben bang dat je misschien heel snel zou moeten wennen aan veranderende situaties, omdat (zoals ik al zei) ik wat anders wil proberen. deze RPG speelt zich af in een grote stad die op het punt staat belegerd te wordne en de spelers zijn soldaten van de verdedigende stad. Dankzij de goede contacten met de Elven en Dwergen hebben zij nog voordat de stad onder aanval lag hulp kunnen sturen en dat heeft ervoor gezorgd dat er dus meerdere rassen in de stad zijn. Ik zal vanavond beginnen met het verhaal.
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Do Nov 18, 2004 4:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt me wel leuk. Vraagje: moet ik iets van D&D weten om mee te doen?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Killerbee
Ridder

BerichtGeplaatst: Do Nov 18, 2004 4:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nee helemaal niet ik schets de verhaal lijn en wat iedereen ziet en dan reageren jullie met jullie acties. en dan ga ik weer verder met het verhaal, met jullie acties erin verwoven.
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Do Nov 18, 2004 4:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik dacht al dat je zoiets zou doen met dat idee van die grote aanval. Kicke shit man. Ik heb mijn character daar ook op geschreven zegmaar Smile
Good Lord

BerichtGeplaatst: Do Nov 18, 2004 5:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben Pan Troglodytes, een stevig gebouwde Dwerg van middelbare leeftijd (134 jaar oud), 1.17 meter lang en met een volle zwarte baard. Ik ben al vaak in Silth geweest en weet precies in welke kroegen het goed bier drinken is. Voor deze strijd heb ik me gehuld in gewatteerd leer met een malienkolder er overheen en een eenvoudige maar stevige helm met neusbescherming op mijn hoofd en afhangende malien die mijn nek beschermen - degelijk Dwergs smeedwerk zonder franje. De malienkolder reikt tot mijn knieen, en daaronder zijn een stel zware leren laarzen met metaalbeslag en gemene punten aan de voorkant te zien. In mijn van stevige handschoenen met stompe metalen punten voorziene vuisten klem ik een zware strijdbijl met dubbel blad en een ijzeren steel. Op mijn rug hangen een kruisboog en twee kokers met ieder twintig pijlen aan een diagonale leren band. Aan mijn gordel hangt een zware dolk en een setje van drie korte, stevige werpmessen. Alles heb ik meegenomen uit de Grotten van de Dwergen - samen met wat spul voor reis en verblijf. Snel ben ik niet, maar wie er langs wil heeft een probleem.

Ik weet veel van mechanica uit de geschriften van de Dwergen, ben een goed mijnbouwer en een redelijk smid. Ik beheers de runen van de Dwergen uitstekend maar heb moeite met het lezen van ander schrift, hoewel ik de taal wel spreek.

Ik ben wat gesloten van karakter maar kom normaal gesproken na een paar kroezen bier aardig los. Maar nu ben ik in ernstige stemming, wachtend op de strijd, en steek grimmig af tegen mijn meer elegante metgezellen.

Naar boven
Bartelen
Schandknaap

BerichtGeplaatst: Do Nov 18, 2004 5:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik erbij kan meld ik me bij deze ook aan!

Naam: Berlun
Ras: Human (mannelijk)
Klasse: sappeur

Ik heb nog wel een vraagje; als sappeur, kan ik dan meer dan alleen een loopgraaf graven? Ik had het idee dat een sapper een soort van saboteur was (in warcraft 2 in ieder geval wel Cool )maar letterlijk vertaald is het alleen een loopgraaf-graver.

De geschiedenis van mijn karakter wil ik nu nog niet echt vrijgeven, ik heb in ieder geval al wel wat combat experience, en dat is niet goed bevallen. Ik ben ergens in de 30 en heb vaak een frons op mijn gezicht. Ik leg moeilijk contact en ben een beetje ingetogen..
Ik heb een scruffy baard en lang haar. Ook enkele vreemde littekens op mijn armen. Ik rook pijp gevuld met onbekende ingrediënten, maar die wel ontzettend stinken. (Ik vind het overigens wel lekker ruiken.. )
Killerbee
Ridder

BerichtGeplaatst: Do Nov 18, 2004 5:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ok hier is de inleiding van eht verhaal

Zerour is een groot land, dat al jaren word geregeerd door koning Alhoard B. van Morrovin en dat nu de oorlog afgelopen is druk bezig is met het opniuew opbouwen van het land.
Het zuiden van Zerour grenst aan de Zwarte Oceaan, een grote oceaan die bijna een kwart van de wereld overspant. Ten oosten van Zerour ligt de gordel der samenwerkende landen,
Chogalan, een klein welvarend land dankzij hun export van de beste wijnen van de wereld.
Simaka, een rotsachtig land dat voornamelijk voortleefd op de export van mijnbouw producten.
Het groene land, een land met groene heuvels, waar veel vee word gehouden, de beste fokstieren komen daar vandaan.
Dron Delang, een grote vestingstad dat een klein land op zich is nadat de hertog van de stad zich afscheidde van zijn land. De stad ligt bovenop een grote goud ader, en dat voorziet het landvan een grote rijkdom.
Hamatra, was vroeger het thuisland van Dron Delang maar is nu na een jarenlange oorlog met die stad zelf een arm land het land word voornamelijk ingenomen door grote zompige moerassen.
Beraenidare, het elvenland, veel bos en groene heuvels.
Viraenski, de dwergenhooglanden.
Ten oosten van de gordel ligt het keizerrijk Trais een land met een oppervlakte van meer dan twee keer dat van Zerour. In de hoofdstad Trais zetelt het hogerhuis, een groep van twaalf gekozen mannen die over bijna alle kwesties aangaande het land beslissen, Ook is Trais de plek waar keizer Bor Gedowa de vierde nu zetelt, hij is de man met de absolute macht en de enige in het land die de macht van de twaalf kan overstemmen. Hij is na de dood van zijn vader in de laatste oorlog aan de macht gekomen en dat was een zucht van verluchting in Trais, de oude keizer was namelijk paranoide en dreef het hele keizerrijk naar de rand van de afgrond door zijn waanideen.
Ten noorden van Zerour beginnen de steppen van de Retonaars, miljoenen vierkante kilometers aan barre steppen waar het nomadenvolk van de Retonaars leven in vele clans die de gehele tijd met elkaar in gevecht zijn.
Ten westen ligt de Koningszee met daarin de eilandengroep Ovo dat zich zoveel mogelijk afzonderd van de rest van de wereld.

Jaren lang was er vrede in Silth, de hoofdstad van Zerour, een groot land dat jarenlang was verscheurd door een oorlog met het keizerrijk Trais. Na de laatste grote slag op de vlaktes van Landa in het oosten van Zerour, alwaar de gekke keizer Borgedowa de derde werd gedood en het einde van de oorlog een feit was, is het weer rustig geworden in het grote koningkrijk. De keizerlijk troepen zijn huiswaards gekeerd en vrede werd weer een feit in plaats van een abstracte gedachte, voor de inwoners van Zerour die jarenlang gebukt gingen onder het keizersregime.
Overal word druk gewerkt aan de wederopbouw van het land en in Silth, de hoofdstad is het nu al maanden een drukte van belang, overal word er gewerkt aan de opbouw van de stad, die half werd vernietigd toen koning Alhoard met zijn rebelen leger, dat zich jarenlang in Beraenidare schuil had gehouden, de stad wer in eigen handen nam. Dat was het startsignaal voor de totale oorlog die erop volgde, alwaar vele duizenden mannen de dood vonden en waar Alhoard stukje bij beetje zijn land terug nam.
Silth is een grote stad die aan de zuidkant aan de Zwarte oceaan ligt en door zeven grote muren word beschermt. De muren zijn nog half afgebroen en er word druk gewerkt aan het herplaatsen van stenen om de muren weer zo snel mogelijk omhoog te krijgen. Het koninklijke paleis ligt achter de zeven grote muren aan de oceaan en is een gigantisch gebouw, de centrale veste die meer dan dertig verdiepingen telt torend hoog over de stad uit, en in totaal beslaat het gebouw enkele vierkante hectares.
In de grote zaal van het paleis was koning Alhoard net bezig met het luisteren naar het geklaag van een koopman die kennlijk vond dat hij benadeeld was door de staat en hij wou genoegdoening. Het was die dag de dag van appel en iedereen die een geldige reden had kon van zonsopgang tot zonsondergang zijn beklag doen bij de koning.
Een zaalwachter kwam naar de koning toe en fluisterde hem iets in zijn oor.
'Majesteit er is een koerier uit Nelog die u nodig moet spreken.' Alhoard gebaarde de koopman om te stoppen.
'Uit Nelog? wat moet een koerier uit onze meest noordelijke buitenpost nu hier?' Vroeg de koning.
'Dat weet ik niet sire, hij had de specifice opdracht van de hertog zelf om zijn bericht persoonlijk aan u te overhandigen.' zei de zaalwacht.
'Breng hem naar een gastenverblijf en verzorg hem, ik zal hem ontvangen zodra het appel voorbij is.'
De zaalwacht boog en verliet de zaal om zijn opdracht te voldoen terwijl de koopman weer verder ging met zijn beklag.
Toen de zon onder was en de zaal vrij was van zeurderige koopmannen en edelen, kwam de koerier die geflankeerd werd door twee zaalwachters naar de koning toe. Hij boog voor de koning en sprak toen, 'Sire mijn hertog zend u dit bericht met spoed.' Hij rolde een perkament open en begon aan het bericht.
'Majesteit, ik zend u dit bericht omdat ik geattendeerd ben op roerige gebreurtenissen in het noorden.
Het lijkt erop dat de clans van de Retonaars hun geschillen opzij aan het leggen zijn en samen beginnen te spannen. Onze spionnen op de vlakte hebben bericht gemaakt dat er een nieuw hoofd aan de drakenclan staat en die is begonnen met het systematisch samenvoegen van de clans. Hij bevecht de andere clans en geeft de overwonnen clans twee keuzen, zijn clan toetreden of gedood worden. Toen dit bericht verstuurd werd had de drakenclan al een staande legermacht van enkele duizenden soldaten en dat getal groeide elke dag verder. Dat bericht was ook het laatste wat we vernomen hebben en al enkele weken is het doodstil van onze spionnen en we vermoeden het ergste. De naam van deze nieuwe clanheer weten we niet, maar volgens de meeste Retonaars word hij gezien als de Medra, de almachtige die het volk zou samenvoegen en de wereld zou overheersen en het volk van de Retonaars grootsheid zou schenken.
Ik zou u dit bericht niet sturen als ik deze kwestie niet in uw allergrootste belang zou hechten. Er word door mijn staf gevreesd dat als de Retonaars allemaal onder een banier geschaard zijn dat ze dan hun blik gaan richten op andere landen.
Mijn vrees is dat we ons misschien weer moeten vorbereiden op een oorlog.
getekend: hertog Martin van Zwartwaal.'
ALhoard had dit betoog aangehoord en dankte toen de koerier.
'Rust uit vanavond en overnacht hier, morgen heb ik een bericht klaar voor je hertog, die je weer kan meenemen als je weer naar huis gaat.'
De koerier boog en verliet toen de zaal.

Hier begint voor iedereen zijn rpg.
Het is voor iedereen een dag zoals alle andere voor iedereen, het is vrede in het land en iedereendoet zijn eigen ding. (voor de goede oorde het is dus nog geen oorlog en iedereen is nog bezig met zijn eigen leven, dus post hier hoe jou normale dag eruit ziet.)
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Do Nov 18, 2004 6:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jacob, mijn menselijke student en compaan staat leergierig te kijken hoe ik iemand zijn been insmeer met een wit plaster. Als het plaster hard wordt kan de arme man zijn gebroken been weer volledig herstellen.

"Het spijt me zeer, maar u zult zes weken lang uw been meer dan genoeg rust geven. Ik zal u krukken meegeven, zodat u voorzichtig kunt proberen naar huis te lopen. Komt u over een week of vijf maar terug, dan zal ik uw been opnieuw inspecteren."

De man vertrekt met een vertrokken gezicht. "De kans zal groot zijn dat hij zich na twee weken weer zal gaan inspannen." zeg ik tegen Jacob.
"Maar mijnheer, u beschikt over magische talenten. Als u hem direkt had genezen, dan hoeft hij niet meer terug te keren naar de tempel, en kan hij meteen weer aan het werk en..."
Abrupt onderbreek ik hem. "Ik weet het Jacob, maar gemakzucht maakt de mens lui. Ik heb altijd hard gewerkt, en dat geeft meer voldoening. Bovendien zal hij, met de pijn waar hij doorheen moet, wel een lesje leren om niet zomaar te proberen een volgeladen wagen te stoppen door zijn lichaam ervoor te gooien en zich schrap te zetten. Bovendien is magie geen speeltje en mogen mensen er niet achteloos op gaan vertrouwen. Het blijft gevaarlijk spul. Kom nu, we gaan je veldwerk verbeteren."

Samen met Jacob loop ik de tempel uit, en wandelen wij door de straten van Silth, richting de barakken van het leger.

Gedurende een training van de soldaten, schieten Jacob en ikzelf te hulp. Het zijn allemaal oefeningen en er zijn geen echte wonden, maar de soldaten kunnen wel redelijk acteren. De rest van de middag spenderen wij daar, waarna wij met de uitgehongerde soldaten meeëten.

Het wordt al kouder, en sneller donker. Overal gaan lichten aan in Silth, en de tempel sluit ook zijn grote poorten. De ingang is nog wel open voor priesters en andere gegadigden, en Jacob en ik gaan weer naar binnen.

Binnen vertel ik Jacob dat hij de rest van de avond naar eigen wens mag invullen. Hij heeft vandaag ijverig zijn best gedaan, en verdient wel een verzetje. Ikzelf wandel naar de meditatie zaal, achter de grote zaal, waar ik op de grond ga zitten en mijn ogen neersla, onderwijl zachtjes ademend en in stilte mediterend. Ik bid niet mee met de priesters, ik ben aanwezig in de tempel als heler en genezer, en mijn god is een ander.

Na een meditatie van een uur sta ik op. Het was een wat rumoerige dag, en mijn vorige nacht vrij kort, dus zal ik er goed aan doen mezelf vanavond wat extra rust te geven, denk ik bij mijzelf en ik wandel naar een ligbank om daar in een serene slaap te vallen. Morgenochtend zal ik eerst even langs het badhuis gaan bedenk ik me nog voordat ik wegzak.
Ridder

BerichtGeplaatst: Do Nov 18, 2004 6:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

FF om de magie duidelijk te maken. Op deze wereld bestaat pure magie zoals in zoveel fantasy settings niet, magie is een klein hulpmiddel dat sommige mensen kunnen. ook kan je niet zomaar magie gebruiken, magie word opgewekt door gebruik van "magica" een essentie dat uit een speciaal kristal word gehaald.
De magie in deze welreld gaat zover als een kleine vuurbol, of een botbreuk wat sneller laten helen, telepatish praten over grote afstanden of meer van dat soort kleine dingen.
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Do Nov 18, 2004 7:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Aha, nog geen oorlog, dan ben ik heel wat relaxter. En ga er van uit dat ik toevallig in de stad ben, want de Dwergen kunnen moeilijk alvast hulptroepen gestuurd hebben als koning Alhoard nu pas van het gevaar hoort.

Ik ben laat in de ochtend in Silth aangekomen met mijn kleine huifkar, getrokken door twee ossen. Ik heb flink wat dwergse ijzerwaren bij me, die ik de komende dagen op de markt wil verkopen: allerlei soorten gereedschappen en wapens, bijlen, kruisbogen, pijlen, schilden, hamers, tangen, kettingen, bereklemmen, maar ook fijner smeedwerk zoals hang- en deursloten. Goud en edelstenen heb ik niet te bieden, dat is een andere afdeling.
Ik wil terugkeren met handelswaar uit de stad: kruiden, bijzondere stoffen, perkament, houdbare voedingswaren. Wie weet wat er nu weer via de haven uit verre oorden is aangevoerd....

Na aankomst ben ik zoals gewoonlijk naar herberg 'De Witte Raaf' van Morg Abbelardes gegaan. Morg is een dwerg die al jaren in Silth woont en prima sterk bier schenkt. Hij is een betrouwbare en sympathieke vent, maar nogal op de penning - daarom heet zijn herberg ook nog steeds 'De Witte Raaf', dat stond er al op toen hij hem overnam. Maar voor een echt dwergen-goudstuk biedt hij mij een prima kamer en mijn kar en mijn ossen onderdak in de ruime schuur naast de herberg.

Die middag regel ik eerst een standplaats op de markt vanaf morgenvroeg. De rest van de dag wandel ik ontspannen wat door de stad en ga in de haven kijken of er nog schepen met interessante handelswaar liggen. Mijn malienkolder, bijl en kruisboog heb ik samen met mijn handelswaar bij Morg achtergelaten - hij weet dat er altijd wat extra's voor hem bij is als ik goede zaken heb gedaan.
Als het avond wordt keer ik terug naar de vooral door Dwergen bezochte herberg - ik heb trek en hoewel Morg niet zo'n goeie kok is, valt er over de hoeveelheid nooit te klagen. En zijn dochter Marla ziet er voor haar 163 nog altijd patent uit.

Naar boven
Killerbee
Ridder

BerichtGeplaatst: Do Nov 18, 2004 7:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Die zelfde avond staat Alhoard in zijn vergaderamer op de bovenste etage van het paleis door een raam naar buiten te kijken.achter hem zitten al zijn adviseurs aan tafel druk te debatteren over het bericht van hertog Martin van Zwartwaal.
Erik de Beukelaar, generaal van het leger van Zerour zat aan het hoofd van de tafel met een bedachtzame uitdrukking op zijn door vele lidtekens gehavende gezicht.
'Dat kan wel zijn Harold, maar we moeten toch in overweging nemen dat alles wat er in die brief staat waar is en dan kunnen we wel wat problemen verwachten binnenkort. Bij de laatste schattingen werden er meer dan twee miljoen soldaten geschat in de gelederen van de Retonaars en dat was een schatting van voor de oorlog en dat is dus alweer meer dan zeven jaar geleden. Wie weet hoeveel soldaten de Retonaars wl niet kunnen optrommelen als die "Medra", om hem maar even zo te noemen, iedere clan op de steppe weet over te nemen. Een zwerm van meer dan twee miljoen soldaten die over ons land plunderd en weet ik het nog meer, dat is geen fijne gedachte.' Als reactie op een vraag van Harold Moraine, een vooraanstaande edele van de stad. Zijn bedrijf was na de oorlog snel gegroeid en Harold was snel op weg om de rijkste man van Zerour te worden.
Alhoard luisterde druk naar alles wat er werd gezegd en trok zijn eigen plan. Met zijn veertig jaar was hij nog niet echt oud, maar de laatste oorlog had zijn uiterlijk geen goed gedaan, er zat al aardig wat grijs in zijn blonde haar en de vele lidtekens over zijn lichaam herrinrde hem er elke dag weer aan dat de oorlog een zware tol op het land hadden geeisd.
Plots klok er een luide toon in de kamer en verscheen er midden op de tafel een blauwe gloed die snel groter werd. In de blauwe gloed verscheen er een gezicht, het was het gezicht van Martin van Zwartwaal. Het was duidelijk een door magie opgeroepen beeld. Alhoard draaide zich om en keek in het gezicht van zijn oude kolonel uit de oorlog. Het gezicht van Martin leek gespannen en soms keek hij schikachtig om zich heen.
'Sire ik neem aan dat u mijn bericht ondertussne heeft gehad, zoniet dan heb ik slecht nieuws voor u. Een leger van Retonaars valt op dit moment mijn stad aan en ik weet niet hoelang we het nog kunnen volhouden.' In de verte klonk een gedempte dreun van een rotsblok die tegen een muur vloog.
'Een nieuwe leider in de gelederen van de Retonaars haaft bijna alle clans overwonnen en nu heeft hij zijn blik kennelijk op wereldheerschappij gericht. Mijn stad ligt onder beleg en ook al hebben de Retonaren de muur nog niet weten te vellen weet ik niet hoe lang we nog stand kunnen houden. Ik stuur u dit bericht in alle ernst sire. Het is allemaal veel erger dan ik vreesde, er staat op dit moment een leger van meer dan twee miljoen soldaten voor de muur en die willen maar een ding en dat is naar binnen komen. Op de muren word hevig gevochten en ook al wil ik het niet toegeven, ik ben bang dat Nelog binnen nu en enkele dagen zal vallen. Ik stuur u dit bericht als waarschuwing dat de Retonaars niet zullen stoppen en dat ze naar Silth komen. Plots begon het beeld te trillen en te haperen en verdween het.
'Nu dan.' Zei Alhoard, 'Ik denk dat de problemen groter zijn dan we dachten.'

Morgen middag post ik weer verder. Dit is nog steeds een inleiding naar de oorlog en niemand in de stad weet er dus nog vanaf.
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Do Nov 18, 2004 8:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

kolere!!! 2 miljoen man is FUCKING VEEEEEEEELLLL

omg, er gaan grootse dingen gebeuren... ik ben zeer benieuwd
Ridder

BerichtGeplaatst: Do Nov 18, 2004 9:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ooc (kan een DM dat zijn?) 2 miljoen is veel, maar kijk eens naar je eigen kant, zeven muren en wie weet hoeveel verdedigers?
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Do Nov 18, 2004 10:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Na een rustige avond lig ik comfortabel te snurken in mijn bed in de herberg.

Naar boven
Killerbee
Ridder

BerichtGeplaatst: Vr Nov 19, 2004 5:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Die avond blijft er tot diep in de nacht licht branden op de hoogste verdieping van het paleis. De hele raad zit npog steeds aan tafel, waar de restanten van een maaltijd nog koud staan te worden.
Alhoard was de hele avond al niet te genieten en zijn depressie leek langzaam aan wel de rest van de raad te overweldigen, aangezien iedereen nu een beetje stil voor zich uit zat te kijken en zijn eigen conclusies trok.
Plots leek Alhoard zich iets te herrinneren en hij veerde op.
'Laat iemand Ron halen, ik moet hem een paar vragen stellen.'
Ron was een magier in dienst van het leger en hij had zich in de laatste oorlog zeer behulpzaam getoont. Hij was een van de meeste begaafde magie gebruikers van het land.
Niet veel later kwam ron de kamer binnen lopen. Het was een magere man wet een grote bos warrig blond haar dat gewoon ontembaar leek. Zijn gezicht was glad en als hij zijn baard niet had laten staan was het net alsof hij pas negentien jaar was in plaats van zijn negenentwintig jaar oud die hij werkelijk was. Hij boog voor de koning en sprak ten, met een verrassend lage stem. 'U heeft mij nodig sire?'
'Ron ik moet je om een gunst vragen, we zijn geattendeerd op problemen in het noorden en ik vroeg me af of jij met je tweede zicht een kijkje in Nelog kan nemen om te zien wat er gebeurt daar.'
Ron sloot zijn ogen en begon zacht te fluisteren, de lucht in de zaal leek even te sidderen en plotseling dreef er een grote rode bol voor iedereen in de lucht. Ron deed een raam open en de bol vloog sneller dan iemand zich maar kon voorstellen vooruit.
'Het kan wel even duren voor hij informatie doorgeeft sire, het is een lange weg naar Nelog.' Zei Ron en hij ging zitten in de vensterbank. Iedereen ging weer zitten en ALhoard pakte een stuk brood dat op tafel lag en begon er van te eten, meer om zo een tijdverdrijf te hebben dan om zijn honger te stillen. Ron keek uit over de stad die al snel donker aan het worden was en waar de vele duizenden lichtjes de hele stad een grootse schoonheid gaf en waar nog niemand wist van de grote beproeving die hen wachtte.
Killerbee
Ridder

BerichtGeplaatst: Vr Nov 19, 2004 5:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hier is een kaartje van Zerour, dat ik gedurende het verhaal zal updaten met gegevens.

Ik post dus niet telkens weer de kaart, ik zal alleen ff ene melding maken en dan kan je dus op deze pagina zien wat er bij gekomen is.
Elrohir
Burger

BerichtGeplaatst: Za Nov 20, 2004 12:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

In mijn dagelijksleven ben ik leraar in de Academia. Ik geef daar de stadswacht en Koninklijke Garde les in het gebruik van de boog. Ik woon in de Academia in een eigen vertrek samen met mijn human vriendin, en hopelijk toekomstig vrouw, Foronda. Ik ben naast leraar ook een leider van een eigen cohort boogschutters. Deze jongens gaan mij boven alles zij zijn door mij zelf in de loop der jaren geselcteerd op hun kunsten met de boog. Niet jongens die je in de weg wilt zitten als ze een afstandswapen in handen hebben. Met z'n 10en zijn we al regelmatig hoog in de NK Boogschieten gekomen. Mijn cohort en ik noemen ons zelf Nolite Manca (nooit gemist, in slecht latijn). Onze grote rivalen zijn de Garantia Morte (je raad het al Gegarandeerd Dood). Zij zijn een andere groep boogschutters van de Academia. Naast een gezonde dosis competie heerst er vooranmelijk een vriendschappelijke band. Zie ons als twee vrienden die niet voor elkaar onder willen doen. Mijn voornaamste leerling is Dranima, een mooi meisje die al vanaf haar 5e met een boog rondloopt.
Zij is de leider van mijn cohort als ik er niet ben. (En nee, ik voel mij niet aangetrokken tot haar Exclamation )

Overdag geef ik of les of ik oefen of ik ben zelf bezig met nieuwe wapens aan het maken voor mij en mijn cohort. 's Avonds ben ik vaak te vinden in een kroeg in de lagere ringen van de stad. Het is de uitvalsbasis voor mij en mijn vrienden als we op kroegen tochtgaan, of als we willen relaxen. Of er is een wedstrijd mer Garantia.

PS.
Vergeet trouwens dat hele gedeelte over die claustrofobie, het slaat eigenlijk nergens op en is ook helemaal niet handig/leuk in dit verhaal. Ik had het veerzonnen memt de gedachte dat we door het land zouden reizen maar als we een heel groot deel van het verhaal in de stad moeten dor brengen tussen muren is het zeer irritant.

En nu het echte leven.
's Ochtends 3e les uur. Ik geef les aan een paar nieuw komers bij de stadswacht.

"...de boog is jullie verlenging, niet jullie wapen. Als je een boog vasthoud moet deze vergroeid zijn met je hand. Als jij een pijl schiet moet deze niet worden weggeschoten maar je 'brengt'je pijl naar het doel. Ik weet niet waarom jullie je hebben aangemeld voor de stadswacht maar realiseer je dit. Dit is geen leuk spelletje. Als je hier vandaan gaat met een master in de boog, dan kan jij een haas op 1000 ft afstand doden. Je kunt in een schot 3 mannen tegelijk raken. Jij zal het langste zwaard van de stad zijn. Zijn er nog vragen?"
"Meneer, is dat echt zo dat we een haas op 1000 ft kunnen raken?"
"Het zal jullie niet allemaal lukken maar als jij je ertoe inzet dan misschien wel ja."
"Cool..."
"Zeker. Ik zal jullie nu eerst uitleggen hoe je een boog maakt."..
"Meneer, ik dacht dat we zouden leren schieten?"
"Geduld is een schone zaak. Om goed te kunnen schieten heb je eerst een goede boog nodig. Zonder dat ke n je net zo goed weggaan."
"Okee.."
"Een goede compositie boog bestaat uit minstens 3 delen...."

De rest van de les leg ik uit hoe je een goede boog herkent.

Na de lunch begeef ik mij naar de oefenbaan waar de Gnome Willem al staat te oefenen met zijn nieuwe boog. Hij heeft een nieuwe stof in zijn boog gebruikt. daarmee is zijn boog nog flexibeler.
"En Willem hoe schiet het?
"Nou ik vindt dat hij eigenlijk iets te slap is maar hij schiet wel veel gerichter."
"Welke stof heb je er nu in gedaan?"
"Ik heb er Rubber in gedaan, een nieuwe stof die ik op de markt tegen kwam."
"Kun je er wellicht ook een voor mij maken, Willem, want die van jou is een beetje klein voor mij."
"Tuurlijk, ik begin er nu wel aan."

Na nog wel een beetje te hebben gespeeld met de boog van Willem, die toch wel erg goed schiet, begeef ik mij naar de kapitien van Garantia Morte, Haldir Wink, om de nieuwe proefwerkstof door te nemen. Ja ool daar Proefwerken.

Na een lang debat en een lekkere Amaretto trek ik mij terug in mijn kwatieren voor de rest van de dag en breng wat familietijd met Foronda door Laughing .

Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Za Nov 20, 2004 1:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ooc: cool, een mede leraar! ^_^ En ook eentje die niet gebrand is op het maken van een product, maar op het duidelijk leren van de basis voordat je aan de rest begint. YAY! Mijn character zou erg goede vrienden kunnen worden met zoiemand
Ridder

BerichtGeplaatst: Za Nov 20, 2004 4:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het is diep in de nacht en nog steeds brand het licht op de bovenste etage van het paleis. Binnen leek iedereen wel te rouwen om een gevallen kamaraad, zo stil en sepresief was de sfeer. Plots sprong ROn op liep hij naar het raam, hij deed deze open en enkele seconden later kwam de grote rode bol de kamer binnen vliegen. Hij bleef stil hangen voven de tafel en ontvouwde zich tot een afschuwlijk beeld. Nelog lag duidelijk onder beleg door een gigantisch leger. De muren lagen vol met lijken, mensen van Zerour alsook Retonaren en de pport was geslecht. De hele stad stond in de brand en overal lagen lijken waarvan sommige duidelijk eerst waren gemarteld voordat ze gedood werden. De Donjon van Nelog lag nog steeds onder zwaar beleg, de muren stonden vol met soldaten die verwoed de aanval probeerde tegen te houden. Hertog martin was duidelijk zichtbaar op de muur met zijn glanzende zilveren harnas, hij was een vortreffelijk zwaardvechter en hij ging als een razende tekeer op de muur, soldaten nieuwe moed gevend daar waar hij kwam. Zijn harnas zat onder de bloedspetters en zijn cape was gescheurd en helemaal rood van het bloed.
Het beeld verschoof.
Buiten de poorten lag het leger van de Retonaren te wachten tot de Donjon geopend was het leger wan in de gehele Nelog pas uitgespreid en vulde het blik van links naar rechts. Duizenden kampvuren brandde en overal waren de belegeringswapens te zien, gigantische toren en katapulten, blijden en ballista's die onverminderd door gingen met hun dodelijke lading afvuren op de gedoemde stad.
En het beeld verschoof.
In het midden van het leger stond een gigantische tent voor die tent stond een podium met twee tronen erop. Op de grootste zat een gespierde grote man, zijn gesicht was grof en hoekkig en zijn lange zwarte haar was in een staart samen gebonden en viel op zijn rug. Nasst hem zat een mooie jongen vrouw die zonder enige teken van emotie naar de slachting zat te kijken. De man stond op en keek recht de bol in en hij sprak.
'Kijk goed koning van de Zerour's, binenkort vergaat het overal in uw land zo. En weet dat ik over acht maanden zo voor de poorten van uw stad zal staan!'
Hij trok zijn zwaard en wees op de bol.
'Dit is slechts een oefening voor mijn leger, wij gaan nu de winter in en dus gaan wij onze vast periode in en dat zal u wat tijd geven. Maar weet dat dit slechts uitstel van executie is! Wij komen eraan en er is niets dat ons zal stoppen! Verdijn nu!'
De man draaide zich om en liep terug naar zijn troon, de vrouw stond op en zwaaide met haar armen en het beeld werd wazig, enkele seconden later zagen zijn weer het paleis van Silth. Toen verdween het beeld.
Iedereen in de kamer was doodstil tot Alhoard sprak.
'Erik breng het leger in staat van paraatheid, we moeten ons voorbereiden op een oorlog.'
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Za Nov 20, 2004 5:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik draai me nog eens om en slaap rustig verder.

Cool zo'n kaart, Killerbee!

Naar boven
Killerbee
Ridder

BerichtGeplaatst: Za Nov 20, 2004 6:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Die ochtend was het een drukte van belang in de raadskamer. Alhoard zat een het hoofd van de tafel met naast hem Erik, die kennelijk nog niet zo wakker was. Aan zijn rechterkant zat een grote gespierde man, in een volledig zwart uniform, met op de plek van zijn hart een insigne, twee gouden zwaarden die elkaar in een rode ruit kruisden, het logo van de gouden zwaarden, het keurcorps van het leger. Zijn gezicht was voorzien van een stevige vierkante kaak en zijn heldere blauwe ogen stonden alert en wakker, zijn korte bruine haar stond stekelig overeind. Naast hem zat Ron en daarnaast zat Michael, de kolonel van de boogschuttersdivisie. De rest van de tafel was gevuld met andere kolonels en leiders van andere divisie's. Alhoard stak meteen van wal en schetste aan iedereen de situatie uiteen. Toen hij klaar was rolde hij een kaart uit van het land en Erik de Beukelaa rbegon zijn relaas.
'Ik heb de hele nacht de kaarten zitten bestuderen en de meest logische uitkomst is dat de Retonaars hier over een maand of acht a negen voor de deur staan. Ze zijn nu in Nelog om te overwinteren en hun vast seizoen te beginnen, maar daarna gaan ze op weg. De totale tocht zal hun een maand of drie duren en misschien nog wel iets langer omdat ze enkele steden onklaar moeten maken, omdat ze de legermacht daarvan niet kunnen negeren. Ook moeten ze om het gekruise woud heen, aangezien het voor een leger van die grootte gewoon onmogelijk is om er dwars doorheen te gaan. Ik wil tegen die tijd deze stad tot een onmetelijke vesting hebben. Iedere inwoner die niet kan helpen met het opbouwen van de verdiging en die niet kan worden opgeleid tot soldaat zal met het schip naar Heko worden gebracht, daar zullen ze veiliger zijn dan hier in de stad. Op dit moment rijden er al tientallen koeriers uit om andere steden te waarschuwen en om zoveel mogelijk onschuldige burgers naar veiliger plekken te sturen. De Elven en Dwergen worden ook gewaarschuwd en we zullen hen om hulp vragen. De Gordel en Trais worden op dit moment ook gewaarschuwd en we hopen dat we ook van hen hulp kunnen verwachten.' Erik stopte even en nam een slok van zijn vruchtensap.
'Na de laatste oorlog zitten we krap qua manschappen en darom worden vele dorpen leeg achter gelaten en worden de wachters hiernaartoe gehaald, ook zullen vele mannen opgeroepen worden om dienst te nemen. Op dit moment hebben we een staande macht van bijna twintigduizen man en bijna tienduizend man reserve, dat is lang niet genoeg. Ik wil tegen de tijd dat ze hier zijn de stad bevolkt hebben met minstens tweehonderduizend man, die goed uitgerust zijn. Ik wil de stad verbouwd hebben om het de vijand onmogelijk te maken de muren in te nemen. Er zullen poorten worden dichtgestort, hele wijken zullen tegen de vlakte gaan om open schootsvelden te creeren en zo heb ik nog duizend plannen op mijn lijst. Ik ga dalijk met mijn staf vergaderen over het plan van anpak, maar verwacht weinig rust dit jaar heren, we zullen alles moeten geven om de stad en het land van de onderdrukking te redden.'
Alhoard keek even de tafel rond en stond toen op. De rest van de dag zullen we de grote lijnen van verdediging uiteen zetten en morgen zullen meer specifice plannen worden gemaakt, ik stel voor nu even een kwartier pauze in.' Hij liep naar de deur en wenke een bediende om ontbijt te laten brengen.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 1 van 6

Ga naar: