Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

character sheet maken

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
tim
Pachter

BerichtGeplaatst: Wo Okt 26, 2011 6:45 pm    Onderwerp: character sheet maken Reageer met quote

als ik wil spelen heb ik een character nodig maar wat heb ik daar voor nodig en hoe maak ik dat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
michiel
bordspel held

BerichtGeplaatst: Wo Okt 26, 2011 8:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ha Tim, het ligt er aan wat je gaat spelen.

Vaak kan je al bedenken wat je graag zou willen spelen.
Bij D&D voorbeeld heb je keuze uit o.a. een stoere vechter, een sluipende dief/moordenaar, een slimme tovenaar of een helende gelovige. Daarnaast kan je ook nog kiezen uit rassen: mens, dwerg, elf, gnoom, etc.

Maar uiteindelijk moet je dit allemaal vragen aan degene bij wie je gaat spelen.
Je kunt namelijk vaak niet zomaar een personage maken. Het moet overeenkomen met de andere spelers, passen in de wereld waarin je speelt en bij het soort verhaal dat gespeeld wordt. En dat gaat altijd in overleg met de gastheer van het spel (Game master bij D&D).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
tim
Pachter

BerichtGeplaatst: Wo Okt 26, 2011 8:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

michiel schreef:
ha Tim, het ligt er aan wat je gaat spelen.

Vaak kan je al bedenken wat je graag zou willen spelen.
Bij D&D voorbeeld heb je keuze uit o.a. een stoere vechter, een sluipende dief/moordenaar, een slimme tovenaar of een helende gelovige. Daarnaast kan je ook nog kiezen uit rassen: mens, dwerg, elf, gnoom, etc.

Maar uiteindelijk moet je dit allemaal vragen aan degene bij wie je gaat spelen.
Je kunt namelijk vaak niet zomaar een personage maken. Het moet overeenkomen met de andere spelers, passen in de wereld waarin je speelt en bij het soort verhaal dat gespeeld wordt. En dat gaat altijd in overleg met de gastheer van het spel (Game master bij D&D).
Ik wil een elf tovenaar maar dus steeds als ik ga spelen moet ik een nieuwe character maken ?? Ps ik wil d&d spelen
Naar boven
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Wo Okt 26, 2011 9:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tip: Ga ZSM! bij Dragonraper in het echt spelen. Op een forum voorbereiding treffen en basisbeginselen van DnD leren is echt heel erg tijdrovend en omslachtig. IRL is 10* beter. Afspraak maken dus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
michiel
bordspel held

BerichtGeplaatst: Wo Okt 26, 2011 9:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, je hoeft meestal maar 1 character te maken waar je speelt. Vaak speel je dezelfde persoon voor een tijd, soms zelfs wel jaren.

Hier is al een sheet die eens zou kunnen bekijken, http://www.rpgsheets.com/m033.html
Je kunt ook een programma gebruiken als PCgen http://sourceforge.net/projects/pcgen/
Maar nogmaals, het maken van een character doe je altijd in overleg met degene die het spel begeleidt.

Een naam mag je altijd wel bedenken. Eventueel zou je kunnen fantaseren wat voor achtergrond je personage heeft. Hoe zit het met de ouders rijk/arm, broers en zussen, welke vrienden had hij. Hoe heeft hij magie geleerd? Wat wil hij bereiken? Waar is hij bang voor? Meestal is het niet allemaal verplicht, maar kan je wel helpen je in te leven.
Naar boven
tim
Pachter

BerichtGeplaatst: Wo Okt 26, 2011 9:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

michiel schreef:
Nee, je hoeft meestal maar 1 character te maken waar je speelt. Vaak speel je dezelfde persoon voor een tijd, soms zelfs wel jaren.

Hier is al een sheet die eens zou kunnen bekijken, http://www.rpgsheets.com/m033.html
Je kunt ook een programma gebruiken als PCgen http://sourceforge.net/projects/pcgen/
Maar nogmaals, het maken van een character doe je altijd in overleg met degene die het spel begeleidt.

Een naam mag je altijd wel bedenken. Eventueel zou je kunnen fantaseren wat voor achtergrond je personage heeft. Hoe zit het met de ouders rijk/arm, broers en zussen, welke vrienden had hij. Hoe heeft hij magie geleerd? Wat wil hij bereiken? Waar is hij bang voor? Meestal is het niet allemaal verplicht, maar kan je wel helpen je in te leven.
Okw ik snap het nu wel een beetje thx en weet jij mischien nog een groep waar ik het spel kan leren ???
Naar boven
tim
Pachter

BerichtGeplaatst: Wo Okt 26, 2011 9:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

v1nce schreef:
Tip: Ga ZSM! bij Dragonraper in het echt spelen. Op een forum voorbereiding treffen en basisbeginselen van DnD leren is echt heel erg tijdrovend en omslachtig. IRL is 10* beter. Afspraak maken dus.
Dat kan maar ik zoek iemand op r,dam zuid mijn ouders willen nog niet dat ik Aleen naar mensen ga die ik van internet ken snap je
Naar boven
michiel
bordspel held

BerichtGeplaatst: Wo Okt 26, 2011 9:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

v1nce heeft gelijk je kunt beste lekker gaan spelen.

Zet een oproep bij Party gezocht: Rotterdam. Of kijk daar eens en reageer of PM mensen die spelers zoeken.

edit: je kunt Lairneadon proberen, die woont geloof ik ook op zuid.

Verder zou je kunnen proberen met vrienden een inleidend spel te spelen. Heb je ook vast bij D&D. Een versimpelde versie.
Als je in het Nederlands zou willen spelen, kan je zoeken naar Oog des Meesters, dat is een simpel en elegant systeem. Vast nog wel op marktplaats te krijgen.

Laatst aangepast door michiel op Wo Okt 26, 2011 9:42 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
tim
Pachter

BerichtGeplaatst: Wo Okt 26, 2011 9:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

michiel schreef:
v1nce heeft gelijk je kunt beste lekker gaan spelen.

Zet een oproep bij Party gezocht: Rotterdam. Of kijk daar eens en reageer of PM mensen die spelers zoeken.
dat ga ik doen ik ga morge even kijken
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: