Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

anime/manga world setting

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> RPG algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
pascal
Edelman

BerichtGeplaatst: Zo Jan 08, 2012 10:51 pm    Onderwerp: anime/manga world setting Reageer met quote

Ik lees/kijk bijv. de serie:"fairy tail", dat zich afspeeld in een land met 17 miljoen inwoners. In dit land wordt overal magie verkocht en gebruikt maar je hebt mensen die magie be-oefenen voor hun beroep, die noemen we: magicians oftewel magiers. Magiers zijn meestal aangesloten bij een gilde. Gildes zijn in deze wereld simpel verenigingen van magiers. Die verzoeken van mensen die magiers nodig hebben kunnen aannemen, zoals bijvoorbeeld: een monster dat een dorpje lastigvalt vernietigen of criminelen opsporen. Je kan guilds zien als huurlingen verenigingen, alleen der wel gerespecteerde huurlingen.
Fairy Tail is één van de vele guilds van het land (in de anime en manga draait het vooral om deze guild)

nu vraag ik me af:"zou je geen rpg in de wereld van fairy tail kunnen spelen?".

als dit onzin is zeg je het maar hoor, maar dit lijkt me eigenlijk een hele leuke setting.

http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20110621224959/fairytail/images/thumb/6/6b/Fiore_Map.jpg/300px-Fiore_Map.jpg
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> RPG algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: