Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Pathfinder Rotterdam-Oost

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Sessie Evaluatie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
klaasel
Ridder


Geregistreerd op: 13-2-2012
Berichten: 127
Woonplaats: Dokkum

BerichtGeplaatst: Do Jan 17, 2013 12:22 pm    Onderwerp: Pathfinder Rotterdam-Oost Reageer met quote

Hier vind je informatie over onze Pathfinder campaign in Rotterdam-Oost, onze characters, achtergrondinformatie en (hopelijk) wekelijks een persoonlijk verslag van onze avonturen, geschreven vanuit het perspectief van 1 van de avonturiers.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
klaasel
Ridder


Geregistreerd op: 13-2-2012
Berichten: 127
Woonplaats: Dokkum

BerichtGeplaatst: Do Jan 17, 2013 12:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Achtergrond van de campaign (Engels) met maps van Savage Earth:

World history
A few millennia ago, the world was a different place. The only sentient race was human, and no monsters as we know now roamed the wilds. The world was a peaceful and magical place. At some point, humanity became divided in two factions: the Adepts and the Magi. These factions did not understand each other, and could not overcome their differences in a peaceful way. The Adepts were convinced of their superiority, and tried to subjugate the Magi. As the Magi did not agree with the Adepts, a huge magical war erupted. This war lasted for ages, until the Magi got the upper hand. In a last, cataclysmic battle, the Adepts were defeated, and were wiped of the face of the world. The Magi were the victorious, and only remaining faction on the planet.

After this victory, the results of the war became visible. The powerful magics that had been used had altered, and were still altering reality. Wild magic zones dotted the lands, and strange monsters, created for combat, roamed the wilds and the oceans. The magic changed the humans in several ways. Some became stocky, and well adapted to living in and under the mountains, others became slight and nimble, so they could live well in the forests. In this way, the races as we know them have come into existence: Dwarf, Elf, Halfling, Gnome, Caliban. Other humans were warped together with animals. From them, the dreaded lycanthropes came in existence, intelligent shape-changing beasts in the form of man. Magic has kept touching the world ever since, so couplings between different spieces have made even other races, such as the plane-touched, the were-touched, the fey-touched, and even the death-touched.

The races, as they existed since then, have united against the lycanthropes and other monsters, and have cleaned the cities of their kind. Slowly civilisation has grown again. By scavenging old knowledge from ruined libraries and temples, and by searching for forgotten ways by trial and error. The first resettlers have destroyed all knowledge of the Adepts, deeming it a corrupting influence on current civilisation. Only some strange artifacts from the ancient times before the Cataclysm still stand: the Standing Stones, the Iron Tower, and Shannon's Tomb. Their use or meaning is unknown, and they have been put to new uses, so that they do not remind of darker times past.

----------

We beginnen ons avontuur in de stad Tallon. Hier staan 5 adellijke families aan het roer, waarvan 1 het hoofd van de council levert. De steden vormen een enclave in de wildernis, waar bijvoorbeeld levende spreuken en andere zaken rondzwerven. Tussen de steden is wel handel en verkeer, maar de karavaans worden goed bewaakt.

In Tallon is een school waar uiteenlopende ambachten geleerd kunnen worden. Hier kennen we elkaar van, ook al zitten sommigen intern in de barracks van het stadsleger bij de (uitsluitend vrouwelijke) paladins van Heironeous. Anderen betrekken samen kamers in een huis voor de leerlingen van deze school.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
klaasel
Ridder


Geregistreerd op: 13-2-2012
Berichten: 127
Woonplaats: Dokkum

BerichtGeplaatst: Do Jan 17, 2013 12:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Party


  • Janek – Christiaan van Swaen – Urban ranger – in opleiding bij het stadsleger > companion wolf Lobo
  • Martijn – Vincent van Deyster – Melee bard – in opleiding bij het stadsleger
  • Danny – Logan Saint – Inquisitor – in opleiding bij de gladiatoren
  • Buddy – Johan de Solo van Vogelensanck – Rogue – in opleiding bij de gladiatoren
  • Klaas – Sarnam Diron – Wizard (transmuter) – in opleiding als bibliothecaris, naast zijn wizardopleiding. > familiar Mirf de uil


Laatst aangepast door klaasel op Za Feb 23, 2013 10:37 am, in toaal 3 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
klaasel
Ridder


Geregistreerd op: 13-2-2012
Berichten: 127
Woonplaats: Dokkum

BerichtGeplaatst: Do Jan 17, 2013 12:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

NPC’s


  • Dawn Burgess – Dochter van huis Burgess, druïde, tot spijt van haar ouders die haar liever in de opleiding voor paladin zagen.
  • Bartolomeüs Burgess – Cleric van Heironeous, broer van Dawn. Principieel wannabe paladin, maar niet toegestaan wegens zijn geslacht.
  • Olvert – De alchemy docent, tevens wizard. Gezette man, maar vriendelijk.
  • Elricks – winkelier in Westelijke district, vroeger wizard, oude elf (700 jaar)
  • Dokter Cormorant – dokter in westelijke district. Verkoopt niet-alledaagse components, soms ook op een niet-alledaagse manier verkregen.
  • Akavir, zoon van Lord Thornhill - klasgenoot van Sarnam, die een brief vertaald heeft met oude tekens op diens verzoek


Laatst aangepast door klaasel op Za Feb 23, 2013 10:41 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
klaasel
Ridder


Geregistreerd op: 13-2-2012
Berichten: 127
Woonplaats: Dokkum

BerichtGeplaatst: Do Jan 17, 2013 12:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dinsdag 3 juni 748

Sarnam
Liggend in de vroege zomerzon rond het middaguur genieten we samen van onze lunch. Christiaan en Vincent uitrustende van hun militaire training die ochtend en Logan, Johan en ik bijkomende van respectievelijk de training als gladiator en boeken ordenen in de bibliotheek. Mirf, mijn uil zit in de boom dichtbij en doet ook een oogje dicht.
Sinds het begin van de schooltijd trekken we al samen op, maar Christiaan en Vincent zitten nu intern bij de paladins van Heironeous, en wij hebben samen kamers betrokken in een huis voor studenten, vlakbij de school. Weg van ons ouders, heerlijk.
Al etende horen we glasgerinkel bij de afdeling Alchemy van de school, dichtbij het park. Een paar jonge studentes lopen geschrokken langs ons heen en terwijl Christiaan ze achterdochtig nakijkt, besluiten Logan, Johan en ik om even polshoogte te nemen. Vincent ligt nog prinsheerlijk in het gras, maar uiteindelijk gaan we met zijn 5en erop af.
Er komt rook uit de gesprongen ramen van de 1e verdieping en als we dichterbij komen zien we een wervelwind rondom een studente… wervelen. Ik zie in een flits van een seconde, dat het hier gaat om een kleine air elemental van de Elemental Plane Air. Maar kleine elementals kunnen best vervelend zijn. Al bestuderend aarzel ik een lang moment, ik voel toch wat lood in mijn schoenen nu ik tegenover een wezen sta, waar ik tot nu toe alleen maar over heb gelezen en ik van weet dat hij gevaarlijk voor mij is. Terwijl ik aarzel schieten Logan, Johan, Christiaan en ook uiteindelijk Vincent ook nadat hij zijn laatste restje brood heeft weggeslikt er naar toe en krijgen de elemental klein.
De studente blijkt Dawn Burgess te zijn, ze ziet er wat verfomfaaid uit. Of dat komt door de elemental, of dat ze er altijd een beetje verwilderd eruit ziet, durf ik niet te zeggen. Voordat ze ons uitgebreid kan bedanken, komt haar broer Bartolomeüs al aangesneld en spreekt haar vermanend toe. Christiaan en Vincent nemen het voor haar op en Logan wil zelfs nog een stap verder gaan, maar Bart is te geagiteerd. Hij neemt Dawn mee en wij willen ons weg vervolgen, ware het niet dat vanuit de eerste verdieping Olvert, de docent Alchemy ons aanspreekt en ons uitnodigt om 17.00 in zijn kamer te komen. Johan voelt gelijk nattigheid en schiet in de verdediging en ook Christiaan vindt het verdacht, maar uiteindelijk blijkt er niets aan de hand te zijn en verzamelen we na onze lessen om 16.45 bij de Mage Tower, waar Olvert een privéruimte heeft, zoals zoveel wizards dat hebben. Misschien kan ik daar ook ooit eens een kamer bemachtigen…

Eenmaal in de kamer van Olvert, gaan we zitten in de grote stoelen in zijn vertrek. Hij schenkt ons vanachter zijn grote eikenhouten bureau een zeer goed glas wijn in, als ik het etiket in de gauwigheid kan bekijken, met behulp van zijn unseen servants, die daar permanent rondlopen. Dat lijkt me ook wel wat ooit, maar het is ook wel gevaarlijk voor je taille, aan Olvert te zien.
Hij vraagt aan ons of wij wat boodschappen voor hem kunnen doen in het Westelijke District. Het is redelijk gevaarlijk daar, dus hij kan deze taak niet aan Jan en alleman kwijt, maar acht ons als vriendengroep toegewijd en geschikt voor deze taak.
Hij heeft een klein geitje nodig van de veemarkt, 4 roestbruine kaarsen van Elricks en tot slot nog een zakje kruiden van Dokter Cormorant. Wij besluiten onze lessen voor zover nodig op te schorten en Olvert hiermee te helpen, hij schiet het benodigde goud voor en geeft ook al een aanbetaling voor deze taak. Netjes, hoe konden we hem nu niet vertrouwen? Christiaan blijft echter bedenkelijk kijken. Hij denkt ook dat we beter op kunnen splitsen, maar uiteindelijk besluiten we toch samen te gaan de volgende dag. Tot die tijd krijgen we nog een wijntje, kletsen we wat met Olvert over de winkeliers en het voorval vandaag, totdat we teruggaan naar onze kamers en kazerne en spreken we de volgende dag af.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Janek
Leenheer


Geregistreerd op: 25-9-2012
Berichten: 79
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Do Jan 17, 2013 6:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het verhaal van afgelopen maandag volgt..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Janek
Leenheer


Geregistreerd op: 25-9-2012
Berichten: 79
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Zo Jan 27, 2013 9:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Woensdag 4 juni
Christiaan's ochtend
S ochtends begint de dag met een licht buitje. Christiaan is al vroeg op. Hij verheugt zich om langs de honden te gaan. Zeker sinds zijn 2 tweeling neefjes hem eind mei een piep jong wolvenpup hebben gegeven. De neefjes hadden het jong stiekem meegenomen uit een net geworpen nest, nadat hun karavaan waarmee ze kwamen een troep agressieve bergwolven had neergeslagen. Lobo, zo noemt Christiaan haar, is nu ongeveer vijf weken oud en heeft twee kleuren ogen. Doordat de pup vanaf dag 1 in contact is met mensen lijkt het Christiaan te lukken haar te socialiseren, zij het met mate. Het lukte Christiaan om het beest te laten zogen bij een van de teefjes. Sinds een week eet hij vast voedsel en nu lijkt ook haar laatste hoektand er te zijn. Het zal niet lang meer duren of Christiaan zal haar mee op pad kunnen nemen, want in de kennel kan ze niet lang meer blijven volgens de kennelmeester.

De training deze ochtend met de boog is moeilijk. Het doel raken gaat steeds beter, maar die nieuwe techniek om sneller te schieten lukt nog niet zo. De training met het twee handige zwaard daarna is zwaar. De krachtsaanval gaat steeds beter, de oefenpop herstellen daarna is wel saai. Bovendien begint de zon te schijnen, nog niet de zomerse hitte die de stad soms zo stoffig doet maken, maar warm genoeg om te wensen dat die helm zo snel mogelijk af kan. Gelukkig eindigt de ochtend met een les van de druide, wat Christiaan doet denken aan zijn jeugd op de enclave/commune. Jammer genoeg heeft hij dit keer geen tijd om na te praten want de zon staat al hoog. En om half 1 heeft hij met zijn vrienden af gesproken, om de stad in te gaan. En wel voor die eigenaardige meester Olvert. Hij wil een of ander wezen op gaan roepen (summonen noemt hij dat, raar dat die magie gebruikers altijd in Engels gaan praten als ze het over hun magie hebben). En uitgerekend wij hebben toegezegd dat we dat voor hem gaan halen. Ach, ik doe alles om de stad in te gaan, vooral de beneden stad vind Christiaan buitengewoon interessant, het is net de wildernis, maar dan met mensen i.p.v. beesten en monsters.

We ontmoeten elkaar op dezelfde plek als gister...


Laatst aangepast door Janek op Zo Jan 27, 2013 11:31 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Janek
Leenheer


Geregistreerd op: 25-9-2012
Berichten: 79
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Zo Jan 27, 2013 11:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Woensdag 4 juli - vervolg
Christiaan is uitgelaten, hij wil graag met z'n vrienden de stad in. Zijn lunch dat hij heeft mee gegrist uit de keuken is al op voordat hij aankomt naast het academiegebouw waar gister die gekke wervelwind nog was.

En zoals dat altijd gaat in de groep moet er eerst afgesproken worden hoe we het gaan doen. Gaan we eerst naar Dokter Cormurant, de man met de kruiden, die het verst weg zit en lopen we daarna via de veemarkt terug om als laatste de kaarsen op te pikken of doen we het andersom? En wat is verstandig wandelen door de stad met zoveel goud op zak (310 stuks wat gelijk is aan circa 20 kilo).

Na wat gekibbeld hebben we een plan. Eerst naar Elrics, de oude elf, die zijn magiepraktijk heeft verwisseld voor het middenstands leven. Hij heeft een winkel in religieuze snuisterijen en magieattributen in het betere deel van de stad. Daar gaan we een viertal bijzondere kaarsen kopen voor 100 goudstukken (poeh wat een geld voor een paar kaarsen). Daarna gaan we naar de benedenstad voor de kruiden en het geitje.

We lopen langs de begraafplaats waar een deel van onze families ligt begraven. Christiaan weet niet meer wie het zei, maar de opmerking "een begraafplaats heeft alleen een ingang en geen uitgang" houdt hem bezig waardoor hij niet oplet waar zijn oud familie leden en bekenden ook al weer lagen. De groep kwebbelt gezellig wat weg en voordat we het door hebben staan we in het straatje waar volgens de omschrijving van Meester Olvert de winkel van Elrics zou moeten zijn. De zon schijnt recht voor ons op ons gezicht als links van ons een oude vrouw uit een deur komt zetten. We groeten haar en zien gelijk dat het de deur van de winkel van Elrics moet zijn. Wat een prullaria bijelkaar. De oude vrouw loopt het zonnetje tegemoet en wij gaan de winkel in. Nou ja niet allemaal, Christiaan blijft in de deur opening staan. De rest wurm zich in de kleine overvolle winkel. Overal staat of hangt wel iets.

... en ... maken kennis met de winkeleigenaar en vertellen dat meester Olvert hen stuurt om vier kaarsen. Ze overhandigen de eerste buidel met circa 100 munten. Elrics weegt de munten en geeft ons de grote roodbruine kaarsen. Volgens ..., ... en Cristiaan lijken de kaarsen gemaakt uit een mengsel van paraffine en met bloed er in verwerkt. Christiaan begint zich toch en beetje zorgen te maken over die meester Olvert, waarom zou je voor je plezier nu een wezen willen oproepen als je daar kaarsen voor nodig hebt dei deels bestaan uit bloed. Hij besluit er niet veel over te zeggen tegen de groep, maar hij vertrouwt die meester voor geen meter.

De groep loopt de winkel al weer uit als Logan nog een of ander snugger plan wil uitvoeren. Hij wil weten ... en probeert de elf te intimideren. Gelukkig kan .. hem er van overtuigen dat dat misschien geen goed idee is. Je weet nooit wat een gepensioneerd magiër van een paar honderd jaar oud met je uithaalt als je hem irriteert.

Ook Johan moet en zou nog even terug voor een of ander briljant plan, maar komt met lege handen terug.

We besluiten om de zware kaarsen op de campus te stallen voordat we naar de beneden stad gaan. De wandeling terug naar de campus kent verder weinig noemenswaardigheden. Sarnam offert zijn toverhok in de toren op als opslag voordat hij naar beneden gaat deelt hij een inzicht met de groep (wat was dat ook al weer, iets over gnomen en een stad Melville waar ze zoets als liften hebben?). Zwaar puffend en hijgend komt hij weer naar beneden.

Via het gildenkwartier gaan we naar de rivier, op naar de beneden stad...


Laatst aangepast door Janek op Zo Jan 27, 2013 11:36 pm, in toaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Janek
Leenheer


Geregistreerd op: 25-9-2012
Berichten: 79
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Zo Jan 27, 2013 11:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Woensdag 4 juli - vervolg 2

Via de lage brug kruisen we de rivier voor de eerste keer en komen we op Shannon's eiland. Met zijn stadspark en met zijn verwilderde delen waar niet zo snel iemand komt. We lopen onder andere langs de tempel van Heronious. Christiaan maakt een grap, waarom (eigenlijk alleen door hem) heel hard gelachen wordt.

En na wat gehobbeld komen we via de tweede brug komen dan in de beneden stad terecht, het slechtere deel. het eerste deel is het koopliedenkwartier, niet dat je er iets kunt kopen wat de meeste van ons wat interesseert, maar Logan is toch druk de branchering aan het checken. Christiaan koopt een pond appels voor maar 1 koperen penning. Hij heeft alleen maar guldendukaat, daalders, knaken en ponden op zak. Hij geeft de kleinste gouden munt en ondanks dat breekt wat heisa uit, want dat gebeurt niet iedere dag.

Na wat hen en weer gewissel tussen een paar koopmannen krijgt hij een hele zak vol koperen munten: uit de kleine kas komen 8 kleine Schildjes (kwart penning), 4 Hallingen (halve penningen), 11 Penningen. Uit een klein kistje haalt de koopman nog 2 Duiten (dubbele penningen) 1 Hoekse ook wel Oordje genoemd (4 penningen of een kwart Stuiver) en 1 Schelling (8 penningen of een halve Stuiver). Je hebt natuurlijk ook Grote Schellingen (of Groten) genoemd die zijn 10 Penningen waard, voor 1 Grote kun je ook 1 zilveren Cent krijgen.
Ook krijgt Christiaan drie zilveren munten, een kleine Stuiver (16 penningen) en een Zilvering (een grotere Stuiver met een gat er = dubbele Cent of 20 penningen) of uit elke sok van de koopman (20 penningen). En als laatste een dikke zilverenmunt, een Dubbeltje uit de sok van zijn vrouw (=een dubbele stuiver of 32 penningen).

Naast Dubbeltjes heb je nog zilveren Kwartjes = wel 80 penningen en vier Kwartjes is een gouden Pond. En de zilveren Florijnen (50 pennigen) en zilveren Dukaat (100 pennigen).

Hij eet twee appels op en deelt de rest van de appels uit in de groep.

We lopen via de hoger gelegen Tuinen der Herinnering naar de Beestenwijk, ten zuiden van de tuinen zien we de Krottenwijk liggen. De wind neemt de geur mee... laten we zeggen niet erg uitnodiggend. We lopen door. In het kooplieden kwartier werden we vooral nagekeken, en liepen er soms wat zwerfkinderen achterons aan.

In het beestenkwartier wordt het een stuk spannender, een hele horde kinderen vraagt ons om van alles of we dit of dat van ze willen kopen of dat ze iets voor ons kunnen doen. Christiaan besluit voor 'Jesus' te spelen en geeft zijn Shildjes, Hallingen en Penningen aan de kinderen. "Onbedoeld" wordt de aandacht die hij hierdoor op de groep legt alleen maar groter. De groep begint een beetje te mopperen tegen hem. En maakt zich zorgen over een overval. Christiaan hoopt echter dat hij hierdoor juist een goede indruk maakt en dat ze hen als weldoeners zien en niet als iets anders. Een paar van de groepsleden zien bovendien een grimmig uitziend karakter met een ander onguur figuur praten en naar ons wijzen in de verte. Gelukkig is het niet de kant op waar wij heen moeten. EnwWe komen heelhuids aan in de straat van de winkel van Dokter Cormorant.

Maar wat is dat?? Zijn deur staat wagenwijd open, er komt niemand uit en er staat niemand in de deuropening: dat is verdacht! Logan trekt direct een conclusie en heeft zijn meters hoge zwaard al in zijn handen. Hij rent naar binnen en heeft al snel door dat er hier wat gaande is. ... en ... gaan achter hem aan. Er liggen spullen op de vloer en achter een toonbank ligt een "behaarde"(?) 50-er op de grond. Hij moet verbonden worden, ondanks wat aanvankelijk gestuntel wordt zijn hoofd verbonden door ...

Johan die op de uitkijk is gaan staan vind op de grond net buiiten de winkel een kristallen voorwerp: een spin, oeh spannend, ondanks een eerste angstige indruk stop hij het vlug weg in zijn mantel. Christiaan en Vincent belsuiten de blauwjassen op de hoogte te stellen en vragen rond of iemand ze nog heeft gezien. Een van de kinderen die een Penning had gekregen vertelde dat de Blehjuuten zoals ze die noemt net nog hier waren. Als Christiaan en Vincet snel zijn moeten ze hen nog wel in kunnen halen.

Logan en Sarnam brengen de winkelier bij met wat vlugzout en een slok water. Hij vertelt enigzins onsamenhangend dat hij overvallen is en dat hij niet weet dor wie. Logan die gelooft hem in eerste instantie niet. het lijkt wel of hij wat verbergt die Dokter, alsof hij te angstig is om meer te zeggen. Maar misschien wat het toch verbeelding.

Dokter Cormurant verteld ook dat zijn kristallen spin lijkt meegenomen. Johan die toch eerlijker is dan gedacht (of angstig?) geeft de spin terug, via Sarnam die gelijk even checkt of het ding niet magisch is, aande dokter. En Johan verteld waarvoor de groep hier is. Hij verteld dat de Vinc en Chris de blaauwjassen zijn gaan halen . De dokter begint in paniek te schieten, en lijkt bijna weer weg te vallen. Johan verteld dan dat hij snel de kruiden zal overnemen voor een zachtere prijs natuurlijk (het equivalent van 183 gouden dukaten i.p.v. 200). En dat hij daarna de buurt zal verlaten zodat de kruiden niet meer gevonden kunnen worden door de blauwjassen. Hij vertrekt en let goed op dat hij niet in de gaten wordt gehouden of achtervolgd.

Vince en Chris hebben ondertussen de Blehjuuten gevonden, vertellen wat er is gebeurt en leiden hen naar de winkel. Chris verteld ondertussen breed uit wat ze die dag allemaal al hebben meegemaakt en de dag ervoor en dat ze naar de winkel zijn gegaan van Dokter Cormurant op verzoek van Meester Olvert voor wat spullen. Ze komen in de winkel aan en Christiaan wil net vertellen dat ze dus voor allerlei spannende kruiden zijn gekomen als hij Sarman druk ziet gebaren in paniek, ploink, oeps. Christiaan heeft het net op tijd door dat het niet handig is om dat verhaal te vertellen. Als Logan inspringt en de Blauwjassen verteld dat we voor vlugzout zijn gekomen: "kijk ik heb het hier al in mijn handen".

De juuten halen verhaal bij de dokteren bij hem breekt opnieuw het angstzweet uit. Tenminste dat denkt Logan, of toch niet, misschien is het toch het die wond op zijn hoofd... Christiaan ziet de doodsangst van de dokter wel heel duidelijk, maar ja die heeft de rest van het verhaal gemist en weet niet wat hij met zijn inzicht aan moet.

Na wat aantekeningen te hebben genomen gaan de blaauwjassen er weer van door om te kijken of de buurt wat gehoord en gezien heeft. De vier groepsleden geven aan de dokter nog een beetje te helpen en blijven in de in de winkel. De dokter verteld uiteindelijk dat de kruiden zijn geimporteerd uit de omgeing van Adala ver en zuiden van de stad. De dokter verzekert de zorgzame (en voornamelijk zeer argwanende) groepsleden dat hij oke is en dat hij zich zelf er wel weer bovenop helpt. Op het moment dat de groep de winkel uit wil gaan hoort Christiaan de de dokter tegen zic zelf nog zeggen : "HE waar id die kristallen spin nu toch gebleven?"

Johan die vlak hiervoor al op de markt is aangekomen probeert voor weinig een mooi geitje te scoren. Vlak voordat hij een deal wil maken ziet hij echter dat hij een bokje wordt aangesmeerd door de koopman. Hij verwenst de handelaar tot zwendelaar als de rest van de groep aan komt lopen. Christiaan zorgt er voor dat er dan wel een geitje wordt aangekocht en neemt het beest mee. De terugreis verloopt verder zonder noemenwaardige gebeurtenissen. We bergen de spullen op in de kamer van Sarnam en de geit zetten we aan een paal bij de andere dieren(...)

Voordat we naar meester Olvert gaan besluiten we wat te gaan eten in ons favoriete restaurant aan het water. We gaan buiten zitten, genieten van een mooi glas enwillen net onze tanden zetten in een stevige maaltijd. Als we van binnen een hard gekrijs horen van een van de jonkvrouwen. Een rat, een rat horen we roepen. Logan heeft al bijna zijn gigantische zwaard getrokken, maar houdt zich gelukkig is. Verontwaardigd lopen de sjieke gasten de tent uit. Hè, jammer dat het hoog kwalitatieve beeld van ons favoriete restaurant hiermee in een klap teniet is gedaan. waar moeten we n gaan eten?

We belsuiten de dag bij Meester Olvert die in zijn avondtenue ons ontvangt en trakteert op een geweldige wijn. We vertellen wat er allemaal is gebeurd en zijn toch wel benieuwd wat hij nu gaat doen met die spullen. Hij blijft een beetje vaag, het gaat om een weddenschap met een collega die zegt dst het hem niet gaat lukken etc. We maken ons wel een beetje zorgen, wanneer gaat de meester dat wezen nu oproepen (summonen blijft hij het noemen), wat als het mis gaat en wat voor beest/wezen komt er dan? De meester wil het niet vertellen, maar stelt ons gerust. Echt jongens het komt goed!

Als we allen onsweegs weer willen gaan komt Sarnam nog met een verhaal. Hij heeft die ochtend blijkbaar een schijnbaar erg oud perkament gevondendat uit een van de boeken viel in de bieb. Hij laat het zien aan de Meester, maar die kan het niet ontcijferen. Wel kan hij zeggen dat het in iedergeval niet geschreven is in een taal die nu nog gesproken wordt. Hij verwijst ons naar Lord Thornville en zijn zoon Akavir. Zij houden zich bezig met runen. Je weet wetl zegt de meester, die runen die ook op de Dauwdansers staan (die grote eeuwenoude stenen) misschien kunnen zij Sarnam en groep helpen met uitvinden wat er op het perkament staat.

Nou ja, we gaan weer naar onze vertekken en zien elkaar morgen aan het einde van de dag wel weer. Als Johan aankomt in zijn kamer en zijn spullen neerzet ontdekt hij wat in zijn tas: een kristallen spin Shocked
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Danny Sarbo
Schandknaap


Geregistreerd op: 6-10-2012
Berichten: 10
Woonplaats: rotterdam

BerichtGeplaatst: Ma Feb 18, 2013 7:14 pm    Onderwerp: Woensdag 4 juli - vervolg 3 Reageer met quote

Jaja, Johan zit dus met een spin...

Vertwijfeld kijkt hij om zich heen, zich afvragend waarom juist hem dit moet overkomen. Aangezien het al laat is besluit hij maar dapper naar bed te gaa… 1 minuten later hoort Sarnam geklop op zijn deur. Sarnam staat net op het punt naar bed te gaan, maar besluit toch te kijken wie daar (met enige paniek) op zijn deur bonst. Na wat overleg besluit het tweetal dat ook Logan deelgenoot moet worden van deze allerminst plezierige mysterie. Gelukkig maar dat Logan er niet zo een probleem van maakt en de spin in zijn kist stopt zodat ze alle drie eindelijk van een welverdiende nachtrust kunnen genieten (alhoewel Logan niet al te best slaapt vanwege dromen over grote vleesetende spinnen).
_________________
the pen is mightier than the sword and considerably easier to write with
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Danny Sarbo
Schandknaap


Geregistreerd op: 6-10-2012
Berichten: 10
Woonplaats: rotterdam

BerichtGeplaatst: Ma Feb 18, 2013 7:27 pm    Onderwerp: donderadg 5 juni Reageer met quote

In de ochtend raadpleegt Sarnam zijn klasgenoot Akavier (zoon van Lord Thornhill) over de gevonden vage brief. Akavier kan er helaas ook geen speculaas van maken maar ziet er wel een leuke uitdaging in om het te vertalen. Sarnam laat hem ook de spin zien en ze stuiten op een symbooltje op de rug van de spin dat erg lijkt op de tekens die in de brief staan. Je zou bijna denken dat de twee voorvallen met elkaar te maken hebben! Akavier geeft ze nog een tip om langs Elrix te gaan, kijken of die wat weet over de (zeer angstaanjagende) kristallen spinnen.

Het vijftal ontmoet elkaar in de middag om langs Elrix te gaan. Overdag hebben Logan en Johan bij de gladiatoren school gehoord dat er weer een dooie is gevallen tijdens gladiatorengevechten. Dit zou in Rome (in een ander universum) niet zo heel gek zijn, maar in deze stad zijn het eigenlijk meer gladiator -vechtpartijtjes en gebruikt men botte wapens. Er zijn overigens wel illegale gevechten op leven en dood. Al pratend komt men aan bij Elrix, maar de elf weet het ook allemaal niet. Een detect magic levert niet veel op, al kan hij wel vaststellen dat er geen curse oid rust op de spin. Elrix bedankt!

Er wordt besloten om zaterdag maar langs Kormoran te gaan, het is immers zijn spin.
_________________
the pen is mightier than the sword and considerably easier to write with


Laatst aangepast door Danny Sarbo op Di Feb 19, 2013 12:06 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Danny Sarbo
Schandknaap


Geregistreerd op: 6-10-2012
Berichten: 10
Woonplaats: rotterdam

BerichtGeplaatst: Ma Feb 18, 2013 7:52 pm    Onderwerp: zaterdag 7 juni Reageer met quote

De week is snel voorgegaan met leren voor stadswacht, gladiator of toverknol (…-naar). Twee keer met de ogen knipperen en het is weekend.

De groep staat stipt om 10 uur klaar bij de ontmoetingsplaats bij de barakken. Vincent, die had aangeboden om de spin te bewaren in zijn kist, komt met hangende pootjes meedelen dat de spin weg is. Probleem opgelost zou je denken, niets is minder waar als het aan deze groep ligt. Ze besluiten als nog naar Dr Kormoran te gaan.

Christaan zit de hele weg erheen vol energie te vertellen over zijn wolf Lobo. Het beestje is zo slim en wat groeit ie toch snel…. Hij wil dan ook graag een mooie muilkorf voor Lobo halen, ja het is immers een wolf met scherpe tanden. Logan raadt hem aan om maar gelijk een tweede muilkorf te halen. Christaan kan de grap wel waarderen, hij doet slechts een poging om Logan een pootje te haken (of was het een cirtical miss op de worp?)

Sarnam merkt wat later dat de groep gevolgd wordt en Christiaan besluit direct om in actie te komen. Hij doet iets van stealth maar dan niet erg stealth-vol. Ineens ziet Johan in een zijstraatje een vrouw die wordt neergestoken door een man. Al gillend rent hij erop af. Het moet een raar gezicht zijn, 5 jongeren waarvan 1tje als een halve ninja zich verstopt achter een lantaarnpaal en een andere als een gillende gek een zijstraat in rent.

Johan, Chris en Vincent zetten de achtervolging in (waarvan op dat moment eigenlijk alleen Johan weet watskeburt). Vincent doet nog een speciale ren-je-rot-spreuk (expedition), maar het mag allemaal niet baten. Overigens is de neergestoken vrouw ook verdwenen. Door naar Kormoran danmaar.

De groep merkt dat het nogal broeierig warm begint te worden. Christiaan vindt een winkelier waar hij zijn muilkorf kan kopen en koopt er 1 op de groei (waarvan akte).

Eenmaal bij de winkel van Dr Kormoran aangekomen zien ze dat de winkel gesloten is. Maar dat is geen probleem voor onze Johan. Geholpen door Christiaan en met de overige drie dappere lieden op de uitkijk, gaat hij achterom en maakt de achterdeur open. Terwijl hij en Christiaan bezig zijn te verkennen, wordt Vicent gewaar van een man die uit een aangrenzend huis komt en met een drafje wegrent. Snel maakt Vincent de deur dicht (hij en Christiaan komen eerst naar buiten) en de groep besluit bij het gebouw waar zojuist een persoon naar buiten kwam een kijkje te nemen.

Het blijkt een portaal te zijn met meerder woningen, het is niet duidelijk waar de man vandaan kwam. Vincent klopt aan bij de eerste de beste deur en een oude man doet open. De oude man weet niet waar Dr. Kormoran is maar weet wel te melden dat de winkel sinds een dag of twee gesloten is.

Het vijftal besluit nogmaals een poging te wagen met ongeoorloofd ergens naar binnen gaan (lees: inbreken op klaarlichte dag). Nu komen Johan en Christiaan bijna tot in het gedeelte boven de winkel. Helaas horen de 3 wachtposten buiten marcherende stappen aankomen en maakt het vijftal zich maar uit de voeten. Ze komen onderweg nog een groep stapwachten tegen met speurhonden. Vandaar dat ze nog even langs de veemarkt lopen om eventuele geursporen uit te wissen.

De groep gaat terug naar school.
_________________
the pen is mightier than the sword and considerably easier to write with
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
blodder
Secreetknecht


Geregistreerd op: 15-12-2012
Berichten: 3
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 11, 2013 12:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

We besluiten we om naar Antonius te gaan, mogelijk dat hij wat meer kan vertellen over mijn “fata morgana”. Antonius denkt dat er residu van magie doorsijpelt, ondanks dat de stad beschermd wordt tegen “wereld magie”. Er worden zelfs opmerkingen gemaakt dat IK, magisch kan zijn! Uiteraard wordt dit getest door een detect magic. Gelukkig blijkt nu dat ik niet magisch ben en krijgen we als tip mee om in de Iron Tower navraag te doen over de locatie waar het hele voorval heeft plaats gevonden. We trekken ons terug in de vertrekken van Sarnam om het lekkere vaatje wijn wat ik eerder heb aangeschaft te legen.
De volgende ochtend (zondag), heeft Vincent een kater. Christiaan neemt ons op mee op pad zodat we wat op wild kunnen jagen. We hebben uiteindelijk wat fazanten en konijnen gevangen. BBQ!!!
Maandag gaan we naar Akavir voor de vertaling van de brief. Deze is goed vertaald:

“ To_the_h|y|gh_s|ee|r_de|r|y|vv_a|la|ma|r

Ha|yl_and_g|oo|d_v|or|t|v|ne

The_Ma|g|y_be_st|y|r|r|y|ng
The|y_do_no_s|ee|m_to_be_c|on|te|n|t_vv|y|th_the|y|r_p|la|c|e_an|y|m|or|e_and_be_s|e|a|r|ch|y|ng_vor_vv|ay|s_to_al|te|r_the_c|v|rr|en|t_st|at|vs

No_a|m|o|v|n|t_o|v_ne|go|ty|at|y|on_or_p|re|s|s|v|re_vv|y|ll_re|t|v|r|n_the|m_to_the|y|r_r|y|gh|t|v|v|l_p|la|c|es_an|d_ vv|e_h|av|e_to_be_re|a|d|y_to_m|o|v|e_or_vv|e_vv|y|ll_be_o|v|er|r|v|n

Y_h|av|e_en|te|re|d_the|y|r_a|k|a|de|m|y_an|d_s|ee|n_the_p|re|pa|r|a|tyon|s

V|er|y_po|vv|er|vv|l_s|p|e|ll|s_be_re|s|e|a|r|ch|ed



Be_re|a|d|y_v|or_the|m

Y_s|en|s|e_a_st|or|m_b|v|y|l|d|y|ng_an|d_y|t_m|y|gh|t_k|y|ll_vs_a|ll

A|vv|a|y|ty|ng_ne|vv_or|de|r|s
M|or|y|an|do_v|er|d|y “

Mogelijk dat we meer informatie kunnen achterhalen in de plaats Coralia. Hierna vertrekken we naar de Iron Tower voor het archief.

De Iron Tower heeft binnen grotere dimensies dan buiten op het eerste gezicht lijkt en de muren houden magie tegen. Het archief houdt op locatie een index bij en gaat 500 jaar terug. Er is echter geen record gevonden met een moord op deze locatie. We worden verwezen naar de tempel van Heronius. De tempel houdt een archief bij wat 25 jaar terug gaat. Helaas vinden we ook hier geen verdere informatie.

Maandag; Iedereen krijgt er 25 gold bij (dit krijgen we iedere speel week). We zijn onderweg naar de arena. Hier blijkt dat iemand aan de wapens heeft gezeten waardoor er wat mensen tijdens onschuldige spelen zijn overleden. 4 Mensen van 2 rivaliserende nobele families zijn daardoor omgekomen, mogelijk hebben we hier te maken met een vete. Op een tip na om naar de illegale gevechten te kijken op de westoever, loopt ook dit spoor dood.

Logan doet een beroep op zijn oom, zodat we een illegaal gevecht kunnen bijwonen. We krijgen van hem een brief dat a.s. woensdag om 22:00 gevechten plaatsvinden in de “cloak and dagger”. Met zijn brief hebben we ook gelijk toegang tot de gevechten.

Woensdag 11 juni.
De city council heeft aangegeven dat de westelijke oever van criminaliteit ontdaan gaat worden. En studenten kunnen zich inschrijven om mee te helpen, wij besluiten echter om de gevechten bij te wonen.
Bij aankomst wordt iemand hardhandig het café uitgesmeten en er vindt wat woordenwisseling plaats. Logan laat zijn toegangsbewijs zien waardoor de portier ons door de zaak naar een luik brengt. Via dit luik komen we in een goed verlicht arena aan. We zien wat bekende nobelen, waaronder Lord Thornhil. We zien ook 2 klasgenoten; Milander (dwerg) en Serge, deze 2 heren kunnen elkaars bloed wel drinken.

Het eerste gevecht wat wij meemaken is tussen Milander en een bugbear. Dit gevecht is niet tot op de dood, dit wordt aangeduid met een blauwe vlag. Christiaan en ik besluiten een gokje te wagen. Ik kies voor Milander en Christiaan is wat ongelukkig in zijn keuze met de bugbear. Ieder zetten we 25 gold in. Met een triomfantelijke glimlach haal ik mijn zuur verdiende 50G op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Janek
Leenheer


Geregistreerd op: 25-9-2012
Berichten: 79
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 11, 2013 12:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Thanks Buddy! Nu die nog van vorige wek en dan zijn we helemaal bij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Pellaeon
Horige


Geregistreerd op: 17-3-2013
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 17, 2013 3:38 pm    Onderwerp: Pit of Despair Reageer met quote

Woensdag 11 juni 748

We zijn nog steeds in de Pit of Despair. Af en toe melden vechters zich aan bij een tafeltje voor nieuwe gevechten. Logan en Christiaan gaan zich ook aanmelden. Er zijn blijkbaar twee soorten gevechten mogelijk: met scherpe wapens en dus mogelijk dodelijk en met stompe wapens tot een van de vechters buiten bewustzijn is. Het verdient eigenlijk best goed: de verliezer krijgt 100 goudstukken bij een niet-dodelijk gevecht, de winnaar 200 goudstukken. Bij een (mogelijk) dodelijk gevecht loopt dat flink op tot 250 voor de verliezer - als die daar nog iets aan heeft - en zelfs 1000 goudstukken voor de winnaar!

Logan en Christiaan voelen zich aangetrokken tot het vechten en geven zich op. Ze kiezen verstandig genoeg wel voor de stompe wapens.... Toevallig valt de loting zo uit dat Logan en Christiaan tegen elkaar moeten vechten en twee rondes later zijn ze aan de beurt.


Laatst aangepast door Pellaeon op Zo Mrt 17, 2013 9:42 pm, in toaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Pellaeon
Horige


Geregistreerd op: 17-3-2013
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 17, 2013 4:34 pm    Onderwerp: Het gevecht Reageer met quote

Christiaan en Logan betreden de arena, een cirkel van ongeveer 30 voet in doorsnede met ingangen aan twee zijden. De tribunes om de arena zitten aardig vol in afwachting van het gevecht tussen deze twee nieuwelingen. Onze vrienden stellen zich aa weerszijden op en het signaal om te beginnen wordt gegeven.

Christiaan neemt het initiatief en stormt op Logan af. Logan stapt handig
opzij op het moment dat Christiaan zijn zwaard zwaait en wordt alleen geschampt. Nu is Logan aan zet! Door zijn zijwaartse beweging is zijn riposte niet zuiver en raakt ook alleen Christiaan's harnas. Het brengt Christiaan echter dusdanig uit balans dat zijn tegenaanval volledig de mist in gaat.

Logan weet nu wel raak te slaan en Christiaan krijgt een stevige klap te verduren. Hierdoor kan hij niet meer doen dan Logan's harnas te raken. Zowel Christiaan als Logan zijn een beetje daas van de reeds opgelopen klappen en er komt niet veel terecht van de volgende schermutselingen. Het publiek begint een beetje rumoerig te worden en er klinkt al wat boegeroep. Men wil duidelijk iets meer spektakel! Ook Johan laat zijn teleurstelling blijken met luid boe-geroep.

Eindelijk weet Logan weer een rake klap te geven, waarop Christiaan het doel ook weet te vinden. Dit lijkt er meer op! Christiaan probeert een trucje, maar Logan weet hem dusdanig goed te meppen dat het meteen einde oefening voor Christiaan is. Logan heeft gewonnen! Hij wordt toegejuicht door het publiek, dat de laatste uitwisseling duidelijk kon waarderen. Ondertussen komt Christiaan weer wat bij van de laatste dreun die hem op de knieen dwong.

Blijkbaar is Logan's winst een verassing want er wordt behoorlijk druk afgerekend, met de nodige zure gezichten her en der. Ook Logan en Christiaan ontvangen hun beloning.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Pellaeon
Horige


Geregistreerd op: 17-3-2013
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 17, 2013 4:43 pm    Onderwerp: Inval! Reageer met quote

Logan hoort van boven nogal wat geluid en concludeert scherpzinnig dat er blijkbaar een inval gaande is. Mensen begeven zich met enige haast naar de uitgang (een opening achterin de Pit die naar de tunnels onder de stad leidt) en Logan roept de rest van ons om ook te vertrekken. Daar hebben we wel oren naar en we maken ons snel uit de voeten.

Terwijl we in de tunnels verdwijnen opent het luik naar de Pit zich en verschijnen de uniformen van de wacht. Wegwezen hier!

Na een haastige en schier oneindige vlucht door de tunnel komen we buiten in de mooie zomerse avondlucht. Niet alleen een aangenaam gezicht, maar het ruikt ook een stuk beter! Het feit dat we nu niet meer gepakt kunnen worden is de saus die de smaak van onze succesvolle vlucht compleet maakt. De menigte mede-vluchters verspreid zich zo snel mogelijk.

Christiaan is een beetje depressief na zijn nederlaag en wil er wel eens tussen uit. Hij stelt voor in het mysterie van de brief te duiken door naar Coralia te gaan om aldaar in de bibliotheek te gaan zoeken. De reistijd van drie weken is echter gezien onze schoolverplichtingen te lang. Misschien moeten we maar een bericht sturen via Akavir zodat een bibliothecaris onze vragen kan proberen te beantwoorden. Zodra we weer terug zijn op school gaan we het hem vragen; hij zal zelf vast ook geinteresseerd zijn in het antwoord.


Laatst aangepast door Pellaeon op Zo Mrt 17, 2013 5:18 pm, in toaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Pellaeon
Horige


Geregistreerd op: 17-3-2013
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 17, 2013 5:12 pm    Onderwerp: Zoektocht naar de doctor Reageer met quote

Donderdag 12 juni 748

We besluiten om nog eens een poging te wagen om te achterhalen wat er met Dr Cormorant is gebeurd. Na de lunch gaan we langs om te kijken of hij al terug is. Het is erg warm en in de onbewolkte lucht staat de zon fel op ons te schijnen. Het park zit vol met dagjesmensen die van dit weer schijnen te genieten. Zelf vind ik het veel te heet, zeker voor een wandeling door de stad, maar mijn nieuwsgierigheid naar de lotgevallen van Dr. Cormorant overwint mijn weerzin tegen het weer. Na een lange, onaangenaam hete wandeling komen we bij de winkel aan. Deze blijkt nog steeds dicht te zijn. Vreemd hoor!

We splitsen ons op en gaan rondvragen in de andere winkels in de straat. Uiteindelijk komen we te weten dat Dr Cormorant sinds de overval niet meer gezien is. De meesten van ons vangen wel een sfeer van angst op en we hebben duidelijk moeite om informatie los te peuteren. Het helpt natuurlijk niet dat we er niet bepaald uitzien als bewoners van dit stadsdeel, daar zijn onze kleren duidelijk veel te chique voor.

Logan biedt 10 goudstukken aan een winkelier aan en komt te weten dat Cormorant weigerde het protectiegeld te betalen. De locale bende afpersers heeft blijkbaar als symbool een rode hand op de borst en komen maandelijks de winst afromen.

Christiaan vindt Logan's informatie wat karig en maant ons wat beter ons best te doen. Hierop besluiten Logan en ik een winkeltje in snuisterijen te bezoeken, waar ik door een kussentje te kopen probeer de winkelier gunstig te stemmen. Ik had me natuurlijk moeten realiseren dat ik, met mijn rijke kleding, wat meer geld had moeten uitgeven om dat voor elkaar te krijgen, maar dat is wijsheid achteraf.

De winkelier, niet onder de indruk van mijn aankoop of de aanwezigheid van Logan en mijzelf, zegt echter van niets te weten - niet van afpersers en niet van Dr Cormorant. Hierop probeert Logan hem te intimideren. De winkelier is duidelijk onder de indruk en ik raad hem dringend aan mee te werken, omdat anders de gevolgen niet zullen bevallen. De bange man stottert wat en weigert vooralsnog meer informatie te geven. Blijkbaar had hij door dat we aan het bluffen waren, want we zouden hem natuurlijk niet echt hebben afgetuigd.

Christiaan, die alles van buiten in de smiezen heeft gehouden, stormt binnen en mengt zich in de discussie. Hij doet zich voor als redder en sommeert Logan en mij weg te gaan. Nadat wij vertrokken zijn weet hij het echter ook niet meer zo goed en na wat onsamenhangend gebrabbel gaat Christiaan weg en laat de winkelier verbijsterd achter. En dan zegt hij nog dat wij wat beter ons best moeten doen!

We discussieren over wat we nu gaan doen, totdat Christiaan ziet dat veel winkeliers naar ons kijken. We besluiten richting het Warehouse District te vertrekken zodat we met de boot over kunnen steken, en tegelijk even met de Havenmeester te praten over de bende met het symbool van de Rode Hand. Al lopende zien we leden van andere bendes, waaronder eentje met een zwart zwaardje aan de binnenkant van hun revers en ik herken veel volgelingen van Norgorber, de god van hebzucht, gif, geheimen en moord. De 'zwaardjes' komen we vooral tegen in de Blind Side en de 'Norgorbers' spoken rond in het Warehouse District.

Het gesprek met de Havenmeester levert helaas niet veel meer informatie op dan dat we al hebben. De Red Hand Society en de Black Sword Society zijn criminele organisaties met hun hoofdkwartier in pakhuizen binnen hun gebied. Het gerucht gaat dat er een uitgebreid netwerk van tunnels bestaat dat alles ondergronds aan elkaar verbindt. De Havenmeester weet helaas niets van de volgelingen van Norgorber, die dus vooralsnog een raadsel voor ons blijven. Wat doen ze hier, wat is hun doel?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
klaasel
Ridder


Geregistreerd op: 13-2-2012
Berichten: 127
Woonplaats: Dokkum

BerichtGeplaatst: Zo Apr 07, 2013 9:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

(het verslag van Christiaan volgt nog)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
klaasel
Ridder


Geregistreerd op: 13-2-2012
Berichten: 127
Woonplaats: Dokkum

BerichtGeplaatst: Zo Apr 07, 2013 9:28 am    Onderwerp: Reageer met quote

Zondag 22 juni
We gaan na de “lichtshow” van de Dancers of Dawn toch de stad uit richting Melvil. Logan collecteert wat geld van de party en koopt een wand of lesser vigor.
De party discussieert hoe culinair ze hun reis willen maken. Helaas heeft niemand ervaring met koken, dus de reis belooft qua driegangendiners karig te worden. Het is mooi weer en de kooplui in de haven laden alles in, onder bewaking. We vertrekken vanuit de haven waar het een dag reizen naar de jachthaven en gaan we verder. Het plan is dus richting Melvil te reizen en halverwege uit te stappen bij Terville en dan noordwaarts te gaan.

Woensdag 2 juli
Een dikke week later komen we aan bij het punt waar we naar het noorden afreizen. Christiaan vraagt 1 van de bewakers over het gebied waar we door heen gaan en over de barbaren daar, voordat die helemaal moe wordt van het kruisverhoor van Christiaan, vertelt hij nog wel het een en ander over de barbaren en de elven hier en ik vraag hem nog naar de living spells in het gebied (zie hieronder).
We vertrekken en gaan de glooiende, beboste heuvels in. Rond het middaguur wordt het behoorlijk donker om ons heen. Er is een grote zwarte wolk, het lijkt wel een sneeuwwolk. Ik stuur mijn uil de bomen in, om te helpen een oogje in het zeil te houden
Christiaan klimt een boom in nadat Mirf geagiteerd met grote ogen (maar die heeft hij ook als hij niet geagiteerd is) naar beneden komt vliegen. Een zeil heeft hij niet gezien, maar wel iets anders alarmerends. Ik opper het idee om in een boom te klimmen, maar niet voor mezelf, maar voor iemand die dat fysiek wel kan. Zo is gezegd en Christiaan klimt redelijk soepel halverwege de boom in, jammer dat al die afgebroken takken zijn soepelheid niet konden bevestigen. Hij ziet dat er een heftige winterse bui uit de wolk komt, die nu ten noorden van ons ligt. Hij klimt alleen niet al te hoog, omdat hij deze boom niet in zijn geboortegebied voorkwam. Ik heb geen verstand van natuur en van mensen dus afgezien van het feit dat hij qua ruimtelijk inzicht erg slecht zijn voeten plaatste, geloof ik hem op zijn grijze ogen natuurlijk. Gelukkig weet Lobo wel raad met de takken qua apporteren.
We gaan op zoek naar een plaatsje om te overnachten en vinden een mooi heuveltje met een beekje waar we water uit kunnen halen. Christiaan probeert met Logan een vuurtje te maken wat niet teveel, alleen Logan doet meer kwaad dan goed helaas. Ondanks dat Logan ervan overtuigd is dat je met nat gras heel goed een vuurtje kan stoken, lukt het Christiaan gelukkig om een rookloos vuurtje te maken. Jammer dat ik me daarna herinner dat ik hier ook nog een spreuk voor heb, al moet ik die wel voorbereiden. Misschien niet onverstandig. ’s Nachts gebeurt er niks en houden we om beurten de wacht.

Donderdag 3 juli
We gaan verder en komen bij een dorre vlakte van wit spul. Het is niet magisch en het lijkt wat op zout. Vincent doet wat van het spul in een fles om te onderzoeken. We gaan er rechts omheen, maar aan de noordkant zien Vincent en Christiaan staken met hoofden erop, een grensgebied dus van de barbaren. Het kamp ligt in het noordoosten, ziet Vincent nadat hij in een boom is geklommen, nadat Christiaan er jammerlijk uit is gevallen (die bards zijn ook van alle markten thuis). Gelukkig toont Logan zich naast zijn keiharde zakelijke inquisitiepersoonlijkheid ook van zijn barmhartige kant en heelt hij Christiaan’s wonden met een spreuk. Vincent wilde nog kijken bij de staken, maar kan zijn nieuwsgierigheid bedwingen, anders hadden we misschien naar een nieuwe klimmer moeten zoeken en een ander hoofd op een staak gezien…
We gaan er noordwestelijk omheen en vervolgen onze weg noordwaarts.
We horen watergeruis voor ons, een brede rivier van oost naar west, 30m breed. Maar gelukkig, met behulp van touw komen we (zelfs ik) uiteindelijk aan de overkant. Ik wilde dat ik al wat meer spreuken had die me of over water laten lopen of vliegen… Maar geduld is een schone zaak, net als mijn mantel die nu door het klotsende water weer geheel schoon is. Afgezien van het eendenkroos natuurlijk.

---

Informatie van de wacht over de omgeving:
Barbaren:
Gebied ten noorden van het punt zijn allemaal hilltribes, met barbaren met eigen stammen die oorlog voeren onder elkaar.
Op de grensgebieden maken we een goede kans om niet in een encampment van de barbaren te kruisen.
De sterkste barbaar is de baas, maar wordt ondersteund door een shaman. Die leider heeft vaak ook magische wapens, gemaakt door de shaman. Leiderschap bepalen gaat soms met gevecht. Ze zijn bang en wantrouwig tegen magie. Eergevoel speelt wel een rol, maar vooral met kracht en sterkte.
Ze hebben staken met en zonder afgehaakte hoofden als grensgebied.
Living Spells/Levende spreuken:
Vaak zie je de meer subtielere living spells vaak te laat, omdat ze een shimmering zijn. De meer robuuste spells als Fireball zijn wel evident natuurlijk.
Elven:
Noordwesten zijn elven stammen, nog verder is het goblin gebied, het bos is daar dichter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
klaasel
Ridder


Geregistreerd op: 13-2-2012
Berichten: 127
Woonplaats: Dokkum

BerichtGeplaatst: Zo Apr 07, 2013 9:39 am    Onderwerp: Reageer met quote

De schemer valt, en Christiaan zet zijn vallen voor een midnight snack. Logan helpt hem en in tegenstelling tot het vuur maken lukt dit uitstekend. We houden weer de wacht.
In mijn wacht, de 4e wacht, word ik aangevallen door een doorzichtig iets, maar het mist mij op een haar. Ik doe een stap terug, cast een mage armor en maak Christiaan wakker, als dat geen multitasken is in het heetst van de strijd, dan weet ik het ook niet meer. Ik wijs naar de substantie en Christiaan kan hem niet echt goed zien, maar doet een poging hem met modder te bestoken.
Logan maakt Vincent wakker en we storten gezamenlijk ons op het beest. Na een tijdje wordt ook Vincent wakker en helpt mee. Het is een doorzichtig creatuur dat we maar moeilijk kunnen raken met onze wapens. Het lijkt wel of onze wapens hem niets doen. Logan doet met zijn grote zwaard wel veel schade, dat komt wel aan en ik vergroot zijn dimensies zodat hij uitgroeit tot een Hulk Logan die nog harder slaat (en alles het beste weet, maar daar twijfelt de rest nog wel aan). Maar alle credits voor wie ze toekomt: de klappen komt wel aan bij het creatuur. Na een goedgemikte zure spletter van mij (dat was misschien nog van al die cantharellen en koude konijn op de vroege ochtend) valt de naar blijkt levende entangle spreuk uit elkaar in deeltjes kleiner dan sterrenstof.

Vrijdag 4 juli
Het is erg warm en broeierig.
Cantharellen, mierikswortel, rucola, konijn, bosbessen zijn ons ontbijt. Maar goed dat ik een sterke maag heb, maar koude konijn van de vorige avond is toch nog wel lekker. Daarna vervolgen we ons weg naar het noorden. Christiaan gaat onderweg jagen met Lobo en vindt een fazant.
Vooral wanneer we uit het bos onder de bomen vandaan komen is het erg warm en Lobo vindt iets. Christiaan bekijkt het en het blijkt een oude wegwijzer te zijn die Terville aanwijst. We zijn nog op de goede weg dus.
We komen aan bij een strand en het blijkt vloed te zijn. We besluiten hier kamp op te slaan ook om te kijken of er nog iets uit de zee komt als het eb is.
Lobo vindt een reebokje en vangt deze. Christiaan zoekt nog wilde tijm en vindt deze, wat een relatief culinair hoogtepunt!

Als het 11 uur is is het eb en blijkt er een ruïne tevoorschijn te komen.
Een cirkelvormige stad. Logan en Christiaan en Vincent zien met hun arendsogen (daar kan zelfs mijn uil niet tegenop) levende vuurkolommen door de stad banjeren, dit zijn volgens mij levende flaming sphere spreuken, een spreuk die ik eigenlijk volgend jaar zou krijgen op de academie.
Heel veel huizen zijn verwoest, dus er valt weinig uit op te maken. Geen stadsmuren, waarschijnlijk een dorp. De resten zijn vrij laag, hooguit 70 cm hoog. Ongeveer 150 huizen toen, man of 1000.
Lobo slaat alarm en blijkbaar is er een geest in de stad. Logan loopt er heen, maar de geest, een vrouw, ziet Logan, kijkt verschrikt en lost dan opeens in vlammen op.
Logan gaat naar het huis waar de vrouw heen ging. Het huis lijkt nog in geestvorm te staan, een man en een jongetje lijken te spelen, als opeens het huis instort in een bal van vuur, alsof het een meteoriet is. Het lijkt of de gebeurtenis van lang geleden nog steeds de stad treft in geestesvorm en zodanig is blijven hangen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
klaasel
Ridder


Geregistreerd op: 13-2-2012
Berichten: 127
Woonplaats: Dokkum

BerichtGeplaatst: Di Mei 28, 2013 4:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

We gaan verder met zijn allen de put in die in de kelder ligt. We gooien een muntje en steentje met een lichtspreuk naar beneden. Johan gaat voor en verdwijnt opeens zonder spoor.
We besluiten allemaal naar beneden te klimmen en komen op een bodem 2 skeletten en Johan tegen (en op mysterieuze wijze een muntje en een steen met een lichtspreuk erop). Johan zegt dat hij boven klom en 6 gezichten zag.
Vincent kijkt ook boven en hij komt een man tegen die zegt dat je 1 gold moet betalen uit de put te gaan, Johan idem. Een of andere grote man, 50 jaar, met een snor. Hij heeft het over de weg naar Undermountain. Nooit van gehoord. Maar mij lijkt het toe dat er iets van een teleport spell in werking is.
Maar Vincent herinnert zich dat er een cafe was in Melville, van een man die via een put in een dungeon veel geld had gevonden. Deze ex-avonturier die een huis heeft gebouwd op de put, laat andere avonturiers erin om te verkennen, voor 1 gold erin en 1 gold eruit. Misschien is dat deze man wel.
Vanuit het kamertje in de put gaan we naar een 8hoekige kamer met een paar trappen en pilaren.
Na een gang te hebben doorlopen met veel nissen met spiegels komen we bij een skelet, met een schild en helm. Deze zijn niet veel waard, maar er zit nog een knapzak onder het skelet met etensresten en een ivoren koker met een Cure Light Wounds scroll.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Pellaeon
Horige


Geregistreerd op: 17-3-2013
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Zo Jul 07, 2013 10:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

We zijn alle besef van tijd inmiddels verloren.

Door de muur heen horen Christiaan en Vincent van links door de muur geschuifel komen. Aan het einde van de gang is een T-splitsing. Links zien Christiaan en Johan (die vooruit geslopen zijn) een aantal lijken liggen, waar twee figuren mee bezig zijn. Lijkenpikkers zo te zien. Stevig gebouwde figuren ook. Christiaan gooit een tinderstick om te zien wat er aan de hand is. Het blijken 2 bugbears te zijn die inderdaad de lijken aan het napluizen zijn.

Christiaan weet snel 2 pijlen in de eerste bugbear te planten, waarna Johan de bugbear uit zijn lijden verlost. De tweede bugbear mept Johan met zijn mace, wat flink pijn doet. Christiaan, Johan en de anderen wetende tweede bugbear ook uit te schakelen.

Christiaan stabiliseert de eerste bugbear zodat deze niet onmiddellijk doodbloedt. We realiseren ons dat er maar liefst 7 dode mensen en 4 dode bugbears in de kamer liggen, waarop Christiaan de laatste bugbear ook dood laat bloeden onder de aanname dat de bugbears de mensen hebben gedood.

We plunderen de lijken en gaan verder de kerkers onderzoeken, op een gegeven moment komen we in een kamer die vol zit met spinnewebben. Met een fakkel en de spreuk Mage Hand vaagt Vincent de spinnewebben weg. We zien aan heleboel zwarte stukjes steen op de grond liggen - waarschijnlijk van een standbeeld - maar er zijn geen spinnen.

In de noordoost hoek van de kamer zitten wat stenen van de vloer los. Logan maakt ze los met een koevoet en ontdekt een nis waarin een zak zit met een skelet van een hand erop. De zak desintegreert bij het oppakken en blijkt 6 pp te bevatten die beschermd zijn tegen roest. De pp's zijn afkomstig van de trading dwarves volgens sarnam.

We gaan weer verder en komen aan het eind van een gang. Hierop staan allemaal namen en dergelijke, met onderaan de tekst "als je dit leest is het natuurlijk al te laat". Er verschijnt een blauw licht en we lijken door de grond te zakken, waarna we tot ons middel in het water staan. We zijn in een kamer, met links wat paars licht, schuin rechts is een gang. Van links af trekt een rimpeling door het water...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Pellaeon
Horige


Geregistreerd op: 17-3-2013
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Zo Jul 07, 2013 10:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

We vluchten weg naar de gang, met uitzondering van Christiaan, die dapper - maar dwaas - achterblijft om ons te 'beschermen'. Hij ontkomt ternauwernood aan het wezen dat de rimpeling maakt en raakt behoorlijk gewond. We klauteren op het droge in de smalle gang en Logan spreekt een Genezingsspreuk uit over Christiaan om hem er weer een beetje bovenop te helpen.

Geschrokken dringt Christiaan erop aan om het iets voorzichtiger te gaan doen - niet dat de rest van ons overtuigd hoeft te worden overigens!

Helaas is dit voornemen nog niet helemaal ingedaald bij Johan, die een hoek om loopt en 6 kruisboog pijlen in zijn donder geschoten krijgt. Hij zakt dodelijk gewond in elkaar. Christiaan rent op 'm af en weet Johan te stabiliseren, waarna Logan en Vincent magie gebruiken om Johan weer bij te brengen zodat hij buiten levensgevaar is. We horen het spannen van een kruisboog.

Christiaan kijkt om de hoek en ziet een groot schild op twee kratten. Hij trekt 1 krat weg en het schild leunt nu tegen de muur. Hierna gooit hij een fakkel door de ontstane opening en ziet een mensachtig silhouet. We horen opnieuw het geluid van een kruisboog die opgeladen wordt.

Christiaan duwt de kist verder de gang in met zijn benen zodat het ding uit de weg is. Logan helpt 'm overeind. Vincent cast Vanish op Johan, die naar de andere kant van de opening loopt zonder gezien te worden.

Logan wisselt middels een dansje plaats met Christiaan en probeert een spreuk uit te spreken op het figuur achter het schild, maar dat mislukt. Christiaan schuift weer voorbij Logan en probeert met zijn zwaard iets te raken, maar helaas, hij komt niet eens in de buurt van de figuur met de kruisbogen.

Vincent probeert zijn vrienden te inspireren tot grote heldenmoed. Christiaan is het helemaal zat en bestormt de 'vesting', deelt een rake klap uit aan het wezen achter het schild en doodt wat een orc blijkt te zijn. Deze slimmerd had 6 kruisbogen zodanig met elkaar verbonden dat hij ze tegelijk kon afschieten. Hoe effectief dat was kan Johan (ternauwernood) navertellen!

We trekken weer verder door de gang en komen bij een doodlopend stuk dat onder water staat. Het water is helder en Lobo drinkt er zonder problemen van. Vincent vult zijn waterskin voor de zekerheid. Verderop komen we in een vreemd gevormde kamer met zand. Logan vermoed dat er iets zit en graaft tot hij een grote kist tegen komt. Met vereende krachten (nee, er zijn geen eenden) wordt de kist open gemaakt.
Er zit nat zand in. In dat zand zit een enorme tand, aan beide uiteinden omwikkeld met canvas, dat met was is dichtgemaakt.

De tand wordt geopend en er blijken 7 rollen papier in te zitten. Vincent ontdekt dat het priester spreuken zijn: een Scroll of Command, Cure Light Wounds, Know Alignment, Cure Disease, Dispell Magic, Speak with the Dead en Cure Serious Wounds.

We lopen verder. Achter ons komt met donderend geraas een enorm blok steen naar beneden. We kunnen niet meer terug! Voor ons is duisternis maar Lobo gaat er met Christiaan in en komt een gordijn tegen, met daarachter een grote dubbele deur. De gang buigt voor de deur naar links af naar een T splitsing. Christiaan probeert de deur te openen.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Sessie Evaluatie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar:  

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.