Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Vikings (Serie)

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Wilde media
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Di Apr 23, 2013 9:57 pm    Onderwerp: Vikings (Serie) Reageer met quote

Twee en een halve afleveringen gezien, erg tof! Zeker aan te raden en vrij origineel, lijkt op geen enkele andere (Viking) serie die ik ken.

http://en.wikipedia.org/wiki/Vikings_%28TV_series%29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Wo Mei 01, 2013 10:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Inmiddels heel S01 gezien, zeker de moeite waard. Zitten heel originele elementen in, en verbazingwekkend om te zien dat history channel in staat is zo'n goede scripted series van de grond te krijgen. Dat beloofd wat voor de toekomst, aangezien dit hun eerste serie is. E08 gebruikt muziek van Wardruna, wat als je een beetje geinteresseerd bent in Viking cultuur de moeite waard is om op te zoeken. Jammer dat het nu weer wachten is op S02 Sad

Overigens zitten er wel de nodige inaccurate elementen in de serie, maar het zou miereenneukerij zijn daarover te vallen.
Ik heb het idee dat de film wel enigszins schatplichtig is aan de briljante cultfilm Valhalla Rising.
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Do Mei 02, 2013 12:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ook hele seizoen gezien. Vooalsnog op twee andere na mijn favo serie, die zich afspeelt in totaal ander tijdperk. Toffe mythes, art direction, gedegen acteerwerk, karakters, intrige, realistische gevechtten, landschappen, schepen, christenen die worden afgeslacht ;-P en zeer schone viking chicks.
Naar boven
michiel
bordspel held

BerichtGeplaatst: Do Mei 02, 2013 10:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik ga eens op zoek Smile goede serie is nooit weg en de vikingen zijn interessant.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Za Mei 04, 2013 3:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Overigens is de intro erg ok! En geeft vrij goed de toon van de serie weer, Duister, realistisch en ehm.. blauw! http://www.youtube.com/watch?v=E8UZrJFIlpU
Naar boven
michiel
bordspel held

BerichtGeplaatst: Za Mei 04, 2013 11:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja lijkt me goede serie. Ik hoop binnenkort te kunnen kijken.
Ik zag hier nog een bizarre theorie aliens en vikings
http://www.youtube.com/watch?v=2QekklAwP00
tja zou kunnen, maar ik denk vooral dat ze een leuke serie wouden maken, niet erg verantwoord historisch lijkt me.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Di Mrt 25, 2014 8:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Goed nieuws, is net hernieuwd voor een derde seizoen. Smile
Naar boven
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Za Mrt 29, 2014 5:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je link over Aliens vs Vikings doet het niet meer V1nce. Sad
Ik vind seizoen twee tot nu toe hard tegenvallen. Soms heb ik het idee dat ik naar een soort soap zit te kijken. Van dat gelul tussen personages om screentime te vullen tussen de veldslagen. Die velslagen worden ook steeds meer hetzelfde...

Overigens zijn er wel een hoop details die wel weer doordacht zijn; in de loop van de serie gaan die vikingen bijvoorbeeld steeds vaker zwaarden gebruiken in plaats van bijlen; een historisch gegeven; toen de vikingen engeland binnenvielen ontdekten ze dat de kwaliteit van het staal daar veel beter was.
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 30, 2014 10:32 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nog niet gekeken, ben benieuwd wat ik er van vind! Soms lijkt het alsof jij veel kritischer bent wat series betreft en ik juist wat films betreft. Smile Dat is goed, ander perspectief van mede AV freak is altijd welkom.

Als je nog niet gekeken hebt, deze vond ik zelf erg tof, helaas maar een seizoen maar kijken waard:

en.wikipedia.org/wiki/Camelot_(TV_series)
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Wilde media Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: