Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Runewars

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Bord en kaart-spellen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
klaasel
Ridder

BerichtGeplaatst: Ma Sep 30, 2013 8:35 pm    Onderwerp: Runewars Reageer met quote

Afgelopen weekend heb ik met 3 vrienden Runewars van uitgever Fantasy Flight gespeeld.
Je bestuurt een leger van Elven, Humans, Undead of Barbarians/Chaos en het doel is 6 dragonrunes te veroveren die je op verschillende manieren kunt bemachtigen. Je legt het bord neer in stukken, die elke keer dus anders kunnen liggen. Daarop zijn ook neutrale legers zoals dragons en giants die je kan verslaan (of recruiten!).
Je speelt 7 jaren en 4 seizoenen, waarin je keuzes moet maken wat je gaat doen met je legers en resources. Je bent wel zo"n 4 uurtjes zoet, voor gevorderden. Wij waren na 5 uur in jaar 6.

Het spel is een geslaagde combi van Risk, Macchiavelli, Kolonisten en met een fantasysausje.
Dat wil zeggen, normaal vind ik bordspellen een grappig tijdverdrijf, maar het niet halen bij Warhammer, D&D/PF of Magic the Gathering. Dit bordspel komt dichterbij dan elk ander bordspel, naar mijn mening.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
michiel
bordspel held

BerichtGeplaatst: Di Okt 01, 2013 11:48 am    Onderwerp: Reageer met quote

Klinkt leuk Klaassel. Bedankt voor je verslag, ik hou het spel in de gaten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Wo Okt 02, 2013 8:23 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dat lijkt best een aardig spel, en het staat ook vrij hoog op Boardgamegeek. Bordspel of rollenspel, daar denk ik wat anders over - het is wel eens eerder besproken hier: http://www.roleplayers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=855

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Wo Okt 02, 2013 7:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Cool, ziet er goed uit op Boardgamegeek. Smile
Naar boven
klaasel
Ridder

BerichtGeplaatst: Wo Okt 02, 2013 9:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wijlen Fandath Ryne schreef:
Dat lijkt best een aardig spel, en het staat ook vrij hoog op Boardgamegeek. Bordspel of rollenspel, daar denk ik wat anders over - het is wel eens eerder besproken hier: http://www.roleplayers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=855

2007 al Smile Is puur persoonlijke voorkeur en verleden hoor, dat ik het warmst loop voor RPG's of Warhammer. Maar blijft interessant over na te denken, waarom dat zo is bij mij en bij een ander niet. Ik ben misschien wat coöperatiever in gesteld en wat minder van de competitie. Nav je eerste post daar: het is inderdaad zo dat een RPG-avond ontzettend tegen kan vallen of juist memorabel fantastisch is en hier tussenin weinig zit. Maar goed, dat is hier off topic Wink
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Bord en kaart-spellen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: