Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

De bloedgod
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
DrCaligari
Hero

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 21, 2005 3:42 pm    Onderwerp: De bloedgod Reageer met quote

tijd om een nieuwe sessie op te zetten, wie willen er mee doen?
Het word een sessie in ethannion.
het soort sessie dat het word hangt af van de wensen van de spelers.
Vincere
ir.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 22, 2005 2:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ozzie Togglevolt, een leperkaanse tinkerer/engineer die dus allerlei vernuftige apparaatjes in elkaar knutselt.

En als dat niet kan, ben ik Narlen Darkwalk, een geniepige gnome/dief.

Dulce et decorum est pro alea mori.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
DrCaligari
Hero

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 23, 2005 9:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ozzie Togglevolt lijkt me wel goed. Ik neem aan dat je er wel wat charcter ideen en zo voor heb, maar daar zullen we het gaande weg wel over hebben. Als je al iets er over geschreven heb, lees ik het graag.

Laten we maar beginnen, andere spelers kunnen later altijd nog inspringen. Des noods in andere locaties, om jullie later samen te brengen.

Het is een mooi lente ochtend en je ontwaakt in je bedje in de kleine kamer die je aangewezen heb gekregen in je familie toen je volgroeid was verklaard door grootmoederoverste. Je bent erg blij dat je niet meer bij je broertjes en zusjes hoeft te slapen en je nieuw aangewezen volwassenen naam, ozzie klinkt je lekker in de oren. Als je het laddertje naar je bed afklimt herhaal je nog een paar keer je volledige naam. (zelf invullen).
Je kleed ja aan. (beschrijf je kleding) en loopt je kamertje uit de kronkel trap af. (je hebt een hoge afgelegen kamer) en loopt door de lege woonkamer waar de familie haard nog zachtjes smeult en loopt de keuken in waar de hele famile al zit. Opa en Oma zitten naast elkaar aan het hoofd van de tafel en lijken na de koude winter helemaal opgeleefd te zijn. Je eet met smaak om daarna naar je werk te lopen. Als je het kleine huisje uitloopt zie je twee oude hobbits voor hun ruime hol zitten, een pijp rokend als normaal. Bij de werkplaats aangekomen word je afgesneden door een hobbit op een pony die een grote haast lijkt te hebben. Twee opgeschoten jonge leperkanen roepen hem na; " rot op platvoet!, als je zo graag onder de grond leeft zullen wij je onder de grond stoppen!"
Je komt langs de bakker en haalt bij Gewlinie, die vriendelijk naar je lacht, en haalt even een broodje.
Bij de werkplaats word je feestelijk ontvangen, voor je volwassenwording. Na een aantal taartjes en gebakjes ga je aan het werk.

voel je trouwens vrij om in te springen waar je wel.
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 23, 2005 12:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

gelden er nog regels voor het maken van characters, of zijn we er vrij in? (tot zekere mate uiteraard)
Hero

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 23, 2005 8:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Denk even na hoe het character binnen de setting past. (je kan ook ergens anders beginnen in overleg. BV in Avorum)
De essentie van het rpg en online ligt niet bij powerplayen of combat omdat er geen stats zijn. Je kan wel een dappere ridder spelen maar probeer dan ik je charcter te komen. Het gaat vooral om de ontwikkeling van personages (al is het misschien op een heel simpel niveau, we zijn geen psychologen) en de wereld.
En natuurlijk om veel lol te hebben, je kan ook gewoon een komisch figuur uitwerken.
DrCaligari
Hero

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 28, 2005 12:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

sorry dat ik wat posts delete maar ik wou de boel een beetje schoon houden
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 28, 2005 10:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik word Zacharias Wildebras, het langharige, en grotere vriendje van Ozzie. Iedereen mag me Zakk noemen voor het gemak. Soms gebruikt Ozzie mij voor zijn tinker experimentjes. Meestal speel ik op mijn citer als ik niks te doen heb. Dat is eigenlijk dus heel vaak, want ik doe nooit iets. Mijn vader is een werkluie smeerpijp die graag met een kruisboog buitenlanders van zijn erf afhoudt. Mijn vader is tof! Ik wil net zoals hem zijn, maar dan met een citer. Ozzie is mijn beste maatje, mijn vader is mijn idool, en het leven is maar wat je ervan maakt zolang je het invult met wat je leuk vindt.

Ik ga gekleed in een zwart-leren kostuum met metalen opzetstukken, waardoor ik er ruig uitzie. Met mijn geblondeerde, lange, golvende haren en volle baardgroei ben ik een lelijkerd van de bovenste plank. Mijn ogen staan verder uit elkaar dan bij de meesten van mijn soort, wat ook bijdraagt aan mijn afzichtelijkheid.

Ik zit op mijn vader's landgoed op mijn citer te spelen, as usual Smile En ik wacht op Ozzie.
Hero

BerichtGeplaatst: Di Mrt 29, 2005 8:58 am    Onderwerp: Reageer met quote

Terwijl je vredig zit te oefenen zie je je overburen, een halflingen familie, in de tuin eten. In plaats van te werken. Dan komen er twee van het grote volk in glimmend metalen kurassen je erf oplopen. Terwijl je verbaast en angstig achter een afgehakte boomstronk springt zie je dat ze jullie gehavende huisje inlopen en terug komen met je tegenstribbelende vader tussen hun ingeklemd.
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 30, 2005 10:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

stilletjes volg ik de twee glimmende reuzen, met op mijn rug de kruisboog die mijn vader heeft laten vallen toen de mannen hem meenamen. Hopend dat mijn vader genoeg herrie maakt, ren ik met een omweg vooruit en wacht ik die ******lijers op in een soort van hinderlaag. Zodra ik ze kan zien, zal ik schieten, mijn pa krijgen ze niet zomaar!!!

PS: als ik onderweg ozzie tegenkom, pak ik hem aan zijn kraag mee.
Hero

BerichtGeplaatst: Do Mrt 31, 2005 10:06 am    Onderwerp: Reageer met quote

In de drukke straten vind je niet zomaar een plek voor een overval.
Je maakt een kleine omweg om langs ozzies werk te gaan, waar je hem net naar buiten ziet komen met een ingepakt pakket, waarschijnlijk een kado voor zijn volwassenwording.

*jullie kunnen nu praten.*
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Do Mrt 31, 2005 11:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

"Ozzie, die vuile bastaarden hebben me ouwe ontvoerd! Meekomen, man!"
Hero

BerichtGeplaatst: Ma Apr 04, 2005 10:38 am    Onderwerp: Reageer met quote

gaat vince ooit nog mee doen of is deze rpg al dood voor ie begon?
Vincere
ir.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 10, 2005 10:15 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ozzie is zeker een kop kleiner dan Zakk, maar wat hij inboet aan fysieke kracht wint hij aan intelligentie. Ik draag een halflange slobberige broek die van m'n pa is geweest, met daarover een leren schort. Ik heb vieze vegen op m'n gezicht en er zit een hoop vuil en prut in m'n krullende haarbos.

Ik zit net m'n cadeau open te maken (wat zit er in?)als Zakk langs komt denderen.

"Huhm wie wat waar? Wat is er gebeurd?"

Naar boven
DrCaligari
Hero

BerichtGeplaatst: Ma Apr 11, 2005 9:40 am    Onderwerp: Reageer met quote

Als je er een blik in werpt zie je een klein doosje met radarwerk erin en vier wieltjes eraan, die langzaam gaan draaien als je een bijhorende opwind sleutel opwind.
Snel stop je het kostbare stuk speelgoed weg als je je onbehouwen vriend aan ziet komen. Hij roept naar je dat je mee moet komen omdat zijn vader is meegenomen, hij neemt geen tijd om je antwoord te geven, en je rent achter hem aan, door de straten van het stadje, enkele halflings roepen je boos wat na als je bijna tegen ze op botst en dan zie je dat Zakk achter twee van de lange mensen aan het aanrennen is, ze lopen met grote passen en tussen hen in zie je de pa van zakk bengelen, vastgehouden bij zijn schouders.
Zakk volgt ze het lange mensen kwartier in, een kleine wijk voor de toezicht houders op de vrede van danietsielapie en hun familie. Het is verboden voor kleine mensen om daar zonder toestemming naar binnen te gaan, en hoewel zak duidelijk geen toestemming heeft, rent hij er zo op af zonder ook maar een voorzorgmaatregel te nemen of zich te verstoppen.
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Ma Apr 11, 2005 11:00 am    Onderwerp: Reageer met quote

ooc: yaaaay eindelijk verder Very Happy

ic:
Ik heb poep aan iedereen Very Happy. Ik wil weten waar ze mijn pa heenbrengen, op zijn minst.
ir.

BerichtGeplaatst: Ma Apr 11, 2005 1:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zak, kijk uit! Straks pakken ze jou ook nog op en hang je naast je pa aan de schandpaal!

Naar boven
DrCaligari
Hero

BerichtGeplaatst: Di Apr 12, 2005 8:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

dit lijkt me een mooi stuk voor wat pc interactie
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2005 10:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zakk houdt het niet meer...

"LAAT HEM LOS, NU ONMIDDELIJK!!!"
Hero

BerichtGeplaatst: Vr Apr 15, 2005 9:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

De twee mannen draaaien hun hoofd loom in je richting,
"zo kereltje dit is zeker je pa, zeg maar tegen die terroristen vrienden van 'm dat ie in t gerechts gebouw is op verdenking van het voorbereiden van aanslagen en ontvoeringen van familie van hoog geplaatste. Nou, shouf shouf, wegwezen en snel. Voor dat we jouw ook oppakken."
en de twee kerels draaien zich om en lopen weer verder.
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Vr Apr 15, 2005 12:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

"Terroristen..?" Ik snap het niet, en ik roep: "Hoe bedoel je, terroristen?! Verklaar je nader, reus!"
ir.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 15, 2005 4:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

"Zakk, je denkt toch niet dat ze op de Leperkanen Ondergrondse bedoelen? Daar was je pa veel te lui voor!"

Naar boven
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Vr Apr 15, 2005 4:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

"Mijn pa deed niks anders dan lui op ze reet zitten en mensen van het erf houden!" roep ik zodanig dat ik Ozzie en de reuzen tegelijkertijd bereik.
Hero

BerichtGeplaatst: Zo Apr 17, 2005 9:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

onberoerd door je opwellende tranen dragen ze je oude pa de trappen op naar het oude gerechtsgebouw en gevang, voor dat je in je verdriet achter hem aanrent word je door enkele gnoomen in bedwang gehouden en een stukje weggevoerd, voor je door hebt wat er aan de hand is zit jullie samen in de late middagzon op een klein binnenplaatsje, een vriendelijk uitziende oude vrouw met een volle ronde neus brengt een dienblad met twee glazen water en gaat bij jullie zitten.
"Zo jongens, dat ging nog maar net goed, zeg. Wat is er gebeurd? vertel dat eens aan tante Anga."
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Zo Apr 17, 2005 11:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

"Rot op, ouwe trut!"
ir.

BerichtGeplaatst: Ma Apr 18, 2005 4:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ozzie, meeloper als ie is:

"Ja trut ga weg, we hebben je niet nodig"

En naar Zakk:

"Kom op man, we moeten je pa bevrijden." En iets harder, zodat andere leperkanen het kunnen horen: "Laten we kijken of we ergens hulp kunnen krijgen"

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: