Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Proefabonnement Volkskrant

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Wilde media
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 28, 2014 10:30 am    Onderwerp: Proefabonnement Volkskrant Reageer met quote

Een wat minder wild medium, maar toch.

Voor wie er belangstelling voor heeft: ik heb een proefabonnement op de Volkskrant te vergeven. Duurt 4 weken en houdt vanzelf weer op. Laat het even weten: ik heb NAW-gegevens nodig en ook een telefoonnummer en mailadres. Eerdere ervaringen hebben geleerd dat je verder weinig last van ze hebt (ze sturen een doodenkele keer nog een mail).

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Vincere
ir.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 28, 2014 5:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb eventueel interesse als er geen andere gegadigden zijn (heb zelf nog de NRC.Next op m'n iPad).

Dulce et decorum est pro alea mori.
Naar boven
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Za Mrt 29, 2014 5:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Fandath, ik heb wel interesse, zie PM! Smile
Vincere
ir.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 29, 2014 8:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dan pas ik natuurlijk, om die arme student te helpen.

Dulce et decorum est pro alea mori.
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 30, 2014 1:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Is geregeld!

Naar boven
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 30, 2014 11:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk man! Smile Nu maar hopen dat er ook nog iets gebeurt in de wereld.
Rogier
de Grote

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 31, 2014 9:16 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wie weet gebeurt er helemaal niets meer als jij een abonnement hebt en krijg je de Volkskrant met alleen maar de naam van de krant, de datum en de prijs vermeld op de eerste pagina en voor de rest een krant met blanco pagina's.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 31, 2014 9:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als er niets gebeurt, zou ik dat op zich wel bijzonder vinden. Ik zou dan toch een paginabrede kop:

NIETS GEBEURD

verwachten.

Naar boven
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 31, 2014 10:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Paginabrede koppen zijn meer iets voor de telegraaf toch? Smile
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Di Apr 01, 2014 12:57 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dat zul je wel zien. Wink

Naar boven
Rogier
de Grote

BerichtGeplaatst: Di Apr 01, 2014 4:33 am    Onderwerp: Reageer met quote

O ja hoor, ook de Volkskrant "gaat met z'n tijd mee".
Naar boven
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Di Apr 01, 2014 1:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ach ik kan je veel tijd besparen, in Volkskrant staat bijna precies hetzelfde als iedere krant: Oorlog, Misere, Misdaad, Politici die konkelen, gaat slecht met economie + er wat langere stukken over literatuur, cultuur en zo (=Volkskrant) Wink
Naar boven
Rogier
de Grote

BerichtGeplaatst: Di Apr 01, 2014 2:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij gaan er maar weinig mensen een krant lezen en tv kijken als er slechts aangename dingen te vermelden zijn.
Naar boven
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Di Apr 01, 2014 7:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Precies! Laughing En daarom lees ik ook zelden een krant en kijk ik ook het nieuws zelden. Ik geloof namelijk dat het DE manier is om een vertekend, niet realistisch en negatief beeld van de wereld te krijgen.

Immers "If it Bleeds, It leads" is een oud gezegde in de media. Alleen misere en lijden is "nieuwswaardig". Nieuws over dat het goed gaat ergens, dat er een erg toffe president is in Zuid Amerikaans land en dat er nog nooit zulke lage (geweld) misdrijf cijfers zijn geweest in landen in het Noorden en Westen, daar hoor je de kranten zelden tot nooit over. Is dus niet 'het nieuws' wat je leest maar slechts het 'slechte nieuws'.
Volkskrant.nl vandaag o.a.: 'Taliban Aanslag op 15 jarig meisje'. '2de overvaller was marokkaan', 'Turkse politie knuppelt betogers uit elkaar'.

Daar heb ik geen tijd voor. Het is namelijk geen nieuws voor mij dat Taliban medogenloos kan zijn, best wat marokkanen in criminaliteit zitten en Turkije corrupt als de hel is. Dat is allemaal al 10 tot 40 jaar zo...
Maar goed, excuses voor deze thread hi jack, het blijft een persoonlijke keuze! Ik lees bijvoorbeeld te veel Reddit! Smile
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Di Apr 01, 2014 8:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou niet zo blij zijn met een krant die vol vrolijke en positieve berichten zou staan. Dat zou namelijk betekenen dat dat nieuws was en dat rampen en narigheid de normale gang van zaken waren.

De Volkskrant is wel minder dan vroeger. Ik heb het idee dat het allemaal wat sneller en vooral ook goedkoper moet. Abonnee ben ik eigenlijk vooral uit gewoonte.

Naar boven
Rogier
de Grote

BerichtGeplaatst: Di Apr 01, 2014 9:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De Volkskrant was vroeger ook beter. Tegenwoordig lijken veel kranten op elkaar; lay-out, manier van schrijven en dergelijke. Het zal de concurrentie wel zijn. Het valt me op dat ik zo vaak van die typfouten en verkeerde zinconstructies zoals dubbele bewoording tegenkom. Ik vraag me af of dat vroeger ook zo was.
Vroeger waren kranten nog gewoon kranten. Heden ten dage zijn bijna alle kranten van het formaat Metro en Spits.
Naar boven
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Do Apr 03, 2014 9:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wijlen Fandath Ryne schreef:
Ik zou niet zo blij zijn met een krant die vol vrolijke en positieve berichten zou staan. Dat zou namelijk betekenen dat dat nieuws was en dat rampen en narigheid de normale gang van zaken waren.

Toch nog een respons op je post Fandath, beter laat dan nooit. Smile

Ik geloof ook niet dat ik ooit iets zei in de trant van dat ik zelf graag een krant zou zien met alleen vrolijke en positieve berichten. Maar balans zou mooi zijn! Zelfs als zo een 'louter goeds' krant zou bestaan impliceert dat helemaal niet dat dan enkel rampen en narigheid de normale gang van zaken zou zijn, helemaal niet. Het zou namelijk precies hetzelfde zijn als nu, een niet op de (gehele) realiteit gebaseerde opsomming van "nieuwsfeiten". Wat mij betreft zou die positieve krant even onrealistisch maar een stuk minder kwalijk zijn! Ik heb namelijk de theorie dat het slechte nieuws op TV en in de kranten een heel sterke manier is (al dan niet bewust gepland door autoriteiten) om het volk koest te houden.

Stel je voor: je krijgt dag in dag uit, jaar in jaar uit via je krant en 1 a 3 keer per dag via het journaal te horen dat er letterlijk tientallen landen en duizenden streken zijn waar het allemaal zo veel minder gaat dan hier. Op je netvlies krijg je de hele tijd beelden van dood, verderf en echte armoede en misere te zien. Dit slaat je murw. Immers mensen zijn emphatisch en behalve de 1% aan sociopaten voelen we ons down en bijna altijd ook hulpeloos als we andere mensen zien lijden en onze gedeelde wereld (millieu, wereldeconomie) achteruit lijkt te hollen. Dit hulpeloze zit hem ook in het feit dat bijna alle shit die we zien, zich ver weg afspeelt en we eigenlijk zo goed als niets van echte waarde voor de mensen in kwestie kunnen betekenen, of heel moeilijk of veels te indirect.

Na het jarenlang tot je nemen van deze info kan je twee kanten op gaan. Een, je voelt (vrij continue) een soort van onbehagen en ontevredenheid met wereld en mensheid, meestal onbewust. Ondertussen prijs je jezelf gelukkig in dit kikkerlandje waar het gross van de, en je, problemen echt luxe problemen zijn. Je accepteert dus maar de mindere en zelfs nare dingen van de NL maatschappij en misschien zelfs in je eigen leven omdat het "in vergelijking nogal meevalt". Je doet dus niets of weinig om actief de wereld of zelfs jou levensloop te verbeteren.

Optie twee, je word boos en/of geinspireerd en besluit om mistanden aan te pakken en risicos te nemen en minder bedeelden -zelfs ver weg- actief en direct te helpen. En je gaat ook actief je eigen leven verbeteren onder het motto dat je het zo goed hebt dat je echt geen excuus en alle kansen hebben (in vergelijking met..)

Probleem is dat deze optie 2 maar heel zelden door mensen word gekozen. Ik ken er maar een paar dat terwijl ik juist heel veel maatschappij kritische mensen ken die graag wereldverbeteraar zouden zijn.
Maar bij die paar mensen die het wel klaarspelen gaat optie 2 echt bijna altijd samen met het niet (meer) volgen van de kranten en journaal en/of andere nieuwsvergaring via kleinere, meer gebalanceerde en persoonlijke kanalen, contacten en soms media. Veelal het internet.

Nu ik er zo nog wat meer over nadenk, ben er geen grote voorstander van, maar zou ook totaal geen bezwaar hebben tegen kranten of journaals die eerlijke maar louter goede nieuws berichtten zouden verspreidden. Ten op zichte van de status quo zou dat tenminste inspirerend werken! Ik denk dat er meer mensen met een goed gevoel naar bed zouden gaan en ook een stuk meer van die mensen zouden besluiten om aansluiting te zoeken en mee te werken aan de positieve dingen waar van ze kennis van zouden nemen. Een grote verbetering! Ik denk zeker niet dat er dan meer mensen apatisch, murw en ongemotiveerd zouden zijn. Je hebt altijd mensen die op hun krent blijven zitten maar mijn stelling is dat het 'slechte nieuws' voor veel meer van die mensen zorgt!

Voor mij is het bijna net zoiets als een familielid of vriend hebben die ik zelf dagelijks uitnodig om even langs te wippen in mijn huis terwijl ik donders goed weet dat hij het soort persoon is dat consistent en altijd klaagt overal allemaal K4tdingen in zijn leven en de wereld. Dat al die dingen waar zijn en gebeuren wil niet zeggen dat ik dat persoon in mijn huis, mijn gevoelens, gedachten en hart wilt hebben! Opzoute!! Wink @ Rogier, ik geloof ook niet dat het me zou boeien of het een verbetering van waarde zou zijn als die huisgast zich onberispelijk zou kleden en altijd fris gedouched was (=betere layout, grammatica en opmaak) ha ha!

Ellenlange post, maar was toch best doods op forum en hoop dat het het lezen waard was. Wie weet, misschien dat 1 of 2 personen nooit meer hun krantabo verlengen of minstens heel even stil staan en nadenken bij het invullen van hun volgende jaarabonnement aanvraag. Smile
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Wilde media Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: