Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Map of Metal! Awesome. :)

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Wilde media
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Do Mei 22, 2014 9:09 pm    Onderwerp: Map of Metal! Awesome. :) Reageer met quote

http://www.mapofmetal.com/#/home

Zet je browser fullscreen en exploren maar! Ok, het idee is gejat van Ishkur's guide to electronic music en niet ietsje minder uitgevoerd maar heb wel erg genoten. Kende veel maar toch wel band of 10 die ik niet kende of van had gehoord. Coole shizzle.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Za Mei 24, 2014 4:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wel interessant. Een band of 10 waar je niet van had gehoord? You are omniscient, lord! Smile Had je serieus weleens gehoord van Greek Black Metal? Of van Visual Kei? En de Nue Deutsche Harte?

Wel interessant zo'n site om een beetje te browsen maar hecht niet echt veel waarde aan de hokjesgeest. De poging om zaken met elkaar te verbinden is ook niet altijd even kloppend vind ik. Wat ik eruit aflees is dat the first wave of black metal uit de hardcore punk zou moeten zijn ontstaan?
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Za Mei 24, 2014 11:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja hoor, ik had van bijna alle bands wel eens !van gehoord! Dat dus wel, maar de muziek hebben gehoord of laat staan echt kennen of hebben is heel wat anders!

Ik las vroeger best veel metal sites, fanzines en bladen, alles van Aardschok, tot urenlang wiki surfen van band naar band, Metal Hammer tot hele obscure 30 stuks oplage fanzines.

Visual Kei kende ik zelfs vrij goed, een avond meerdere uur lopen surfen omdat ik zo slecht en perverse combo van punk looks met manga met weirde slechte muziek en gender bender dinges vond. Binnen die stroming vond ik het vooral erg interresant dat er een dude is die zo een goede tranny is dat die in bepaalde fotos echt lijkt op een 15 jarig Japans meisje, overtuigend. Tot die gitaar speelt.. Dan blijkt die die ubervirtoos en snel te scheuren en denk je, wow, wtf?!

Moest even googlen maar weet nu weer, heet Hizaki. Van de band Versailles. Ga naar 1:40..

http://www.youtube.com/watch?v=rDjumx-mY-Y
Naar boven
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Za Mei 24, 2014 11:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

En hier:
http://www.youtube.com/watch?v=FE1mAauQfjc
These guys? are not Fecking around! Wie denkt dat Dragonforce super origineel was of is kent hun voorlopers niet uit Visual Kei niet, stroming bestaat toch al sinds midden 80.
Naar boven
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Zo Mei 25, 2014 12:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bizar hoor, daar kan nog wel een deel drie van metal a headbangers journey aan gewijdt worden. Heb je de docu death metal in angola weleens gezien? ook heel tof om te zien hoe metal wereldwijd volgers heeft. gaat over een jongen die in een weeshuis in angola woont, temidden van de resten van een bloedige burgeroorlog en daar een deathmetalfestival organiseert.
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Zo Mei 25, 2014 10:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nee niet gezien. Staat op mijn lijstje, ziet er erg tof uit. Vind het ergens ook veel passender dat mensen die de hel van dichtbij hebben gezien en soms meegemaakt daar over gaan zingen met heavy muziek ipv white priveleged kids. Smile
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Wilde media Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: