Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

David Bowie nu al anderhalve week dood

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Wilde media
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Wo Jan 20, 2016 11:32 pm    Onderwerp: David Bowie nu al anderhalve week dood Reageer met quote

Tja, ik moet er toch maar iets over schrijven. Nou ja, "moet"..... maar het was wel iemand die ook "vroeger" al een bijzondere indruk maakte. Zonder meer erg jammer dat hij er niet meer is, het was een kleurrijke en originele figuur. Echt een groot fan was ik verder niet, hoewel hij best goede nummers heeft gemaakt.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Ma Jan 25, 2016 7:13 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hey Fandath, tof dat jij wat post over Bowie! Smile Ik was zo iemand die nooit een heftige Bowie fase of zelfs volledige plaat heeft gehad, maar toch maakte bepaalde nummers van hem (vooral op latere leeftijd) diepe indruk op mij en luister ik ze af en toe nog altijd heel graag.

Daarnaast was het voor mij altijd duidelijk dat hij een echte unieke grootheid was kwa invloed, lengte van carriere en output. Tot aan zijn dood altijd muziek blijven maken en universeel gerespecteerd, heb eigenlijk nooit een echt kwaad woord over hem als persoon of artiest gehoord en dat is vrij uniek voor iemand die zo lang in de kijker stond/staat.

Ofwel lang leven Bowie en zijn muziek.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Wo Jan 27, 2016 11:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

Kort voor zijn overlijden las ik nog een artikeltje over hem, naar aanleiding van het verschijnen van zijn laatste plaat. Hij zag zichzelf helemaal niet als een groot talent, maar hij was wel erg ijverig - altijd aan het werk.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Tarmba
Ridder

BerichtGeplaatst: Wo Jan 27, 2016 1:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik moet zeggen dat het sowieso een raar begin van het jaar is geworden.
Eind 2015 Lemmy (Motorhead) en alleen al in januari 2016 David Bowie, Glenn Frey (Eagles) en Jimmy Bain (Rainbow en Dio bassist, wat van de grrotste Rainbow line up Don Airey en notabenen de oude Ritchie Blackmore over is)

Rock begin zachtjes zijn jaren zeventig pioniers jong kwijt te raken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
klaasel
Ridder

BerichtGeplaatst: Ma Feb 01, 2016 10:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vond zijn overlijden ook wel heel bizar. Hier in het noorden is in Groningen een expo, maar ook het Noord-Nederlands Orkest had een programma rondom hem, waar ze zijn voorkeurscomponisten (zoals Richard Strauss) geprogrammeerd hadden. En dan overlijdt hij. Een beetje muzikant heeft natuurlijk timing Wink

Verder vind ik van hem Let's dance en zeker (met Queen) Under Pressure absoluut erg goeie nummers, waarvan ik erg blij wordt als ze op de radio komen.
Naar boven
v1nce
Kinderei

BerichtGeplaatst: Ma Feb 01, 2016 10:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het zal mij vooral schokken als Yogafreak, menselijke dynamo en uber energieke Iggy Pop op een gegeven moment overlijd. Het is onvermijdelijk, hij is 68, maar bij hem is het door zijn absurde vitaliteit nog moeilijker voor te stellen.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Wilde media Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: