Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

LocalRPG - Rotterdam - Manhatten aan de kolkende Maas
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Zo Apr 10, 2005 2:58 am    Onderwerp: LocalRPG - Rotterdam - Manhatten aan de kolkende Maas Reageer met quote

BEste Rotterdammers onder ons,

Wie wil er nou niet een keer in een gestolen sportwagen door de koopgoot scheuren, langs de Burger King sjeesen, en zo door naar de parkeergarage onder het Schouwburgplein om daar te vluchten van achtervolgende vreendelingen die je dood willen hebben?
In deze RPG kan dat allemaal. Sterker nog, soms zul je wel moeten. Thekkur en ik hadden het idee om een RPG in Rotterdam (e.o.) te spelen. Er zullen twee games gedaan worden. Een geleid door Thekkur, waar een superspannend verhaal de overhand heeft, de ander door mij, waar actie en bizarre dingen bovenaan het lijstje staan.

Deze RPG zal dus bestaan uit een hoop keiharde actie, zoals je vaak in films tegenkomt. Denk aan spannende achtervolgingen, explosies, wilde gevechten met leden van organisaties die je fantasie te boven gaan!

Ik wil een character zien, die echt in Rotterdam zou kunnen bestaan. Ik heb maar een paar voorwaarden om mee te doen.
1. Je moet redelijke tot flinke kennis beschikken over Rotterdam. Dus bewoners zijn altijd een uitkomst.
2. Je character mag niet jezelf zijn.
3. Je character moet een wil hebben om met een groep mensen op een waaghalsig avontuur te gaan.

Verder vraag ik om deze specefieke dingen:

Naam, Leeftijd, Geslacht, Uiterlijke omschrijving.
- Thuis situatie (getrouwd, kinderen, straatnaam etc, beroep, leefomgeving, sociale bezigheden... hoe meer hoe beter)
- Reden om over te gaan op het actief proberen te redden van de stad.
- Wat zijn je goede kwaliteiten/vaardigheden (noem er 3)
- Wat zijn je gemiddelde kwaliteiten/vaardigheden (noem er 2)
- Wat zijn je slechte kwaliteiten/vaardigheden (noem er 2)
- eventueel nog wat aanvullende informatie, een stukje persoonlijke geschiedenis bijvoorbeeld. dingen zoals je school-loopbaan oid, vul maar wat aan.

Ik verplicht je niet al deze dingen in te vullen, ik raad het alleen aan om te doen, aangezien je in deze zeer realistische omgeving (die de meesten van jullie ook ECHT goed kennen) niet echt goed van de grond komt met een oppervlakkig character.

Reken maar op een hoop fun in deze RPG, met gebeurtenissen waar je normaal nooit bij stil zou staan.
Monostero

BerichtGeplaatst: Zo Apr 10, 2005 1:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Naam: Johnson Harire
Leeftijd: 24

[...] = nader in te vullen.

Johnson is een magere donkere jongen. Hij kleedt zich meestal in wat chebby, tweedehands kleding. Zijn haar is kort en kroezig en hij draagt altijd een beany in rastakleuren. Hij woont al zijn hele leven in Rotterdam. Op zijn 16 is hij van school gegaan om te gaan leven in plaats van werken. Hij heeft geen rijbewijs, en verplaatst zich op zijn brakke oer hollandse opa fiets, of met de bus.
Jonhson is een levensgenieter, en hij houdt van zijn stad. Hij vind het de meest relaxete stad van de wereld (niet dat hij vaak ergens anders is geweest) omdat alles kan. Hij houdt van de mensen, lacht veel, en is een charmeur.

Zijn moeder doet zijn was voor hem, en hij komt nog regelmatig thuis eten. Zijn vader vindt hem een lapswans en een profiteur.

Hij woont alleen in een zijstraat van de Bergweg in Rotterdam Noord. Het huis waarin hij woont heeft twee kamers. In een ervan staat zijn bed, de andere is een volledig ingericht kleine hasj plantage.
Want Jonhson heeft geen baan, en leeft van zijn plantjes. Hij is de vaste leverancier van enkele nabijgelegen coffeeshops, waar hij een hoop (kleine criminele) vrienden heeft. Kent een heleboel mensen.

Zijn belangrijkste tijdsbestedingen bestaan uit het kweken van zijn plantjes, rondhangen met vrienden, het hebben van trippy ervaringen met allerhande softdrugs en het zetten van graffiti onder de pseudoniem MrSpock.

Redenen om de stad te redden:
Hij heeft er een hoop vrienden en houdt van de stad. Maar... hij zal niet snel de verantwoordelijkheid voelen de stad te redden. Echter hij is wel altijd op zoek naar een bepaalde 'kick'. Als hij onder de invloed is van verdovende/hallucinerende middelen zal hij zich wat roekelozer opstellen.

Goede kwaliteiten/vaardigheiden:
Durf, sociaalvaardig, behendig

Gemiddeld
heeft heel veel contacten in de stad, uithoudingsvermogen

Negatief
vaak onder invloed minder nadenkend, weinig intellectueel (zou bijvoorbeeld niet snel iets opzoeken in de bibliotheek)

Ik zal deze post ook updaten naarmate ik meer details weet.
Killerbee
Ridder

BerichtGeplaatst: Zo Apr 10, 2005 2:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mark Visser

Geboren en getogen Rotterdammer van 32 jaar oud. Is op zijn 2ste het leger in gegaan en hoort nu bij de top ven de commando's Hoort van de problemen in Rotterdam en word erop uitgestuurt om er wat tegen te doen.

Niet super gespierd, maar zeker niet mager. Ongeveer 1.85M lang en kort blond haar. opvallendste kenmerk is een lidteken dat over zijn linkerwang loopt. Heeft ook veel lidtekens op zijn lichaam. Draagt bijna altijd wel Camo kleuren.

Heeft veel herrinneringen aan zijn stadje en zal er alles ana doen om hem te beschermen tegen het kwaad van de wereld.
Zijn motto: "Alles mag voor het grotere doel". en, "Beoordeel me door de lijken die ik achterlaat."
Pluspunten:
Gedegen combat opleiding en veel ervaring door het doen van Covert operations. (niemand die weet dat hij degene was die 3 jaar geleden de dreiging van een kernbom op het Binnenhof heeft weten te voorkomen)

Gemiddeld: Is aggresief en weet altijd wel via geweld zijn punt te bereiken

Slecht: Ziet soms door trouwe plichtsgevoel de scheidinglijn tussen goed/slecht en schuldig/onschuldig niet.
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Zo Apr 10, 2005 10:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Johnson. Je zit in de shoarmawinkel op de groenehilledijk, vlakbij de Kijkshop, als je mobieltje overgaat. Het is een van je matties! Hij heet Khalid (chaliet) en zijn stem klinkt panisch!

"Ey, Johnny man, je gaat't niet geloven, kill, maar die kauloh politiemannetjes staan je krib te checken, lan!!! Ik zweer, ze zoeken je man, Blijf weg van die shit, ze lopen iedereen te vragen waar je bent..."

je hoort de commanderende stem van een politie agent, vervolgens hoor je Khalid zijn stem opheffen, dan verbreekt de verbinding.

Met licht bonzend hart zit je nu in de shaorma tent, Je weed-handeltje is in elkaar geknald. Je kopje koffie staat dampend voor je op de bar. Een andere kennis van je, een kortharige rode man genaamd Gerard, zit je aan te staren vanaf de andere kant van de bar. Hij grijnst enigzins. Gerard was ooit een handelaar voor CD-rom games, totdat de markt daarvoor ook instorte, omdat iedereen zelf branders kon kopen.

Je wordt je ineens pijnlijk bewust van de waarde van die 728 euro die je nu nog op zak hebt, en de Fiat Panda voor de deur, met godzijdank nog een volle tank benzine.

------------------------------------

Mark, je bent bij het Feijenoord stadion aanwezig voor een kleine oefening. Je hebt het vandaag slecht naar je zin, ondanks het lekkere weer en de lichte oefening ipv een gewone, zware.

Je collega's doen allemaal hun uiterste best om het goed te doen vandaag, maar jij hebt daar bar weinig zin in. Alles verloopt soepel, maar je kornuiten worden een beetje pissig als jij achteraan sjokt. Iets knaagt aan je, maar je weet niet wat. Aan het einde van de oefening kom je samen met al de andere commando's in de tent.

Het ruikt er muf, zoals altijd in de legertenten. Je commandant geeft je op je flikker, wat je humeur er niet beter op maakt. Als je uitvalt tegen je commandant, ben je genaaid, dus je zal je wel moeten inhouden! Dat weet je donders goed. Vergeet niet die ene keer afgelopen winter dat je een autoband 40 keer heen en weer moest slepen door de basis, in de stromende regen en blubber, waarna je een week lang snotverkouden was.

Na het grillige stemmetje van de commandant voor 5 laaaaange minuten aangehoord te moeten hebben, wordt je op onvriendelijke wijze verzocht de tent met spoed te verlaten en te wachten op volgende orders.

Berry, een andere commando staat met een groepje anderen bij watertank. Berry is in jou ogen altijd al een vervelende, eigenwijze en opstokende eikel geweest. Als je aan iemand een hekel hebt, is het wel Berry. Hij schreeuwt jou richting op, hard genoeg zodat iedereen het kon horen:

"Marruk! Slome duikelaar! He, er werd net omgeroepen over de porto... De honden worden helemaal wild als ze aan je spullen ruiken, was je onder de invloed van de paddo's ofzo? Haha! Zelfs een junk kon jou vandaag nog afschieten in een vuurgevecht!"

De anderen lachen. Je staat nu openlijk voor lul voor al je maten.
Ridder

BerichtGeplaatst: Zo Apr 10, 2005 10:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

'potjandosie de gover de potjandosie! Eerst dat geziek van de Commadant en nu dit?
Hey Barry! Sodemieter toch eens een end op man! Als jij het wel goed kan vinden met die honden, vraag ze dan eens of ze weten wie je vader is, aangezien je moeder dat toch zeker nog steeds niet weet!'

Ik draai me om en loop weg. Iets klopte niet vandaag, ik weet niet warom maar ik merk gewoon dat er iets niet goed was. Maar goed, ik moest hier wachten op me nieuwe orders, dus doe ik dat maar.
Ik maak het me gemakkelijk en ga op een leeg olievat zitten dat tegen de tent aan staat.
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Zo Apr 10, 2005 10:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Toen je dat gezegd had, zeiden alle commando's in koor: "oooooooeeeeehhhhh!!!!" En Berry moest dus wel reageren om zijn eer hoog te houden.

Je zit even op het olievat, verzonken in je eigen mijmerij... Achter je hoor je Berry: "Hey Mark, Pas op, misschien wordt je nog eens vies van de olie!" En op dat moment gooit hij een kleine emmer inktzwarte olie leeg tegen je rug.

Op gemene wijze staat hij te lachen.
Ridder

BerichtGeplaatst: Zo Apr 10, 2005 10:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb het nu echt gehad! Ik pak het olievat op en smijt het tegen Barry aan. Hij valt op de grond met het vat bovenop hem. Ik duik erboven op en pin hem so vast aan de grond, waarna ik stelselmatig begin met het opnieuw vormen van zijn gezicht.
In de verte hoor ik het geroep van de MP's maar die klinken allemaal wel errug afstandelijk voor me. Vaag merk ik dat er iemand aan me staat te trekken om me van het vat af te krijgen, maar vele doet het me niet.
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Zo Apr 10, 2005 10:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Alle stemmen om je heen klinken vaag en aftsandelijk.. je kan niet horen wat ze zeggen door de waas die je nu beinvloedt. Je voelt jezelf ongelofelijk sterk, en razend. Je voelt vaag iets van handen aan je lichaam trekken, maar ze kunnen nu niet tegen je op. Warme, vochtige spetters vliegen in het rond terwijl jij stelselmatig Berry verminkt.

Dan keert de rust terug, en er volgt een schok. Drie mannen proberen je vast te houden en mee te sleuren. Je voelt je als een opgesloten dier en angst komt over je heen.

Het hek in de uitgang naar de stadionweg staat nu open. Er staat een ME-busje buiten de poort, de deur staat open, en de chauffeur is nergens te bekennen.
Hero

BerichtGeplaatst: Ma Apr 11, 2005 10:05 am    Onderwerp: Reageer met quote

Jaco Nurnberg
ergens tussen 35 en 40
man
lange kerel wiens gezicht vaak verloren gaat in de schaduw van een grote bruine jaren '60 hoed. Draagt tot op de naad versleten vaal zwart pak, inclusief vestje, overhemd, stropdas en jas, zelf op de zeldzame warme dagen van rotterdam. Alles aan hem lijkt vettig, van zijn vieze kleren die hij altijd draagt tot zijn slecht geknipte bruin zwartige haar en zijn slecht geschoren gezicht en bakkebaarden. Bij zich draagt hij altijd een ouderwets pistool en een zak fles Jack daniels.

Woont in een klein 3 hoogs appartementje aan de mathennese weg, vlak bij het metro station. Hij heeft goed contact met zijn buren, een gezellig antiliaans gezin, die hem regelmatig uitnodigen voor het eten. De kleine keuken, woonkamer en slaapkamer van zijn appartement zijn donker en grijzig en voor al zijn ramen hangen luxaflex die al jaren half open staan en vooral op zomers dagen vreemde schaduwen werpen. Zijn kamer baad s'nachts in het geelige lantaarn licht van de straat onder hem, maar hij slaapt toch vaak overdag. Hoewel zijn buren erg zorgzaam zijn, laat hij ze niet te dicht bij komen. Hij kent bijna iedereen in de buurt, maar vooral de louche figuren, vaak is hij te vinden in de turkse pizzaria onder zijn huis, of in de bruine kroeg op de hoek van de straat, waarvan de barman nog een oude jeugd vriend van hem is, Hij werkt als detective en vult zijn dagen met het schaduwen van vreemdgaande ega en het terug vinden van "kwijt geraakte" partijtjes drugs. De wijkagent Boris probeerde hem hier al vaker voor te pakken, maar heeft niet genoeg bevoegdheden. Hij heeft een soort half vaste relatie met Nathasa, een supermarkt cassiere van een jaar of tien jonger, maar hij kan zich niet binden en ze hebben steeds ruzie. Momenteel staat hun relatie op een erg laag pitje, omdat hij veel s'nachts werkte en geen tijd had om bij haar langs te komen.

Hij is een redelijk fatalistisch figuur en zijn eigen veiligheid wil hij wil eens vergeten, vooral om dat hij een actie verslaafde is. Hij is al drie maal in het ziekenhuis beland omdat hij achter een metro aansprong. Voor de spanning alleen al zal hij proberen de stad te helpen, maar een goede som geld of een mooie vrouw wil ook wel motieveren.
goed;
kent iedereen in de stad
Dapper
intelligent, goed deductie vermogen

gemiddelde kwaliteiten/vaardigheden
goede schutter
praat makkelijk

slechte kwaliteiten/vaardigheden)
Drinkt teveel
kan nogal bot zijn
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Ma Apr 11, 2005 11:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

Jaco, je zit in de Pizzeria (vul naam in aub) en lekker aan je Pizza Quatro Fromaggi, te peuzelen, als je wordt gebeld. Het is een typische dag waarop je zou verwachten dat niets je gebeuren zal.
De tunes van The White Stripes galmen luid door de kamer. Je neemt op.

"Detective Nurnberg? Goedenmiddag. U spreekt met een klant die zijn naam niet bekend zal maken. Ik heb een... klusje.... voor u, als u geinteresseerd bent natuurlijk. En reken er maar op dat u geinteresseerd bent. Kom nu direkt naar de kroeg aan het eind van de Groenehilleweg, vlakbij het benzinestation van de BP. Kom naar de poedel. Voor de deur staat iemand die jou zal herkennen en je een koffer meegeven, daar staat meer informatie in."

*klik*

Je kreeg niet eens de kans om iets terug te zeggen, zo snel ging het allemaal.
Monostero

BerichtGeplaatst: Ma Apr 11, 2005 3:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ooc: een fiat panda voor de deur??? mijn fiets bedoel je! Smile
quote Hij heeft geen rijbewijs, en verplaatst zich op zijn brakke oer hollandse opa fiets, of met de bus. /quote Wink

------------------------------

Met een blik op oneindig staar ik een moment voor me uit. Het duurt even voor het tot met door is gedrongen. SHiiiT! M'n plantjes! Mijn Toekomst! Mijn inkomsten! Mijn schatjes! Ik spring op van de barkruk, gooi twee euro op de bar en roep naar Ali achter de bar dat ik er vandoor moet. Buiten spring ik op mijn fiets en rij zo hard als ik kan naar de bergweg, daarbij behendig openslaande deuren en uitvoegende auto's op de groenehilledijk ontwijkend. Terwijl ik wacht voor het stoplicht bij de 2e rosestraat haal ik mijn telefoon uit mijn zak en bel ik Youssef, een maat van me.

"Yo Yous! Damn man, die kaka skotoe hebben m'n tjaiba man! Ma shit is eraan! Khalid belt me net, ze willen me kieren voor hosselen lan! Ja, ik zie je zo man. "

Youssef zal zonder twijfel in de coffeeshop aan de oostzeedijk zitten. Ik wil snel en onopvallend een blik werpen bij mijn huis.
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Ma Apr 11, 2005 4:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Youssef geeft antwoord: "What? Ey man, ik heb gasten nu weet je, ik kan je nu niet helpen. Maar ik ga de almachtige naar je toe sturen man, blijf waar je bent! Later... de almachtige!" *klik*

Je fiets kreunt en piept onder je terwijl je zwoegt om vooruit te komen. Je wilt afslaan naar rechts aan het eind van de groenehilledijk, maar een club bejaarden op uitstap blokkeren de weg. Je wist niet dat er zoveel van deze mensen ooit zo dicht bij elkaar hebben gestaan. Ze gaan waarschijnlijk allemaal terug naar het Humanitas verzorgingscentrum verderop.
Monostero

BerichtGeplaatst: Ma Apr 11, 2005 5:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ooc: ik wil trouwens niet via het zuiderziekenhuis fietsen... maar via de beijerlandselaand, 2e rosestraat, en dan de via de rosestraat en het noordereiland over de willemsbrug.

Wat is er aan de hand met Youss?! Hij weet niet eens waar ik ben! Hoe kan hij Mo dan naar me toesturen?! Ik probeer hem terug te bellen.
Argh! Die vervloekte bejaarden! Ik probeer ze te ontwijken door een eind over de rijbaan te fietsen met in een hand mijn mobiele telefoon en de andere aan het stuur.
Killerbee
Ridder

BerichtGeplaatst: Ma Apr 11, 2005 11:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ondertussen scheur ik over de weg met het ME busje dat ik in mijn angst heb gepakt en waarmee ik me uit de voeten heb gemaakt.
DrCaligari
Hero

BerichtGeplaatst: Di Apr 12, 2005 8:41 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik hang mijn telefoon op, een ouderwetse nokia, een van de eersten, en roep naar achter; Ali, ik moet gaan zet de pizza maar op de rekening.
En ren De leeuw van Mathennese uit naar mijn kleine trouwe 2cv.
Ik stap in, zet mijn tape deck aan met de vertrouwde locale band Peter Pan Speedrock erin, neem een slok van mijn beste vriend Jack en scheur dan met piepende banden mijn parkeer plekje uit, nog net een tienermoeder ontwijkend. Ik rij de mathennese laan uit en over de west blaak naar de Erasmus brug en er over om zo bij de groene hille weg te komen. Handig zo een straten boek in je handschoenen kastje.
(http://www.viamichelin.com/viamichelin/gbr/dyn/controller/mapPerformPage?strLocation=Rotterdam&strCountry=eur&google=1)
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2005 10:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jaco, je komt aangescheurd op de hoek waar het cafe de Poedel is, vanaf de kant van Maashaven. Je stopt, parkeert, en stapt uit. Je loopt het laatste stukje, in gedachten verzonken.

Gedurende je laatste zaak was je erachter gekomen dat een maatschappij genaamd Solvochem BV om een onbekende reden andere chemicalien inkoopt en ook maakt, dan dat ze zouden moeten.

Er staat een man voor de deur, gekleed in een bruine broek en groene trui. Hij overhandigt je een brief en blijft verder zwijgen, daarna loopt hij snel de straat over naar de BP. Waarschijnlijk staat zijn auto daar.

-------

Johnson, de groep bejaarden bereiken de overkant, maar een oude vrouw laat een parelketting op de grond vallen, de parels rollen over de straat! Het bejaarde vrouwtje waggelt zo snel ze nog kan, en zonder acht te hebben op het verkeer de straat op, op dat moment komt de volgende auto aangezoeft, die plotsklaps uitwijkt en de straat over scheert. Rakelings sjeest de auto langs een man met een groene trui aan, die zonder te kijken overstak waar geen zebrapad ligt.

--------

Mark, Je ziet, als je de vanaf de brug over het spoor linksaf slaat nog net op tijd dat er van alles misgaat. Een man rent argeloos over, een omaatje rent ook over straat, een auto giert met piepende remmen en banden dwars over en scheert de man met de bruine broek. Ook jij weet rakelings langs de man te rijden, maar dat lukt alleen door snel rechtsaf te slaan. In je bus rag je over het stukje groen, achter de BP, en vlieg je een klein stukje totdat je bus al kantelend, draaiend en krakend de Hilledijk achter de berm in valt.

--------

Johnson en Jaco, jullie zien een ophol geslagen ME busje, zonder sirenes o.i.d. een draai maken, en ellendig ten val komen. De deuren waren al open, de achterdeur ook, en er zat een militair achter het stuur, geen ME'er.
Hero

BerichtGeplaatst: Vr Apr 15, 2005 10:06 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik pak mijn oude nokia, duw de toestsen in met mijn duim en bel het alarm nummer terwijl ik in mijn autotje stap. Ik rij rustig door de ravage heen alsof er niks aan de hand is. Terwijl ik mijn tape deck zachter draai hoor ik aan de andera kant van de lijn een vrouwen stem, direct vertel ik haar dat er een ongeluk is gebeurd op de groene hilledijk, daarna hang ik op voor dat er nog meer vragen worden gesteld. Dan rij ik door naar de pizza hut op de hoek van de hilledijk en de randweg, in het kort stukje haal ik het PPSR bandje eruit en verwissel die voor AC/DC en draai het volume hoog, (ik zing mee; Hell Aint a badd place to Be !!! ) waar ik een onbijt bestel. (oh shit, het is een over twaalf en jullie gaan zeiken, nou kansloze jongere geef me dan maar lunch menu 1)
En ga in een rustig hoekje de envelop openen en lezen. Ondertussen oplettend op de andere gasten in het esablishment, mijn auto en of ik al sirenes langs hoor komen.
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Vr Apr 15, 2005 12:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De eerste sirenes die je hoort zijn die van een eskader ME'ers die vanaf de brug aankomen. Mark loopt verdwaasd, maar verder omgedaan uit het busje, en strompelt richting de pizzeria waar Jaco zich bevindt.

De club bejaarden worden door de leidinggevenden weer terug naar het verzorgingshuis gebracht, een klein stukje verderop.
Monostero

BerichtGeplaatst: Vr Apr 15, 2005 1:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat is hier allemaal aan de hand! De juten zullen hier wel snel op afkomen, beter dat ik me direct uit de voeten maak... Het laatste wat ik nu wil is mee naar een bureau voor een getuigenverklaring en dat ze er dan achter komen dat ik gezocht wordt. Damn... Mo zou hier heenkomen. Ik keer mijn fiets om en fiets naar de Pizzahut. OMdat ik ondertussen Mo een sms stuur dat ik daar zit zie ik niet dat de ME-er dezelfde kant uit gaat. Ik parkeer m'n fiets op een enkel slot voor de deur.

In de pizzeria bestel ik bananenmilkshake en een portie chicken wing nuggets (die er in de aanbieding zijn). Om niet op te vallen zoek ik een rustig hoekje. Daar bij die man met die hoed en dat koffertje lijkt me goed. Terwijl ik ga zitten doe ik mijn capuchon op. Om er extra niet-verdacht uit te zien. Ik let op de deur of ik Mo al zie binnenkomen.

ooc: die pizza hut is een KFC, maar dat maakt niet uit voor het verhaal Wink
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Vr Apr 15, 2005 4:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ooc: de Pizzeria daar heet Angelo's Wink

Jaco en Johnson, Er staat nog een lelijke vent bij de slotmachine zijn laatste beetje geld te verdoen, maar verder is er behalve niemand alleen jullie.

Terwijl er aan jullie bestellingen wordt gewerkt, en Mo onderweg is naar Johnson, maakt Jaco zijn brief open nu er tijd voor is.

(Tim, ik maak er een PM van)

Mark, de man met de groene trui en bruine broek komt op je af met een vuurwapen, hij hinkelt en is zichtbaar gewond aan zijn been. Zijn gezicht is rood van woede. Er druipt een beetje bloed langs zijn gezicht, vanuit zijn haargrens.
Het vuurwapen is een echte desert eagle, zilverkleurig, afgezet met een witte handgreep. En nog gloedje nieuw, in tegenstelling tot zijn eigenaar.

Benzine druipt vanonder het ME busje vandaan, de tank is lek. Als hij nu zou schieten, zouden jullie er allebei zowiezo aan gaan. Sirene's vullen de omgeving en haar achtergrond. Over een minuut zijn ze bij je.
Ridder

BerichtGeplaatst: Vr Apr 15, 2005 11:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kijk in het handschoenkastje van het busje "normaal zit daar altijd een dienstpistool in" denk ik nog als ik het kastje open trek.
'VERDOMME!!' geen pistool, alleen een busje pepperspray. Dan maar het enige doen wat elke man zou doen in deze situatie.

Ik ren zo snel als mijn benen me kunnen dragen weg van de bus. Ik spurt recht op die vent met die grone trui af en loop hem omver, ondertussen de bus pepperspray in zijn gezicht leegspuitend.
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Za Apr 16, 2005 12:08 am    Onderwerp: Reageer met quote

Je rent volhard op de man af, wat hem dusdanig intimideert dat hij vergeet de trekker over te halen, zelfs dat hij uberhaupt een wapen in zijn hand heeft. Het mini-spuitflesje spuit je helemaal leeg op de man zijn gezicht. Je hoort een schot, vlak naast je linkeroor, gevolgd door een pieptoon die je zou laten wensen dat je doof was. Ook voel je een brandend gevoel aan de zijkant van je hoofd, gelukkig nog net niet in je oog. De man gaat schreeuwend neer, hoor je met louter je rechteroor.

Je hebt weleens ME pepperspray gevoeld, en dat was geen pretje, ondanks dat ene spuitje. Deze man kreeg de volle laag, zijn hoornvliezen zullen nooit meer goed werken, als hij ze al niet helemaal niet meer kan gebruiken.

Het pistool ligt op de grond en de weg is vrij, de ME is nu erg dichtbij, maar moet een beetje uitwijken door alle commotie die is ontstaan. De ME wil je hebben. Misschien kun je ze een reden geven om te geloven dat je niet meer voortvluchtig hoeft te zijn?
Hero

BerichtGeplaatst: Za Apr 16, 2005 2:41 am    Onderwerp: Reageer met quote

Duidelijk ontdaan steek ik de brief weg en loop de pizzeria uit, vergetende te betalen en de jongen die net binnen kwam afwezig groetend.
Ik spring in mijn 2cv en piepende banden en gevaarlijk overhellend rij ik via de willems brug terug, nu de weg naar de zwaan wel vast zal staan, naar mijn appartement waar ik mijn dossiers bewaar.
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Za Apr 16, 2005 10:29 am    Onderwerp: Reageer met quote

Het moment dat je naar buiten stapt hoor je een pistoolschot. Als je kijkt, zie je je contactpersoon bloedend en krijsend op de grond liggen, en de soldaat uit het busje ernaast staan.
Je herinnert je dat laatste stukje uit die brief ineens heel helder...

Johnson, jij ziet dat de man naast je lijkbleek werd na het lezen van een brief, ook zag je hem naar een foto kijken waar een rode vlek op zat. Daarna liep hij naar buiten, en ook jij hoort een schot in de verte.
Monostero

BerichtGeplaatst: Zo Apr 17, 2005 11:21 am    Onderwerp: Reageer met quote

... hier zijn hele vreemde dingen aan de hand! mijn zaakje opgerold, een ME busje dat over de kop slaat, een schot in de verte... Ik kijk hoe de rest van de zaak reageert. Het lijkt met het beste om hier toch op MO te blijven wachten.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: