Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

LocalRPG - Rotterdam - Als de nacht valt in de Maasstad...
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Di Apr 12, 2005 2:55 pm    Onderwerp: LocalRPG - Rotterdam - Als de nacht valt in de Maasstad... Reageer met quote

En dan hierbij het tweede LocalRPG topic.

Wie wil er nou niet een keer een drugsdeal afsluiten op het mathenesseplein, een pooier omleggen op de keileweg, of in de parkeergarage onder het Schouwburgplein een porsche openbreken om ermee in volle vaart over de regenachtige coolingel scheuren.
In deze RPG kan dat allemaal. Sterker nog, soms zul je wel moeten. Dit is het tweede topic in het gloednieuwe door Lairnaedon en mij bedachte genere. De LocalRPG. In dit topic zal het verhaal de overhand hebben, in de andere 'Manhattan aan een kolkende maas' http://www.roleplayers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=221 hebben bizarre gebeurtenissen en superheldenavonturen de overhand.

Het thema van deze RPG is 'de duistere kant van de maasstad'. Misdaad, bloedmooie vrouwen, intrige en de rotterdamse underground vormen de ingredienten van het verhaal. Prerequisite is dat je character een 'onderwereldfiguur is. Dat kan varieren van een junk die autoradio's steelt, een corrupte politieagent, tot een hitman tot de leider van een bende autodieven.

Ook ik wil een character zien, dat echt in Rotterdam zou kunnen bestaan. Ik heb maar een paar voorwaarden om mee te doen.
1. Je moet redelijke tot flinke kennis beschikken over Rotterdam. Dus bewoners zijn altijd een uitkomst.
2. Je character mag niet jezelf zijn.
3. Je character moet voldoen aan de omschrijving 'onderwereldfiguur/kleine crimineel'. Daarbij wordt je geacht enig realisme na te streven.

Verder vraag ik om deze specefieke dingen:

- Naam, Leeftijd, Geslacht, Uiterlijke omschrijving.
- Thuis situatie (getrouwd, kinderen, straatnaam etc, beroep, leefomgeving, sociale bezigheden... hoe meer hoe beter)
- Redenen waarvoor je character in het criminele circuit zit.
- Wat zijn je goede kwaliteiten/vaardigheden (noem er 3)
- Wat zijn je gemiddelde kwaliteiten/vaardigheden (noem er 2)
- Wat zijn je slechte kwaliteiten/vaardigheden (noem er 2)
- eventueel nog wat aanvullende informatie, een stukje persoonlijke geschiedenis bijvoorbeeld. dingen zoals je school-loopbaan oid, vul maar wat aan.

Ook ik verplicht je niet al deze dingen in te vullen, ik raad het alleen aan om te doen, aangezien je in deze zeer realistische omgeving (die de meesten van jullie ook ECHT goed kennen) niet echt goed van de grond komt met een oppervlakkig character.

Ontdek de keerzijde van je stad en zoek het avontuur in de duisternis.
DrCaligari
Hero

BerichtGeplaatst: Di Apr 12, 2005 3:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Alei Hout,
een bijna 30 jarige man, die oorspronkelijk uit oost europa kwam, maar nu al een jaar of 5 in rotterdam woont. Een gladde prater en linkerhand van de leider van een kleine boevenbende, die uitpers werkjes, bedreigingen en andere vuile werkjes opknappen voor de hogere witteboorden kriminelen.
De leider van het groepje is een domme brute die met geweld de macht behoud, terwijl Alei de adviseur is en zijn zin doordrijft.
Altijd gaat hij gekleed in een keurig krijt pak met vertical strepen en een brede hoed, zijn witte handschoenen doet hij eigenlijk nooit uit.
Hij is keurig gekapt en geschoren, op zijn ringbaardje na.
Vaak gaat hij drinken in Club Jackie bij de maasboulevard, terwijl de bende vaker naar het waterfront gaat om te pitten, gaat hij op met de grotere kriminelen en werkt aan zijn toekomst.
Hij woont in een loft aan de maasboulevard, in een koude, moderne inrichting.
zijn voornaamste bezigheid binnen de groep is de vriendelijke kerel spreekt, die de slachtoffers vertrouwen. en adviseur van de leider. Hoewel hij ook vaak als woordvoeder en als chauffeur fungeert.

goede kwaliteiten;
vriendelijk, vertrouwen opwekkend
intimiderend als nodig
gewetenloos

gemiddelde vaardigheden
etiquette en mode kennis
blijft fit, sport veel (op hometrainers)

slechte eigenschappen
slecht met vuurwapens
gewetenloos

Is gekomen als gast arbeider en via een illegale vakbond in de criminele wereld terecht gekomen, waar hij al snel opklom. Stuurt regelmatig geld naar zijn oude moeder in polen. Niet opgeleid en kan niet lezen of schrijven (behalve in het pools.) spreekt wel vloeiend pools, rusisch, nederlands en engels.
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2005 11:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Henk "de Moker" Vinkel

Geboren in 1962 te Rotterdam. woont al heel zijn leven in Rotterdam. Is opgegroeid in de Millinxbuurt, waar hij van vroeg af aan al moest weten van zichzelf af te bijten. Dat was met zijn natuurlijk solide lichaam ook nooit echt moeilijk. Op zijn 7e op boksen gegaan. Kleine Henk groeide uit tot een redelijk bokser in het zwaargewicht circuit. Als bijnaam kreeg hij "de Moker", omdat zijn vuisten buitenproportioneel waren, en als hij de kans had om je een keer goed te raken, dan ging je plat.

Toch was de Moker nooit echt een goed bokser, hij miste de snelheid net iets teveel, en was een makkelijk doelwit die altijd veel klappen kreeg. Toernooien won hij niet, hooguit 5e van de 20 deelnemers. Zo ging dat door tot zijn 33e levensjaar. In 1995 verloor Henk een goede vriend aan een hersenbloeding na een underground bokswedstrijd. Henk vond daarmee in zichzelf een nieuwe furie, en de Moker kreeg in de loop van het daarop volgende jaar veel meer naamsbekendheid. Ook hij droop de underground scene in met zijn betonnen vuisten. De Moker werd een kleine legende op zich.

Maar de gloriedagen kwamen te laat, met inmiddels al weer 36 levensjaren achter de rug, werd Henk oud, en werkten ze hem snel weer het wereldje uit. Maar Henk kon nog steeds vechten als een dolle stier. De grote baas heeft een middeltje in het spoelwater van Henk gedaan tijdens een wedstrijd tegen een nieuweling. Henk werd in de daaropvolgende ronde beinvloed door chemicalien, wat genoeg was voor zijn verse tegenstander om hem in ronde 2 moeiteloos uit te schakelen met een knockout. Had dat incident neit plaatsgevonden, dan was de nieuweling net zo makkelijk tegen de vloer gegaan in ronde 2. Henk was in ronde 1 maar wat aan het spelen met hem. Het publiek vond het eigenaardig dat het toch zo spontaan omgedraaid was, maar niemand klaagde erover. De Moker was niet meer....

Tegenwoordig zit Henk achter het stuur van een bus en werkt hij voor de RET. Hij rijdt bijna dagelijks lijn 70. Zijn nieuwe bijnaam is "papa", en zijn titel is "echtgenoot". Hij woont nu aan de Lepelaarsingel te Charlois, Rotterdam. Zijn vrouw (Janine) en zijn dochtertje (Marissa) van 5 zijn zielsgelukkig met hun papa. En ook Henk houdt ongelofelijk veel van ze, maar er gaat geen dag voorbij dat Henk niet pijnlijk wordt herinnerd aan zijn eerloze nederlaag, nu alweer 7 jaar terug.

Henk is ook een beetje uitgezakt. Ouderdom komt zo met zijn gebreken, en ook al lijd hij er fysiek niet onder, hij heeft nu een buikje ter grote van een kleine motorhelm, en grijze plekken in zijn haar.
Henk doet ook niet moeilijk over vervelende klanten die niet willen betalen, hij ramt ze zo zijn bus uit als dat moet, en heeft al flink wat schorsingen daarvoor op zijn naam staan. Eigenlijk is hij iedere dag nog op zoek naar die uitlaatklep. Dat wat hij zo vurig mist uit vroegere tijden. Hij is nou eenmaal, en zal altijd blijven... "de Moker" !

-goede punten:
oersterk
diehard
heeft een paar ballen waar je U tegen zegt (in de spreekwoordelijke zin)

-redelijke punten:
kan een bus bedienen, evenals practisch wel ieder simpel voertuig (heeft rijbewijzen voor motors, auto's en grote wagens)
kent het OV circuit

-slechte punten
doet soms iets te makkelijk over mensen slaan
zwaar en log
Monostero

BerichtGeplaatst: Vr Apr 15, 2005 2:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het is nacht en middernachtelijk uur is zojuist aangebroken. Het vuile gele licht van de lantaarns langs zuiderparkweg parkweg werpt vreemde bewegende schaduwen in het interieur van bus 70. De regen striemt tegen de ramen van de bus, wat het zicht naar buiten vervormt.
De geluiden van de striemende regen vermengen zich met het monotone geraas van de dieselmotor. De ruitenwissers piepen terwijl ze heen en weer gaan in een continue beweging.

In de bus zitten helemaal achterin drie donkere mannen, capuchons ver over hun hoofd getrokken. Ze zijn ergens mee bezich in het hoekje achter de banken. Vermoedelijk crack aan het verdelen. Ze zijn bij zuidplein ingestapt nadat ze netjes hebben gestempeld.

------
Alei:
Je bent onderweg van zuidplein naar station Lombardijen. Met de trein kom je snel bij Blaak. Normaal zou je niet zo snel met het OV reizen, maar je opdrachtgever (een rus met de naam Mr. Tierolski) stond erop dat je een glaasje met hem zou nuttigen. Net in het weekend dat er extra alchoholcontroles waren geplanned! Je hebt je auto in de parkeergarage van zuidplein laten staan. Morgen stuur je wel iemand om hem op te halen. Overigens was Tierolski erg content met de uitvoering van de laatste opdracht. Hij zou je snel bellen voor een nieuwe. Wie weet ga je wel promotie maken... Je staart wat voor je uit door de beregende ruiten. Buiten zie je het zuiderpark.

Plotseling hoor je een kreet van de bestuurder, een stevig gebouwde man van in de veertig met grijzig haar. Het volgende moment hoor je een harde klap, piepende remmen en je wordt over de stoel voor je geworpen. Je voelt twee schokken en de bus komt gierend tot stilstand.
Shit! Goverdomme! Hoor je de bestuurder schelden.
Achterin zie je de drie crackheads tussen de banken achterin liggen. Ze krabbelen overeind. Een is er slecht aan toe, bloed stroomt uit een gapende hoofdwond. De ruitenwissers gaan door met hun monotone gepiep.

-----
Henk:
Het is je laatste rit van vandaag via station lombardijen naar de keizerswaard. De weg is verlaten. De regen bemoeilijkt het zicht. Je gedachten dwalen af. Zometeen als je ronde is afgelopen moet je nog terug naar charlois. Je vrouw en dochter liggen dan al op bed tegen de tijd dat je aankomt.
In de spiegel zie je een keruige man in net pak in een van de voorste stoelen zitten. Hij kijkt in gedachten verzonken voor zich uit. Achterin zitten drie kerels. Crackverslaafden, je ziet het meteen. Als ze maar niet gaan zitten roken in je bus. Eentje kijkt jouw kant op. Vreemde ogen heeft die gast... maar goed, dat hebben ze wel vaker. Als je blik weer terugglijdt naar de weg zie je plotseling enkele meters voor je iemand uit de pikdonkere struiken langs de kant de weg oprennen. Shit!!! Je trapt met twee voeten vol op de rem en probeert hem te ontwijken. Je hoort een harde klap en een grote barst spring dwars over de voorruit. Je voelt twee schokken als de zware wielen over de ongelukkige heen razen en je bus komt gierend tot stilstand. Shit! Goverdomme! hoor je jezelf schelden. In je spiegel zie je dat de man in krijtpak tussen de twee voorste stoelen is belandt en de drie crackheads tussen de banken achterin liggen. Ze krabbelen overeind. Een is er slecht aan toe, bloed stroomt uit een gapende hoofdwond. De ruitenwissers gaan door met hun monotone gepiep.
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Vr Apr 15, 2005 4:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

"Is iedereen ok? Jij daar (wijzend naar Alei) kan je opstaan? Mooi.. kijk ff naar die gasten achterin en bel een ambulance."

Dan doe ik de deur open om naar buiten te lopen naar de persoon die ik schijnbaar heb overreden.
Hero

BerichtGeplaatst: Za Apr 16, 2005 2:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik controleer of mijn kleding nog goed zit en loop dan naar die gasten toe.

"Yo dudes, alles oke. Wat een waardeloze chauffeur, Heb jullie vrind een dokter nodig, of juist liever niet."

"Goverdomme, dat is dus waarom ik al sinds ik een beetje verdien niet meer met een bus ben gegaan."

"He gasten, hoe heten jullie eigenlijk?
Vraag me af waar de chauffeur heen is, As jullie niet met de wouten in aanraking willen komen, motten jullie nu gaan, volgens mij was t een aanrijding. Ik ga ff checken"

Na het gesprekje stap ik in de stromende regen buiten om te kijken wat er aan de hand is, Ik heb geen idee waar ik nu ben en hoop hier gauw niet meer te zijn wie weet wat voor malloten het op me gemunt hebben, en eventueel klap ik mijn telefoon uit om een ambulance te bellen.

Sorry, meneer wat is er gebeurd. Heeft u iemand geraakt. Moet ik de hulp diensten bellen. Je ziet ook niets met dit weer.
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Zo Apr 17, 2005 1:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

OOC: lees wel de posts die andere personages maken, maar niet die ik hier maak voor de ander.

Alei:
Als je naar de drie kerels toeloopt zie je dat het niet echt ok is. Bij een van hen, een grof gebouwde, zie je dat een deel van zijn gezicht in elkaar ligt. Bloed stroomt over zijn leren jas en zijn handen, waarmee hij zijn gezicht betast. Je hoort hem schelden. Een van de andere twee, een lange magere die zijn capuchon nog op heeft lijkt in paniek en zegt iets in het afrikaans tegen hem. De derde staart je glazig, en enigszins vijandig aan als je dichter bij komt. De deuren van de bus gaan open. De junks lijken je begrepen te hebben want de derde gast zegt iets in het afrikaans en begint de gewonde overeind te helpen.

Als je door de achterdeur naar buiten stapt zie je dat de bus schuin op de rijbaan staat. Op de andere weghelft rijdt personenauto langs. In een fractie van een seconde zie je de verschrikte blik van de bestuurder.
Het bos naast de autobaan is aardedonker, de regen ruist op de bladeren.

Een paar meter achter de bus zie je de busschaufeur staan. Naast hem ligthet verwrongen lichaam van een man met zijn gezicht naar de grond, in het licht van de lantarenpalen zie je een plas bloed rond zijn lichaam vormen.

Je vermoedt dat het geen zin meer heeft een ambulance te bellen. Als je dichterbij komt zie je dat van de man een oosteuropees uiterlijk heeft. Je spreekt de bestuurder aan. Op dat moment valt je blik op een cd-hoesje dat een aantal meters verder opengeklapt op het natte wegdek ligt.

-------
Henk:
De man in het krijtstreepjespak klopt zijn kleding af en lijkt niets te mankeren. De pneumatische deuren springen voor en achter open. Buiten hoor je de regen op de bladeren ruisen. Het struikgewas is donker. Enkele meters achter je bus zie je het verwrongen lichaam van een man liggen. Als je er naartoe loopt zie je vanuit een ooghoek op de andere weghelft een personenauto langsrazen.

De man ligt met zijn gezicht op de straat, aan de onnatuurlijke houding van zijn hoofd zie je dat zijn nek is gebroken. Langzaam begint zich op het natte wegdek een plas bloed te vormen. Dan valt je oog op een cd-hoesje dat enkele meters verder opengeklapt op de weg ligt.

Achter je hoor je voetstappen naderen en als je opkijkt zie je de man in het pak. (zie wat hij je vraagt)
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Zo Apr 17, 2005 4:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kijk de auto even goed na op details, voor zover ik die kan onderscheiden in dit pokkeweer.

Ik roep naar de man in het pak: "Godverdomme, die heb ze nek gebroken, zo dood als een pier... " Eventjes sta ik stil bij de schok dat ik zojuist iemand van het leven heb beroofd.

Dan pak ik het cd hoesje op en bekijk de cd.
Vrije Boer

BerichtGeplaatst: Zo Apr 17, 2005 7:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn naam is Schacht, Johannes Schacht
Ik ben 34 een pik donkere neger met een zwarte leren jas en zwarte zonnebril.
Ik woon in de kubuswoningen, waar ik ook mijn kantoor heb.
Vrouw kinderen heb ik niet en nooit gehad ook.
Na geboren te zijn in Rotterdam verloor John zijn ouders in een auto ongeluk op zijn 6e. Zijn enige familie was een oom met dezelfde naam en een manager voor een hoop huurlingenin New York.
Na een onsuccesvolle carriere als politieagent o.a. als SWAT lid, drugsbrigade en georganiseerde misdaad bestrijding(de vriendjes van zijn oom trokken hem telkens de verkeerde kant op) besloot hij in Nederland terug te keren. Ook hier flopte zijn politiecarriere en heeft hij een P.I. bureau op gezet waarbij ongure types hem helpen de weg door het criminele circuit te leiden.
Zijn favoriete hobby is het "behandelen" van kinderen- en vrouwenmishandelaren. Waarbij de sterke arm het niet erg vindt de andere kant op te kijken.

Zijn goede kwaliteiten zijn:
-zijn kracht en wendbaarheid in een handgemeen
-wapen kennis en skills
-kille houding tegenover plotselinge gebeurtenissen

gemiddelde kwalitieten:
-rijvaardigheid
-ondervragingstechnieken

slechte kwaliteit:
-ondoordachtzaam te werk gaan
-wordt erg snel kwaad en buitenzinnig
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
DrCaligari
Hero

BerichtGeplaatst: Zo Apr 17, 2005 9:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik stammel, gedeeltlijk gespeeld, im mijn telefoon tegen de vrouw van de alarm centrale;
"st...stu... stuur zo snel mogelijk iemand hier heen. Er, er is ongeluk gebeurd. Ik denk dat ie dood is.
De bus kantelde en we staan op de route van bus 7 naar zuidplein,, euh nee lombardijen, van zuidplein."
Ik kijk op het straatnaam bordje en noem de naam van de straat waar we zijn en noem dat door de telefoon.
Dan loop ik naar de bus chauffeur die blijkbaar in schok is en naar een onbelangrijk cd hoesje staat te staren.
"Euhm sorry, maar Ik heb een helebelangrijke afspraak, wacht jij hier op de ambulance, als er wat is bel je maar, of als de politie vragen stelt."
Ik steek hem een kaartje in zijn handen terwijl ik alweer mijn telefoon pak om de rotterdamse Taxi Centrale te bellen, die ondanks dat ze niet in pak rijdden goed te vertrouwen zijn en de stad kennen. En wat nog belangrijker is, veel ervan ken ik en zijn snel als het nodig is.
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Zo Apr 17, 2005 11:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik grijp hem bij zijn lurven en zeg: "Jij blijft hier, je gaat er nu niet vandoor rennen. We moeten dit oplossen. Hier komt penarie van, maar als jij wegrent maakt je dat mij weer een heel stuk moeilijker."
Dan ga ik volledig rechtop staan in een intimiderende manier om mijn punt nog wat kracht bij te stellen.
Monostero

BerichtGeplaatst: Zo Apr 17, 2005 11:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Henk
De auto is mintgroene opel. Hij rijdt in de richting van zuidplein.
Zodra je de tray oppakt breekt het klepje af. Er zit een sony DvD-RW in het doosje. Er staat geen beschrijving op, maar er staat handgeschreven en doorgekrast: Hector Cannibal. Dat is verdomme een underground boxer! Je kijkt nog eens goed naar de dode. Nee, dat is hem niet. Dan volgt de scene met Alei Smile

-----
Alei
De RTC centrale helpt je snel. Ze vinden het wat vreemd dat je midden op de zuiderparkweg een taxi besteld, maar ze sturen er een naar je toe. Verwacht hem binnen tien tot vijftien minuten. Terwijl je weg wilt lopen glijdt je blik nog een keer langs het gezicht van de man op de grond. Dan zie je plotseling iets... volgens mij ken je die vent! Op dat moment wordt je bij je kladden gegrepen door de busschaufeur.

-----
Alei en Henk

Terwijl jullie staan te bekvechten horen jullie achter je een vloek. Als jullie opkijken zien jullie dat de drie crackheads uit de bus zijn gestapt. Degene met de hoofdwond staat tegen de bus geleund terwijl de zijn maat zich over hem ontfermt en hem probeert mee te krijgen. De magere man staat schichtig en verward om zich heen te kijken. Op het parralel aan de weg lopende viaduct rijdt met luid kabaal een metro voorbij.

Dan klinkt uit dezelfde kant van het park als waar de man vandaan gerend kwam het woeste geblaf van een grote hond. Als jullie die richting op kijken zien jullie het licht van een aantal zaklampen heen en weer zwaaien in de bosjes. Ze komen snel jullie kant uit. Het gekraak van takken klinkt en jullie horen het geroep van felle stemmen en het opnieuw blaffen van een hond. Je hoort roepen "我们需要找到他的仓促!!! 快速地您蠢人!!! Het zal niet lang duren of de eerste personen zullen onder het viaduct van de metro uit de bosjes tevoorschijn komen en jullie zien. Op de een of andere manier voelt het niet safe aan. Aan de overkant van de weg (dus de oostelijke richting, waar het grootste deel van het park ligt) is het struikgewas dicht.

----
Schacht:
Het is zondagnacht. Even na twaalf uur 's nachts. Je hebt niets bijzonders te doen, en cruised wat door de stad. De brede wegen op rotterdam zuid lenen zich uitstekend voor een beetje scheuren. Je [...] (vul hier een auto in) stopt bij het stoplicht van de kruising van de groene kruisweg en de slinge op rotterdam zuid. Verdomme, die klotelichten, waarom zetten ze die niet standaard op oranje 's nachts? Er is toch niemand op straat. De ruitenwissers gaan in een monotoon ritme heen en weer en kunnen de eindeloze stroom regen amper aan. Je wilt net optrekken om door rood te rijden als je in je spiegel een woutenbak ziet naderen. Hij stopt naast je. Je ziet een brigadier met snor achter hij stuur door het zijraampje staren. Hij kauwt verveelt op zijn kauwgom. Dan valt je oog op een jonge brigadier die naast hem zit. Ze is halverwege de twintig, heeft blond haar en een leuk gezichtje. Een moment hebben jullie oogcontact. Dan lijkt er een oproep binnen te komen. Ze buigt zich voorover naar het bakkie. Misschien leuk om een mee te luisteren wat voor oproep er binnen komt. (je hebt als PI vast wel een scanner...) Het stoplicht staat nog steeds op rood.
defpost
Vrije Boer

BerichtGeplaatst: Ma Apr 18, 2005 5:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zet het bakje in mn donker blauwe Dodge Charger aan om te horen wat er op de politieband gezegd wordt. Misschien kom ik haar per ongeluk "beroepsmatig" nog wel tegen.
Ik trap mn pedaal in om mn motor te laten ronken en kijk of ze daar op reageert.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Ma Apr 18, 2005 10:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ren terug mijn bus in met het doosje met inhoud in mijn handen. "Allemaal instappen, we gaan ervandoor!" roep ik, doch niet te hard. Eigenlijk net niet hard genoeg zodat de crackheads het kunnen horen, en ik stap in met de intensie om gewoon een stuk door te rijden en verderop even de schade aan de bus te bekijken. Wie niet instapt zit met de gebakken peren.
Hero

BerichtGeplaatst: Di Apr 19, 2005 11:05 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kijk wie de persoon op de grond dan is, en in de richting van het rumoer. Ik twijfel of ik de bus in moet of op de taxi moet wachten, mijn afspraak is wel belangrijk.

OC; wie is die persoon?
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Di Apr 19, 2005 10:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ooc: voor diegenen die geen chinees taalpakket hebben geinstalleerd... de blokjes in mijn vorige post zijn dus chinese karakters.

Schacht:
Beiden reageren niet op het geronk van je motor en luisteren geconcentreerd. Je bakkie klikt aan en je zit direct op de juiste frequetie.
"krrk... wagen 51... busongeluk halverwege op de zuiderparkweg, linker rijbaan. Een zwaargewonde of dode, wellicht meer slachtoffers. enkele reizigers bevinden zich in gevaarlijke positie midden op de rijweg... krrk"
Dan hoor je een vrouwenstem "centrale. hier wagen 51, wij zijn onderweg."
De sirene van de mercedes springt een moment aan en de zwaailampen draaien. Dan trekt de wagen vol gas op en rijdt de slinge op. Je licht staat op groen.

----
Henk:
ooc: ik maak uit je reactie op dat je niet echt haast maakt.
Je loopt naar de voorkant van de bus en stapt in. De drie crackheads staan nog steeds midden op de weg en maken geen aanstalten op in te stappen. Je start de motor. De deuren staan nog open.
----
Alei:
Of je op je taxi wilt wachten of in de bus springt is geheel aan jezelf. Het mag duidelijk zijn dat de chinezen niet de meest beminnelijke personen van rotterdam zijn, en chinezen die zich 's avonds in een donker park ophouden hebben vast niet veel goeds in de zin. Daarnaast: beter lezen. Je afspraak heb je al gehad, je bent onderweg naar huis.

De persoon op de grond.. wie is hij toch, je zou zweren dat je hem kent. Het komt alleen niet in je op. Dan hoor je de buschauffeur zeggen dat hij er weer vandoor gaat. Hij loopt terug naar zijn bus en stapt in.

---
Alei en Henk:
Op dat moment komt de eerste man uit de bosjes. Zijn zaklamp schijnt van het lijk op de grond naar de drie crackheads. Kort daarna komt een tweede man naar voren, een grote rottweiler aan strakgespannen ketting loopt voor hem uit. Beide mannen komen naar voren. De eerste roept iets in het chinees. Uit de bosjes klinkt een schreeuw terug en meer zaklampen komen jullie kant uit.
Opniew rijdt er een metro langs, dit maal richting zuidplein. Het licht uit de ramen verlicht een moment het hele tafereel. Het zijn twee chinezen, de eerste tot jullie schrik in een hand een automatisch geweer, de tweede houdt een revolver vast.
"停留您是的地方!!! roept de eerste naar de drie crackheads en hij richt zijn machine geweer op ze.
DrCaligari
Hero

BerichtGeplaatst: Wo Apr 20, 2005 10:07 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik maak gebruik van het moment dat hij niet oplet en ren naar de bus,

rijden idioot, rijden en snel!

dan begeef ik mij naar de achterdeuren om te schieten op elke chinees die probeerd in de bus te stappen.
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Wo Apr 20, 2005 10:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

Alei en Henk:
Alei sprint naar de bus toe en springt bij de achterste deur naar binnnen terwijl de bus optrekt.
Jullie zien dat de magere dunne crackhead een pistool trekt uit zijn binnenzak. Op hetzelfde moment klinkt het ratelen van machinegeweervuur. De drie kerels vallen schokkend neer en blijven liggen. Enkele chinezen komen uit de bosjes gerend, zwaaiend met zaklampen Ondertussen rent de tweede chinees met de hond naar het lijk en onderzoekt het snel. Hij springt op en schreeuwt iets naar de aanstormende chinezen.
Alei: je weet nog net op tijd weg te duiken als een salvo van kogels om je heen inslaat. De achterruit en een van de zijruiten van de bus springen in duizenden kleine stukjes en het alarm van de bus gaat af.
Henk: Terwijl de bus langzaam op snelheid komt zie je in je spiegel een zwart chevrolet busje de bocht van de weg achter je omkomen. Het busje stopt met piepende remmen en de chinezen springen er in.
DrCaligari
Hero

BerichtGeplaatst: Wo Apr 20, 2005 10:44 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kijk om als ik de piepende remmen hoor en duik weg achter een bank, met mijn wapen in mijn hand. Als het schieten stopt kom ik kort omhoog om met uitgestrekte hand een magazijn van mijn pistool snel te legen in de richting van de banden van het busje.
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Wo Apr 20, 2005 5:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik roep kort en snel: "Godverdomme!"

Mocht het busje langszij komen rijden, dan probeer ik hem van de weg af te douwen.

Nog een keer scheld ik. "Godverde potjandosie!"
Monostero

BerichtGeplaatst: Wo Apr 20, 2005 6:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ooc: Wat een briljante post Lairnaedon Smile Iets meer vooruit denken mag wel... het is een online rpg, we willen er wel een beetje schot in houden. Wat meer omschrijving mag ook wel.

Alei en Henk:
Alei schiet in het wilde weg zijn magazijn leeg (ik neem aan dat je niet gewoon de kogels uit je magazijn uit het raampje wilde gooien), tot de knallen over gaan in een geklik. Een kogel slaat een gat in de motorkap van het busje. Een tweede treft de voorruit, die verbrijzeld. Je ziet de gezichten van enkele woedende chinezen met machinegeweren. De bus begint steeds meer vaart te maken, het is maar goed dat er geen auto's op de weg zijn... Het zwarte busje trekt op en komt achter jullie aan geracet.
Op het moment dat jullie de kruising van de zuiderparkweg en de oldegaarde passeren zie je een politie mercedes met zwaailichten in een noodgang in tegengestelde richting komen rijden. Hij racet beide auto's voorbij en maakt een 180 graden draai en komt achter jullie aan. Op het zelfde moment horen jullie het geloei van de sirene en zien jullie het bordje 'stop-politie' in spiegelbeeld aanknippen.

----
Henk:
Je tank is vol, je rijdt 80 in de bebouwde kom, adrenaline giert door je lichaam. Feels good! Lang geleden dat je zo'n kick voelde...
Welke kant ga je op henk? Nog enkele seconden en dan ben je ter hoogte van metrostation slinge. De slinge is erg smal en recht, daar kunnen ze in ieder geval niet langszij komen, hoewel de draai wat moeilijk zal zijn. Je kunt links richting de zuiderbegraafplaats, of rechts in de richting van de groene kruisweg. Een andere optie is rechtdoor, een brede straat in het verlengde van de zuiderparkweg in. Aan weerszijden staan opleggers en trucks geparkeerd. Je weet dat aan het einde slechts twee kleinere wegen zijn.
DrCaligari
Hero

BerichtGeplaatst: Wo Apr 20, 2005 7:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ren naar de buschauffeur met mijn wpaen getrokken en ga over het lijntje waar je achter moet wachten heen en roep met hese stem;

"Niet stoppen smeerpijp!, niet stoppen!, Ik knal je kop eraf!, hoor je me.!
Schud de wouten af!. Die spleetogen leidde ze wel af...
Stop bij het metro station, ik stap daar af."

Zodra we de polite kwijt zijn ben ik van plan een bus of metro de stad in te nemen om van daar uit naar huis te lopen. Vergetend dat ik mijn kaartje met telefoon nummer aan de chauffeur gegeven heb.
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Vr Apr 22, 2005 6:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

"Vergeet het maar, snotneus! Als ik stop zijn we dood, en jij kan helemaal niet uitstappen, anders wordt je geliquideerd! Blijf zitten!"

Eigenlijk wil ik dat ze langszij komen rijden, zodat ik ze dan van de weg af kan duwen, of tegen een boom, of een andere geparkeerde auto ofzo. Dus Bij de Slinge ga ik abrupt afremmen als ze achter ons rijden, en dan rechtsaf. En ik ben niet van plan te stoppen voor dat lullige figuurtje die terugschiet. Als hij mij afknalt is de bus zonder een bestuurder en gaatie er zelf net zo hard aan.

Ik krijg een idee! Als er nog een lijn 49 van die kant komt, kan ik die misschien gebruiken! Ik roep op mijn bakkie of er nog iemand rijdt op 'de 49' en geef die dan de opdracht rechtdoor te blijven rijden. Als ze achter me blijven rijden, dan sla ik af op het moment dat zij niet meer kunnen zodat ze tegen de 49 frontaal opbotsen. DAT is pas een tof idee! Mochten ze op de goede weg blijven rijden, dan kan ik altijd nog terug, desnoods als zij zelf vlak naast me rijden, kan ik ze alsnog zelf aan de kant gooien.
Monostero

BerichtGeplaatst: Vr Apr 22, 2005 5:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ooc: een tip: haal ff bij een ret servicepunt (bijvoorbeeld beurs) een kaartje van Rottedam. Dan kunnen we het over hetzelfde hebben.

Rakketakketakketak! Klinkt het, her en der slaan kogels in de bus in of ketsen af tegen de stalen palen. Het stoplampje gaat branden. Met een noodgang maak je een bocht op twee wielen onder het metrostation door. Alei wordt opzij geslingerd tussen de stoelen achter de bestuurder. De tl verlichting knippert. De afremming geeft de chevrolet de kans de binnenbocht te nemen. Jullie bus snijdt ze net de pas af door langs de bushalte het versmalde deel van de slinge op te rijden. In de spiegels zie je dat de chevvy achterlangs draaien en op de linker baanhelft je proberen in te halen. De politieauto rijdt nog steeds met loeiende sirenes achter jullie. Jullie rijden nu nagenoeg gelijk op met de chevrolet. Nog even en hij is ter hoogte van de bestuurder. Alei, als je overeind komt zie je door de linker zijruit van de bus een vijftal chinezen met machinegeweren gespannen uit de geopende zijschuifdeur kijken. Een spleetoog heeft je gezien; een spervuur van kogels ratelt de zijruit aan stukken.

------
Henk: vanaf nu rijdt je buiten je route! Smile
Je meter geeft 104 aan...
Over je bakkie hoor je "kkkrk... hier Ad op de 67. Je ben in de war man,
de 49 stop alleen in noord. Waar zit je en wat is er aan de hand? Ik rij halverwege op de slinge richting metro... en praat es ff rustig, ik ken je nie verstaan! krrrk"
Dan hoor je een jonge vrouwenstem. "Krrk... hier spreekt de politie! Ik verordonneer u te stoppen! U schendt de regels van de openbare weg!... krrk..."
Op de zebra vlak voor je (ter hoogte van de kerkwervesingel) weet een licht kalende oost europees uitziende jongeman met een bril en een leren jas nog net voor je bus weg te springen.
Op dat moment zie je recht voor je de lichten opdoemen van de 67... In je spiegel zie je het verbeten gezicht van de chinese chauffeur. De chinees naast hem schreeuwt naar hem en maakt wilde armgebaren. Om de tegenligger te ontwijken kan hij terugvallen of extra gas bijgeven, De chevrolet kruipt naar voren... het is duidelijk dat hij voorlangs wil voordat de 67 hem ramt!
In je achterspiegel zie je dat de politiewagen nog niets door heeft, de auto zit enkele meters achter je.
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Vr Apr 22, 2005 6:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik geef het busje geen gaatje om door te komen, dus of hij stopt, of hij ramt de 67 head on!

en ik roep nog 1 keer "Godverdomme!!!" als de oost-europees voorbij springt.
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: