Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Woensdag avond sessie; uitbreiding

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht

BerichtGeplaatst: Do Apr 27, 2006 6:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Cool , a in the between playing time diary of Little Johny?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Do Apr 27, 2006 10:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

goeie sfeeromschrijving, geeft zeker meer inzicht in je character. ik zie wel een mogenlijkheid in dit soort 'uitbreidingen' van je character. Door zelf verhalen rond je character te verzinnen wordt je gedwongen wat meer over hem na te denken!

ff een schrijftip (maak ik me zelf ook schuldig aan overigens) gebruik geen verleden tijd en heden door elkaar. present tense (I am) kan spanning verhogen, en betrokkenheid, maar dan moet alles in de present vorm zijn. (tegenwoordige tijd). Past tense (I was) leest makkelijker, en is de meest gebruikte vertelvorm.

BerichtGeplaatst: Di Jul 18, 2006 5:34 pm    Onderwerp: DarkSun Reageer met quote

Night, desert.
Tired Tallon Doeri rides the wild Crodlu. The beast does'nt listen, irritated Tallon Doeri look at the running elves around him.

Elves, wyld elves just in front and back of him. Running as if they were just the first five minutes. How can they stand it , not a sign of exhaustion. What a waste of water, you should'nt run when you can ride.
Moody Tallon looks around.

They all laugh at me, me a Doeri, look at what they put me in. And now running with the elves they are.
What a disgrace, I can hear the talk already
'yeah two slaves run away on one day, hahaha ; there's Tellon, were are your slaves Tellon?'
Oh by the windgods, what a nightmare.

These elves may well be the death of us all, everyones knows the stories. And although they act friendly and let us live, they are just playing with us, playing with our minds, just looking how far they can drive the human before he goes insane.

From the sides of his eyes he looks, just running hey? Is there a smile there, yeah they laugh at me. Smirking and laughing behind my back. Tallon hold outs his hand, trying to forget the throbhing heat, the real cause for his irritation is the knife sticking out.
Ha yeah I know what there thinking: 'lets stick a knife in the human and put him on a cranky self-willed Crodlu, you know what we'll tell him to just let the rusty blade there, for the whole night, hahhaha.'
Naar boven
DrCaligari
Hero

BerichtGeplaatst: Di Jul 18, 2006 7:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Riding behind the man whom he calls by habbit master, Mez'Raki fights of the fatigue of the day. All though it is not very late his eyes keep falling shut, like storefronts when darkness falls, and every time he threatens to slide of the wild riding beast.

He looks around but no one seems to notice his weakness. His heart is throbbing and his chest is burning from the needles. He knows he shouldn't shut out the pain because by accepting it he will accept this new wild magic. It feels strong like the elves, like their powerful legs. Mez'Raki always was blind in the third eye as they say, but he feels something is wrong. It's not just the desert or the sorcer king, chasing them almost personally it seems, or the disturbing dreams. More of it is what he sees among the other travelers. Evereybody is changing, trying to be free. They are drifting apart. He and Dourri always knew each others ways. Now it seems like they are both walking a different route. The daughter of the noblemen goes carefree around, learning like a youngster. She doesn't seem to have a heavy hearth, no matter what. Everything she touches just jumps free from it's bounds. He could see tellon Dourri's power slipping from his hands. And Mez'Raki thinks that to much ocupies him to act, but he just don't care.
Somehow al the slaves maneged to escape without struggle, it must be the desert and the desperate situation. But there had been other deserts and other desperate situations, something was very wrong. The slaves seemed to be so more powerful and free willed. Even the hideous Mule seemed to think he could afford no longer being a slave. Mez'Raki hated Mules, they where of al the insults to his pour people the worst blow to their pride. A abomination of their very pride. The other slave scared Mez'Raki, you never know what to espect from a psionic, especialy when you couldnt even read someone who was calling you out loud.

As he falls a sleep he dreams again of the long lost city and of roads made of water.
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Wo Jul 19, 2006 3:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

neato! mooi om weer even in je rol te komen...
Storyteller
Ridder

BerichtGeplaatst: Do Jul 20, 2006 2:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het mooiste is, dat ik binnen 1 dag alweer enorm misbruik heb kunnen maken van deze info ingame...

Vooral meer posten jullie! Feed your storyteller with more info.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage

BerichtGeplaatst: Do Jul 20, 2006 4:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een geweldig einde vorige keer om nog een stukje te schrijven voor Tellon.
DAt komt er ook snel, ook al weet ik dat alles kan en zal tegen me gebruikt worden. Wink Very Happy
Naar boven

BerichtGeplaatst: Do Jul 20, 2006 10:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tellon Douri stands in the heat of the day, sun highest the warmst of the desertsunrays burning on him. Half dressed, in only pants and his traders/travelers blouse, he stands with bare feet.
He doesnt seem to feel the sand burning his feet. Before him a small group of people around a withering tree.
Tellon belongings are lying on the ground.

One of the group folds a ring in a blanket en gives something to Tellon.
Tellon had been running and shouting for the very same person:
"Ral tha Ra! Help me with my powers, Ral tha Ra I'm going crazy!"
twas something like that,
Ral'tha'Ra, a large 2m10, half-elf with white skin and impressive eyes, turns to him and gives him this ... thing, Tellon holds the given in his left hand.

Tellon looks at his belongings, lying there on the ground, he looks at the blanket wich holds something important.... taken from him by...

he looks at another of the group, a very familiar face, friendly as it is serious the face of a dwarf, Mes'raki
a moment the disbelieving eyes of Tellon stare at Mes'raki, he opens his mouth as if to say something, to his old friend and counsellor
then instead looks at the last person and his eyes change from, first a hint of hate then quickly going to fear
all this as he looks at the strong and beautifull half-even women Shadira.

~Then a silver coin drops and all comes back to him ~

they all had pinned him down, and robbed him of everything, his money , his valuables, his money and even his clothes. And then when he lay there naked, he had only one valuable left, one thing that defined him. One thing and they had taken that too.
He had fought with all his strength, but combined he was no match for them, Ral'ta'Ra had broken his finger and then Shadira had drawn her sword...

~ Another silver coins drops in the mind of Tellon ~
Tellon starts mumbling to himself and the object in his hand:
" The elves say I'm dead,
I might well be,
I lost everything all my trade ware,
all my money,
my slaves,
and all my friends,
Mes'raki why?

Taradouna why?
my money, my dignity, my identity, oh why?"

the words barely audable uthered.
Just mumbling, his eyes on the thing in his hand, wich finaly he seems to recognise
the cut-off indexfinger of his right hand in lies in his left palm.

Slowly, not believing it true he lets the finger slide of his hand, letting it fall in the sand.

Then he turns around, with his back to the group he says:
" I'll be leaving for Uruk-city, I have only one thing now... family!"
Tellon walks three meters,
sun burning on his bare head, a barely healed horrible scar on his hand and one missing finger, bags under his tormented eyes, he walks one meter further and then falls from his feet, uncounsious.

~Imsra, please hear me.
I'm sorry, please come back I need you!
I'm comming to help you, I'm comming for Rashak. I'm comming for my family. You're all I have left.~

~Yes father, of course father, I will count again farther~

and in the mind of Tellon another silver coin drops...
Naar boven
DrCaligari
Hero

BerichtGeplaatst: Vr Jul 21, 2006 5:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

the dwarf Mez'Raki angily walks after the trader whom he once respected. As he faints Mez'Raki sits next to him and wakes him. "wake-up, Douri. If you leave now you will die in the burning sun, realise that."
The dwarf stands up and towers, despite his short length, over the waking body of Dourri Tellon. "stand up Dourri and listen to me. You do not understand what is going on here, you no longer have control. Accept these new changes, cause next time you might not be saved. You might find your friends not so willing to risk everything again." As the trader sits up holding his maimed hand, the dwarf continues, now visibly very angry. "you lost control try not to regain through roads chosen to lightly, if you try to find might from other powers without accepting their pain and consecuences they will kill you. You wil never be a druid or Psion. Be thankful for what you can and have. That's the first lesson of survival." The dwarves turn and moves, when he looks back one last time he speaks; "You used to be known for your ability to use other people and their skills for your goals. Use that power and you will survive. Be a master who is not visible. You are not looking for power, just for a goal to turn your attention to. Try to get us out of here safe. If the elves leave you are the only one who can save us and keep us together."

BerichtGeplaatst: Vr Jul 21, 2006 10:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Almost like a child Tellon looks up at the dwarf Mez'Raki, his eyes flutering from exhaustion and dihydration.
After Mes'Raki is finished with his speech, Tellon looks up at him seeing a new side to Mes'Raki.

"So you're still my friend?
Yes you are, dear Mes'Raki. Give me my possesions back, don't be cruel..."

Tellon raises a trembling hand (with only three fingers) to his friend, then he drops it. Tellon again lies now with closed eyes and sleeping deep.

Apparantly Tellon is exhausted from little sleep, a festering wound, now healed, took allot out of him also the daytravel and the possesion of the spirit (of which Tellon is not aware himself) has exhausted him to this almost deadlike deep sleep.
Naar boven
DrCaligari
Hero

BerichtGeplaatst: Za Jul 22, 2006 12:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

You will always be my friend, dear dourri. Says the dwarf just before he brings the heavy sleeping body to the shade. Silently he collects thhe possessions and clothing of dourri from under the ashes of the burned tree and lays them next to him.
Just don't be so stubborn and idiot.
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Ma Jul 24, 2006 3:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ooc: wat is het toch dat iedereen in het engels schrijft???

Het sijpelen van water in de grot en het zacht ademen van de slapende reizigers was het enige dat de immense stilte van de nachtelijke woestijn doorbrak. Bleek lagen de zandduinen in het heldere maanlicht, als rijen golven in een plotseling verstarde zee. Bewegingsloos zat Ral 'Tha 'Ra in de opening van de grot, zijn handen rustend in zijn schoot. Aan slaap had hij nu geen behoefte. Het voelde natuurlijker aan om onder het licht van de sterren te waken dan in de verzengende hitte van de dag. De genadeloze zonnen, die, zodra zij boven de einder waren gerezen onmiddelijk het leven uit alles in hun zicht destilleerden. Zonder onderscheid vernietigend, verdorrend, verzengend, verpulperend. Pas als de laatste dodelijke stralen waren verdwenen leek het evenwicht te herstellen. De nacht, die koelte biedt en bescherming tegen de zoekende Kallak...

Een ogenblik voelde Ral 'Tha 'Ra een onredelijke woede jegens de vlammende hemellichamen van de dag. Vervloekt zijn die vernietigers van leven! De blaren op zijn bleke huid voelden pijnlijk en gevoelig, als tekens van een foltering. Een foltering! Wat had hij, Ral 'Tha 'Ra, die enkel leven probeerde te behouden misdaan dat hij zo gekweld moest worden? Had hij niet geprobeerd het leven van die dwaas Douri te beschermen? Was hij het niet geweest die Shadira had gered met zijn eigen kostbare tranen? Was hij het niet ook geweest die de strijd was aangegaan met het monster toen Mez Raki's geest erdoor werd bevangen?
En dan die droombeelden en visioenen... de laatste etmalen hadden meer onduidelijkheden gebracht dan de decennia daarvoor die hij in slavernij had moeten doorbrengen.
Oh Tha, die altijd in beweging is, boodschappen fluisterend aan een ieder die ze horen kan, wat is de betekenis van deze waanbeelden? Zijn het de onafwendbare vlammende ogen van vernietiging die mij tot waanzin drijven?

Langzaam sloot hij zijn ogen. Zijn geest begon te dwalen over de zanderige vlakten, of waren het zeeën? Het zachte ruisen van water leek zijn gedachten te overstemmen, of was het wind? Geen chaos, maar eindeloze ritmische patronen die steeds leken te herschikken. Golven? Aan de oppervlakte kalm, maar daaronder een voelbare dreiging. Oneindige diepten waarin wellicht de antwoorden op al zijn vragen schuil gaan maar misschien alleen maar meer vragen. Een rimpeling.
Zal ik afdalen? zou ik dan verdrinken?? Verzwolgen worden door de duisternis?

Op dat moment klonk een klapperend geluid, als het wieken van de vleugels van een immense vogel. Over de vlakten rolt het kraken van hout dat buigt maar niet breekt, begeleid door een doordringend monotoon ruisen. Zacht klepelt een bel als uit de duisternis recht voor Ral 'Tha 'Ra de boeg van een schip opdoemt. Maanbleke zeilen bollen in de wind terwijl de voorsteven door het aardoppervlak snijdt. Verwondering maakt plaats voor angst als het vaartuig recht op Ral 'Tha 'Ra afkoerst en in flits de vlakte overspoelt wordt met een intens licht. De kalme donkere bodem vervormt tot een hel lichtend verzengend vuur dat lange tongen kronkelt en lijkt te brullen "RAL THA RA! RAL THA RA!" terwijl het hem te doet verteren! Dan, op het moment dat al zijn vocht uit zijn lichaam lijkt te worden onttrokken ramt het schip. Met een schok keert Ral Tha Ra terug bij bewustzijn.

De eerste zonnestralen doen zijn oogleden warm opgloeien terwijl hij heftig ademt. BIJ RAL EN THA VERVLOEK DE ZON! Zijn ogen stijf gesloten rukt hij zijn dunne mantel om zich heen en haast zich naar het einde van de grot, waar de stralen nog niet reiken, en het water verkoeling biedt.

BerichtGeplaatst: Do Jul 27, 2006 8:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tellon Douri staat weer in de brandende opkomende hitte van de dag,
hmmm, een gevoel van deja vu bekruipt hem.
In een opwelling heeft hij zijn wapen in het zand gestoken, ogenblikkelijk wordt hij overspoeld door een verfrissend gevoel.
Tegelijkertijd lijkt zijn waarnemingsvermogen te zijn toegenomen. Hij ziet en hoort zijn medereizigers, ieder gedreven door zijn eigen motivaties.
Wat een vreemde groep eigenlijk en wat en vreemde gebeurtenissen. Dan hoort hij het kind, dicht bij zijn lieve opstandige gegroeide jonge zuster Callesta. Het kind met een op slaap lijkende ademhaling, iets duisters, iets gevaarlijk straalt uit van dat kind.

Tellon gaat met gekruiste benen zitten, ongeveer net Ral'Tha'Ra een eindje verderop zit. De rest heeft zich allemaal ingegraven, zoals ik ook eigenlijk zou moeten zijn.
Tussen zijn benen heeft Tellon onopvallend het wapen. Tellon slaat de mantel en nood-dagdeken om zich heen. Wachtend totdat iedereen echt goed slaapt, wachtend totdat het kind iets doet.

"Het kind, het kind moeten we niet doden", zei hij vannacht nog tegen Callesta Douri. Maar is dat echt wel zo'n slim idee?
Ik moet die vrouw nog eens bekijken, wellicht dat ik daar tekenen vind.

Langzaam en stil staat de gedaante van Tellon op en uiterst zachtjes, gebruik makend van alle kennis van het zand, vertrekt Tellon.
Het is niet ver weg, ik moet meer weten. Tellon loopt terug en vind uitendelijk een lijk, een lijk met kostbare bezittingen, een lijk met rijke kleding, Tellon onderzoekt het uitvoerig en gebruikt zijn handelskennis om te bepalen waar deze mummie vandaan kwam. Dan trekt hij het wapen en gaat met zijn andere handover de bezittingen heen:

Een dode in de woestijn heeft geen bezittingen, mijn respect aan u, maar ik kan het beter gebruiken dan u.
Moge de god van de wind u naar het paradijs voeren. Moge u, geest, het water van de levenden goed gezint zijn. As tot as, zand tot zand.

Tellon pakt de spullen en verbergt ze goed in zijn reiszak. Dan drinkt hij voorzichtig van het water.

~
Tellon zit weer bij de anderen, rustig slapen ze, ene rustiger dan de andere, hij hoort de op slaap lijkende ademhaling van het kind.
Ben ik echt terug gegaan voor de mummie, denkt Tellon bij zichzelf, of was het een droom?
~
Naar boven
Nehalennia
Forum Princess

BerichtGeplaatst: Vr Jul 28, 2006 11:36 am    Onderwerp: Reageer met quote

Toen de geluiden om haar heen uitstierven, roerde ze zich pas.
De zonnen branden door de doeken heen. Ze keek naar het slapende kind wat in haar armen lag. Ze veegde zachtjes zijn bezwete haar opzij en nam zijn gezichtje in zich op.
Hoe kon iets wat er zo onschuldig uit zag nou slecht zijn? Ze zag aan het kind dat het aan het dromen was. Waarover zou het dromen?
Voorzichtig schoof ze onder het kind vandaan en sloeg een van de doeken opzij.
Ze voelde meteen hoe de zonnestralen haar huid uit probeerden. Voor nu werden ze terug gedrongen, maar ze zouden het blijven proberen.
Ze liep over het zand een eindje van het kind weg.

Zachtjes voelde ze hoe de Essentie al aan haar begon te trekken. Zittend in de meditatieve houding voelde ze hoe haar geest weer leeg werd en strekte ze de vingers van haar geest uit om weer een te worden met de Essentie.

Toen ze terug in het onderkomentje stapte, roerde het kind zich. Ze besloot dat ze het kind zou beschermen tegenover de buitenwereld, en als het moest ook tegen zichzelf.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Storyteller
Ridder

BerichtGeplaatst: Vr Jul 28, 2006 8:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@ Tellon:
For your sake it 'd better be a dream... If you wanna wake up that is...

@ Nehalennia:
Welcome to the online part of DS03!
I really like your in-game contribution!

@ Thekkur:
I like english!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage

BerichtGeplaatst: Ma Aug 21, 2006 5:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tellon staat op en loopt richting zijn hart, richting de stad, zijn voetstappen zijn schuifelend en zijn richting is oosten.
Langzaam waait een zachte woestijnwind zijn voetsporen uit, zoals Tellon het gewild heeft. Niemand zal mij zomaar gebruiken, zonder mijn welnemen.
Zijn zuster zal zich wel redden net als de rest. Zijn raadsman heeft zijn keuze al gemaakt. Ten tijde van mijn grootste nood, wilde ze me allemaal verlaten, welnu ik red mezelf wel.

In Tellons hart kolkt een woede. Na een halve dag lopen, is de woede bekoeld en rest er zijn echte gevoelens een triestheid, dat hij echt zijn eigen weg moet gaan. Maar uiteraard zal er een tijd komen dat ik de rest weerzie...
Naar boven

BerichtGeplaatst: Di Sep 12, 2006 4:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Douri loopt over het zand, de dag heeft plaatsgemaakt voor de nacht. Koelte en een beetje vochtigheid treedt in met het afkoelen.

'Een man moet zijn eigen weg vinden in het leven. Er leiden vele paden naar hetzelfde doel.'

Tellon zwoegt een duin op, bovenaangekomen, kijkt hij vooruit.
kijkend van de duin naar beneden voor hem, dan keert hij zijn hoofd en kijkt achteruit de duin af

'er zijn altijd twee kanten aan een duin,
en
geen wegen in de woestijn.'

Het verhaal gaat verder,
'the story continues to be told,'

Tellon Douri glimlacht en loopt vervolgt zijn weg.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: