Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

De ruine van Negnarath - RPG
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Thekkur
Monostero


Geregistreerd op: 17-5-2004
Berichten: 4016
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di Mei 18, 2004 3:39 pm    Onderwerp: De ruine van Negnarath - RPG Reageer met quote

Een fractie van een seconde kon Mohir de afgebrokkelde muren zien liggen tegen de door een felle bliksemflits oplichtende hemel. De oude poort zou hier ergens dichtbij moeten zijn. Met hernieuwde kracht hees hij zijn doorweekte rugzak weer op zijn rug. Nu alleen de lange brug nog over. "Nu niet te gretig zijn... zulke kostbaarheden schat als die van Hank 'y Pank zullen niet voor ieder voor het grijpen liggen."
Voorzichtig zette hij zijn voet op de gladde steen van de brug die zich voor hem uitstrekte. Was het eigenlijk wel steen? De vreemde structuur leek enigszins door te veren onder zijn gewicht. Nog een stap. En nog een. Nee, de brug bewoog werkelijk! Een moment hield Mohir stil. Zou dit misschien een val zijn? Hij was al over de helft... Een zware rollende donder deed de brug sidderen. Een gevoel van paniek overviel Mohir. Zo snel mogelijk naar de overkant en weer vaste grond onder de voeten! Met een sprong zette hij zich weer in beweging, rennend, met grote passen af en toe springend haastte hij zich over de brug, geen acht slaand op de heftiger wordende vibratie van de ondergrond. Nog maar een paar meter!

Het klateren van de regen leek een moment te stoppen en plaats te maken voor een enkel zacht geluid, als het breken van een droog takje.

-------

De burgers van het 20 mijl verderop gelegen dorpje Holdorp werden uit hun bed opgeschrikt door een luide knal, afkomstig van het dorpsplein.
Wat je die nacht daar buiten in dat dorpje deed is jouw zaak, maar feit is dat je een van de eersten was die het half in de modderige grond van het pleintje ingegraven lichaam van een man zag liggen. In zijn handen een doorweekt stuk perkament. Het zal niet lang duren voor er anderen komen kijken wat er hier aan de hand is.

Omgeving: Een schaar (door maanlicht) verlicht dorpspleintje. Enkele kastanjebomen grenzen aan een net parkje met enkele bankjes. Voor het kapel-achtige tempeltje is de modderige open plek waarin de verwrongen figuur ligt. Grenzend aan het pleintje zijn enkele huisjes en een herberg. Straatjes en steegjes leiden naar andere delen van het dorp.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Thekkur
Monostero


Geregistreerd op: 17-5-2004
Berichten: 4016
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di Mei 25, 2004 1:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

- voor de duidelijkheid, dit is een RPG, je kunt dus meespelen Smile -

- Knarjo de Halfling -
Ik trek het touwtje van mijn kap iets strakker aan en hobbel in de richting van de verwrongen figuur. Ik kijk schichtig om me heen (zie ik iets of iemand?) en kniel naast het lichaam. Terwijl ik om me heen blijf kijken maak ik het doorweekte stuk perkament voorzichtig los uit zijn vingers. (wat staat erop?)
_________________
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Murdoc
Koning


Geregistreerd op: 18-5-2004
Berichten: 349
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Di Mei 25, 2004 2:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

-Murdoc de halfling barbarian-

Laat mij dat perkament eens zien! Dat is de geheime zegel van Glupert!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Yahoo Messenger MSN Messenger
Vincere
ir.


Geregistreerd op: 18-5-2004
Berichten: 2358
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Di Mei 25, 2004 3:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vincere de elven ranger haalt even een sixpack of Mountaindew en is terstonds terug.
_________________
Engineering: where the noble, semi-skilled laborers execute the vision of those who think and dream. Hello, Oompa Loompas of science!

Dulce et decorum est pro alea mori.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Murdoc
Koning


Geregistreerd op: 18-5-2004
Berichten: 349
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Di Mei 25, 2004 4:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, vincere, dat mag jij niet hebben van de dokter! *drinkt de mountain dew op*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Yahoo Messenger MSN Messenger
Thekkur
Monostero


Geregistreerd op: 17-5-2004
Berichten: 4016
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo Mei 26, 2004 9:47 am    Onderwerp: Reageer met quote

- knarjo de halfling -
"Heren heren, het speelkwartier is begonnen! En laat die zak cheetos nog maar even dicht, misschien hebben we die wel nodig als we het avontuuur tegemoet treden! Laten wij kijken wat er op het stuk perkament staat! Het is vast een schatkaart!"


DM:
Het stuk doorweekte perkament dat knarjo in zijn hand heeft bevat een zegel van rode was. Jullie herkennen de afbeelding op de zegel als het teken van Glupert de Boosaardige, de boosaardige broer van Rupert de geweldige. Rupert is de machtige koning van Hotsiflotsi, het land waarin Holdorp ligt.

Op het stuk perkament is een kaart getekend met in het midden een groot kasteel met 1000 torens. In het handschrit van iemand die vaker het zwaard hanteerd dan de pen (ondanks het populaire gezegde) staat geschreven:

<-- SgAt

met een pijl in de richting van het kasteel.
Terwijl jullie daar zo op het pleintje staan klinkt achter jullie het piepen van een opengaande deur. Als jullie opkijken zien jullie een helverlichte deuropening met daarin het silouet van een grote meneer.
[/b]
_________________
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Vincere
ir.


Geregistreerd op: 18-5-2004
Berichten: 2358
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Wo Mei 26, 2004 3:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zijn er bomen in de buurt, of iets van beestjes ofzo?
_________________
Engineering: where the noble, semi-skilled laborers execute the vision of those who think and dream. Hello, Oompa Loompas of science!

Dulce et decorum est pro alea mori.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
DrCaligari
Hero


Geregistreerd op: 26-5-2004
Berichten: 1411

BerichtGeplaatst: Wo Mei 26, 2004 6:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik (Mago de zwarte magier) trek mijn zwarte cape aan en open mijn met spreuken bewaakte deur om te kijken wat er buiten op het dorps plein voor rumour is....
_________________
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Thekkur
Monostero


Geregistreerd op: 17-5-2004
Berichten: 4016
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo Mei 26, 2004 6:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

DM:
Er zijn 3 bomen op het plein. Met daarin wat beestjes. Met wat moeite zou je bij Murdoc nog wel een aantal beestjes op warme vochtige behaarde plaatsen kunnen ontdekken.

Mago: Op het plein zie je 2 halflingen en een elf bij elkaar staan om het half in de modder gegraven lichaam van een man. Ze kijken allemaal jouw kant uit, en in het licht dat van binnen schijnt knijpen ze met hun ogen.
_________________
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
RipCase
Edelman


Geregistreerd op: 27-5-2004
Berichten: 66
Woonplaats: Krakow

BerichtGeplaatst: Do Mei 27, 2004 6:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

RipCase- gehuld in een in een donker blauwe mantel- laat zich met een geruisloze plof zakken op het dak van de magier...
Wat is dit een zielig aanzicht... yuch! Halflings... Maar als dat echt de zegel is van glupert...
-plots verschijnt er een aura van licht onder mijn voeten, als de deur van de magier opent.-
Ik besef dat het mijn aanwezigheid bekend zal maken. En in iets dat voor de mensenlijke geest minder dan een halve seconde moet zijn ga ik mijn opties af...
Zal ik ze hardhandig van de bezegelde rol afhandig maken of... misschien is het beter nu om..
Ik laat me naast de magier op de grond landen, geknield en mijn gelaat verschuilend onder mijn mantel groet ik de oude magier...

"Mago, das lang geleden..."
_________________
"Dahlai Lama once said when asked what he thought about the Western Civilisation: 'Western Civilisation? That would be a good idea.' "
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murdoc
Koning


Geregistreerd op: 18-5-2004
Berichten: 349
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Do Mei 27, 2004 10:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

*eet wat van zijn beestjes en rent op die grote gestalte af die we zo fijn aan het blankeren waren en geeft die persoon een vriendelijke groet*

HOI, hoe is het en wat doe je hier?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Yahoo Messenger MSN Messenger
RipCase
Edelman


Geregistreerd op: 27-5-2004
Berichten: 66
Woonplaats: Krakow

BerichtGeplaatst: Vr Mei 28, 2004 3:00 am    Onderwerp: Reageer met quote

*gaat er van uit dat hij "geblankeerd" (??Say What??) werd/word*

RipCase heft het hoofd en zegt tijdens het onthullen van zijn gezicht:
'beste avond, was lekker aan het wandelen toen mijn rust werd verstoord. Aangezien ik daar niet van hou. -kon zich even niet herrineren waarom hij met deze trol aan het praten was...yuch(!) Haflings-
'Wat is daar aan de hand?' *Nu in verheven houding in het maanlicht is zijn gezicht pas echt te zien. zijn licht getinte huid verraad zijn zuiderlijke afkomst, zijn zwarte ogen leken een flauw licht uit te stralen, een groene gloed bijna onmerkbaar behalve natuurlijk voor de ogen van een elf, waar het overduidelijk voor is. *
'Wat zeg je er van Mago? Kun je het wel een paar dagen vol houden zonder je boekenkast? Of mag je nog steeds niet buitenspelen van je gilde?'
*glimlacht heel even flauw en beweegt zich richting het -yuch(!) haflings- "gezelschap"*
*Mago en vooral die lelijke trol achter zich latend*
_________________
"Dahlai Lama once said when asked what he thought about the Western Civilisation: 'Western Civilisation? That would be a good idea.' "
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Thekkur
Monostero


Geregistreerd op: 17-5-2004
Berichten: 4016
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr Mei 28, 2004 9:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

-Knarjo de Halfling -

Ehm... hellow! Ik ben Knarjo Lijkenpikker. Kijk me niet zo aan! ik heb die naam niet bedacht! En bovendien niet waar! ik steel nooit van lijken... ehm... niet echt... alleen lenen.
Ik schud wat druppels van de kaart en strek hem voor me uit.
In mezelf mompelend: "Hmm... interessant..."
_________________
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
DrCaligari
Hero


Geregistreerd op: 26-5-2004
Berichten: 1411

BerichtGeplaatst: Za Mei 29, 2004 1:54 am    Onderwerp: Reageer met quote

-Mago-

jongens, jongens
wat is al dit tumult kan een oude magier niet eens meer zwelgen in zijn nacht onrust en rtiueelen wat is dit allemaal? goedenavond ripcase, nog steeds bezig met je oude vergrijpen en kleine misdrijven? wanneer groei je reeds op. Leef de legende van je vader in plaats van je familie eer te beschermen pik de queeste waar je voorvaders aan begonnen en storven op in plaats van je te verhullen.

ik stap uit mijn deur en roep mijn familiar en vertel hem mijn reiskoffer voor de zekerheid maar klaar te zetten met mijn belangrijkste *tome*
(sorry vergat ff t nederlandse woord)
_________________
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RipCase
Edelman


Geregistreerd op: 27-5-2004
Berichten: 66
Woonplaats: Krakow

BerichtGeplaatst: Di Jun 01, 2004 2:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik draai me om, loop langzaam richting de magier en zeg op een hele rustige toon:
"Ik heb je eerder verteld niet over mijn vader te beginnen Mago.
Ik dacht dat een magier nooit iets vergat..."
*Het flauwe groene licht werd zichtbaar feller*

Ik verhef mijn stem
"De legende van mijn vader en al mijn voorvaderen brand in mij Mago, Het is de rest van de wereld waar ik mijn rug toe gekeerd heb oude dwaas, met jullie regels en wetten, zelfs jij mago een magier buigt voor hetgeen je wordt opgelegt. Het denken word je afgeleerd, zo volledig is je gehoorzaamheid dat je het niet eens door hebt."

*Als iemand het had geweten had hij iets kunnen zien glinsteren langs de rand van mijn mantel. Voor ieder ander was er weining dat bewust werd opgemerkt*

"HIER!"

*RipCase trekt een pijpje te voorschijn.*
"Nu moet je wel roken, dat was de afspraak. Belofte doet schuld en ik draag deze pijp al 20 jaar voor het geval dat je er weer over zou beginnen wat ik natuurlijk wel wist. Want zelfs een magier vergeet wel eens iets, zoals ik al zei."

Ik geef de magier het pijpje, het is een zilverkleurig pijpje met een vage groene gloed, prachtig afgewerkt in de vorm van een draakje, met 2 smaradjes als ogen.

*zoekt even druk in zijn mantel* 'ohww waar had ik het nou gelaten'
"Wacht ff hoor ik heb het hier ergens"
"Aha!"
*haalt een lederen pakje tervoorschijn en gooit het een paar keer op in zijn hand*
"hehehe dit kruid moet je je nog wel kunnen herrinneren."

Ik haal mijn eigen pijpje te voorschijn (de gloed die hier van af komt is een stuk duidelijker) en pak een plukje van het kruid om mijn pijp mee te stoppen.
Ik werp Mago het pakketje toe. "tast toe,"

"Zo... je hebt je koffer al klaar laten zetten zie ik... tja... het is wel de rol van glupert he... We hebben niet echt een keus"
*Trekt aan zijn pijpje, kijkt nadenkend en trilt dan plots over zijn hele lichaam*
"Yuch(!).. Het zijn wel halflings he Mago... Gatver... halflings... bleh!"

*loopt rustig vooruit richting het modder hoopje om het eens goed te bekijken*

_________________
"Dahlai Lama once said when asked what he thought about the Western Civilisation: 'Western Civilisation? That would be a good idea.' "
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Thekkur
Monostero


Geregistreerd op: 17-5-2004
Berichten: 4016
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di Jun 01, 2004 10:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

- DM -

Caligari:
Je lijkt je vaag iets te herinneren over een kruid... En pijpen heb je al lang niet gedaan, sinds er op alle pakjes pijpkruid verplicht melding werd gemaakt van de schadelijkheid van de inhoud. Maar ach, heel af en toe moet geen kwaad kunnen. En waarom eigenlijk ook niet? Hij biedt het zo vriendelijk aan...

RipCase:
In de modder ligt een man. Het deel dat je kunt zien (zijn onderlichaam) is gehuld in ruige doorweekte buitenkleding. Een avonturier zo te zien. Zijn benen steken in de lucht, en zijn mantel hangt naar beneden. Je bent blij dat de man - die regelrecht uit de lucht lijkt te zijn gevallen - een broek draagt en geen schotse kilt. Aan zijn riem hangen een buidel, een slagersmes, een fluit en een houten slagplankje met een vreemde inscriptie.

Allen:
In de verte horen jullie het luiden van een bel, een aantal schelle fluiten en even later het geklos en gekletter van de ongeordende troep lapschwanzen die in dit dorp dorpswacht worden genoemd. Bonny Bottenbreker, de lokale schout, is iemand die graag zijn neus in andermans zaken steekt. Dat zal ook de reden zijn dat iedereen in de wijde omtrek hem kent en waar mogelijk uit de weg gaat.

- Knarjo Luijkenpikker -
Ik rol de natte kaart weer op, en steek hem tussen mijn riem.
ik wend mij tot RipCase: "Gegroet meester langbeen. Ik meen u niet eerder in Holdorp te hebben mogen ontmoeten. Wat brengt u hier? U bent een bekende van meester Magoo? Ik... " Ik verhef mijn stem* " daar zul je
Bonny en zijn kornuiten hebben! Beter blijven we niet wachten tot hij hier is! Kom!" Ik ren naar het kapelletje.
_________________
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
RipCase
Edelman


Geregistreerd op: 27-5-2004
Berichten: 66
Woonplaats: Krakow

BerichtGeplaatst: Di Jun 01, 2004 1:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik sla mijn mantelkap weer over mijn hoofd, grijp naar mijn dolk en snij de buidel en het slagplankje van de riem af en stop beide weg in mijn mantel.

vervolgens loop ik rustig richting het kapelletje..
-pfff.... halflings...waarom gaat ie nou weer rennen? ach jah... wat verwacht je..-
_________________
"Dahlai Lama once said when asked what he thought about the Western Civilisation: 'Western Civilisation? That would be a good idea.' "
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DrCaligari
Hero


Geregistreerd op: 26-5-2004
Berichten: 1411

BerichtGeplaatst: Wo Jun 02, 2004 7:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

"Ripcase, sorry dat ik over je vader moest beginnen, maar je bent niet alles wat je kunt zijn."

rustig pak ik mijn pijp en stop het met het kruid met een kleine vonk uit mijn vingers licht ik het goedje op en begin er aan te puffen ondertussen neem ik de situatie om mij op en pak mijn wandelstok.

"Alas van die halflings, iedereen weet dat ze niet te vertouwen zijn"
spreek ik aan mijn pijp lurkend. "maar iets zegt mij, waarde ripcase, dat ze nog wel eens van pas kunnen komen en niet alleen als spreuk component."
_________________
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Thekkur
Monostero


Geregistreerd op: 17-5-2004
Berichten: 4016
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma Jun 07, 2004 10:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

-DM-

Jullie sluiten net op tijd de deur van de kapel af.
Jullie zien (degenen in de kapel door een ruitje in de deur) de schout en zijn schepenen het pleintje op komen rennen, gewapend met zwaarden, knuppels en hellebaarden.

Mago: ze besteden niet veel aandacht aan je. Na die keer dat je het de schout betaald had gezet dat hij zich met je zwarte magie had bemoeid heetft hij altijd zoveel mogelijk in een andere richting gekeken dan de jouwe.

Vincere en Murdoc:
De mannen proberen jullie te omsingelen.
_________________
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Vincere
ir.


Geregistreerd op: 18-5-2004
Berichten: 2358
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Ma Jun 07, 2004 11:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vincere doet een planejump en springt naar the Plane of Shadows (oftewel, ik volg het al lang niet meer Wink)
_________________
Engineering: where the noble, semi-skilled laborers execute the vision of those who think and dream. Hello, Oompa Loompas of science!

Dulce et decorum est pro alea mori.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
DrCaligari
Hero


Geregistreerd op: 26-5-2004
Berichten: 1411

BerichtGeplaatst: Di Jun 08, 2004 4:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik neem nog een teug van mijn pijp en ga bij de andere staan om problemen met de schout te voorkomen mogen dezen verrijzen
_________________
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RipCase
Edelman


Geregistreerd op: 27-5-2004
Berichten: 66
Woonplaats: Krakow

BerichtGeplaatst: Do Jun 10, 2004 11:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik bestudeer het slagplankje aandachtig...
-'Waar gebruikt men ook alweer slagplankjes voor... '-
*Een visioen van een bukkende halfling in een zwarte bikini
met een rode bal in zijn mond ontvlucht mijn gedachten....
Ah...(!) Gatverdamme....(!) Half..lings...yulch(!)*
-'En die incripties... wat zou daar staan?'-

*Als ik Mago zonder problemen langs de schout en de 20 rovers zie lopen besluit ik hem tegemoet te lopen en stap het kapeletje uit*
"HA! Mago daar ben je! Ik moet ook altijd wachten op jou hč slome!
Denk je dat ik alle tijd van de cosmos heb om de gebruiken uit te voeren?"
*Ik overhandig mago het slagplankje*
"Wat denk je hier van?" *Wijzend op de inscripties*
_________________
"Dahlai Lama once said when asked what he thought about the Western Civilisation: 'Western Civilisation? That would be a good idea.' "
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DrCaligari
Hero


Geregistreerd op: 26-5-2004
Berichten: 1411

BerichtGeplaatst: Vr Jun 11, 2004 10:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ja ,je weet dat ik al lang niet meer aan slag plankjes doe ripcase. Huh oh een inscriptie

*O.U.C.* ik probeer de incriptie te lezen.
_________________
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Thekkur
Monostero


Geregistreerd op: 17-5-2004
Berichten: 4016
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr Jun 11, 2004 10:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

- DM -

De schout en zijn kornuiten maken werk van de zaak. Zonder veel omhaal wordt de halfling die bij het lijk staat in een jute zak gestopt en meegenomen. 'Spanje' valt er nog net op te lezen. Wat dat betekend zouden jullie niet weten. De elf lijkt plotseling in het niets te zijn verdwenen. Bonny Bottenbreker geeft het bevel de dode vreemdeling uit de aarde te trekken. Uit de aarde komt een hoofd tevoorschijn met een baard van drie dagen en halflang haar. Zijn gezicht zit onder de modder en zijn hoofd hangt losjes aan zijn nek te bungelen. Een van de kornuiten hijst het lichaam als een zak op zijn schouder.

RipCase:
Nee... een halfling slagplankje is het zeker niet...
Op het moment dat je de deur van het kerkje uitstapt keren alle ongewassen handhavers van de wet zich naar je toe, en lijken enigszins verbaast dat je ze zomaar tegemoet durft te lopen. Een van hen maakt aanstalten iets te gaan zeggen, maar vlak voordat hij lang genoeg nagedacht heeft om ook daadwerkelijk een zin uit te spreken geeft Bonny hem een snelle por in zijn zij. Alle ogen volgen je terwijl je te het plein overloopt in de richting van Mago. Zodra je een gesprek aanknoopt lijken ze wakker te worden uit een soort droom en gaan ze verder alsof je ongemerkt lang ze heen bent geglipt.

Mago
Interessant... Het teken op het slagplankje vertoond opmerkelijke gelijkenis met een teken dat een oude vriend van je op zijn pols had getatoueerd. Hij wou echter nooit zeggen wat het betekende en hulde zich in mysterie. Hij zou nu in Linoth moeten wonen... Een kustplaats enkele dagreizen hier vandaan. Maar je hebt hem al een hele tijd niet gesproken.
_________________
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
DrCaligari
Hero


Geregistreerd op: 26-5-2004
Berichten: 1411

BerichtGeplaatst: Ma Jun 14, 2004 5:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

"ripcase, heb je zin om mee te gaan naar linoth, ik moet een oude vriend daar opzoeken."
ik loop naar mijn toren en roep mijn bediende en leerling, qiznob, om mijn spullen te pakken en naar buiten te komen.
_________________
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar:  

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.