Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Paridæza Online, De reis begint...
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Karma
Supreme Grandmaster


Geregistreerd op: 11-9-2005
Berichten: 1741
Woonplaats: Dordrecht

BerichtGeplaatst: Do Dec 21, 2006 11:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De wagen kraakt een beetje als er een kleine heuvel genomen wordt, de zon staat al wat hoger. Een heerlijke nazomerse weertje vergezeld jullie op deze tocht. De gewassen staan er overvloedig bij, de rijpheid nadert en het oogsten zal niet lang op zich wachten.

De elf lacht vriendelijk aantrekkelijk en praat in zijn aangenaam klinkende accent de standaard keizerlijke taal. De priester en de dwerg praten in de lage ietswat barse taal van de dwergen.
De vogels zal het allemaal een zorg zijn, zij fluiten hun eigen vrolijke taaltje op deze mooie dag. Een witte kraai kijkt jullie even aan vanaf een hek en vliegt op als jullie dichterbij komen. Verderop kruist een haas het stenen pad kijkt even verrast en nieuwsgierig op en verdwijnt dan weer snel zijn eigen hazepad nemend.
Het paard stapt vrolijk door, terwijl de conversatie doorgaat...
http://chimaera.schtuff.com/heuvels?action=image
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord


Geregistreerd op: 14-10-2004
Berichten: 2877
Woonplaats: in een naamloos graf

BerichtGeplaatst: Vr Dec 22, 2006 9:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben bezorgd over de gang van zaken, maar aangenaam verrast dat ik me met Carrick in de rijke en krachtige taal van de dwergen kan onderhouden. De taal van de mensen klinkt toch altijd wat slap en monotoon in mijn oren, en de gemaakte deftigheid die in hun "hogere kringen" gebezigd wordt wijst niet op werkelijke traditie.
_________________
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Vincere
ir.


Geregistreerd op: 18-5-2004
Berichten: 2358
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Za Dec 23, 2006 6:19 am    Onderwerp: Reageer met quote

De zon schijnt op zijn gezicht, dus Carrick gaat maar een dutje doen. "Maak me maar wakker als we in Tzum zijn."


(Tot na de Kerst!)
_________________
Engineering: where the noble, semi-skilled laborers execute the vision of those who think and dream. Hello, Oompa Loompas of science!

Dulce et decorum est pro alea mori.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord


Geregistreerd op: 14-10-2004
Berichten: 2877
Woonplaats: in een naamloos graf

BerichtGeplaatst: Ma Dec 25, 2006 12:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het rustige verloop van de reis, de kalme wandelpas van het paard, de warmte van de zon en de "inspanningen" van de vorige nacht beginnen Hagrim te overmeesteren. Langzaam sluiten zijn ogen zich, en leunend tegen de zijkant van de wagen glijdt hij onderuit. Korte tijd later ligt hij languit (voor zover je daar bij een dwerg van kunt spreken) op zijn rug op de bodem van de kar.

Tot opluchting van zijn metgezellen blijft het doordringende gesnurk dat Hagrim's vorige nachtrust zo karakteriseerde, ditmaal uit. De dwerg is geheel bewegingloos en zijn ademhaling is traag en regelmatig. Niet iedereen zal weten dat deze verschijnselen typisch zijn voor de vooral door mijnopzichters en hun bovenbazen gevreesde "dwergenslaap", waaruit een dwerg maar moeilijk wakker wordt en die wel een week kan duren.....
_________________
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Karma
Supreme Grandmaster


Geregistreerd op: 11-9-2005
Berichten: 1741
Woonplaats: Dordrecht

BerichtGeplaatst: Di Dec 26, 2006 1:21 am    Onderwerp: Reageer met quote

Het gezelschap reist verder op deze fijne dag.
De wagen hobbelt vrolijk verder, een paar van het gezelschap dut lekker weg. Het is een echte mooie dag, echt vrede op aarde.

De reis gaat verder, en voorspoedig. Als de zon de oostelijke horizon van Paridaeza nadert, ten teken dat de avond snel zal aanbreken komt er een heuvel met een simpele blokhut in zicht.
De overnachtingsplek: een overdekte plaats op een heuvel met aan de oostkant een klein groepje bomen. Nabij staat een waterput.
De hut ziet er goedonderhouden uit en heeft twee deuren, één oost en één west naar de overdekte stal. Een stapeltje houtblokken staat aan de oostkant onder een klein afdakje. rechts van de deur.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vincere
ir.


Geregistreerd op: 18-5-2004
Berichten: 2358
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Wo Dec 27, 2006 3:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik word wakker van de laatste zonnestralen, strek m'n benen en spring van de wagen. "Zo, laten we hier overnachten. Een beetje comfort is altijd mooi meegenomen! Als er een paar binnen kijken naar etenswaar en kookspullen, en iemand anders wat water op kan pompen, dan zal ik wat hout naar binnen slepen."
_________________
Engineering: where the noble, semi-skilled laborers execute the vision of those who think and dream. Hello, Oompa Loompas of science!

Dulce et decorum est pro alea mori.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Vincere
ir.


Geregistreerd op: 18-5-2004
Berichten: 2358
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Wo Dec 27, 2006 5:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zie Fugius met verbazing het woud inwandelen? Had hij die hoop naast de hut niet gezien? Nou ja, misschien vindt hij nog wat wild om te braden ofzo.
_________________
Engineering: where the noble, semi-skilled laborers execute the vision of those who think and dream. Hello, Oompa Loompas of science!

Dulce et decorum est pro alea mori.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Karma
Supreme Grandmaster


Geregistreerd op: 11-9-2005
Berichten: 1741
Woonplaats: Dordrecht

BerichtGeplaatst: Wo Dec 27, 2006 6:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Carrick kijkt naar de stapel hout bij de naast de oostdeur, en daarna verbaast naar Fugius, die zegt hout te gaan halen en het kleine bos in verdwijnt.

Op dit moment is het helemaal windstil, een blauwe lucht overal, maar in het noord-oosten trekt het dicht langzaam verschijnt daar een donker wolkenfront.

Met een houtblok onder zijn ene arm doet Carrick de deur aan de oostkant van de hut open...
*krrrrrrrrk*
Een donkere simpele eenkamerhut met in het midden een vuurplaats wordt zichtbaar. De hut is ongeveer 10 bij 10 meter, in goede staat. In iedere windrichting zitten raamgaten met de luiken gesloten. Een muffe geur van oud zweet en een rooklucht komt je tegemoet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Storyteller
Ridder


Geregistreerd op: 7-2-2005
Berichten: 168
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Do Dec 28, 2006 7:59 am    Onderwerp: Reageer met quote

... De woorden van Fugius vallen op dovenmans oren als Aerathon in de verte het hutje ziet opdoemen.l Hij lijkt verscherpt zijn ogen tot spleetjes samengeknepen...

...hij kijkt wat neerbuigend naar het hutje, en sluit een kort moment zijn ogen terwijl hij enkele passen naast het paard stilstaat. Hij strekt zijn gedachten uit, naar de omgeving om zich heen. Dit vreemde land lijkt geenszins op zijn thuis. Maar daar gelden toch duidelijk andere regels dan in dit land. Zelfs reizigers, zoals Aerathon en zijn metgezellen zouden nimmer een huis betreden zonder zich er zeker van te maken dat alles hier veilig is.

Aerathon opent zijn ogen en begint een omtrekkende ruime cirkel te lopen om het hutje heen, zijn speer in gereedheid gebracht. Als hij iets waarneemt wat hem ongewoon is, zal hij niet aarzelen om zijn speer te werpen. Zijn gedachten tasten druk af en zijn mentale verdedigingen zijn alert geactiveerd.

"Vlug, Rya, verbergt u zich", spuigt hij onder halve fluistering uit naar de Elf van het gezelschap. Zelf zakt Aerathon wat door de knieën en sluit zijn ogen geheel. Zijn geest spreidt zich vervaarlijk ver uit buiten zijn lichaam, en tast de omgeving af naar levende wezens.
_________________
“If once there would come one to release us,
he shall bear the mark of the winds”
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Karma
Supreme Grandmaster


Geregistreerd op: 11-9-2005
Berichten: 1741
Woonplaats: Dordrecht

BerichtGeplaatst: Do Dec 28, 2006 7:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Aerathon staat op scherp en besluipt de hut.
Zijn geest gaat uit naar de omgeving, meer dan wat wild, een haas in het kreupelhout en een raaf nabij in de boom, bemerkt hij niet in de nabije omgeving van deze hut.

Wellicht tot zijn verrassing wordt de priester wakker, vraagt wie er voor het eten zorgt en loopt gewoon naar de voordeur -van dit reizigersonderkomen- pakt wat hout en doet de deur open.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Lady M.
Leenheer


Geregistreerd op: 28-9-2006
Berichten: 76
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Vr Dec 29, 2006 11:39 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik maak het paard los van de wagen en ga meer op in mijn eigen gedachten dan dat ik me bemoei met de rest van mijn reisgenoten.
"Ik denk toch dat ik even een klein stukje met het paard gaat rennen. Niet ver, ze heeft de hele dag gewandeld. Maar even een kleine sprint zal haar goed doen." zeg ik niet in het bijzonder tegen iemand specifiek. Gewoon degene die het dichts bij staat. Ik spring op de ongezadelde rug van het paard en spreek het toe in mijn eigen elventaal.
"Ik zal de omgeving verkennen en wat vers eten meenemen. Geen vlees, ik ben vegetarier." Daarna verdwijn ik met het paard tussen de bomen.
_________________
KYS Ma-Ray

Credendo vides...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Karma
Supreme Grandmaster


Geregistreerd op: 11-9-2005
Berichten: 1741
Woonplaats: Dordrecht

BerichtGeplaatst: Ma Jan 01, 2007 11:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tethoril bestijgd de ros soepel en snelt weg, zonder zadel het paard berijdend.
Zijn lange blonde haar waait achter hem aan, terwijl het paard snel onder takken en langs bomen suist. Een tevreden briesend gehijg komt van het paard.

Achter blijft de kar met een zacht ademende dwerg en de spullen.
Carrick en Fugius kijken het huisje rond, een kleine hooizoldcr met wat groen gras is alles. Verder is er geen proviand, maar toch is dit reisonderkomen veel beter dan een tent (bovendien hebben jullie je eigen vooraden meegekregen).

Aerathon cirkelt de hut, alles lijkt veilig. Hij onspant zich ietwat, dan vanuit zijn ooghoek valt hem iets op aan in westelijke lucht (de richting van Parideaza-stad). Een cirkelende silhouet van een roofvogel. Even lager ontwaard hij een kleinere vladderende vlek die veel lager langzaam dichterbij komt.
De cirkeling houdt op de roofvogel staat even volkomen stil in de lucht, alsof hij de goden vraagt om een goede jacht, en valt dan neer… een gevecht van leven op dood van de natuur is bezig.

Al snel is Thethoril aan de andere kant van het kleine bos. De lucht is een beetje klammig en totaal windstil, af en toe probeert een vogel de drukkende atmosferische stilte te onderbreken en laat een klein gefluit horen.
Het zicht geheel vrij naar het oosten, en in de verre verten zien zijn elfenogen de weg kronkelend naar de heuvels van hun doel sluipen, Tzum en de pas gevonden ruïne. Pal daarboven ligt een diepzwart wolkenpak… één ding is zeker, het gaat daar spoken…
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Storyteller
Ridder


Geregistreerd op: 7-2-2005
Berichten: 168
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Di Jan 02, 2007 9:13 am    Onderwerp: Reageer met quote

Aerathon kijkt met strakke blik en rustig ademend naar de biddende roofvogel. Hij draait zijn blik naar de grond, als deze op zijn prooi neerdaalt. In een flits voelt hij de pijn in zijn hoofd als een snelle steek. Hij knijpt zijn ogen enkele momenten hard dicht.

Als de pijn wegtrekt loopt hij het hutje in en plaatst zijn spullen niet ver van de deur, klaar om op te pakken als hij weg moet rennen.

Hij zetelt zichzelf op de houten grond. Zijn handen plat op het hout, voelen het materiaal. Hij kijkt naar de overige lieden, en vraagt aan Carrick: "Vertel eens over je Hertog". Aerathon sluit zijn ogen, als hij vervolgt:"ik zou graag horen waarom deze man anderen leidt. Vertel me over zijn heldendaden!"
_________________
“If once there would come one to release us,
he shall bear the mark of the winds”
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord


Geregistreerd op: 14-10-2004
Berichten: 2877
Woonplaats: in een naamloos graf

BerichtGeplaatst: Di Jan 02, 2007 8:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hagrim is nog altijd in diepe rust. Toen de wagen tot stilstand kwam en iedereen er af sprong uitte hij een diepe grom en draaide zich even om in zijn slaap, maar nu is hij weer geheel bewegingloos.
_________________
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Lady M.
Leenheer


Geregistreerd op: 28-9-2006
Berichten: 76
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Vr Jan 05, 2007 11:32 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rijd in galop in een wijde cirkel rond het huisje. Het is fijn om een keer gezelschap te hebben op mijn reizen, maar ik voel me toch in mijn element als ik me even kan terugtrekken in de natuur.
Ik houd mijn ogen ondertussen open voor een voedzame toevoeging aan ons proviand. Zodra ik wat vind, wil ik wel weer terug naar het huisje. Ik wil het paard niet teveel vermoeien na de lange tijd dat het stil heeft gestaan en de lange dag dat het de kar heeft getrokken.
Verder heb ik weinig zin om me te laten overvallen door die pak wolken in de verte. Ik kijk in oostelijke richting of een wind in de bovenste lagen van de lucht de wolken hierheen doen waaien.
_________________
KYS Ma-Ray

Credendo vides...


Laatst aangepast door Lady M. op Vr Jan 05, 2007 8:19 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Karma
Supreme Grandmaster


Geregistreerd op: 11-9-2005
Berichten: 1741
Woonplaats: Dordrecht

BerichtGeplaatst: Vr Jan 05, 2007 1:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het wolkenpak blijft ver weg boven de noordoostelijke horizon liggen. Het is verder totaal windstil en ook bij de wolken zelf zie je geen aanleiding voor beweging deze kant op. Het is alsof de wolk gefixeerd is boven de plek waar deze ligt. Het geheel straalt een stille drukkende sfeer uit.

Als je wat rond kijkt zie je wat eetbare planten en kan je wat wortels en paddestoelen verzamelen, op de terugweg kom je zelfs een rijpe braamstruik tegen.

Hagrim is in diepe slaap, iedereen heeft de dwerg zijn roes maar laten uitslapen. (Geen slapende dwergen wakker maken, gaat er een gezegd, of was dat met draken?)
Terwijl de dwerg langzaam ademend op de kar ligt, komt er een verward fladderend stipje dichterbij en dichterbij...
Hagrim schrikt oppeens wakker als er een duif de kar op schiet, het beest fladderd verward heen en weer, een krijs klinkt van boven uit de lucht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vincere
ir.


Geregistreerd op: 18-5-2004
Berichten: 2358
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Vr Jan 05, 2007 4:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

"Om even terug te komen op die opmerking van jou over de Hertog, Fugius: ik kan je vertellen dat het allerminst een dikke papzak is. Ik weet de exacte geschiedenis ook niet, maar aangezien ik al wat langer in dienst ben dan jullie heb ik hier een daar wat verhalen opgevangen. Hij woonde vroeger op zijn familielandgoed in het oude land, niet veel groots naar het schijnt, het was een klein graafschap dat al lang in zijn familie was. Hij nam een actieve hand in de verdediging van zijn land, en stond bekend om zijn bekwaamheid in de krijgskunst en man-tot-man gevechten, waarbij velen vielen door zijn zwaard. Kwade tongen fluisteren echter dat hij echter ook een aantal gruwelijke daden heeft begaan, zoals het afhakken van hoofden van de overlevenden, of het spiezen van hen om de rest van zijn tegenstanders én de bevolking een waarschuwing te geven.

Na de ontdekking van Paridaeza heeft hij zijn connecties aan het koningshof gebruikt om hier terecht te komen. Vanwege zijn vriendschap met de koning en door het opgeven van zijn graafschap aan de kroon, is hij aangesteld tot heer en verdediger van de nieuwe kolonie. Hij is hier toen met het keurkorps van zijn troepen heen gezeild, allen geharde en ervaren strijders die ontzettend trouw zijn aan hun heer. Wegens het (voorlopige) gebrek aan vijandige inboorlingen of andere usurpatoren zijn zij voornamelijk de persoonlijke bewaking van de hertog en zijn slot in Paridaeza-stad, terwijl enkelen van hen de kleinere milities en patrouilles rond de grenzen bewaken. Allen hebben zij een hoge rang. De hertog lijkt zijn militaire training nu vooral te gebruiken om de instroom van migranten met strakke hand te regelen, maar ik twijfel er niet aan dat hij in geval van nood zo weer zijn harnas aantrekt en zijn eigen troepen leidt.

Trouwens, misschien moeten we Hagrim maar eens wakker maken - ik denk dat hij vast wel honger zal hebben.
_________________
Engineering: where the noble, semi-skilled laborers execute the vision of those who think and dream. Hello, Oompa Loompas of science!

Dulce et decorum est pro alea mori.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Lady M.
Leenheer


Geregistreerd op: 28-9-2006
Berichten: 76
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Vr Jan 05, 2007 8:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik verzamel de planten, wortels en paddestoelen in een zak en geef af en toe iets lekkers aan het paard. Bij de bramenstruik kan ik het echter niet laten zelf ook een groot deel in mijn mond te laten verdwijnen.

Daarna stijg ik weer op en galoppeer richting het huisje. Eens vragen of iemand weet wat zich daar is onder dat wolkendek bevindt. Zo'n dreigende lucht zonder wind is natuurlijk mogelijk, maar komt me bijna onnatuurlijk over. Het is in de richting die we op moeten, dus misschien kom ik er wel eerder achter dan me lief is.
_________________
KYS Ma-Ray

Credendo vides...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord


Geregistreerd op: 14-10-2004
Berichten: 2877
Woonplaats: in een naamloos graf

BerichtGeplaatst: Vr Jan 05, 2007 8:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een slag van een hamer op een aambeeld had Hagrim niet sneller kunnen wekken dan dit schrille geluid. Slapen kunnen de dwergen, maar met hun oer-instincten is niets mis. Gevaar!
Meteen komt hij bij zijn positieven, maar om geen aandacht te trekken beweegt hij nog niet. Razendsnel flitsen zijn ogen heen en weer om de situatie in te schatten. Niemand op de wagen, geen aanvallers ook. Wel een duif....gewond zo te zien. Gevaar in de lucht - maar er is nog tijd. Hagrim grijpt zijn kruisboog, laadt een pijl en spant de boog, plant zijn rug tegen een binnenhoek van de wagen en kijkt snel om zich heen.....niemand op de grond. Die hut daar, misschien, zitten de aanvallers daar? En waar is de rest? Gevlucht? Tja, mensen en elfen......
Dan kijkt hij weer naar boven. Wat is dat daar?
_________________
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Karma
Supreme Grandmaster


Geregistreerd op: 11-9-2005
Berichten: 1741
Woonplaats: Dordrecht

BerichtGeplaatst: Vr Jan 05, 2007 11:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Verderop kijkt Tethoril nog een laatste keer naar de wolken, aan de horizon, wolken die hem totaal niet bekend voorkomen en inderdaad enigsinds onnattuurlijk voorkomen, maar misschien is het de hele sfeer van de natuur, onweer komt altijd als onnatuurlijk en dreigend over, een kant die de natuur in zich heeft.
Op weg terug loopt het paard rustig, in de verte klinkt de roep van een roofvogel.

De duif probeert een onderkomen te vinden tussen de rugzakken en bagage. Tientallen meters boven de wagen zweeft een grote zwart met rode roofvogel, Hagrim heeft zo'n groot exemplaar nog nooit gezien, al is de hoogte moeilijk in te schatten. Het paard voor de kar is weg, als Hagrim zijn boog pakt en laadt, schrikt de duif op en vladdert vliegt half op en beland na een kleine duikvlucht naast de wagen.
Op dat ogenblik krijst de roofvogel een keiharde triomfantelijke strijdkreet en stort zich met een noodvaart naar beneden. Binnen in de hut is de krijs zelfs te horen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vincere
ir.


Geregistreerd op: 18-5-2004
Berichten: 2358
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Vr Jan 05, 2007 11:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik sta op, veeg m'n bips af en loop eventjes naar buiten. Ik kijk omhoog naar de vogel, en draai me dan naar Hagrim, die gespannen met zijn kruisboog om zich heen kijkt. "Hela, mijn agondroplastische vriend, waarom kom je niet binnen om wat te eten. Na dat feest van gisteren zal er vast niet veel meer in je maag zitten, hahaha!"
_________________
Engineering: where the noble, semi-skilled laborers execute the vision of those who think and dream. Hello, Oompa Loompas of science!

Dulce et decorum est pro alea mori.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Storyteller
Ridder


Geregistreerd op: 7-2-2005
Berichten: 168
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Za Jan 06, 2007 4:18 am    Onderwerp: Reageer met quote

Met dichtgeklemde ogen lijkt Aerathon even zijn speieren te spannen bij de kreet van de dwerg, buiten. Hij springt niet om, maar glimlacht ligt in zijn mondhoek, alsof hij de gedachten van de dwerg prima kan lezen, zonder in diens geest rond te waren.

Vanuit een kleine buidel aan zijn riem, pakt Aerathon wat gedroogde kruiden uit de woestenij van zijn thuisland en voegt deze toe aan het haardvuur.

Als hij zijn ogen opent zget hij met duidelijke lage stem: "Dus de Hertog is een krijger met veel zitvlees?" Aerathon haat zijn schouders op...

"leg mij uit wat er van ons verwacht wordt en ik doe mee."
_________________
“If once there would come one to release us,
he shall bear the mark of the winds”
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Karma
Supreme Grandmaster


Geregistreerd op: 11-9-2005
Berichten: 1741
Woonplaats: Dordrecht

BerichtGeplaatst: Za Jan 06, 2007 2:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De roofvogel begint zijn duikvlucht, spiraal vormig maakt het draaiingen terwijl het snel naar beneden komt, steeds groter wordt de vogel.
Dan vouwt het de vleugels helemaal langs de zijden en valt als een rotsblok naar beneden, de vogel lijkt groter te worden naarmate het nadert, dit alles gebeurt met duizelingwekkende snelheid en in een zeer korte periode, net nadat Carrick zijn zin spreek.
Een gigantische rood met zwarte roofvogel bijna 1,5 meter groot, vleugelspan veel en veel groter (misschien 3 a 4 meter) stort zich naast de kar neer en slaat op het allerlaatste zijn vleugels uit om vaart te minderen.
Duif vladdert in paniek op, probeert te vluchten, duidelijk gewond aan één vleugel, Carrick valt even de kleuren van de duif en een ring aan de poot op. De roofvogel voltooid het laatste stuk van zijn duikvlucht horizontaal en benadert de duif met grote klauwen open. Wind van de vleugels suist langs Carrick en Hagrim, als vlak naast de wagen de kolenschop grote klauwen in de spartelende duif slaan. Twee strenge en intelligente zwart met blauwe ogen kijken Hagrim even aan, vanuit de rood gevederde kop, en de vogel uit nog eens een triomfantelijke krijs uit de scherpe snavel. Van zo dicht bij gaat de krijs door merg en been.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord


Geregistreerd op: 14-10-2004
Berichten: 2877
Woonplaats: in een naamloos graf

BerichtGeplaatst: Za Jan 06, 2007 11:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zodra de deur van de hut opengaat zwaai ik snel mijn kruisboog in die richting, en één seconde staat de dodelijke pijl gericht op degene die naar buiten komt....gelukkig zie ik net op tijd dat het Carrick is. Dan richt ik op de roofvogel, neem hem onder schot....maar schiet niet. Het beest is duidelijk gewoon aan het jagen.
Mijn spieren ontspannen zich en ik kom wat tot rust, maar ik blijf mijn kruisboog in de aanslag houden en op de vogel letten.

--------------------------------------------------

storyteller schreef:
Met dichtgeklemde ogen lijkt Aerathon even zijn speieren te spannen bij de kreet van de dwerg, buiten.

ooc: kreet was van de vogel
_________________
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Karma
Supreme Grandmaster


Geregistreerd op: 11-9-2005
Berichten: 1741
Woonplaats: Dordrecht

BerichtGeplaatst: Zo Jan 07, 2007 12:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

De roofvogel spreidt snel zijn grote vleugels slaat uit en met zijn vrije poot zet het af, klapwiekend, stof waait op in krullende wolkjes als het beest zich verheft.
Hagrim, Carrick en Fugius zien hoe de roofvogel zich verheft met de -nu ze het herkennen- postduif tussen de klauwen.

Tethoril verschijnt vanuit het bos, in een lichte draf. En is nog net op tijd om van een afstandje de hele grote rood met zwarte vogel te zien opstijgen. Heel even lijkt het hem alsof het een menselijke gedaante is met armen als vleugels, dan is het weer de gigantische roofvogel, die nog even met de merkwaardige intelligente blauw/zwarte ogen achter zich kijkt.

In de hut begint het vuur te knapperen terwijl de kruiden hun werk doen. Rook verschijnt en Aerathon ontwaart even een grote ronde walm waarin gaten invallen, in een verontrustend patroon, een kale schedel uitbeeldend.

Dan vergaat de rook en dringt er een aangename geur van de kruiden de hut in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

Ga naar:  

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.