Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Paridćza Online, De reis begint...
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Zo Jan 07, 2007 6:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Schouderophalend stapt Hagrim van de wagen af en pakt zijn spullen. Een postduif, ach, het zou wat, hij kan toch niet lezen. En als het zo belangrijk was hadden ze wel een betere postduif gestuurd. En het zal wel niet voor ons geweest zijn ook.
Hij loopt de hut binnen en kijkt eens rond....

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Lady M.
Leenheer

BerichtGeplaatst: Ma Jan 08, 2007 12:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bij het huisje stijg ik af en kijk de roofvogel onderzoekend na. Met een gefronste blik starend in de lucht aai ik het paard over zijn flank. Het bevalt me niets. Een reusachtige roofvogel die intelligenter lijkt, dan voor dieren gewoon is. En bovendien zou die genoeg te eten hebben aan een enkel postduif, deze achterna jagen tot waar een groep mensen staan. En als ik daarbij de dreigende lucht in het noordoosten op tel, vind ik het nog onheilspellender worden. Zelfs deze nieuwe wereld vertoont al tekenen van kwaadaardigheid. Zoals te verwachten viel uiteraard, maar een elf mag hopen.

Als de vogel uit het zicht is verdwenen, kom ik in beweging. Met een pluk gedroogd gras dat ik onder een struik vind, borstel ik de vacht van het paard en geef het water en haver. Tussen de nabije bomen zoek ik naar een flinke geschikte tak. Het doet me vreugd om geschenken te geven, zeker als het zulke goede vrienden betreft, zelfs vlak voor een geplande reis. Maar het betekent dat ik nu zonder wapens sta (op een mes en een staf na dan) en ik een nieuwe zal moeten maken.

Credendo vides...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Storyteller
Ridder

BerichtGeplaatst: Ma Jan 08, 2007 5:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Aerathon schrikt zichtbaar van de opwelling van de rook. Als reactie schieten zijn geestelijke verdedigingen snel aan, en grijpt hij zijn vuistdolk. De rook... de kruiden hebben hem iets vertelt.

Hij concentrert zich enkele momenten, en springt zeer lenig op de bank, naar het dak, en schuift zijn nu onzichtbaar veranderde huid plat tegen het dak en, met de borst naar beneden gericht. Hij blijft zo muisstil zitten.

[ out game: spiderclimb]
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Ma Jan 08, 2007 8:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hagrim stapt langs Carrick en Fugius en kijkt even rond in de hut. De tegen het plafond zittende Aerathon ontgaat hem geheel.

Een gezellig haardvuur, een eenvoudige maar degelijke inrichting - ja, dat bevalt hem wel. Hij zet z'n zware rugzak naast een van de zitbanken en begint heen en weer te lopen naar de wagen, om de spullen uit te laden. Die lucht belooft niet veel goeds, het kan vannacht wel eens flink gaan plenzen. Het is beter om niet morgen al met doorweekte voorraden te zitten.

Naar boven
Vincere
ir.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 08, 2007 9:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik help Hagrim nog even de laatste spullen naar binnen te sjouwen. pas dan valt het me op... "Zeg, waar is die vreemde wandelaar heen?" Ik richt me tot Fugius en vraag of hij hem heeft gezien. Buiten roep ik ook onze elvenvriend, die ik ook al een tijdje niet gezien heb.

Dulce et decorum est pro alea mori.
Naar boven
Lady M.
Leenheer

BerichtGeplaatst: Di Jan 09, 2007 1:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Na een tijd zoeken vind ik wat verwijderd van het huisje een flinke maple, waar een paar mooie stukken hout van op de grond liggen. Ik zoek de meest versgevallen takken, zodat ze niet onderhevig zijn gegaan aan rot.

Daarna loop ik het huisje binnen. De zak met vers voedsel zet ik op een tafeltje.
"Eet smakelijk!" Ik forceer een glimlach, maar ben duidelijk gevuld met zorgelijke gedachten. In mezelf gekeerd begin ik het verzamelde hout te besnijden met een scherpe en sierlijke dolk.

Credendo vides...
Naar boven

BerichtGeplaatst: Di Jan 09, 2007 2:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Aerathon hangt tegen het dak, en beziet hoe er gezelschap in en uit het hutje loopt. Een teken van gevaar is niet te zien, ook zijn intuďtie toont hem geen directe aanleidingdat er gevaar schuilt. Door het vuur is het hier boven erg warm, daarnaast hangt het hier vol van oude spinnenwebben.
Naast deze dingen ziet hij de kleine hooizolder met vers gras, ook valt hem nu een kastje aan de wand op, een halve meter lang, er is een getraliede toegang naar buiten, een soort van kooi lijkt het.

De kar is uitgeladen en het paard staat lekker onder dak aan wat vers gras te knabbelen.

De elf heeft een paar mooie stevige takken gevonden en een sterke flexibele. De elfendolk glanst terwijl hij vakkundig het hout snijdt.

Fugius en Carrick lopen een eindje het woud in, de drukkende windstille atmosfeer, maakt de woorden van Fugius nog dreigender.

In het oosten zakt de zon naar verder naar de horizon en laat een mooie zonsondergang zien, iets verder noordoostelijk doet de dreigende donkere wolken hier echter afbreuk aan.
De avond begint ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2007 12:09 am    Onderwerp: Reageer met quote

Als Hagrim ziet dat Fugius en Carrick het bos in lopen, wandelt hij er achteraan en arriveert juist als Fugius uitgesproken is. "Zeg, wie was die rare kerel van vanochtend nou eigenlijk? Zijn jullie daarover nog wat wijzer geworden? En waar is-ie eigenlijk gebleven?"

Naar boven
Vincere
ir.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2007 12:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

"Weet je Fugius, die vogel doet me denken aan mijn tijd in Ethannion, en het is geen fijne herinnerring die het oproept. Kan je je Dof Magor nog herinneren, de ploert die verantwoordelijk was voor de vernietiging van Avo Amon? Men zegt dat hij ook een gigantische vogel had, een intelligent beest dat taken voor hem verrichtte. Nou lijkt het me sterk dat dat beest naar Paridaeza is gekomen, maar ik beschouw het niet als een goed voorteken. Ik vraag me ook af wat die postduif hier deed. Zou het een bericht zijn geweest voor ons?

Ik weet ook niet wat die rare kerel hier doet. Misschien heeft hij geen kwaad in de zin, maar ik heb niets gehoord van Hertog Victor over een vijfde persoon. Voorlopig kan hij net zo goed met ons opreizen denk ik. We trekken over een heidelandschap naar Tzum, met geen enkele vorm van beschutting op de weg erheen. In dat open land zijn we toch van mijlenver te zien, en omgekeerd, dus we kunnen die wildeling toch niet kwijtraken. Wel denk ik dat het verstandiger is als we voorlopig niet meer over onze missie praten. Misschien moeten we ook even met Tethoril overleggen, of hem in ieder geval op het hart drukken op te passen met zijn woorden. Laten we nou maar snel naar binnen gaan en wat gaan eten, want het ziet er naar uit dat het straks zal gaan donderen."

Naar boven

BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2007 4:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Aearthon hoort nu een zwak gekoer vanuit het kastje uit aan de muur komen, ook Tethoril die zijn hout aan het bewerken is hoort het.

De donkere wolken blijven dreigend aan de horizon liggen, maar lijken niet dichterbij te komen.

((Carrick heeft trouwens te hore gekregen van de hertog, voordat hij weg ging, dat hij bij de wijnboer, Krager moet zijn, het schijnt dat zijn kinderen de ruďne hebben gevonden))
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2007 9:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

"Nou, jullie hebben onze ongevraagde begeleider anders al ruimschoots van informatie voorzien", merkt Hagrim schamper op terwijl we terugkeren naar de hut.
"Het lijkt me trouwens gek dat die postduif voor ons bestemd was. Dat beest zou dan hierheen gestuurd moeten zijn met een bericht dat vanmorgen blijkbaar nog niet bekend was, en ook nog in staat geweest zijn ons te vinden. En die rare grote vogel zou dat ook allemaal moeten weten, en er belang in zien om te voorkomen dat dat bericht ons zou bereiken. Nogal vergezocht als je het mij vraagt."

Naar boven
Lady M.
Leenheer

BerichtGeplaatst: Za Jan 13, 2007 3:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kijk verbaasd op en leg dan de dolk en tak neer, die ik aan het bewerken was. Ik reik naar het kastje als ik plotseling Aearthon tegen het plafond zie zitten. Ik trek een werkbrauw op en richt mijn aandacht dan weer op het kastje die ik probeer te openen.

Zouden er meerdere postduiven zijn gestuurd? Als soort afleiding? Dan zou de zender toch erg achterdochtig moeten zijn en de boodschap uiterst belangrijk.

Credendo vides...
Naar boven

BerichtGeplaatst: Za Jan 13, 2007 3:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het kastje is een soort kleine duiventil aan één kant valt je een voedersysteem op een kleinradertje met wat vogelzaad erin. Het kastje gaat open, de duif kijkt je een beetje bang aan, maar zit verder enigsinds ophet gemak in het kooitje. De ring aan de duifs poot is leeg, dit is waarschijnlijk een duif om een bericht ergens ander heen te sturen.

De rest van de groep arriveerd weer bij het hutje.
Naar boven
Lady M.
Leenheer

BerichtGeplaatst: Za Jan 13, 2007 3:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik leg mijn hand in de kooi om hem aan mijn aanwezigheid te laten wennen en begin hem dan zacht in het elfs toe te spreken om zijn sympathie te winnen

Credendo vides...
Naar boven

BerichtGeplaatst: Za Jan 13, 2007 3:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De duif is aardig tam, en zijn angst verdwijnt nu ook lijkt het, het hipt op je hand, en voorzichtig nieuwsgierig inspecteerd het beestje je hand.
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Za Jan 13, 2007 3:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dit vreedzame tafereel wordt ruw verstoord door de nietsvermoedende Hagrim, die met een krachtig gebaar de deur openzwaait. "Zo, nu wil ik eerst wel eens wat eten!"

Naar boven
Lady M.
Leenheer

BerichtGeplaatst: Za Jan 13, 2007 4:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Met een vinger streel ik zacht zijn veren, geduldig wachtend tot hij vertrouwd genoeg is om bij me te komen. Ik hoop dat mijn rust de vogel niet doet opschrikken van de dwerg die binnendendert.

Credendo vides...
Naar boven

BerichtGeplaatst: Za Jan 13, 2007 7:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De duif vladdert even met de vleugels, daarna wordt het beestje weer rustig.
Hagrim ziet één en ander aan eten op de tafel staan, maar weet ook het eten in de rugzakken.
Naar boven
Lady M.
Leenheer

BerichtGeplaatst: Za Jan 13, 2007 8:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Langzaam schuif ik mijn hand onder de duif door, hopende dat ze erop hopt als ze mijn hand tegen haar pootjes voelt drukken. Ik heb geen idee in hoeverre dit dier is afgericht. Neem een duif van haar thuis en ze zal haar weg terug naar huis vinden, daar is weinig africhting voor nodig. Maar daarmee zijn ze nog niet handtam. Meestal wel, maar niet noodzakelijk.

Credendo vides...
Naar boven

BerichtGeplaatst: Za Jan 13, 2007 9:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De blote schouders en rug van Aerathon blijven gekleefd tegen het dak, terwijl hij even oogcontact met de elf maakt, dan knalt de deur open en een luidruchtige dwerg komt binnengestampt.

Tehthoril is voorzichtig en geduldig genoeg met de duif, duidelijk heeft hij inzicht in hoe hij met dieren om moet gaan. De duif hipt tam op zijn hand en pikt er even zachtjes in, het beestje kan rustig uit zijn kooi gehaald worden. Het vlakkerende licht van het vuurtje valt op de vogel en een merkteken op de vleugel is zichtbaar.

Carrick (ik neem aan dat iedereen teruggekomen is), die achter Hagrim aangekomen is, herkend de merktekens van de stadswacht en de tempelkerk.

Buiten is de zon inmiddels verdwenen achter de horizon en een halve maan, aan de hemel, is het enige dat het landschap buiten belicht.
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2007 1:08 am    Onderwerp: Reageer met quote

"Hmmm", bromt Hagrim instemmend, terwijl hij zich de maaltijd goed laat smaken. "Ja, verhalen.....het verhaal van mijn familie is niet zomaar verteld....maar we hebben de tijd.....". Hij neemt een flinke slok uit zijn bierkroes, zet die dan neer en strijkt wat over zijn baard, en terwijl hij peinzend de blik omhoog richt, begint hij: "Duizenden jaren geleden....."

En valt onmiddellijk stil, een seconde verbijsterd omhoog kijkend naar de figuur die tegen het plafond geplakt zit. "Wat?!"

Naar boven
Lady M.
Leenheer

BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2007 11:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nu ik de duif heb, zouden we een bericht kunnen sturen, al heb ik geen idee waar zijn thuistoren is. Tijd om anderen om consult te vragen is er niet. Wat hebben mensen toch altijd haast. Als iedereen weer binnen is, is er direct zo'n tumult dat ik er geen woord meer tussen krijg.

Met de duif op mijn schouder en wat zaad binnen handbereik voeg ik me bij de rest van het gezelschap om me verder op mijn werk te storten. Het snijwerk vordert gestaagd. Normaal had ik zeeen van tijd gehad om deze klus te klaren, maar nu heb ik geen idee wanneer ik me moet verdedigen tegen wezens met weinig prettigs in zin. Ik hou niet zo van overhaaste beslissingen en vertrek op tel en sprong. Al overkomt me het vaak en zal ik meegaan met ook deze wilde stroomversnellingen. Toch lopen er vaak, te vaak dingen spaak, die met de benodigde voorbereidingen zelden een probleem zouden zijn geweest.

Aandachtig luister ik naar de verhalen van de andere reisgenoten, verhalen zijn altijd een welkome aanvulling op de dagen, dat we zelf nieuwe maken.

Credendo vides...

Laatst aangepast door Lady M. op Zo Jan 14, 2007 11:59 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Storyteller
Ridder

BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2007 3:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Aerathon voelde zich erg comfortabel op zijn verheven positie hoog tegen het dak aan van het hutje. Niet omdat hij zo boven de reisgenoten uit kan kijken, maar omdat zijn herinneringen aan de visioenen en de door hem doorrezen landen aangewakkerd worden.

Als een ieder zit, laat hij zich, met de voeten eerst rustig zakken en sprint zacht op de houten vloer, net achter Fugius. Als Aerathon, min of meer naast Fugius in de lotus houding gaat zitten, wellicht wat dichtbij naar de smaak van Fugius, spreekt hij,

"Een verhaal vertellen is alleen nuttig als je er iets van kan leren. Mijn leven is voor jullie vast niet erg leerzaam. Ik kam van ver van hier, het Oosten, voorbij de vlakten. Gereisd door de vlakten langs beesten en monsters, ben ik hier. Dat ik hier ben is een zegening van mijn voorouders. Dat ik bij jullie ben is een zegening voor ons doel. Dat ik nog leef is mij een raadsel."

Hij zoekt naar een gevulde beker, van een van zijn mede reizigers, en zonder vragen pakt hij een willekeurige beker op en zet deze aan zijn lippen. Twee volle teugen later zet Aerathon de beker terug en spreekt verder:

"Ik ben Aerathon. In mijn volk zou ik bekend staan als Aidren. 'sterk van will'. ", meer onzeker vervolgt hij, "Ik geloof dat mijn lot niet geheel voorzien werd door mijn volk...".

Meer ingetogen kijkt Aerathon een moment naar zijn handen, die steunend op de grond tot harde vuisten zijn geworden. Zijn armen, vol met tatoeages, strak gespannen zodat zijn aderen in zijn huid naar boven komen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Vincere
ir.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2007 7:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Na mijn maaltijd luister ik naar de vreemdeling, maar bedenk me dan dat ik nog moet mediteren. Ik trek me terug in een hoekje, haal mijn gebedenboek en heilige symbool uit m'n tas, rol een kleedje uit en wend me tot mijn god. Dit duurt wel een tijdje, en volledig geconcentreerd vervagen de gesprekken om me heen...

Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2007 10:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nadat hij van de schrik bekomen is, luistert Hagrim aandachtig naar de woorden van de vreemdeling, en iets van zijn wantrouwen begint te verdwijnen en plaats te maken voor nieuwsgierigheid. Wel grijpt hij met zijn rechterhand de kroes met dwergenbier stevig vast.
Even aarzelt hij, maar de vraag die hem vanochtend al bezig hield laat zich niet tegenhouden: "Wat wil je hier? Waarom zoek je aansluiting bij ons?"

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

Ga naar: