Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Paridaeza online: Tzum
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht

BerichtGeplaatst: Do Jan 25, 2007 10:54 am    Onderwerp: Paridaeza online: Tzum Reageer met quote

De nacht is voorbij, dromen die jullie mischien gehad hebben, zijn naar de achtergrond verdwenen en op een paar flarden na vergeten.
Na de ochtendtaferelen afgehandeld zijn, is de reis weer begonnen, een rechte weg ligt voor jullie. Een weg die rechtstreeks naar de donkere wolken (die nog steeds niet dichterbij gekomen zijn) leid. Het is nog steeds windstil. Vanuit het oosten is de zon weer vrolijk aan het schijnen, maar jullie weg leidt westwaarts.

Het paard trekt de kar weer en de dag verloopt langzaam. De heide en steenachtige landschap waar jullie doorheen reizen, veranderen en aan het einde van de middag zien jullie zien akkers met volle gewassen verschijnen. De oogst zal hier ook snel aantreden en beloofd rijk te worden. Hier en daar zien jullie een boerderij, een eindje van de weg af, als dan ook in de verte het dorpje zichtbaar wordt gelegen tegen een heuvelrij.
De wolken lijken inmiddels nog dreigender en groter te zijn geworden en liggen net achter het dorpje, en de heuvelrij, verder westwaarts in wat een vallei lijkt. Ze werpen een sombere schaduw over de helft van het dorp.
Jullie passeren een houten bordje "Tzum". Tzum bestaat uit twee straten met simpele huizen. Op de kruising van de twee straten ligt een pleintje, waarschijnlijk dat je hier weinig meer aantreft dan een dranklokaal, een hoefsmid, en heel misschien een markt ééns in de twee weken. Verder lijkt het puur een boerengemeenschap. Eén weg loopt tegen de heuvel op en eindigt bij een wat groter landhuis, met eromheen een druivengaard.

Jullie passeren een kleine molen, nog net buiten het dorp en een hond komt jullie vrolijk blaffend tegemoet. Als reactie komt er een wat oudere brede man naar buiten, in simpele kleding op klompen. Hij bekijkt jullie ietwat vreemd en knikt even dan, "Koju, Koju!" roept ie naar de hond. De hond luistert en gaat aan de voeten van de man liggen, dan vraagt de man: "Goedundag, koan'k waot voar du doendan?"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

BerichtGeplaatst: Do Jan 25, 2007 10:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

lady M. schreef:
Met een ander snijwerk in mijn handen die minder hinder zal ondervinden van de hobbelende reis in de paardenkar en duif nog altijd op mijn schouder, rijd ik zo langzaam mogelijk om de dwerg niet te overbelasten en snel genoeg om niet stil te staan. De grauwe wolken komen steeds dichterbij -of beter gezegd, wij dichter bij de wolken- en lijken zich nog altijd niet te willen laten meevoeren door een wind.

Als de man ons aanspreekt, kijk ik mijn medereizigers aan. Deze schijnen meer informatie over onze reis te hebben dan ik. Ik weet alleen dat we in Tzum moesten zijn en daar zijn we nu.
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Do Jan 25, 2007 4:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het is een rustige dag, en het slechte weer dat er gisteravond al aan leek te komen, is gelukkig op afstand gebleven. Zo te zien komen de wolken niet los van de heuveltoppen ginds.

Hagrim voert onderweg niet veel bijzonders uit, maar neemt wel het landschap zorgvuldig in zich op. Voor een dwerg is dat belangrijk, want het is niet altijd eenvoudig om de ene onderaardse gang van de andere te onderscheiden, dus in de loop der eeuwen hebben ze oog ontwikkeld voor details die hen de weg kunnen wijzen. Buiten komt dat ook altijd goed van pas, en Hagrim probeert in zijn geest een kaart van de omgeving vast te leggen: riviertjes, kronkels in de weg, kleine heuvels, stukjes bos, een enkele eenzame boerderij, de begroeing van de velden - zelfs voor de dieren die hij onderweg ziet en voor de stand van de zon aan de hemel als we bepaalde markante punten passeren, heeft hij aandacht.
Een opvallend verschil met gisteren, denken zijn metgezellen wellicht.

Hagrim heeft de taal van de mensen geleerd, maar hij heeft moeite om wijs te worden uit het zonderlinge dialect van deze man. Geconcentreerd kijkt hij de man, die blijkbaar de molenaar is, aan - maar begrijpt niet meteen wat er aan de hand is.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 12:22 am    Onderwerp: Reageer met quote

De molenaar perst zijn lippen eens oppeen en na een korte stilte, gaan zijn dikke wenkbrauwen omhoog alsof hij zich iets herinnert.
"Ach guttenkussen, du komt allen voor Krager, hunnen kinder hebben een gat gevindet, njet?
Welnoe, giet gewoan de stad deur en volgtdes pad noar die wijnboerdrie doar up die heuvel."

De man wijst de weg af het dorp in, hogergelegen zien jullie een wijngaard liggen.
Dan bekijkt hij jullie groepje met ietwat samengeknepen ogen, en je ziet hem denken.
((wat een raar gezelschap, die stadse mensen ook, moet je zien die gast heeft tekeningen over heel zijn lichaam; en dan die slanke half-elf, een dwerg en die andere erbij, een raar gezelschap zeker)).
Een ietwat onzekere glimlach verschijnt op zijn gezicht.
((zo als ze nu maar doorgaan, ik moet ze niet te lang hier op mijn stoep hebben staan))
Naar boven
Lady M.
Leenheer

BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 7:13 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik volg met mijn blik de richting waarin de man wijst en knik dan glimlachend.

"Inderdaad daar kwamen we voor. Bedankt voor uw aanwijzingen." Ik trek zacht aan de teugels om het paard aan te sporen door te lopen. "Een hele goededag, mijn beste man." groet ik hem als we stapvoets doorlopen.

Credendo vides...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Vincere
ir.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 10:47 am    Onderwerp: Reageer met quote

Sinds mijn gebed van gisteren heb ik vrijwel de gehele reis in overpeinzing doorgebracht. Nu we onze locatie naderen kom ik in beweging. Ik grijp naar m'n rugzak en zoek de opdracht van de Hertog op. "Krager hč? Ja, dat klopt wel. Schijnbaar hebben zijn kinderen een ingang naar de ruďne gevonden. Laten we maar kijken wat hij ons heeft te vertellen. Misschien is het ook handig om te praten met de leider van dit gehucht."

Ik stop de brief weer in mijn scrollcase, aarzel even, en grijp dan naar mijn holy symbol. Ik moet het toch weten: heeft Fharlanghn mijn reis vervloekt?

Dulce et decorum est pro alea mori.
Naar boven

BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 9:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tzum bestaat uit twee straten met simpele huizen gemaakt van hout en klei.
De mensen kijken jullie nieuwsgierig aan, een groepje kinderen volgt jullie van een afstandje.

Op de kruising van de twee straten ligt een pleintje. Een kleine herberg of meer een dranklokaal, een hoefsmid, en wat kleine winkeltjes met kruiden en etenswaar. Verder staan er hier en daar wat kapelletjes voor de goden. ((Carrick valt meteen de kluncige opzet ervan op, geen van deze heilige tempelhokjes zijn gemaakt door een echte priester))
In het midden van het plein staan een waterput onder een boom. Een groepje dorpelingen kijkt jullie gezelschap, van onder onder de boom zittend.

De weg gaat verder de heuvel op en van een afstand is de druivengaard zichtbaar.
Meer naar het zuiden is soms tussen de huizen door een eenvoudige uitkijktoren op de huivelrug zichtbaar, naar het noorden worden de heuvels wat kaler en in het zuiden ligt een bos tege de heuvelrug.

Fugius is dan al van de wagen af, en sluip geruisloos weg. De rest heeft het eigenlijk geen eens in de gaten zo stilletjes gaat het. Langs de huizen en de heuvel op, door de bessenstruiken en bosjes sluip hij ongezien dichterbij tot waar de druivengaard begint. Lage boompjes en wijnranken zijn geordend in nette rijen. Dichterbij komend zie je een groot landhuis, in aanbouw.
Naar boven
Lady M.
Leenheer

BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 9:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Even denk ik dat Carrick nog iets tegen de boer wilt zeggen, maar denk dan toch dat hij meer tegen zichzelf praat en een ieder die toevallig naar hem luistert. Ik leid het paard over het plein richting de wijngaard.

Credendo vides...
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 10:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hagrim geeft zijn ogen goed de kost in Tzum. Die herberg kan een goede verblijfplaats zijn, die winkeltjes kunnen zo nodig de voorraden aanvullen. En dat hier een smid gevestigd is, is natuurlijk helemaal een meevaller.

Naar boven

BerichtGeplaatst: Za Jan 27, 2007 1:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Fugius bekijkt het huis, het is er stil, doods, alsof niermand thuis is, of in ieder geval zich erg stil houden. Dan hoort hij een hoornsignaal...

De dorpelingen kijken jullie na terwijl de kar over het pleintje trekt, een pleintje dat trouwens bestaat uit aangestampte klei. De blikken van de dorpelingen spreken dat ze jullie een vreemd gezelschap vinden, de vier personen op de kar. (Vier? Alerte mensen (en dwerg of elf) merken de afwezigheid van Fugius op.) Een jongedame staat in de opening van het dranklokaal, onder een uithangbord "de BoerenDronk", en zwaait even naar jullie.
Dan als jullie het plein bijna af zijn, klinkt een hoornsignaal van het zuidoosten.
"Het alarmsignaal!", de mensen op het plein schrikken op, een beker met wijn valt. Verschrikt rennen de mensen alle kanten, richting hun huizen op. Zorgzame moeders schreeuwen om hun kinderen welke van straat worden gesleept, luiken voor huizen gaan dicht. Het is vooral chaos.
Naar boven

BerichtGeplaatst: Za Jan 27, 2007 11:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Fugius, kijkt zijn omgeving rond, achter hem waar hij net vandaan kwam, ligt het dorpje in het oosten. Voor hem naar het westen ligt een landhuis met schuur, schuin op de heuvel gelegen. In het zuiden -waar het signaal vandaan kwam- heeft hij eerder een simpele wachters uitkijktoren gezien.
Momenteel staat hij achter bessen struiken midden in een druivengaard.
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Za Jan 27, 2007 11:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Uit de reactie van de dorpsbewoners maakt Hagrim op dat de hoorn een alarmsignaal is. Snel grijp hij zijn rugzak, springt van de wagen af en rent in de richting van de hoefsmid. Een smid, dat is vast goed volk, en bovendien krijgt hij de grote deuren van de smidse vast niet zo snel dicht dat Hagrim buitengesloten wordt.

Naar boven
Vincere
ir.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 28, 2007 9:39 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kom wat traag op gang, maar ren dan snel richting de herberg, waar ze me vast meer kunnen vertellen.

Dulce et decorum est pro alea mori.
Naar boven
Lady M.
Leenheer

BerichtGeplaatst: Zo Jan 28, 2007 1:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik leid de paard en wagen naar de kant van de weg, waar ik hem ergens in een verscholen hoekje kan parkeren. Geen idee waar dat alarm voor was, al is het aan de reactie van de bewoners te zien iets om zeker je voor uit de benen te maken. Maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om het paard alleen te laten.

Ik spring van de bok en graai in de laadbak voor mijn staf, maar kijk ook even rond of een van mijn metegezellen zijn pijl en boog of kruisboog in de kar heeft achter gelaten.

"A Doray og Sabay!"

Had ik mijn eigen wapen nu maar bij me.

Credendo vides...
Naar boven

BerichtGeplaatst: Zo Jan 28, 2007 2:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De mensen snellenverder hun huizen in. Hagrim loopt de smidse in, er is geen vuur aan op dit moment. De smidt (een grote potige kale man) wil net zijn deuren sluiten. De smidse ziet er erg simpel uit en de meeste voorwerpen zijn agrarische aard: sikkel, hoeven, een ploeg. "Wat wil je?" de smid kijkt meer verward dan boos; 'Kom meester dwerg, ik zal graaag een praatje willen maken, maar eerst moeten mijn deuren dicht, er is nog nooit een alarmsignaal geklonken, voor de westerse grens."

De jonge vrouw bij de het dranklokaal "de Boerendronk" is naar binnen gegaan. Terwijl de meeste mensen naar binnen vluchten gaat er van een iets groter huis de deur open en komt een oudere man naar buiten, zijn kleding wat netter als de doorsnee boerenkleding , kijkt even verontrust naar het oosten en loopt dan richting de herberg. Daar spreekt hij Carrick aan: "Ik ben de dorpsleider, jullie zijn in oprdacht van de hertog hier, is het niet?
Het westerlijke grenssignaal heeft geklonken, er komt iets van de vlakte hierheen, dat is nog nooit gebeurt. Ik denk dat jullie het beste de wachters kunnen gaan helpen, is het niet?"

Het plein heeft weinig schuilplaatsen voor een paard en wagen, behalve een stal schuin achter het dranklokaal. ((ligt er nog een boog in de wagen?))
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Zo Jan 28, 2007 2:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

"Dank, Meester Smid, voor het onderdak. Ik zag iedereen naar binnen vluchten en wist niet wat er gebeuren ging, dus ik volgde hun voorbeeld."
Ik help de smid de dueren dicht te doen en vervolg: "Ik ben Hagrim Thrak, zoon van Farrim. We zijn zojuist het dorp binnengekomen......"

((ik heb mijn eigen spullen allemaal meegenomen, mijn kruisboog ligt niet meer op de wagen))

Naar boven
Lady M.
Leenheer

BerichtGeplaatst: Zo Jan 28, 2007 2:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

(In dat geval heb ik hem in de stal schuin achter het dranklokaal gereden.)

Als de man Carrick aanspreekt, koppel ik snel het paard los en spring op zijn rug.

"Ik heb een boog met pijlen nodig. Enige kans dat ik die van iemand kan lenen?"

Credendo vides...
Naar boven

BerichtGeplaatst: Zo Jan 28, 2007 2:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

"Ik ben Urthar. Ah dan ben je hier in opdracht van de hertog is het niet?" De smid kijkt je even aan, denkt dan, en zegt
"maar moet je dan niet gaan kijken wat er aan de hand is?"
Naar boven

BerichtGeplaatst: Zo Jan 28, 2007 2:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De oude man kijkt Tethoril verbaast aan ((een elf? of toch een half-elf??)) dan schudt hij de verwarring van zich af, "de smidt heeft er misschien er nog één van mij liggen, hij zou nieuwe pijlpunten smeden en testen ..."
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Zo Jan 28, 2007 3:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

"Eh, wel....." aarzelt Hagrim, "we zijn hier eigenlijk gekomen om een doorgang te onderzoeken die kort geleden gevonden is door de kinderen van boer Krager. We waren naar hem op weg voor meer informatie. De hertog heeft ons niet direct hierheen gestuurd om allerlei onduidelijke gevaren te gaan bestrijden."
Om te voorkomen dat hij voor bang versleten wordt, neemt Hagrim een wat fermere houding aan, en vervolgt: "Natuurlijk kan het wel van belang zijn voor ons, maar als er op geschoten moet worden kan ik dat ook wel van hieruit. Eerst maar eens kijken....."

((is er een raam in de smidse? zonder glas naar ik aanneem, maar er zal toch wel iets zijn waardoor daglicht naar binnen valt?))

Naar boven
Lady M.
Leenheer

BerichtGeplaatst: Zo Jan 28, 2007 3:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

"Bedankt!" roep ik naar de man, terwijl ik het paard al de sporen heb gegeven. Bij de smid bons ik op de deur en roep hem toe.

"Heer smid, heeft u een boog met pijlen te leen?"

Credendo vides...
Naar boven

BerichtGeplaatst: Zo Jan 28, 2007 3:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Er zijn twee raam luiken, naar het dorpsplein. Eentje staat is nog niet dichtgedaan.
Hagrim ziet net hoe Tethoril aangegallopeerd komt, voor de deuren stopt en erop bonst.
De smidt loopt naar het andere luik, doet het open en bekijkt de elfenruiter "Wat, waarom.." hij hoort een roep en kijkt het pleintje even ronden ziet de dorpsoudste knikken bij het dranklokaal, "Goed goed." De smid loopt naar achter een kamer in en komt even later terug met een simpele boog en een pijlenkoker met tien pijlen, welke hij door het raam steekt.
Naar boven
Lady M.
Leenheer

BerichtGeplaatst: Zo Jan 28, 2007 3:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

"Mijn dank is groot heer. Ik zal mijn best doen om in jullie probleem te assisteren." Snel hang ik de koker op mijn rug en terwijl ik het paard richting de vlakte leid waarover de dorpsoudste sprak, leg ik een pijl in de boog klaar om af te vuren bij onraad.

Als het weer zo'n verrekte reuzenvogel is, zal ik hem er een poepgat bij schieten!

Credendo vides...
Naar boven

BerichtGeplaatst: Zo Jan 28, 2007 5:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tethoril wend het paard naar het 'dwarspad' (het dorp heeft twee straten, 'Paridaezastraat' en 'dwarspad'), om de richting van de wachttoren te gaan.

De wachttoren is gelegen bovenop de westelijke heuvelruggen, daarachter, aan de westkant liggen de vlaktes, Tzum ligt tegen de oostkant van de heuvels.

De smid kijkt Hagrim aan, "Die kameraad van je gaat nu weg" de smid knikt met zijn hoofd, "Ik verdedig mijn smidse wel, daar kan je van opaan,
je kunt em gerust helpen."
De smid kijkt Hagrim aan,met iets samengeknepen ogen.

Laatst aangepast door Karma op Zo Jan 28, 2007 5:52 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Ma Jan 29, 2007 11:09 am    Onderwerp: Reageer met quote

Het ontgaat Hagrim natuurlijk niet dat Tethoril zich bij het luik meldt. "Tethoril! Wat is er aan de hand?!" roept hij.

Eigenlijk had hij verwacht dat de smid Tethoril ook binnen zou laten, maar als hij ziet dat deze in plaats daarvan naar achteren loopt, bedenkt Hagrim zich geen moment, gooit de deur van de smidse weer wagenwijd open en rent naar buiten - zo hard als hij tenminste rennen kan met zijn korte benen en met al zijn spullen bij zich, want hij had zo gauw nog geen gelegenheid gehad om zijn rugzak in de smidse neer te zetten.

Achter zich hoort hij smid Urthar nog wat roepen, maar hij slaat geen acht op diens woorden. Hagrim vertraagt zijn pas om al lopend zijn kruisboog in gereedheid te brengen, ondertussen naar alle kanten om zich heen kijkend.

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

Ga naar: