Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Paridaeza online: Tzum
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Vincere
ir.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 29, 2007 12:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik knik naar de dorpsoudste. "Mijn naam is Carrick, we praten straks verder. Mocht ik de aanval niet overleven, vraag dan naar Hagrim of Fugius."

Vervolgens loop ik weer naar buiten, waar ik Tethoril op een paard zie zitten. Ik ren naar hem toe en klim, met enige hulp van de elf, achterop het paard. Als ik om me heen kijk, zie ik Hagrim de smidse uithobbelen. "We moeten naar de westelijke wachttoren; schijnbaar is een aanval vanuit die kant nog nooit voorgekomen, dus wees op alles voorbereid! En waar zijn Fugius en Aerathon?"

Dulce et decorum est pro alea mori.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Lady M.
Leenheer

BerichtGeplaatst: Ma Jan 29, 2007 1:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Net als ik het paard weer heb aangespoord zich naar de westelijke vlakte te begeven, staat Carrick naast , die duidelijk mee wilt.

"Hou je vast, beste." zeg ik hem terwijl ik hem een handje help, "Een zadelloze paardenrug is met weinig comfort en ze rijdt als de wind zonder kar aan haar nek."

Daarna breng ik het paard weer in vliegende galop naar de oorzaak van het alarm. "Weet ik niet." antwoord ik Carrick's vraag. "Ik zag alleen jou nog toen ik van de kar ging. Hagrim zag ik pas later in de smidse."

Credendo vides...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Ma Jan 29, 2007 3:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Verbijsterd kijkt Hagrim het weggalopperende paard na. Dan speurt hij nog even de omgeving af, maar ziet geen onmiddellijk gevaar. Hij ontspant zijn kruisboog weer, maakt zijn rugzak in orde voor een stevige mars en bevestigt zijn kruisboog en zijn hamer zo, dat ze snel bij de hand zijn als er onraad dreigt.
Vastberaden begint hij te lopen in de richting waarin hij Tethoril en Carrick ziet verdwijnen.

"Draaiasabaai" mompelt hij, in een poging de elf te imiteren. "Zeg dat wel, ja."

Naar boven

BerichtGeplaatst: Ma Jan 29, 2007 3:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tzum, het meest westelijke gelegen nederzetting(kje) van Paridaeza kolonie. Een klein dorpje met twee straten en een pleintje. Donkere wolken hangen boven het dorpje, onwerswolken die ieder ogenblik los driegen te barsten. Het is warm zomers weer en totaal windstil. Het is laat in de middag als een groepje reizgers per paard en wagen aan komt.
Eén reiziger verlaat de wagen en sluipt rond het dorpje naar de west-noordelijk gelegen wijngaard.
De rest reist rustig verder op de langzamere wagen. Als ze het plein bereiken, klinkt een hoornsignaal van de zuidwestelijke gelegen wachttoren, gelegen op de westelijke heuvelruggen. Het signaal roert het dorp en de inwoners vluchten huizen in, een aanval van de westelijke vlakten?

Over het plein snelt een elf te paard, neemt een menselijke priester mee, en spurt het plein af het 'dwarspad' nemend heuvelopwaarts naar de wachttoren. Achter hen sprint een dwerg hen achterna.

Maar er was nog een metgezel op de wagen...
en de weggeslopen man, die net de wijngaard had bereikt, het groepje vooruitgesneld, ook hij heeft het signaal gehoord...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Ma Jan 29, 2007 3:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nou ja, "sprint" is een groot woord. Hagrim houdt een stevig wandeltempo aan, maar omdat hij geen idee heeft hoe ver hij moet lopen gaat hij op dit moment zeker niet rennen.

Naar boven

BerichtGeplaatst: Do Feb 01, 2007 10:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tethoril en Carrick snellen van het plein af te paard, langzamer volgt Hagrim in marsloop.
Het paard stormd door de straten, huizen schieten in een vlaag voorbij en stof vliegt op in wolken na de hoeven. Al verder komend worden de hangende onweerswolken dreigender, een schaduw hangt over het hele dorp.
Aan het einde van het dorp staan een paar dorpelingen gewapend met simpele wapens, een hooivork, een mes, een hakbijl. Tethoril en Carrick snellen ze voorbij en rijden over het pad heuvelopwaarts. Er staan bomen aan weerskanten van het kronkelende pad, en boven de boomtoppen verder weg is het hoogste platform van een eenvoudige houten uitkijktoren te zien op de top van de heuvel.

Fugius verlaat zijn schuilplaats en wandelt over het pad dwars door de wijngaard met druiven en bessen richting de toren. Even hoort hij nog iets van een geluid van het huis komen. Als hij zich omdraait ziet hij een somber vrouwen gezicht vanachter een raam hem nakijken.
Na een tijdje verruilt de wijngaard zich voor een veld gelegen op een schuin naar het dorp aflopende heuvel. Aan het einde van het veld is een bos te zien en verder heuvelopwaarts is het bovenste platform van een simpele houten uitkijk-wachttoren te zien. De hele heuvelrug en daarachter wordt overschaduwt door de dreigende onweerswolken. Fugius wandelt door.

Tethoril en Carrick snellen over het pad verder en bereiken een bocht, als ze de bocht genomen hebben zien ze op het volgende stuk pad zo'n 30 meter van hun verwijdert een man wagelend het pad af strompelen. De man heeft soldatenkledij, een lederenwapenrusting, en een ijzeren helm, in zijn hand sleept hij een zwaard achter zich aan. De reden van zijn rare loop wordt jullie duidelijk als je oog op de pijl in zijn been valt.
Naar boven
Lady M.
Leenheer

BerichtGeplaatst: Vr Feb 02, 2007 7:18 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik breng het paard staande. Soepel spring ik van zijn rug en landt naast de man.
"Bent u de man die het alarm heeft laten luiden?"

Credendo vides...
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Vr Feb 02, 2007 1:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hagrim kijkt blij verrast als hij de dorpelingen bereikt. Alle hoop is nog niet verloren voor dit oord, zo denkt hij.
"Het is goed te zien dat er in Tzum nog dappere mensen zijn! Ik ben Hagrim Thrak, zoon van Farrim. Wij zijn hier in naam van de hertog. En ik zal jullie aanvoeren in de strijd tegen onze vijanden."
Met die woorden zet Hagrim zijn rugzak neer en inspecteert zijn minieme troepenmacht.
"Jij daar", wijzend op de man met het mes, "een mes is een goed wapen in een man-tegen-man gevecht, maar ga ook een stok halen, of, als je er een kunt vinden, liever nog een zeis, voor het geval ze te paard zijn of speren bij zich hebben."
Hij rommelt wat in zijn rugzak en haalt er een ketting van twee meter uit, die hij aan de dorpeling met de hakbijl geeft. "Hier", zegt Hagrim, "als je hiermee slaat kun je hun zwaardarm verstrikken, of hun voeten onder hen vandaan trekken. En als je ze dan dichtbij hebt, maak je ze af met je bijl."
"En jij", zegt hij tegen de drager van de hooivork, "jij bent juist kwetsbaar als ze vlakbij zijn, dan kun je ze niet meer raken. Zorg er in ieder geval voor dat je een paar goede stenen bij je hebt om mee te gooien of desnoods te slaan."

Dan laat Hagrim zijn maliënkolder over zijn hoofd en schouders zakken. De ringen en schakels schitteren in de namiddagzon, en als Hagrim, midden op de weg staande, zich omdraait naar het dorp, staat er een heel andere man dan de gemoedelijke bierdrinker van de afgelopen dagen.
Met een stem die gemaakt lijkt om mijnwerkers aan de andere kant van een meters dikke instorting te bereiken, en met een zwaar Dwergs accent, klinkt het:
"Burgers van Tzum! Wij zijn hier in naam van de hertog en zullen Tzum verdedigen tegen de vijanden die het bedreigen. Mijn kameraden zijn al ten strijde getrokken. Maar als wij het alleen moeten doen, is Tzum het dan waard om voor te vechten? Pak je hooivorken, je zeisen, je dorsvlegels, je bijlen, je slingers en je stenen, je pijlen en je bogen, je messen en je hamers! En laat zien waarom juist jullie het zijn die hier aan de grens met het onbekende wonen. Of wachten jullie tot de daken van dit dorp branden, de oogst op jullie velden vernietigd is, jullie vee de vijand tot feestmaal dient?"
Nog aansprekender voorbeelden van dood en verderf komen in Hagrim op, maar hij wacht nu even om te zien of zijn woorden effect hebben.

Naar boven

BerichtGeplaatst: Vr Feb 02, 2007 2:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het paard draaft, stampende geluiden weerklinkend op het pad. De man kijkt geschrokken op als jullie door de bocht aansnellen. Hij heft zijn hoofd en schudt met zijn hoofd. Terwijl je de laatste 30 meter af gaat leggen, zien jullie een groepje wezens verderop het pad afrennen (negen stuks afstand 60 meter), man staat nu in het midden, tussen jullie en de nieuwe groep.
Hun haren lang, hun oren spits, bogen dragen.
Tethoril ziet hun even als een oprecht en eervol ras, witte stijle haren, rank en slanke wezens galant en stijlvol, hun kleding doorschijnend en kleurvol, man en vrouw moeilijk te onderschijden, waarlijk een mooi aanzicht.
Maar dan vervaagt het beeld als een dagdroom en ziet ze de breed gespierde kromme gedaanten, vette lange haren met klittten, donkere huid, primitieve hakwapens en zwarte bogen, lederen kleding, met hier en daar een ijzeren plaat en ring, allerminst galant.
Eén legt er aan al rennend aan en schiet een pijl af, ongeveer op een meter afstand van de man schiet de pijl in de grond. Meerdere pijlen schieten door de lucht hun doel missend. Als dan een gedaante stil staat richt en... de man trekt een pijnlijk gezicht en een gehaakte pijlpunt verschijnt in zijn linkerschouder, iets sneller nu, hinkt hij het pad verder af.
Hard gelach komt van de groep terwijl ze verder het pad afrennen. Eerst nog gefocust op hun prooi, trekken jullie snel de aandacht. Harde oorlogskreten roepend in een vreemde taal, leggen ze hun bogen weer aan.

De drie dorpelingen kijken Hagrim eerst iets wazig aan, dan als of zijn tips doordringen doen ze wat hij zegt. Iets van moed verschijnt op hun gezichten.
De bulderende oproep tot strijd lijkt eerst tot dovemansoren door de straat te klinken, maar dan langzaam, gaan deuren open en verschijnen er mannen en een enkele vrouw, met simpele wapens. Eén sikkel, drie stokdragers, een dorsvlegel, een zeis, houthakkersbijl, een slinger, en de vrouw heeft een boog. Sommige vrouwen proberen hun mannen nog naar binnen te trekken. Het groepje komt het pad opgelopen en dan staat er een geimproviseerde legertje, twaalf dorpelingen met min of meer simpele geïmproviseerde wapens.
Als laatste komt er een brede man met kaal hoofd het dorpsstraatje opgelopen, de smidt met een getrokken zwaard.

Fugius is het veld opgewandelend als hij in de verte ruwe en rauwe oorlogskreten hoort, komend vanuit het bos. Kort gevolgd door een bekende bulderende dwergenstem vanuit het dorpje heuvelafwaarts. Geluiden reiken ver op het open veld, weet Fugius, bekend met het wilde buitenleven.
Naar boven
Lady M.
Leenheer

BerichtGeplaatst: Vr Feb 02, 2007 4:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik schrik meer van de gedaante verandering dan van hun uiterlijk, daar ik al vele soorten gedrochten heb ontmoet. Mijn voeten raken amper de grond als ze in zicht komen en snel spring ik weer op het paard. Met een omtrekkende beweging leidt ik het paard van het pad. Ik leg een pijl aan... mik... en schiet. Zonder verder enige verwikkeling af te wachten.

Credendo vides...
Naar boven

BerichtGeplaatst: Vr Feb 02, 2007 9:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tethoril leidt het paard het pad af tussen een paar bomen stijgt af, richt en schiet een pijl af, op de aanstormende groep.
De pijl schiet met een boog heuvelopwaarts het pad op, over de strompelende man en beland naast het groepje aanstormende wezens. Het is duidelijk dat je even moet wennen aan de mensgemaakte boog.

De wezens grommen en krijsen boos in hun reactie, en roepen nogmaals hun oorlogskreten, slagtanden ontblotend in hun onderkaken. (Hagrim en Fugius horen ze nu ook.)
Vervolgens regent een pijlen salvo van de rennende wezens, richting Carrick en Tethoril, welke inslaan in bomen en door struiken lanngs suizen. Jullie worden gelukkig zelf nog niet geraakt, door de zwart geverfde met weerhaken gemaakte pijlen. Degene die een eind verderop stil staat schiet het gerichtst, een pijl diep in de boom vlak naast Tethoril drijvend.
Naar boven
Lady M.
Leenheer

BerichtGeplaatst: Vr Feb 02, 2007 10:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik blijf een omtrekkende cirkel maken op een afstand dat net genoeg is voor het bereik van de boog. Ik pak een nieuwe pijl uit de koker, terwijl ik de groep afkijk naar de meest beduchte tegenstander. Ik richt mijn pijl op de man die verderop stilstaat... richt nogmaals met al mijn concentratie terwijl ik het paardenlichaam onder me voel bewegen... en schiet!

Credendo vides...
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Za Feb 03, 2007 12:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als de dorpelingen verzameld zijn, neemt Hagrim opnieuw het woord.
"Ik ben Hagrim Thrak, zoon van Farrim. We worden aangevallen, maar ik weet nog niet door wie. Maar aan de kreten te horen is het geen heel grote groep. Ze zijn vast op weg naar Tzum, en omdat ze de omgeving niet kennen komen ze ongetwijfeld over de weg - want als ze door het bos gaan, lopen ze risico elkaar kwijt te raken of onverwacht voor een greppel of een riviertje te staan."

Hagrim kijkt even rond en komt dan met een krijgsplan:
"We verdelen ons in twee groepen. Ik voer de ene aan en jij, Urthar, de andere." Hierbij kijkt hij de smid even aan. "Jij, jij, jij, jij en jij - kom met mij mee" Hierbij wijst hij op de vrouw met de boog, de man met de slinger, de man met de dorsvlegel, de man met de hooivork en de man met de zeis. "De rest - ga met Urthar mee. Mijn groep gaat door het bos rechts van het pad, die van Urthar door het bos links van het pad. Als we de vijand zien, gaan wij schieten - we hebben een boog, een kruisboog en een slinger. De vijand zal in dekking gaan en terugschieten, of ze komen op ons af - in ieder geval is hun aandacht dan afgeleid. Als ze op ons af komen, gebruik dan de lange wapens om ze zo lang mogelijk weg te houden, dan kunnen wij blijven schieten."
"Zodra de vijand met ons bezig is, valt de groep van Urthar ze van de andere kant aan. Mijn kameraden zijn al vooruit gegaan en zullen dan ook ingrijpen. Als we het goed doen, omsingelen we de vijand en hakken ze in de pan!"

Naar boven
Lady M.
Leenheer

BerichtGeplaatst: Za Feb 03, 2007 1:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kijk de pijl na die in de richting van de schutter vliegt. Even tuur ik in de verte in goede hoop dat Hagrim, Fugius en Aerathon elk moment bijstand kunnen verlenen.

"Als je geen afstandswapen heb, zou je dan de omgeving goed in de gaten willen houden. Ik weet niet of zich hier ook tegenstanders verstoppen." Ik kan me niet goed herinneren of hij een boog of dergelijke had en ook is dit niet een erg beste gelegenheid om uitgebreid om te kijken om mijn bijrijder te inspecteren. Maar het feit dat Carrick nog geen schot had gelost valt me opeens op.

Ik ben gewend om mij onraad de vlakte op te rennen en dan met groep samen te werken om de tegenstander neer te krijgen. Dit was overigens meestal een monster in de ijzige vlaktes en geen mensachtige wezens. Dit is iets nieuws voor mij. En het feit dat ik het beeld van de elven te zien kreeg maakt het voor mij extra moeilijk om mij over de weerstand heen te zetten. Maar ik focus mij volledig op het feit dat zij als eerste schoten en een aanval mag worden verdedigd en probeer de morele bezwaren naar de rand van mijn geest te drukken.

De pijl nastarend roep ik de magie uit de natuur tot me, die ik binnenin me voel opbouwen en gonzen...

Credendo vides...
Naar boven

BerichtGeplaatst: Za Feb 03, 2007 3:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tethoril begint een omtrekkende beweging door het bos, het paard behendig tussen de boomstammen en takken manouvrerend. Af en toe moeten jullie bukken om wat takken te ontwijken. (dat is als Carrick wil blijven zitten).

De tweede pijl schiet weg, Tethoril kijkt het na, en niets minder dan een elvenoog kan haar schot bijhouden, de pijl suist met een gigantische snelheid tussen stammen en takken door en raakt de stilstaande boogschutter recht in de maag. Het wezen klapt dubbel van de impact.
Een volgend salvo van de andere acht volgt, maar het bewegende doelwit door het bos is teveel gevraagd. De zwarte pijlen slaan in boomstammen of verdwijnen in het bos. Het groepje wijkt af van het pad en rent jullie tegemoet nu, één wezen blijft achter, welke zijn boog weg bergt en een krom slagzwaard trekt. Grijnzend loopt het wezen de nog steeds strompelende wachter achterna. Je krijgt het echter druk, met de andere zeven die nu oprukken, snellend tussen bomen door, twee veruilen hun boog voor kromme slagzwaarden.

Fugius, begint zijn rennen, bereidt om bergen te beklimmen rent hij verder. De heuvel waar de wachtoren op staat is echter allerminst een berg, en het gaat hem allemaal sneller dan hij had verwacht.
Bij de top van de heuvel en de wachttoren aangekomen, ziet hij een wachter met één pijl in het hoofd aan de voet ervan liggen, zijn ledematen gemangeld, waarschijnlijk is hij van de toren gevallen. Zijn ogen kijken scheel vanauit helm naar de pijl die dwars door zijn helm gegaan is, in zijn schede zit nog zijn zwaard.
Het pad weer af rennend komt hij Fugius een tweede wachter tegen nu met vijf pijlen, vooral in niet kwetsbare lichaamsdelen, deze man is bewust gemarteld. Oppeens ademt de man een hortend, en hoest, bloed stroomt uit zijn mond. Hij leeft nog...
Vanaf het pad verder heuvelafwaarts, klinkt oppeens een onmenselijke gepijnigde schreeuw, waarna een luidde derde oorlogskreet volgt.

Hagrim roept de dorpelingen bemoedigende woorden en trekt zijn krijgsplan. De smidt knikt kort, en de dorpelingen beginnen hun tocht naar het boszoals gezegd beginnen ze hun tocht aan weerskanten van het pad, de onweerswolken en de bomen werpen dreigende schaduwen, maar de dorp[elingen zetten moeddig door onder leiderschap van Hagriom en de smidt Urthar.
Vanaf het pad verder heuvelopwaarts, achter de volgende bocht, klinkt een onmenselijke gepijnigde schreeuw, waarna een luidde derde woedende oorlogskreet volgt.

Tot verbazing van Tethoril en Carrick, richt de geraakte boogschutter op het pad zich op. Onder een luide onmenselijke gepijnigde kreet, rukt hij de pijl van Tethoril uit zijn buikstreek. Waarna hij een derde woedende oorlogskreet, harder dan alle vorige ter gehore brengt, zijn boodschap is duidelijk: "Nu is het menens" ...

Laatst aangepast door Karma op Za Feb 03, 2007 4:09 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Lady M.
Leenheer

BerichtGeplaatst: Za Feb 03, 2007 4:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Verder laat ik de energie in mij opbouwen, tot ik mijn aura kan zien oplichten achter mijn ogen. Een uiterst innerlijke manifestatie neem ik aan, hoewel ik mezelf natuurlijk nooit van een afstand heb kunnen bekijken in deze toestand. Mijn armen richt ik recht naar voren, mijn handen en vingers verwrongen tot grijpende en wurgende tentacles.

"TANGLEH A MONAY, HADASHA HEYER!!!" Met mijn gezicht verwrongen in pure concentratie, ontsnapt de opgehoopte energie door mijn vingertoppen naar buiten. Door de druk van zoveel energie die door zo'n klein punt naar buiten wordt geperst, gloeit het licht groen op. Mijn woorden lijken al bij voorbaat vorm aan de energie te geven als er kleine groene tentakels uit het licht lijken te ontsnappen. Niets is minder waar, want pas als het licht de grond raakt, zal het daar de krachten der aarde oproepen mij bij te staan.

Zodra de magie mijn lichaam ontsnapt leidt ik het paard weer weg van de groep wezens om voldoende afstand te creeren.

"Als je in melee wilt vechten, dan moet je niet bij mij blijven." zeg ik tegen Carrick. "Ik heb slechts een dolk bij me voor mijn snijwerk. Ik zou me in een aanval van dichtbij niet lang staande houden."

Credendo vides...
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Za Feb 03, 2007 5:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gestaag rukken Hagrim en de dorpelingen op door het bos rechts van de weg. Onderweg geeft hij de vrouw nog een mes, zodat ze in ieder geval een wapen heeft als de aanvallers te dichtbij zijn om te schieten - maar hij vertelt haar wel om in de achterhoede te blijven omdat de tegenstanders waarschijnlijk over betere wapens beschikken. Hij legt de mannen met de zeis en de dorsvlegel uit dat ze moeten proberen vijandelijke ruiters uit het zadel te halen als die er bij zijn en ons aanvallen.

Hagrim probeert uit de kreten op te maken wat er gebeurt en wie zich waar ongeveer bevindt. Hij kijkt vaak naar de weg en naar het bos aan de overkant, waar af en toe een geringe beweging te zien is van de groep van Urthar. Gelukkig vallen ze niet meteen op.

Zelf houdt Hagrim zijn kruisboog gereed, en ook zijn hamer en dolk zijn bij de hand. Hij is beheerst, maar ook gespannen. Het kan er hard aan toe gaan dadelijk, en het is lang geleden dat hij gevochten heeft, maar nu het bijna zover is voelt hij een verlangen naar de strijd in zich opkomen. Maar zijn aandacht voor de dorpelingen verslapt geen moment - het is erg belangrijk dat die precies weten wat ze moeten doen, dat er geen paniek uitbreekt op het laatste moment. Het zullen geharde pioniers zijn hier in Tzum, maar het blijft gewoon boerenvolk.....al vind je soms een held waar je er geen verwacht.....

Naar boven

BerichtGeplaatst: Za Feb 03, 2007 9:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een overzichtskaartje:
Naar boven
Vincere
ir.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 04, 2007 6:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

"Melee, als in man-tot-man gevecht?" antwoordt Carrick. "Ben je gek, ik ben geen krijger! Maar als je kunt, rijd dan als de wind naar de dorpelingen toe! Mochten er gewonden zijn, kan ik hen verzorgen."

Carrick kijkt langs de elf heen. Ziet hij mensen die dringend hulp nodig hebben?

Dulce et decorum est pro alea mori.
Naar boven
Lady M.
Leenheer

BerichtGeplaatst: Zo Feb 04, 2007 7:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ondanks de situatie moet ik toch wel lachen om zijn opmerking. "Ik ben een elf op stap met twee mensen, een dwerg en een wildeman. Geloof me dat mijn soort genoten me al gek vonden toen ik karavaanmenner werd."
Daarna dringt zijn verzoek pas tot me door. "Dorpelingen? Die zitten allemaal in hun huisje verstopt zover ik weet. De soldaat op de weg was gewond, maar daar moet ik eerst deze cirkel voor afmaken, anders komen we te dichtbij. Waar blijft Hagrim trouwens? Zo langzaam zullen dwergen toch niet lopen?"

Credendo vides...
Naar boven

BerichtGeplaatst: Zo Feb 04, 2007 8:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Fugius houdt zijn oor, dicht bij de zwaar gewonde en stervende man, de vijf pijlen steken uit hem als in een speldekussen. De man ademt oppervlakkig, kreunt hortend en stotend en porbeert op deze ademstoten klanken en woorden te gehore te brengen, fluisterend met een krachteloze stem hoor je:
" orcs ze zijn.. verkennerss, mogen niet , melden, dood ze, ze... moeten .. dooaaaAh."
De man stuiptrekt en blaast zijn laatse adem uit.

Fugius nadert de bron, van tumult, woest gegrom en een vreemde keelklank taal klinkt dichtbij, vanuit het struikgewas neemt hij een boogschutter op het pad waar. Een grote woesteling, met een donkergroene grauwe huid. Hij zoekt een doelwit in aan de zuid kant van het pad, richt en schiet een pijl af. Je bent er ongeveer 30 meter van verwijdert.
Naar boven

BerichtGeplaatst: Zo Feb 04, 2007 8:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hagrim en Urthar sluipen verder aan weerskanten van het pad, helemaal geruisloos gaat dat niet, gevolgd door ieder vijf respectievelijk zeven dorpelingen, breekt er regelmatig een tak en ruist er een hooivork door een bosje.
Dan klinken er woedende geluiden, en vreemde grommen en keelklanken vanuit de boskant bij Urthar. Hagrim ziet vrijwel op dat zelfde ogenblik tussen bomen en struiken een man wachtersuniform gevolgd door brede gespierde man. Nee het is geen man, de donkergroenige huid en het vervormde gezicht, is allerminst een man. Het wezen gaat de man te lijf met een krom slagzwaard. De man weert nog één keer af, bij de tweede aanval verliest hij zijn zwaard, de man is duidelijk al gewond en valt achterover op het pad. Het wezen grijnst breed zijn twee slagtanden in zijn onderkaak bloot. Hagrim is nu ongeveer 30 meter verwijdert van dit tafereel.
Van de andere kant van het pad hoort hij een "pssst", komen van Urthar, hij wijst op iets recht voor hem uit aan de zuidkant van het pad, maar Hagrim kan niet zien wat hij bedoeld.

Laatst aangepast door Karma op Zo Feb 04, 2007 10:52 pm, in toaal 2 keer bewerkt
Naar boven

BerichtGeplaatst: Zo Feb 04, 2007 8:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Even lijkt het of Tethorils vreemde woorden en magie niets te weeg brengen, een paar seconden blijven de wezens dichterbij stormen. In een bos is een man te voet veel wendbaarder en in het voordeel, dus ze kunnen nog weleens een probleem worden.
Dan opppeens worden de wortels van bomen de bomen wakker lijkt, midden in een cirkel van tien meter, waar het groepje wezens aan stormt. Niet alleen de boom wortels roeren zich, ok struikwortels en andere ranken schieten uit de grond omhoog en wikkelen en slaan zihc om de benen van aastormende groep. Woedend begint de groep op de wortels in te hakken, maar erg veel nut heeft dit niet er zijn erg veel wortels in bos. Slechts één weet onder pure krachtsinspanning en goed raken vrij te komen en loopt terug naar pad. De rest worstelt met de wortels, onder luidwoedende grommen en kreten.

Dan schiet er weer een pijl van de boogschutter op het pad richting jullie, maar blijft onderweg steken in een boom.

Het is Carrick duidelijk dat de wachter gewond is, verder zijn er geen duidelijke gewonden.
Naar boven

BerichtGeplaatst: Zo Feb 04, 2007 8:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Aerathon is ieder kwijtgeraakt, misschien is hij zijn eigen weg gegaan om te onderzoeken wat er gebeurt, misschien gebruikt hij zijn krachten...
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Zo Feb 04, 2007 11:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hagrim ziet weinig orcs op het pad en begrijpt uit Urthar's gebaar dat er iets anders aan de hand is dan hij zich had voorgesteld. Aan zijn kant van de weg ziet hij ook geen orcs in het bos, en de dorpelingen om hem heen ontdekken daar bijkbaar ook niemand.
Hij kijkt naar Urthar en houd zijn vinger voor zijn mond dat deze zich stil moet houden, en maakt een armgebaar om aan te geven dat de groep aan de overkant verder moet oprukken - allemaal in overeenstemming met het plan, maar hij hoopt maar dat het begrepen wordt.
Dan richt hij zijn kruisboog op de orc op het pad, en gebaart de vrouw met de boog om hetzelfde te doen. Twee pijlen flitsen in die richting - het is lastig tussen de bomen door, maar als ze de orc alleen maar aanvallen breekt die misschien de aanval op de wachter af.
Als de pijlen weg zijn, maakt Hagrim een gebaar naar zijn eigen groep en spreekt slechts het woord: "Aanvallen!" - maar niet te hard, hij wil niet dat Urthar's groep het verkeerd begrijpt en ook op deze ene orc afkomt. Dan hangt hij zijn kruisboog op zijn rug en rent naar voren op de orc af, zijn hamer in de rechterhand en zijn dolk in de linker.

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

Ga naar: