Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Paridaeza online: Tzum
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lady M.
Leenheer

BerichtGeplaatst: Ma Feb 05, 2007 1:00 am    Onderwerp: Reageer met quote

Als de monsters in de wortels gevangen zitten, houd ik het paard wat in, zodat ook Carrick kans heeft iets te doen, als hij een afstandswapen heeft. Misschien heeft hij al die tijd niet geschoten, omdat hij niet ter paard kan richten. Ik kan me nog goed herinneren toen ik pas bij de karavaan was gekomen en ik voor de eerste keer werd weggestuurd om mee te helpen een woeste ijsbeer neer te halen. Zo goed als ik kon schieten, met het gehobbel van het paard zou ik me nog in mijn eigen rug kunnen schieten. Gelukkig heb ik daar nu meer ervaring mee.

Om de daad bij mijn herinnering te voegen, trek ik pijl uit de koker op mijn rug. De verbinding met de aardse magie staat nog altijd open. Het kost me minder tijd en moeite om me vol te laten lopen met haar energie. Als ik het licht weer achter mijn ogen zie opgloeien, strijk ik de schacht van de pijl langs mijn mond, alsof ik erover adem. Tergelijkertijd dwarrelen er kleine wolkjes uit mijn mond langs de pijl, als de condens van adem op een vrieskoude ochtend, terwijl ik de bij behorende spreuk spreek in een zachte fluister,

"flayuprineh, fula bar..."
Ik zet de pijl tegen mijn boog, span de snaar tot ik hem horen kraken. Mijn oog zoekt de schutter, zijn glanzend oog... blinkend in mijn vizier... Daarna tikt de snaar de pijl naar zijn bestemming...

Credendo vides...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger

BerichtGeplaatst: Ma Feb 05, 2007 7:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dan gaat alles snel:
Hagrim en de vrouw (welke jagerskledij aan heeft) schieten hun pijlen. Eerst slaat de pijl van Hagrim in de borst van de Orc, een fractie later volgt de ander in het been. Het wezen kijkt verschrikt op en laat langzaam het wapen vallen, terwijl het achtervalt op zijn billen en daar verbaast kijkt naar de pijl in zijn borst.
Hagrim voorop en de anderen stormen door de bosjes richting de wachter en de getroffen orc.

Verderop tuurt de boogschieter door bossen kijken naar het zuiden, op het moment dat het paard van Tethoril en Carrick stil staat laat hij los en een fractie later gaat er een pijnstoot door het lichaam van Tethoril . In haar been is een zwarte pijl verschenen.
Een triompantelijke kreet slakend, kijkt de Orc even verbaast op naar de aanstormende dwerg verder op het pad, hij haalt zijn schouders op en richt een nieuwe pijl op Tethoril als ...

Fugius rent, zacht fluisterd door de struiken en tussen bomen, nog 20, nog 15 nog 10 meter, 5 meter, De schutter heeft niets in degaten en pakt een nieuwe pijl als Fugius bijan bij hem is...
Tethoril laat los, de pijl schiet weg, een glimmende punt en raakt de schutter vol in het hoofd, waardoor zijn hoofdnaar achter klapt en neervalt.
Fugius ziet verdop Hagrim met een stel mensen vanuit het bos komen en van de andere kant een orc uit de bosjes het pad op komen.

Hagrim nadert de wachter en de orc, die nu neervalt. Dan komt er een tweede de bosjes uit en ziet Hagrim ook de andere zes in het bos, verstrikt in wortels. Dan rent de nieuw verschenen orc op hem af, gewapend met een slagzwaard en gepanserd in leer en staal, furieus en klaar om zijn kameraad te wreken.
De verstrikte zes achtergeblevende in het bos rukken aan hun wortels, maar komen niet los, 4 van hen pakken nu hun bogen weer, klaar makend om zo goed als het gaat zich op afstand te verdedigen.

Urthar en twee dorpelingen staan vast in het eerste stuk van het gebied met de krioelende wortels, en proberen zich los te wrikken, ook gevangen in wat een betoverd stuk woud lijkt. Eeen aantal probert Urthar en de anderen eruit te trekken, en de rest van de dorpelingen staan er beteutert bij te kijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Ma Feb 05, 2007 10:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een fractie van een seconde aarzelt Hagrim, misschien uit verbijstering, misschien zelfs uit bewondering voor de moed van de orc die het aandurft om alleen op zes tegenstanders af te stormen.
Dan heft hij zijn hamer schuin voor zijn hoofd en bovenlichaam om het slagzwaard af te weren, en beweegt zijn linkerhand met daarin de dolk iets naar achteren om met volle kracht toe te steken als de orc dichtbij is.

Als de dorpelingen doen wat ze gezegd is, komen nu de mannen met de hooivork, de zeis en de dorsvlegel naar voren, terwijl de vrouw wat op de achtergrond blijft en een nieuwe pijl pakt. De slingeraar heeft intussen de tijd om de ork met een steen op z'n voorhoofd te treffen.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Lady M.
Leenheer

BerichtGeplaatst: Wo Feb 07, 2007 10:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

Een brandende pijn schiet in mijn been. Gelukkig verlies ik mijn concentratie niet en voor ik de pijl doel zie raken, breng ik het paard weer in omcirkelende beweging. De verstrengelde orcs zouden een mooie prooi voor de anderen zijn als ze komen (ik weet niet of ik ze al in zicht heb). Voor ik mezelf verder in de nesten werk laat ik nogmaals de energie in me opbouwen en spreek zacht, maar krachtig:

Jondal qabah, gibesta dar! Als ik met mijn hand mijn borst raak, ten hoogte van mijn hart, begint het licht uit mijn vingers over mijn lichaam te kruipen. Daarna pak ik weer een nieuwe pijl uit de koker.

Credendo vides...
Naar boven

BerichtGeplaatst: Wo Feb 07, 2007 2:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De orc die Hagrim tegemoet rent haalt uit. Overmoedigd door woede, angst of iets anders, je weet het niet, echter hij rent op jou af en haalt uit. Je hamer weert zijn slag af. ((jouw beurt je raakt))
De dorpelingen volgen je in het gevecht maar zijn net wat later. Een steen vliegt ver over jullie hoofden heen, bron ergens van achter je, moet de dorpeling een gok gewaagd hebben met zijn slinger.

Als je wilt kan je redelijk gemakkelijk achter een boom wegduiken, maar in principe kan iedereen elkaar inmiddels zien.

Een vaag lichtschijnsel kruipt over de huid van Tethoril, dan trekt het weg, maar de huid van de elf lijkt verandert, van de soepele, gladde elfenhuid in een taaie dikke huid, een stuk minder kwetsbaar ogend. Hier en daar zijn verkleuringen te zien, in rechte strepen.

Vanuit het kronkelende bosgebied, klinken aanvals kreten, en vier orcs laten hun pijlen los, twee richting Tethoril en Carrick en twee om hun makker in de aanval op Hagrim en de dorpelingen te ondersteunen:
Carrick wordt getroffen in zijn linkerschouder en weet ternauwersnodd op het paard te blijven zitten. Terwijl Tethoril het paard draait, mist de andere pijl.
De dorpeling met de hooivork slaagt een kreet en valt neer, een pijl in zijn borst.

Eén orc slaat de wortels van zich af en beweegt langzaam tussen de zoekende wortels en lilianen naar het westen, waar hij eenmaal uit het gebied het op een rennen heuvelopwaarts richting de toren zet, door de bossen heen begint hij te rennen. (hierdoor nadert hij Fugius)

Urthar en de dorpelingen verschuilen hebben zich los gemaakt en schuilen achter bomen voor de pijlen van de orcen.
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Wo Feb 07, 2007 2:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik draai een beetje met de klok mee op mijn rechtervoet en kom met de linkerkant van mijn lichaam en mijn linkervoet naar voren, zodat een deel van mijn gewicht de steek van de dolk met mijn linkerarm ondersteunt. Ik probeer in de rechterkant van de buik van de orc te steken, door een leren deel van zijn uitrusting heen, en dan schuin naar boven door te halen richting zijn middenrif, om een dodelijke buikwond te veroorzaken. Met mijn rechterarm duw ik met de hamer zijn zwaard naar achteren in de richting van zijn gezicht, zodat het moeilijker voor hem wordt om nogmaals uit te halen.

Bij dat alles heb ik het prettige voordeel dat mijn tegenstander zich tussen mijzelf en de pijlen van zijn kameraden bevindt, dus de orc dient meteen als schild.

In het heetst van de strijd kan ik even geen aandacht besteden aan de dorpelingen, maar hopelijk heeft de vrouw met de boog dekking gezocht achter een boom en kan ze nu de vastzittende orcs beschieten.

Naar boven

BerichtGeplaatst: Wo Feb 07, 2007 3:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De steek van hagrim penetreert het lederen pantser en maakt een dodelijke wond dwars over de lengte van de buik van de orc. Het wezen schreeuwt het uit, maar aan het einde van zijn pijnlijkekreet veranderd die in een oorlogskreet "AaaaarrrrWRAAAA!"
Zo dicht bij als je betn, zie je het schuim en bloed uit zijn mond komen, de orc is totaal doorgedraaid en onder inlvoed van krijgswoede. Hij heft zijn wapen en laat het met de kling vallen op, je (Hagrim) op het hoofd rakend. De klap komt hard aan, maar gelukkig hebben dwergen ook een hard hoofd, je blik wordt even wazig en het licht vernauwd zich in sterrenachitge vlekken in je gezichtveld, dan trekt het weg en ((Hagrim maakt een succesvolle tegenaanval)).

Doordat jullie zo verwikkeld zijn in het gevecht durft de boogscshieter niet te vuren, bang om jou te raken, in plaats daarvan richt ze inderdaad een pijl op de 4 orcs, maar mist. De slingeraar waagt ook een gok en raakt er één op het been, de dorpeling uit een klein vreugde kreetje. Een andere dorpeling probeert de orc aan te vallen met zijn zeis, maar durft duidelijk niet uit halen, bang om Hagrim te raken.

Laatst aangepast door Karma op Wo Feb 07, 2007 3:56 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Vincere
ir.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 07, 2007 3:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

"Aaargh nee, verduiveld, ik ben geraakt". Zojuist keek Carrick nog naar de pijl die uit het been van zijn ruiter stak, en nu heeft hij er zelf eentje te pakken. De pijn verbijtend trek hij zichzelf weer recht op het paard. Als hij naar zijn wond kijkt, blijkt het gelukkig mee te vallen. Zijn maliënkolder heeft hem voor de ergste schade behoed, en omdat de orcs geen bodkin pijlen gebruiken maar simpele breedpuntige pijlen (OOC: neem ik aan?) is het slechts een oppervlakkige vleeswond. Met een verwrongen gezicht concentreert hij zich, en trekt vervolgens de pijl er uit. Een kreet van pijn weet hij maar half in te slikken, maar in ieder geval is de pijl nu uit zijn schouder zodat hij er voorlopig niet zo'n last van heeft. Later, als we terug zijn in het dorp, zal Carrick nog wel kijken naar z'n wond en hem schoon laten maken. Infectie is bij zo'n wond een groter risico dan de wond zelf.

Als hij naar Tethoril kijkt, blijkt dat hij niet zo fortuinlijk is geweest. Zonder de stevige bescherming van maliën heeft de pijl zich flink in het been van de elf kunnen dringen. "Die wond ziet er niet zo goed uit, elfenvriend. Misschien is het beter als we wat afstand nemen zodat ik er rustig naar kan kijken. Ik voel me nog te levendig om hier als schietschijf te dienen!" Als hij in de richting van het pad staart, ziet hij de wachter liggen. Arme ziel, als we hem nou maar op tijd kunnen bereiken...

Dulce et decorum est pro alea mori.
Naar boven
Lady M.
Leenheer

BerichtGeplaatst: Wo Feb 07, 2007 4:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Meegesleept in de strijd, zou ik bijna de bestemming van ons cirkeltje vergeten. Ik ontspan de boog weer, waar ik zojuist de pijl in had gelegd en leid het paard verder naar de gewonde wachter. Op mijn been zie ik het witte leer goor rood/bruin kleuren.

"Laten we eerst deze situatie bevechten, ik hou het nog wel. De dorpelingen beschermen en deze wezens bevechten is mijn eerste prioriteit." Het paard verdoet boven alle verwachtingen. Ze loopt snel zonder hinder van twee personen op haar rug en weet goed alle hindernissen die de wortels op de grond vormen te ontwijken. Een talentvol dier, welk je weing ziet onder een boerentrekpaard.
Zoveel kan ik niet over mezelf zeggen. Het is lange tijd geleden dat ik mijn verbindig met de magische energie is zo'n grote mate heb hoeven aanspreken. En nog langer geleden dat ik in een gevecht gewond raakte. Anderszijds vinden we op de vlakten slechts in hoge uitzondering een ijsbeer met een pijl en boog. Gelukkig kan het beeld van die gedachte nog een lichte glimlach op mijn hart toveren.

"Sabay atur, Doray atur, Monay atur, ..." fluister ik zacht, alsof ik een gebed start, maar breek halverwege mijn zin. In plaats daarvan laat ik de energie weer in mij stromen. Achter mijn ogen schittert het heldere licht, alsof de zon is doorgebroken door de nare bewolking. Dit is geen gewone overval, dat is zeker. De illusie bij hun opkomst en de donkere lucht is daar zeker aanwijzing voor.

Ik strek mijn hand al rijdend naar achter en vlak boven Carrick's been blijft het hangen. "Heb je behoefte aan wat extra bescherming?" afwachtend op zijn antwoord, houdt ik de warme energie vast, verlangend naar verlossing door mijn vingertoppen.

Credendo vides...
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Do Feb 08, 2007 5:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hagrim is verrast door de behendigheid van de orc, maar omdat zijn tegenstander het met zo'n wond nooit meer lang kan uithouden, beperkt hij zich verder tot de verdediging. Hij zet zijn linkervoet weer een stap naar achteren en houdt zijn dolk in zijn linkerhand voor zijn buik, iets schuin omhoog naar voren. Met zijn rechterhand houdt hij de hamer opnieuw schuin omhoog voor zijn borst, gereed om eventuele verdere aanvallen af te weren.
Zodoende krijgen ook de dorpelingen wat meer ruimte om nog een klap uit te delen (altijd goed voor het moreel).

Naar boven

BerichtGeplaatst: Za Feb 10, 2007 1:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De orc lacht als een bezetene als je wat terugtrekt, duidelijk onder de veronderstelling dat je bang bent. Deogen van het wezen staan als in een roes. Hij springt op een dorpeling af wild zwaaiend en hakkenend met zijn kromzwaard. De dorpelingen zijn duidelijk geen oorlog en gevechten gewent en de man met de dorsvlegel, weert angstvallig af. Hij staat op verliezen, als een zeis door de lucht schiet en de orc op de hals raakt, en daar blijft steken. De orc valt en na een reeks stuiptrekkingen, de dood.
De orcen in het gebied leggen weer aan en richten, twee naar Tethoril en Carrick , en twee naar Hagrim en zijn groepje.

De laatste orc rent verder naar het westen en probeert Fugius te ontwijken.
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Zo Feb 11, 2007 11:37 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hagrim gebaart de dorpelingen met de dorsvlegel en de zeis om dekking te zoeken in de struiken, en de gewonde man met de hooivork mee te nemen, en de vrouw met de boog en de man met de slinger om het vuur te beantwoorden. Zelf bukt hij om een zo klein mogelijk doelwit te vormen en sleept de gewonde wachter van het pad af, de bosjes in.
Als iedereen in veiligheid is, pakt Hagrim zijn kruisboog en schiet ook op de vastzittende orks (maar tegen die tijd kan de vrouw al zeker een of twee keer geschoten hebben - en de orks dus ook).

Naar boven

BerichtGeplaatst: Ma Feb 12, 2007 11:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Carrick twijfelt te lang en een zwarte orc pijl schiet in zijn been, zijn maliën penetrerend en een diepe pijnlijke wond creerend. Een andere pijl raakt Tethoril, maar schramt af op de nu taaie schorsachtige huid van de elf.

De dorpelingen schuilen nu allemaal achter bomen en Hagrim , een gebukte dwerg is ook een erg moeilijk doelwit, de pijlen vliegen zonder schade te berokkenen het bos in.

De jaagster laat haar pijl diep in een orc verdwijnen die neer valt, en door krioelende wortels wordt omsloten, het lijkt net of ze het afzichtelijke wezen de grond in willen trekken. De slngeraar laat een steen op een orchoofd belanden.
De orcen worden uitgedunt en er staan er nu nog twee, muurvast in de wortels één boogschutter en één met een kromzwaard, nog steeds wanhopig los proberend te komen.

Fugius hoort de orc door het struikgewas denderen, (het beest heeft je opgemerkt, en probeert je duidelijk te ontwijken).
Naar boven
Lady M.
Leenheer

BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2007 12:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik besluit dat ik geen tijd heb voor al dat oponthoud. Ik hou de energie nog brandend in mijn wezen en leg de pijl weer aan in de boog. Richt op een dichtsbijstaandmonsters. Mijn oog dwaalt snel langs de pijl over zijn lichaam op zoek naar een zwakke plek. De wapenrustingen zien er behoorlijk goedbedekt uit en de pijl wijst al snel weer naar de glanzende zachte wit van het oog. De snaar kraakt en zodra ik hem goed in visier heb en een stabiele schot, laat ik de pijl vrij naar zijn doel.

Credendo vides...
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2007 12:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vanuit mijn veilige positie richt ik nu kalm mijn kruisboog op de orc-boogschutter, want dat is de enige die voor ons direct gevaar kan opleveren. Ik kijk eerst goed hoe hij heen en weer beweegt, richt dan op zijn borst en laat op het juiste moment mijn pijl gaan.

Misschien slaagt de groep van Urthar er nog in om los te komen en vallen ze de laatste orc aan. Als dat tenminste nog nodig is.

Naar boven
Vincere
ir.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 14, 2007 8:58 am    Onderwerp: Reageer met quote

"Ooohoo verdraaid." Met een doffe dreun ploft Carrick op de grond. Na die laatste pijl was het niet meer mogelijk om zijn evenwicht te bewaren. Kijkend naar de wond ziet hij dat hij nu toch wel verzorging nodig gaat hebben. Beetje vervelend van al die orcs om hem heen... "Ik moet hier weg," zegt Carrick, meer tegen zichzelf dan tegen Tethoril. De pijn schiet door zijn been omhoog. Hij grijpt naar zijn heilige symbool, prevelt een schietgebedje, en voelt de kracht in zijn benen wat terugkomen. Ze worden jonger, gespierder en lijken de pijn zelfs iets te verlichten. Met welhaast onmenselijke snelheid schiet Carrick weg, zigzaggend tussen de bomen, om met een grote omtrekkende beweging weer in de velden achter de dorpelingen uit te komen.

(OOC: Expeditious Retreat)

Dulce et decorum est pro alea mori.
Naar boven

BerichtGeplaatst: Wo Feb 14, 2007 8:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

{{Dr.Caligari}}
Fugius gaat uit de weg, achter een boom. Vanwaar hij de vluchtende verkenner direct kan onderscheppen. Hij werpt zich met zijn zwaard op het voorbijdenderende lichaam, en steekt toe. In een poging het gevecht in een keer over te laten zijn. Fugius zou nooit winnen als het op kracht zou aankomen. Maar hij is zich er met grimmige vastberadenheid van bewust dat het monster nooit moet terug keren naar de bergen waar hij vandaan kwam.
Naar boven
Lady M.
Leenheer

BerichtGeplaatst: Do Feb 15, 2007 7:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tijd om mijn pijl na te kijken heb ik niet, als ik merk dat mijn metgezel van het paard valt. Maar net als ik her paard wil doem keren, zie ik de priester al wegvluchten. Die past blijkbaar op zichzelf. Ik leg mijn hand op de nek van het dier en laat de energie nu in het paard stromen.

"Jondal qabah, gibesta dar!" herhaal ik de spreuk. Het paard zal niet weten wat hem overkomt, maar de energie laat slechts een warme tinteling en zal hem weinig schrik aanjagen.

Credendo vides...
Naar boven

BerichtGeplaatst: Do Feb 15, 2007 11:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Carrick rent als de wind, snel is hij buiten bereik van de zwarte orc pijlen en ziet kan hij zijn letsel waarderen. De wond in zijn been is erg pijnlijk en bloed nu harder.

De pijl van Tethoril en Hagrim treffen de orc boogschutter van voor en achter, waarna de orc ondereen doodsreutel verzwolgen wordt door de wortels.
De laatst overgebleven orc raakt in paniek en probeert een laatste poging om los te komen, wanhopig de steeds opkomende wortels weghakkend, eindelijk komt hij dan ook los en rent naar het westen heuvelopwaarts achter zijn kameraad aan.
De vrouw met de boog richt en schiet, maar mist.

De andere orc rent verder en ziet Fugius niet verschuilen achter een boom. Als het wezen in volle vaart voorbijrent steekt Fugius dodelijk toe, met een zwaai van het geleende wachterszwaard slaat hij in een grote zwaai waar al zijn kracht inzit het hoofd van de orc eraf. Het lichaam doet nog twee passen, voordat het beseft dat het hoofd eraf is en dan struikelend valt.

Fugius hoort de volgende orc aankomen.

Het paard van tethoril schrikt lichtelijk als de magie over zijn vacht en de huid trekt en zichrazendsnel verspreid. Tethoril voelt de verandering in het paard als de rug en nek en het de rest van de huid, verhard en verstevigd, ruwer en steviger wordt, kleuringen als boomschors trekken over het paard.
Naar boven

BerichtGeplaatst: Vr Feb 16, 2007 4:39 am    Onderwerp: Reageer met quote

{{Fugius}}:
Fugius duikt weg om zich te verschuilen, hij heeft geen tijd om de situatie te proberen te overzien. Hij verbergt zich vlak vij het lijk van pas gestorvene waar hij kort een blik op gunt voor hij zich concentreerd op de volgende aanvaller. Hij loopt snel zijn plan door; Zodra het gedrocht stopt bij zijn gevallen kameraad in de rug toe slaan. Mocht deze niet stoppen is er maar een kans. Hij zou het beest moeten achtervolgen door het woud en hem het zwaard in de rug drijven. Gelukig is hij gewend te rennen en zien de beestmensen er niet snel uit.
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Zo Feb 18, 2007 1:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

Snel pakt Hagrim nog een pijl en spant zijn kruisboog opnieuw. Hij richt op de wegrennende orc, schat diens bewegingen in, zijn snelheid, het terrein dat hij doorkruist, de afstand, de hoek tussen de loop van de orc en de ban van de pijl. Hagrim draait zijn kruisboog mee in een trage, vloeiende beweging....hij weet waar hij moet schieten: niet waar de orc nu is, maar waar hij dadelijk zal zijn, als de pijl de afstand overbrugd heeft....de rug van de orc, links, onderaan, waar het leer van zijn wapenrusting overgaat in dat van zijn broek, en dunner is omdat het moet kunnen bewegen....daar.
Dan laat Hagrim zijn pijl gaan, en kijkt deze na.

Naar boven

BerichtGeplaatst: Di Feb 20, 2007 6:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hagrim spant snel zijn kruisboog, tegen de tijd dat deze weer gespannen is, is de orc al een eindje op weg, het word een moeilijk doel, omdat er geregeld een boom in de weg staat. Dit is dan ook de reden waarom je mist, het inschatten gaat moeilijk en je ziet de pijl in een boom schieten.

De laatste orc rent heuvelopwaarts, maar mijdt de plaats waar zijn makker ligt, duidelijk een gevaarlijke plek. De orc is niet van plan zijn onthoofde kameraad mee te nemen. De orc passeert Fugius op een afstand van vijf meter, en de orc lijkt hem niet op te merken. Licht bewapend als de orc is, is het een snelle renner, duidelijk een verkenner, het zal een uitdaging worden hem te onderscheppen...
Naar boven

BerichtGeplaatst: Di Feb 20, 2007 10:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

{Omdat Dr.Caligari nog probleem heeft met inloggen plaats ik zijn reactie (welke ik via de mail krijg) , hier}:

Fugius schat dat zijn tegenstander een conditie heeft die zelfs hem er op de lange afstand mee zou verslaan, dus hij zet direct zijn snelste pas in. Behendig ontwijkt hij takken en struiken, hij doet dit al jaren. Zijn adem begint na een korte tijd in zijn keel te branden. ZIjn benen beginnen te knijpen, maar Fugius concentreerd zich op de rug van de ork en zet zijn passen nog een stap harder. De hobbelende rug lijkt nog ver weg maar begint dichterbij te komen. Fugius bijt zijn tanden opeen en knijpt in het handvat van het zwaard. Hij hoopt het monster in te halen.
Naar boven

BerichtGeplaatst: Di Feb 20, 2007 10:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De rest ziet de laatste orc wegsprinten, even later gevolgt door Fugius, die nog maar net te herkennen is, zo gauw als hij achter de orc aangaat.

De dorpelingen hijgen even uit en laten dan een enthousiaste vreugdekreet klinken:
"Hoera voor Hagrim, hoera voor de helden!"
De dorpelingen springen blij en houden hun geimproviseerde wapens in de lucht.

De wachter op het pad kijkt verwonderd op met een vertrokken gezicht, de wonden bloedend, toch straalt er ook wat hoop, hij leeft nog!
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Wo Feb 21, 2007 12:14 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hagrim kijkt de wegvluchtende orc na, maar begrijpt dat hij hier het nakijken heeft. Hardlopen is niet een van de specialiteiten van de dwergen. Misschien gaat de orc ontsnappen, misschien krijgt Fugius hem nog te pakken, misschien achterhalen Tethoril en Carrick hem nog te paard. Maar ach, al ontsnapt hij.....wat geeft het, dan kan hij getuigen dat ze finaal in de pan gehakt zijn.

Als Hagrim de vreugdekreten hoort, stemt hij van harte in: "Leve de helden van Tzum! Het is jullie thuis en jullie hebben er voor gestreden! Samen zullen we de vijand verslaan!"

Maar dan gaat zijn aandacht naar de slachtoffers. Hij wijst op de wachter: "Kan iemand van jullie wonden verbinden? Deze man is er niet best aan toe. En hoe is het met de strijder met de hooivork?"
Hagrim wijst enkele dorpelingen aan: "Jullie - zoek wat stevige takken en maak een paar brancards". Dan loopt hij in de richting van de groep van Urthar: "De strijd is anders gelopen dan ik gedacht had, maar als jullie er niet geweest waren, waren de orcs misschien richting Tzum doorgebroken! De overwinning hoort ons allemaal toe."
Ook hier heeft Hagrim een aanwijzing: "We kunnen de dode orcs hier beter niet laten liggen. Laten we ze naar Tzum brengen, dan kunnen de mensen zien waardoor we bedreigd worden....want ik denk dat er meer zullen volgen. En ze hebben wapens bij zich die we goed kunnen gebruiken".
Met deze woorden loopt Hagrim in de richting van de dichtstbijzijnde gesneuvelde orc, dichtbij, op het pad.

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

Ga naar: