Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Paridćza Online, Tzum den tweede dage
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht

BerichtGeplaatst: Za Mrt 03, 2007 12:04 am    Onderwerp: Paridćza Online, Tzum den tweede dage Reageer met quote

Het onweer blijft als een beest te keer gaan, de donderslagen zijn zo hard dat je wel doof moet zijn, wil je door kunnen blijven slapen. Na een paar uur wordt het echter iets minder en resteerd alleen de keiharde regen nog.

Vroeg in de ochtend, voor dag en dauw ploeterd een gestalte het pad af. Een doorweekte mantel, glijdent en glibberend daalt de smalle gedaante het pad van de wijngaard af ricthing het dorp.
Langzaam, vermoeid en trillend verkleumd klopt de gedaante timide aan bij de dorpsoudste, dan harder nog een keer.

Een kleine poos later, klinkt er een zacht gebons op je deur...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Lady M.
Leenheer

BerichtGeplaatst: Za Mrt 03, 2007 1:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ondertussen verzorgd van lichamelijk letsel, maar nog altijd wat ontdaan van energie, maak ik mijn lichaam gereed om op te staan. Op blote voeten en slechts gekleed in de dunne onderkleding schuifel ik naar de deur.

"Ogenblik..." mompel ik zachter dan mijn intensie was. Enige tijd later bereik ik de deur en open hem.

Credendo vides...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 04, 2007 1:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ondertussen wordt Garth ook wakker. Hij trekt zijn oude, doch recent met orcschedel versierde scale armor aan en vertrekt richting de slaapzaal van Carrick en zijn nieuwe reisgenoten. Met een beetje geluk accepteren ze hem mee op hun reis...?
Good Lord

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 04, 2007 4:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Na het gevecht, het feest en het onweer heeft Hagrim het wel even gehad. De ochtend is toch al niet zijn favoriete deel van de dag. Hij hoort er niets van en slaapt rustig door.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2007 3:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een bezorgde dorpeling staat voor de deur van de slaapzaal. Terwijl Hagrim nog luid aan het snurken is achter Tethoril begint hij te praten:
"De dorpsoudste vraagt naar jullie er is iets gebeurt, het spijt hem voor dit vroege uur, altublieft, komt u mee."

Garth word wakker, ook bij hem stond een dorpeling voor zijn deur, met hetzelfde verhaal. Even later, treedt hij de herberg binnen en wordt verteld te wachten in de gelachkamer op de rest.
In een hoekje van de gelagkamer, bekijken twee waakzame ogen hem:
Fugius schreef:
" goedemorgen vriend, welkom in ons gezelschap. Wat is je naam en je doel en waarom sluit je je zo plotseling en woordeloos bij ons gezelschap aan? Ik wil weten met wie ik te maken heb, de anderen zijn misschien te moe om je op te merken maar ik heb je in de gaten."
Naar boven
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2007 4:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Garth gaat recht op staan en geeft Fugius een hand (mits hij hem aanvaardt).
"Gegroet, reiziger. Moge het licht uw pad verlichten. Mijn naam is Garth Gibson, zoon van de wellicht voor u bekende handelaar Gilbert Gibson en voormalig ridder van de abdij van Sint Parstijn. Ik zou graag met jullie mee willen reizen, omdat ik vermoed dat jullie veel kwaad tegen zullen komen op deze missie. Ik heb een aantal dingen al gehoord, aangaande de missie.
U zult zich misschien afvragen waarom ik een voormálig ridder ben... Na mijn laatste missie, met onder andere Carrick als medereiziger, wilde ik gewoonweg in stilte leven. Maar ik heb mijn roeping weer gevonden en zou mijzelf graag willen bewijzen. Als u mij in de gaten houdt, dan houdt ook ik u in de gaten. Vertrouwen is wederzijds, ziet u. Als u mij niet kunt vertrouwen, kan ik ook u niet vertrouwen."

Hiermee het gesprek beëindigend, gaat Garth zitten en wacht hij tot de rest van de groep beneden is, zodat hij zich aan iedereen kan voorstellen.
Supreme Grandmaster

BerichtGeplaatst: Za Mrt 10, 2007 9:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Even later bevind iedereen die inmiddels wakker geworden is zich in de gelachkamer. De dorpeling staat er een beetje schuchter bij, als dan al snel de dorpsoudste binnenkomt -gisteren heeft hij zich voorgesteld als Hierandor, tijdens het feesten en huldebetogingen aan jullie.

Hierandor een -pezige oudere grijze man- tezamen met een man ondersteunen de verzwakte vrouw in dekens, tussen hen in. Nadat de vrouw stevig op een stoel neergezet wordt spreekt de dorpsoudste Hierandor:
"Dit is Anne-Janneke, de vrouw van wijnboer Krager, ze zijn de ouders van Jeron en Marietje. De kinderen die de ruďne gevonden hebben. De jongen is vermist en het meisje was sindsdien bedgelegen door een opgelopen stoornis aan de geest ..."

De vrouw kijkt op en haar ogen glijden over jullie heen. Haar gezicht mager en ingevallen, haar ogen vaal met dikke wallen, een roode opgezwollen plek op haar wang. Fugius komt het gezicht bekend voor, denkt hij.
"De duivel heeft hem bezield! Mijn lieve man, argh wat is er met hem gebeurt; oooooh Krager wat bezield je?
Oh alsjeblieft, haal mijn kind terug!? Hij is gek geworden, het monster, en heeft Marietje,
oh goden help haar alsjeblieft, "

De vrouw kijkt julllie smekend aan, en heft twee trillende handen in een gebed en hulp, waarna ze hulpeloos opkijkt naar de dorpoudste.

De dorpsoudste Hierandor, legt zorgzaam een hand op haar schouder,
"Anne-Janneke heeft het noodweer getrotseerd deze nacht. Blijkbaar is haar man gek geworden, denkt dat ze vervloekt zijn en er monsters door die vloek op zijn erf lopen s'nachst. Hij ziet zijn dochter als de reden blijkbaar.
Daarom heeft hij Marietje meegenomen naar de ruďne-ingang om haar te offeren of iets."

Anne-Janneke breekt in huilen uit, met de handen voor haar gezicht en snikkend brengt ze verwarde woorden uit dat ze hem
"niet tegen kon houden"
, dat hij haar
"bewusteloos heeft geslagen" , een verward verhaal maar jullie krijgen wel een beeld.

"Het is jullie doel om de ruíne te onderzoeken, kunnen jullie het kleine kind ook niet redden?
Ze is een lief kind, geliefd onder ons allen.

De dorpsoudste legt uit waar de ruďne is, ver in het noordwesten, achter braamstruiken zijn rotskliffen, daar in tussen één van de vele spleten is een deur gevonden. De rotsspleet is dicht bij een grote donkere eik, ze hebben de ingang gemarkeerd met een vlag.
Naar boven
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 11, 2007 2:37 am    Onderwerp: Reageer met quote

Garth wist het. Het kwaad was op Paridaeza. En er is geen tijd om het rustig aan te doen.
"We moeten per direkt vertrekken. Regel paarden, een voor ons ieder."

Afwezig houdt Garth zijn hand op zijn hamer. "Ik zeg dat we meteen op ons doel afgaan! We mogen Marietje niets laten overkomen! Goden, sta haar bij."

Ook al is Garth nog niet eens geaccepteerd als deel van deze groep avonturier, neemt hij daadkrachtige beslissingen voor eenieder. Hij is zeer fanatiek en gedreven, merkt iedereen eigenlijk meteen al op. De mensen uit het dorp kennen hem zo helemáál niet!
Good Lord

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 11, 2007 1:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als laatste is ook Hagrim naar beneden komen stommelen, net op tijd om het relaas van Hierandor te horen. Licht geërgerd trekt hij de wenkbrauwen op als hij de plotseling verschenen ex-ridder bevelen ziet uitdelen, en vraagt zich af waar deze zo krijgshaftig uitziende figuur gisteren was, toen er gevochten moest worden.

"Hggggrrrrrmmm", gromt hij, en pauzeert dan even. Sommige dwergen zeggen dat zijn naam van dit geluid is afgeleid, maar dat doen ze meestal als hij niet in de buurt is.

"Goed, we kunnen dat kind wel gaan redden. Maar als Krager haar kwaad wil doen, zijn we toch al te laat. Als hij zijn vrouw bewusteloos heeft geslagen, zijn er al uren verstreken intussen."
Nee, een erg gevoelig type is Hagrim niet.

"Die monsters op het erf, dat zouden best eens orcs kunnen zijn. Als wij achter Krager aan gaan, moet de verdediging van Tzum wel goed georganiseerd worden. Hierandor, het lijkt me het beste als je Urthar er bij haalt, en jullie de buitgemaakte wapens onder de dorpelingen verdelen. En zet wat wagens gereed om de straten te blokkeren als de orcs opnieuw aanvallen en hierheen komen. Als ze jullie belegeren, kunnen wij ze in de rug aanvallen als we terugkomen."

"Trouwens, is er geen pony? Op paarden heb ik het niet zo."

Naar boven
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2007 4:50 am    Onderwerp: Reageer met quote

Garth is het er niet mee eens.

"Wie of wat we ook nog kunnen redden, het moet nu gebeuren. Hoe langer we wachten, hoe groter de kans is dat we te lang hebben gewacht. Stel je eens voor hoe bang dat arme kleine meisje wel niet is.

De mensen hier zullen niet zo snel weer last krijgen van orcs. Laat een koerier maar naar Paridaeza stad reizen om voor militaire versterking te vragen. Of anders wat ingenieurs voor het maken van een muur waar boogschutters vanaf kunnen vuren.

We verdoen onze tijd. Kijk dan!" Garth wijst met zijn linkerhand open, met de palm omhoog, naar de vrouw. "Deze vrouw is ten einde raad."
Leenheer

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2007 12:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Snel heb ik mijn laarsen aangetrokken die los aan mijn kuiten flapperen. Ook mijn lange haar hangt los en warrig op rug. Wrijvend over mijn been als een oude wond die nog natintelt, hoor ik het allemaal aan.

"Het paard van de kar is een prima beest om je te vervoeren. Alleen zitten wij zonder, als jij haar meeneemt en ze heeft ook geen zadel, ik weet niet of dat een bezwaar is." Even kijk ik mijn medereizigers aan en vervolg dan tegen Fugius. "Ik zou je op het paard wegkunnen brengen en dan terugkeren voor de rest. In de tussentijd kan Hagrim zorgen dat het dorp zichzelf kan verdedigen voor een eventuele volgende aanval. En misschien kan Carrick nog naar de gewonden kijken."

Me totaal niet bewust van een nieuwe medereiziger negeer ik de ridder totaal en houd hem voor een overfanatieke dorpeling.

Credendo vides...
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2007 11:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hagrim, nu duidelijk geërgerd na Garth's woorden: "Dat jij de dreiging van de orcs niet zo serieus neemt hebben we gisteren wel gemerkt, ja. Denk je nou echt dat die orcs rustig gaan wachten tot de soldaten van de hertog hier zijn, of tot er een muur om Tzum heen staat?"

Dan, wat rustiger, en tegen niemand in het bijzonder, of juist tegen iedereen: "Ik wil best dat kind gaan redden, maar dan moet iedereen hier wel voorbereid zijn op een aanval. Haal Urthar en verdeel de wapens. En geef me een pony, dan ga ik mee."

Naar boven

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 16, 2007 5:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De vrouw kijkt met veel hoop met haar waterige, rode traanende ogen afwisselend naar Fugius en Garth.

"We hebben wel genoeg paarden en kunnen een ezel regelen voor u Hagrim, Kerrent hier zal er vor zorgen. De zwaarden en bogen van de orcen liggen nu op voorraad en kunnen zo verdeeld worden. Dus het is aan u wat u wilt doen, als u onze geliefde Marietje kunt redden, dat wil zeggen als ze... " De dorpsoudste maakt zijn zin niet af.

Kerrent, de dorpeling die de vrouw heeft mee helpen dragen, kijkt jullie vragend aan wat jullie willen...
Naar boven
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Za Mrt 17, 2007 2:04 am    Onderwerp: Reageer met quote

"We gaan," zegt Garth.
Supreme Grandmaster

BerichtGeplaatst: Za Mrt 17, 2007 3:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kerrent knikt naar Fugius en Garth en draait zich dan om, loopt naar buiten, om voor hen in ieder geval hun paarden in gereedheid te brengen. Buiten regent het nog steeds, alhoewel het minder is dan de hoosbuien en hagelstorm vannacht.
Kerrent steekt het donkere plein over, het is nog steeds erg vroeg in de morgen en de zon is nog niet opgekomen.
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Za Mrt 17, 2007 4:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hagrim vouwt zijn armen over elkaar en zwijgt even. Dan kijkt hij de dorpsoudste strak aan: "Hierandor, als de orcs bij zonsopgang aanvallen, wat doe je dan? Wat is je krijgsplan?"

Naar boven

BerichtGeplaatst: Za Mrt 17, 2007 7:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De oudere pezige man kijkt je seriues aan,
Hagrim, je moet weten dat ik geen takticus bent, echter we hebben nu Urthar en de dorpelingen die meegevochten hebben. Ik weet nog steeds niet van de capaciteiten van deze groenhuidige beestmensen, maar wij zullen ons kranig verdedigen.
Als het weer ietsje beter is zal ik een boodschap sturen naar Paridaeza-hoofstad. Natuurlijk kunnen we echter uw hulp goed gebruiken in het dorp Hagrim."

De dorpsoudste houdt op, de keuze is duidelijk aan jullie zelf.
Naar boven
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 18, 2007 12:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Garth vouwt ook zijn armen over elkaar. Hij wacht nu maar even af wat de rest wil. Garth is op zijn tandvlees aan het bijten, want hij wil zo gauw het kan op zijn paard stappen en dat meisje gaan redden. Genoeg gepraat! Tijd voor actie.
Good Lord

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 18, 2007 12:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

"Goed....het is jullie dorp, uiteindelijk. Maar ik raad je in ieder geval aan om de wacht te houden, zeker nu de toren onbemand is. En begin ook met het opzetten van een groep van gewapende verdedigers, want het duurt natuurlijk wel even eer die soldaten hier zijn. Op zich komt het mij niet slecht uit om naar die ruďne te gaan, want daarvoor zijn we tenslotte naar Tzum gekomen."
Hagrim kijkt even naar buiten om te zien of Kerrent al terug is en eventueel een rijdier voor hem heeft meegenomen.

Naar boven

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 18, 2007 6:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

buiten staart de donkerte je terug, er is nog net een regenachtige meter of drie van het blank staande dorpsplein te zien.
De dorps oudste kijkt jullie eens aan,
Ik neem je raad van harte aan, we zullen een wacht uitzetten, waar is jullie priester eigenlijk?
Naar boven
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 19, 2007 2:05 am    Onderwerp: Reageer met quote

Garth wijst naar de nog half slapende Carrick op een stoel in de hoek. "Daar."
ir.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 19, 2007 10:06 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dat hij nog half slaapt, kan echter niet de reden zijn van de gepijnigde blik op Carrick zijn gezicht. De opgelopen wonden hebben de oude man meer energie kost dan op het eerste gezicht duidelijk was. Bovendien heeft hij het laatste restje van zijn kracht gebruikt om de gewonde dorpelingen op de been te helpen. IJlend zit Carrick nu op een ietwat comfortabelere stoel...

Weer die stemmen. Welke taal spreken ze toch? Hun hoge gekrijs snijdt door merg en been. Carrick ziet flitsen van lange, sierlijke wezens, maar ook van die vuile groene orcs die zijn thuisstad Avo Amon vernietigden, en nu ook hier de vrede verstoren. Dan zijn de beesten ineens verdwenen. Carrick ziet nu een oude ruďne. Hoewel ze al half ingestort zijn, merkt Carrick wel dat de architectuur van de gebouwen niet van het oude land komt. Een kleine tympaan doet hem denken aan de aelfventoren in Paridaeza-stad. Over het pad komt een man aanlopen, met in zijn armen een klein meisje. Uit nieuwsgierigheid volgt Carrick deze twee ogenschijnlijk normale reizigers, en ziet ze een weg door een paar struiken banen, om vervolgens in een spleet in de rotsen te verdwijnen.

Als Carrick achter hen aan wil gaan, lijkt hij de spleet niet verder te kunnen naderen, alsof iets hem tegen houdt hier naar binnen gaan. Uit frustratie wandelt hij terug naar de weg, waar hij in de verte een derde reiziger aan ziet komen, een oude man deze keer. Dan voelt hij zijn heilige symbool aan zijn nek verzwaren... Hij ziet de kwieke pas van de oude man, herkent zijn kleren en staf... en zakt dan van schrik op één knie. Zijn ogen naar de grond gewend, wacht hij tot de Reiziger aan de Horizon genaderd is. Zonder een woord te zeggen legt deze zijn hand op Carrick's hoofd. Carrick voelt onmiddelijk zijn krachten terugkomen. Dan neemt de oude man Carrick zijn heilige symbool af. Carrick wil tegen sputteren en opkijken, maar de dwingende blik van de oude man doet hem zijn gezicht weer afwenden. De oude man knoopt de schijf met lijnen, die horizon en de hemel voorstellen, los van het touw waar het aan hing, en vervangt het dan door het symbool dat op zijn borst gespeld zat. Hij hangt het symbool dan weer terug om Carrick's nek. Dan, terwijl Carrick op staat, hoort hij een ijzige kreet vanuit de ruďne komen - dezelfde gil die hem eerder uit zijn gebed wekte. Met een schok schiet Carrick wakker.

De anderen horen plots een stoel omkletteren in de hoek waar zojuist nog een koortsig slapende priester lag, en zien vol verbazing hoe er nu een krachtige man staat, met zijn handen om zijn heilige symbool geklemd. Met een vastberaden blik kijkt hij voor een momentje strak voor zich uit, en komt dan plotsklap in beweging met een snelheid en gracieusheid die jullie niet van hem kennen. Met één arm slingert hij zijn rugzak op zijn rug, prevelt wat woorden en lijkt zich dan bewust te worden van de ogen die op hem gericht zijn. "We moeten een meisje redden in de ruďne van Tzum". Meer tijd verspilt Carrick niet, en hij sprint de deur van de herberg uit.

Dulce et decorum est pro alea mori.
Naar boven
Lady M.
Leenheer

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 19, 2007 1:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik bekijk de mannen een voor een hoofdschuddend. Elk lid van mijn geboortestam zou nu bevestigd worden in hun hekel aan mensen. Een vreemde onbekende man die zich zonder enige vorm van sociale vaardigheden de hele groep probeert te sturen naar zijn eigen agenda. Een man die eerst ligt te slapen tijdens de hele bespreking en dan schreeuwend naar buiten rent. Een volledige schijnvertoning van communicatie.

Ik sta op en slof op mijn open laarzen naar de deur. "A Doray og Sabay!" Mompel ik zacht en schudt onbegrijpend mijn hoofd. "Ik hoor wel wat jullie allemaal van plan zijn. Als jullie me zoeken, zit ik op de bok."

Dat is dan ook precies waar ik ga zitten, nadat ik mijn eigendommen in de kar heb gelegd en het paard ervoor heb gespannen. Met mijn scherpe elvenmes snijd ik in het hout. Mijn been tintelt, alsaf het te lang geklemd heeft gezet, tot het bloed en gevoel eruit was geknepen en nu langzaam weer terugkomt. Met alle gewonden van gisteren, wilde ik niet teveel genezing vragen en mijn energie was zo goed als op. Na een goede nacht rust, zou ik mezelf wel kunnen helpen, maar met de bestemming voor ogen, spaar ik mijn krachten liever.

Tijdens het werken spreek ik zacht in mijn eigen taal tegen het paard. Dieren blijven toch over het algemeen het plezierigste gezelschap.

Credendo vides...
Naar boven

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 19, 2007 5:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Buiten regent het nog steeds, de wolkbreuk vannacht heeft het gehele dorplein onder water gezet, je voeten willen telkens ergens anders heen dan waar je ze neer zet, glibberent door de modder kom je aan bij de stal. Daar staat Kerent, twee paarden op te zadelen. De kar staat er nog, maar automatisch voorzie je gigantische problemen met de wielen en de modder.

Carrick kijkt het pleintje rond, buiten is het iets minder donker dan dat het van binnen lijkt. De karige geďmproviseerde kapelletjes voor de goden doen je armzalig aan. De stal deur staat open en een besliste elf komt je langs gestapt en gaat die richting heen.
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 19, 2007 11:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Snel draait Hagrim zich om als hij de stoel hoort omvallen, en vol verbazing kijkt hij de plotseling herrezen Carrick aan. Verbazing die omslaat in verbijstering als de priester ineens naar buiten stormt. Prompt gevolgd door Tethoril, die verder alleen weer die rare woorden laat horen.
Wat is dit, wil er dan niemand naar hem luisteren? Ziet niemand dan de redelijkheid in van wat hij zegt? Loopt iedereen die nieuweling achterna?!

Een duisternis daalt over Hagrim's gemoed, en met een norse blik staart hij uit het raam. Dan ziet hij de dorpeling in het schemerdonker twee paarden zadelen. Zo. Dat is duidelijk.
Grimmige gedachten vormen zich, en een oeroude koppigheid neemt langzaam bezit van hem. Zwijgend en onbeweeglijk staat de dwerg daar, een diepe frons op het gelaat. Vergeten zijn Tzum, Hierandor, Marietje, Krager en zijn vrouw, zijn metgezellen.....een kille woede vermengt zich met een zwarte somberheid.
Zijn blik vernauwt zich tot hij alleen nog de duistenis ziet, en het geluid van de regen is alles wat nog tot hem doordringt. Het is donker en het water valt. Het water valt, en het is donker. Steeds donkerder.

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

Ga naar: