Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Paridćza Online, Tzum den tweede dage
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Di Mrt 20, 2007 2:16 am    Onderwerp: Reageer met quote

"Waar wachten we nog op?" vraagt Garth luidt aan iedereen, met grote passend achter Carrick aan lopend.

"Carrick," vraagt Garth eenmaal buiten, "gaat het een beetje? Je zag zojuist nog zo bleek als de nachtjapon van de koning!"
Supreme Grandmaster

BerichtGeplaatst: Di Mrt 20, 2007 4:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Na de paarden opgezadeld te hebben, een witte merrie, een bruine hengst en een gevlekte merrie, komt Kerrent terug de gelachkamer in gelopen:
" De paarden zijn gereed, is de ezel nog nodig, dorpsoudste?"
De dorpsoudste kijkt naar de fronsende Hagrim.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vincere
ir.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 20, 2007 5:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Carrick klimt deze keer zonder moeite op een paard. "Garth, als godsdienstige man weet je als geen ander dat goden op onverklaarbare wijzen werken. Mijn god is in een droom aan mij verschijnen, en heeft mij de weg getoond. Als we niet snel zijn, zal er een kinderleven, amper begonnen, nu al ten einde komen. We hebben geen tijd te verliezen." Vervolgens ziet hij Tethoril op de bok hem aankijken. "Elfenvriend, we zullen jou ook nodig hebben. Span je paard af van de kar, want waar wij heen gaan hebben we wendbaarheid en snelheid nodig. Bovendien zal die kar weinig kunnen tegen modder en rotsen."

Dan kijkt Carrick naar de herberg, waar hij Hagrim voor het raam ziet staan. Carrick geeft zijn paard kort de sporen, en rijdt in Hagrims blikveld. In het dwergs doet hij een beroep op diens eergevoel en dapperheid...

Dulce et decorum est pro alea mori.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Di Mrt 20, 2007 10:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Carrick's woorden dringen nauwelijks tot Hagrim door, en misschien is dat maar goed ook. Met dapperheid en eergevoel heeft dit niets te maken, en opmerkingen in die richting zou hij op z'n best als holle frasen beschouwd hebben – op z'n best, ja.....
Als versteend blijft hij voor zich uit staren, een grauwe en kwaadaardige blik in de ogen, gevangen in een spiraal van steeds negatiever gedachten. Naar een dwerg hoef je niet te luisteren, voor een dwerg neem je geen rijdier mee, nou, dan heb je een dwerg dus ook nergens voor nodig. Laat de mensen zelf hun kind maar gaan redden, ze weten het toch zoveel beter?

Naar boven
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 21, 2007 4:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Garth begrijpt Carrick maar al te goed, na afgelopen nacht. "Ik volg je, Carrick. Ik zal eenieder beschermen als dat nodig is. Wij gaan dat meisje redden."

Garth kijkt nog even naar Carrick's nieuwe groep vrinden. Plots dringt het tot hem door dat hij in zijn enthousiastme helemaal zichzelf is vergeten voor te stellen aan de elf en de dwerg!
"Mijn excuses voor dit. Waar zijn mijn manieren? Ik ben Garth Gibson, voormalig ridder van de Abdij van Sint Parstijn in het oude land. Ook al ben ik geen agent meer van mijn vroegere orde, ik ben nog altijd trouw volgeling van het heilige licht. Mijn hamer en schild staan voor jullie ter beschikking.

... Meester dwerg? U bent wat afwezig. Kom, mijn gevoel zegt mij dat we iedere beetje talent in de krijgskunst nodig zullen hebben...

... Hagrim!"
Leenheer

BerichtGeplaatst: Do Mrt 22, 2007 9:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik knik na Carrick's woorden. "Ik vermoedde al zoiets toen ik al die andere paarden tevoorschijn zag komen. Het paard is op haar best zonder kar achter zich, dus geen protest hier. Alleen zal ik dan nog langer een goed boog moeten lenen, want mijn eigen boog krijg ik nu niet zo snel gereed."

Ik begin het paard los te maken van de kar en pak mijn weinige bagage van de kar. "En Hagrim? Ik had begrepen dat hij eerst het dorp in paraatheid wilde maken voor hij vertrok naar de grotten. Anders wil ik hem wel assisteren en jullie later achterna komen. Hoezeer de kinderen me aan het hart gaan. Geen enkel leven is een ander waard."

Credendo vides...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Vincere
ir.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 22, 2007 9:48 am    Onderwerp: Reageer met quote

"Dat kan ook, maar Hagrim lijkt in zijn eigen gedachten verzonken te zijn nu - ik heb geen idee wat hij van plan is. Als je echter denkt ons terug te kunnen vinden, zullen Garth en ik ons al richting de ruďne spoeden. Maar waar zit Fugius toch?"

Dulce et decorum est pro alea mori.
Naar boven
Lady M.
Leenheer

BerichtGeplaatst: Do Mrt 22, 2007 9:58 am    Onderwerp: Reageer met quote

"Misschien is hij vast vooruit gegaan." gok ik, terwijl ik om me heen naar de man uitkijk. En vervolg vervolgens, "Ik zal het Hagrim wel vragen wat hij van plan is." met korte gebaren en sturingen wenk ik het paard me te volgen naar de plek waar de dwerg zich bevindt. In het elfs babbel ik zacht wat tegen het paard.

Credendo vides...
Naar boven

BerichtGeplaatst: Za Mrt 24, 2007 4:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hagrim staat in de herberg voor het raam, kijkend naar de schuur die zijn scherpe dwergenogen kunnen waarnemen, gewend als ze zijn aan het duister van de diepten van de mijnen van Nibanna.

de dorpsoudste slaat het tafereel gade van Garth en Carrick die door proberen te dringen in de gedachten van de verstarde dwerg.
"Kerrent maak de ezel maar klaar, voor later in ieder geval..."
Dan roept hij de waard en vraagt een slaapplaats voor de vrouw klaar te maken en haar ondersteunend brengt hij haar weg.

Na een paar minuten komt hij terug om te kijken wat er gebeurt is.
Naar boven

BerichtGeplaatst: Di Mrt 27, 2007 4:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Klaarblijkelijk is Hagrim vestrard in één of andere dwergengedachten.

Kerrent verschijn even later met een ezel en bind deze onder het afdakje van de stal vast.

De rest van jullie heeft een paard aangeboden gekregen, en staat ofwel in de schuur nabij, ofwel buiten nat te regenen op het dorsplein, ofwel in de herberg.

De dorpsoudste staat erbij en kijkt jullie aan en lijkt te denken : "gaan jullie Marietje vandaag nog redden, of wachten jullie tot de regen ophoudt?"
Hij houdt echter vooralsnog zijn mond en kijkt weer naar de dwerg die gisteren zo daadkrachtig was tijdens de aanval, maar vandaag zorgelijk afwezig lijkt.
Naar boven
Lady M.
Leenheer

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 28, 2007 4:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik loop naar Hagrim en open mijn mond om naar zijn plannen te vragen, maarsluit hem weer als ik zijn gezicht zie. Nu is het nauwelijks aan mij om andere elven te begrijpen, want anders leefde ik niet zo vaak afgezonderd of in gezelschap van diegene waar mijn stamgenoten op neer kijken, maar van mensen en dwergen snap ik zo mogelijk nog minder.
In een poging zo tactisch mogelijk te zijn, draai ik me naar Carrick. "Misschien dat jij en Fugius vast vooruit kunnen gaan. En ik geloof dat deze dorpeling ook graag meewilt. Dan blijf ik voorlopig even bij Hagrim en dan kunnen we jullie later achterna reizen om jullie bij te staan."

Credendo vides...
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 28, 2007 11:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Maar vreemd genoeg lijkt Hagrim's gezichtsuitdrukking zich wat te ontspannen, juist als hij Tethoril ziet. Maakt in de geest van de dwerg de duisternis plaats kalmte? Of komt het door de elf, de zoveelste die zich tot Hagrim wendt, maar de eerste die begrijpt dat woorden hier geen uitweg bieden? Is het misschien gewoon toeval, is het zelfs maar schijn? Ach, wie kan het weten, wie kan in de ziel van een dwerg zien, vaak kunnen ze het zelf niet.
Nog steeds staart Hagrim uit het raam, maar er is nu iets dromerigs in zijn blik..........

Naar boven
Lairnaedon
Cake

BerichtGeplaatst: Do Mrt 29, 2007 12:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

"Jongeheer Tethoril, nogmaals, mijn naam is Garth, voormalig ridder van de orde van sint Parstijn. Ik ben geen dorpeling van Tzum. Ik ben een oude vriend van Carrick."

"HIA!" Garth spoort zijn paard aan. "Laten we gaan, alsjeblieft! De dwerg is het even kwijt, geloof ik."

Garth zindert van binnen. Is de dwerg spontaan hersendood geworden? En waarom doet de elf nou zo vreemd tegen hem? Hij had zich toch voldoende aan iedereen voorgesteld? Verdomme. Al dat getreuzel en gedoe is geen goede zaak, vindt Garth. Garth verbergt zijn ongeduld niet.
Supreme Grandmaster

BerichtGeplaatst: Ma Apr 02, 2007 6:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een tijdje nadat de groep voor de Ruďne verdwenen is klinkt er een zwak geroep vanboven in een kamer. De kamer waar de wacht te rusten is gelegd. De wachter is bij!
Een jonge vrouw, welke de dochter van de waard is, met rood haar en appelwangetjes, rent naar boven om te gaan kijken.
Naar boven
Lady M.
Leenheer

BerichtGeplaatst: Wo Apr 04, 2007 8:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

'Garth? Had hij zich voorgesteld? Ik zie hem hier in de herberg voor het eerst verschijnen, zover ik weet.' Denk ik verward bij mezelf. Voor ik kan reageren is de man al weer vertrokken. 'Maar hoe weet hij mijn naam? Dat ik een introductie mis, is een ding. Maar dat ik vergeet of ik mezelf heb voorgsteld...' Ik schud de verbazing van me af.

"Hagrim... Wat waren precies je plannen? Ik ben niet zo erg strategisch aan gelegd, dus je moet me maar zeggen wat ik kan doen om te helpen." Verrast kijk ik op van het geluid van boven. Zal ik de dame naar boven volgen? Of zal ik wachten tot ze weer beneden is?

Credendo vides...
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Do Apr 05, 2007 5:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Langzaam begint Hagrim weer wat tot zichzelf te komen. Het eerste wat hij ontwaart, is het dorpsplein, waar de rust weergekeerd is. Dan kijkt hij rustig wat om zich heen - maar veel beweging zit er nog niet in, en het is ook niet duidelijk of de woorden van Tethoril, of het geluid van boven, tot hem doorgedrongen zijn.

Naar boven
Lady M.
Leenheer

BerichtGeplaatst: Do Apr 05, 2007 5:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kijk met een vragende en afwachtende blik naar Hagrim. Ik zal maar niet beginnen over de wachter boven, want met een vraag schijnt de dwerg al problemen te hebben.

Credendo vides...
Naar boven

BerichtGeplaatst: Ma Apr 09, 2007 6:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De jonge vrouw komt weer naar beneden, kijkt jullie even verschrikt en twijfelend aan en verdwijnt dan door de deur over het plein naar het huis van de dorpsoudste (die maar weer naar huis gegaan was). Even later komen de vrouw met de dorpsoudste naar buiten en half rennend komen ze terug naar het dranklokaaltje. Binnen gekomen loopt de dorpoudste gelijk de trap op naar de kamer van de gewonde wachter.
Naar boven
Lady M.
Leenheer

BerichtGeplaatst: Di Apr 10, 2007 11:21 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik keer me even naar Hagrim, "Ik ga toch maar even boven kijken. Misschien kan ik toch nog ergens mee helpen." Daarna volg ik ongevraagd de dorpsoudste naar boven.

Credendo vides...
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Do Apr 12, 2007 10:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hagrim kijkt om zich heen en lijkt weer een beetje in de werkelijkheid teruggekeerd. Maar hij staat nog steeds op dezelfde plaats.

Naar boven

BerichtGeplaatst: Do Apr 19, 2007 6:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Terwijl Hagrim versuft staat bijte komen van zijn dwergenoverdenkingen.
Loopt de dorpsoudste naar boven en treedt de kamer binnen waar de gewonde wachter op bed ligt, gevolgt door Tethoril.
Tethoril ziet de wachter wlke hem wazig aankijkt, verwondert welhaast, alsof de wachter een engel ziet, wat hij misschien daadwerkelijk wel denkt.
Dan spreekt de dorpsoudste hem aan,
"Soldaat je sprak over een aankomende invasie? Dat de orcs een verkennersgroep waren en je aan het tarten waren, dat ze het hele dorp zouden uitmoorden??!"
De wachter hoeft alleen maar knikken en een schor "ja" uit te brengen.
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Zo Apr 22, 2007 3:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Terwijl iedereen in de kamer de aandacht richt op de wachter en de dorpsoudste, gaat achter hen de deur naar de trap opnieuw open. Zonder geluid te maken is Hagrim in de deuropening verschenen, en hij volgt de gebeurtenissen van een afstandje.

Naar boven

BerichtGeplaatst: Zo Apr 29, 2007 8:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De wacht haalt even kreunend adem en stamelt dan weer,
"Ja, de de Orcs martelde me, en zeiden dat ze verkenners waren van alle orcsstammen van de vlakte...
ze komen hiernaar toe op zoek naar een groot magisch iets dat hen roept, een Ruďne en hun oude meesters...
dat is alles"

De dorpsoudste kijkt om naar Tethoril en zijn ogen schieten even naar Hagrim, een bezorgde blik in zijn ogen.
Dan zegt hij :
"Met dit weer komt reist een leger niet snel, we moeten hiervan gebruik maken, in ieder geval moet de Hertog gewaarschuwd worden, ten tweede moet het dorp ontruimd of versterkt worden..."
De dorpsoudste stopt alsof hij het verder ook zou moeten weten , maar ook niet weet hoe.
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Wo Mei 02, 2007 11:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hagrim zegt nog steeds niet, maar trekt wel wat verbaasd de wenkbrauwen op bij het aanhoren van het relaas van de wachter. De Orcs hadden de wachter gevangen genomen en gemarteld, maar in plaats van hem uit te horen, vertelden ze zelf wat ze kwamen doen?! Rare jongens die Orcs, geen wonder dat ze het de laatste jaren zo hadden moeten afleggen tegen de nieuw aangekomen kolonisten.......

Naar boven
Lady M.
Leenheer

BerichtGeplaatst: Di Mei 08, 2007 10:08 am    Onderwerp: Reageer met quote

"Hebben ze toevallig niet iets laten ontvallen, voor wie ze zouden werken ofzo?" Ik heb geen idee, in hoeverre de man in staat is om antwoord te geven, dat uitgebreider is dan een schor 'ja'.

Credendo vides...
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

Ga naar: