Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Paridćza Online, Tzum den tweede dage
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht

BerichtGeplaatst: Ma Mei 14, 2007 9:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De man op het bed kijkt je (Tethoril) recht aan. Zijn ogen staan iets vreemd, er is iets mis mee lijkt het, ze kijken uit zijn holle kassen in een lijkbleek gezicht, met bleke vaalblauwe aderen onder zijn gezicht.
Hij blijft je aanstaren zonder te knipperen en antwoord dan:
"De orcs, de verontreinigde, komen om te dienen, ze komen hier heen en zullen jullie allen vernietigen als de meesters opstaan!"
Terwijl hij de laatste woorden uit, springt hij recht op uit bed, grijpt het hoofd van de dorpsoudste, en bijt die in zijn nek. De dorpsoudste compleet verrast schreeuwt het uit en worsteld om vrij te komen. Dan de wachter een stuk vlees uit de nek, en bloed spuit uit de wond op het bed en de vloer.
De wachter staat nu op het bed, en draait zijn met een lichte witte waas bedekte ogen op de jonge vrouw naast het bed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Di Mei 15, 2007 9:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat er ook met Hagrim aan de hand was - nu is hij er weer helemaal bij. Onmiddellijk schiet hij naar voren, springt bovenop het bed en haalt uit met een linkse directe, op de kin van de wachter.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2007 6:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hagrim snelt naar voren en springt het bed op, heel snel ziet hij echter in dat de kin van de man (mens) te hoog is voor jou (1,26 m), daarom haal je maar uit naar de maagstreek en plaatst een knalharde slag aldaar.

Ieder mens zou nu dubbel moeten liggen en krimpen van de pijn. Echter de wachter kijkt je aan met een emotieloos gezicht en witte verstarde ogen, de ogen van een dode.
Dan glimlacht hij en het bloed van de dorpsoudste stroomt uit zijn mond en kleurt zijn tanden rood in zijn witte gezicht.
Vervolgens springt hij op jou (Hagrim) af en probeert zijn tanden in je nek te boren.

(Tethoril's beurt)
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Zo Mei 27, 2007 4:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Maar ja, een dwerg in z'n nek bijten, dat is niet ieder gegeven. Niet alleen hebben dwergen nauwelijks een nek, maar er zit ook nog eens een woeste baard omheen.
En zelfs dan nog valt het niet mee, zoals de wachter spoedig ontdekt (als hij tenminste nog iets bewust meemaakt). Hagrim was dan wel niet lang genoeg om bij zijn kin te komen, maar de wachter moet nu juist bukken als hij wil proberen te bijten. Hagrim buigt zich iets naar voren, zet zich met zijn rechter voet krachtig af, plant zijn hoofd recht in de maag van de wachter, en probeert hem met groot geweld tegen de muur te rammen.

Naar boven

BerichtGeplaatst: Za Jun 02, 2007 10:42 am    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad deze man, (of wat is het?) moet niet wijs zijn, een dwerg in de nek bijten lukt niet zomaar, zijn tanden zinken in je schouder en je hoort wat kraken in zijn mond als zijn tanden op je maliën stuiten.

Hard wordt de wachter geraakt in zijn buik streek en valt van het bed de hoek van de kamer in, alwaar hij hard de muur raakt.
Hij richt zich echter gelijk op, zijn motoriek is echter wat vreemd. Zijn hoofd hangt er nu een beetje schuin bij. Zijn bedhemd nu gescheurd laat zijn wonden zien, wonden die gisteren nog redelijk waren genezen, liggen nu open en bloot, open gescheurd, zien jullie de buik van de manopengereten, (was dit al, of heeft hij het zelf gedaan?).
De wachter, waar ieder mens nu voorzichtigheid zou betrachten schiet weer op Hagrim af,
"De verontreinigde zullen dienen en de meesters zullen ontwaken en heerschen!" zijn stem klinkt bijna onherkenbaar en hees.

De kamermeid schreeuwt in paniek en rent de kamer uit. Tethoril blijft in gedachten of shock staan.
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Za Jun 02, 2007 1:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Helaas is Hagrim niet erg goed gewapend - hij heeft na het ontbijt alleen routinematig zijn dolk bij zich gestoken, en het heeft weinig zin om daarmee te proberen dit wezen nog meer verwondingen toe te brengen. Daarom springt hij snel van het bed af, grijpt een stoel bij de leuning en probeert met een zwaai schuin omhoog de vroegere wachter met de stoelpoten aan het hoofd te raken, intussen de leuning stevig vasthoudend.

(OOC: omdat dit blijkbaar een slaapkamer is, neem ik aan dat er wel ergens een eenvoudige stoel staat)

Naar boven

BerichtGeplaatst: Za Jun 02, 2007 2:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Net als het lichaam van de wachter met handen als klauwen voor hem uitgestrekt naar je uitrijken sla je de stoel op het hoofd stuk. De klap doet zijn hoofd die al in een vreemde hoek stond, helemaal wegklappen. En van de stoel blijft weinig over dan de twee poten waarmee je het beetgepakt hebt.
De ogen van de man richten zich echter zijwaarts op je, in het naar rechtsloshangende hoofd. Een aardig gruwelijk tafereel, hoe de loshangend hoofd en opengebroken schedel er nu bijhangt.
De handen van de man klauwen zich in je schouder en de andere klauwt met zijn nagels over je gezicht,
een steek van pijn en nattigheid op je gelaat, als je de vingers met verbazingwekkende kracht zich in je huid van je rechterwang voelt boren.
Naar boven
Lady M.
Leenheer

BerichtGeplaatst: Vr Jun 08, 2007 12:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Overvallen door deze omslag in de wachter, strompel ik achteruit. Ik weet niet goed of ik de man moet aanvallen of niet. Is deze toestand een tijdelijke conditie van ontoerekeningsvatbaarheid of is de wachter inderdaad niet goed geworden. Terwijl ik in tweestrijd naar de vechtende mannen kijk, zie ik de bloedende dorpsoudste. Ik kniel naast hem en leg mijn hand op zijn nek. De magie die 's nachts wat is hersteld laat ik in de vorm van genezing in hem stromen.

Ook ik heb alleen een dolk bij me. Ik pak hem en kijk wat vertwijfeld voor ik Hagrim assistentie verleen. Dan stap ik naar voor. De man lijkt niets meer op de wachter die hij voorheen was. En ik kan Hagrim niet aan zijn lot overlaten.

Credendo vides...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Zo Jun 10, 2007 12:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

(ik had de stoel juist bij de leuning beetgepakt, dus neem aan dat ik die nu nog vast heb)

Geschrokken probeert Hagrim zich te verdedigen door met zijn rechterhand de linkerarm van wat ooit de wachter was, van zijn gezicht weg te slaan. Met de resten van de stoelleuning in zijn linkerhand, haalt hij nog een keer uit naar de nek van het bizarre wezen dat nu tegenover hem staat, maar erg veel kracht zit daar niet achter, overrompeld als hij is door de onwaarschijnlijke kracht en weerstand van zijn tegenstander.

Naar boven

BerichtGeplaatst: Zo Jun 10, 2007 5:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als je (Tethoril) de dorpsoudste bereikt en de magie wilt gebruiken, merk je dat het te laat is, de arme man is dood.

Het gevecht tussen Hagrim en wijlen de wachter gaat door. Hagrim vind de handen of beter de klauwen in zijn gezicht, en slaat toe met de restant van de stoel. De klap doet de wachter het evenwichtverliezen, het hoofd van het lijk hangt nu nog schever. Met een stuiptrekkend lichaam krabbelt de man vanaf de grond echter weer omhoog. Zijn klauwen graaien naar de benen van jou (Hagrim). Wild probeert de man je te bijten met zijn loshangende hoofd.

Tethoril twijfelt en stapt dan naar voren, Hagrim te hulp komend.
Naar boven

BerichtGeplaatst: Za Jun 16, 2007 8:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tethoril gaat over op de instructies die ingedrild zijn tijdens vechtinstructies in trainingen, als vanzelf ziet hij zijn elfen mes en grip van hand vestevigen, met snelle bewegingen rent ze Hagrim tehulp.

Hagrim nog steeds worstelend met het lichaam ziet Tehtoril erachter verschijnen, een arm rond de keel de ander erachter.

Het mes verdwijnt door de rug in het hart van de man. Deze blijft echter tegen spartelen alsof er niet gebeurt is. Zijn handen klauwen nu in de arm van Tethoril. Hagrim heeft wat vrijheid gekregen, nu Tethoril in gevecht is.
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Zo Jun 17, 2007 2:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nu Tethoril het monster weer omhoog heeft getrokken, kan Hagrim er niet meer zo goed bij. Daarom duikt hij naar de benen van het wezen, grijpt die beet en rukt ze naar zich toe, in een poging zijn tegenstander onderuit te halen om het gevecht weer op binnen Hagim's bereik te kunnen voortzetten.

Naar boven

BerichtGeplaatst: Zo Jun 17, 2007 5:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nu Tethoril de bovenkant heeft en Hagrim de benen pakt, tillen jullie gezamelijk het lijk van de grond. Deze sparteld nu met kracht, maar hulpeloos tussen jullie in. Hagrim heeft moeite om de benen vast te houden.
Het hoofd zwabbert als een vod heen en weer, de ogen blijven gericht op Tethoril, en de bebloedde handen schieten uit naar de keel van Tethoril, maar missen. Het lijk maakt een vreemd gorgelende schreeuw van woede.
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Ma Jun 18, 2007 10:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hagrim heeft het nu echt helemaal gehad met dit figuur. Hij gooit het lijk weer op de grond, maar zodanig dat het nu schuin of languit ligt (hangt een beetje van Tethoril af). Dan springt hij er bovenop en gaat er woest op staan stampen, als het even kan op dat rare scheve hoofd of die nek, ondertussen een langgerekte kreek uitstotend: "Graaaaaaaahhh!"

Naar boven

BerichtGeplaatst: Ma Jun 25, 2007 3:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

met de val horen jullie een geknap, kraken, de rug van de man is waarschijnlijk gebroken, het lijk beweegt raar heen en weer.
Dan als Hagrim met zijn dwergenmaatschoen en gewicht op het hoofd en de keel springt , 1,2 ,3 keer breekt de laatste hechting en met een laatste kraak komt het hoofd los.

Het lijk blijft stil liggen.
Het gevecht is voorbij. De ruimte stil, terwijl jullie uithijgen, Hagrim met bloed op zijn gezicht, Tethoril met opengehaalde arm, en naast het bed de dorpsoudste met een opengereten keel. Bloed op de lakens, kapot meubilair, beddengoed over de vloer.
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Za Jun 30, 2007 8:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hagrim houdt op met stampen, ruim nadat dat niet meer nodig is. Dan staat hij stil, midden in de chaos. Met een verwilderde blik kijkt hij om zich heen. Is de dochter van de waard er nog?

Naar boven

BerichtGeplaatst: Di Jul 10, 2007 5:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een zwarte smurrie vloeit langzaam uit het lichaam op de vloer, als bloed, maar dan anders.
Tethoril voelt een zwart drukkend gevoel terwijl hij naar de substantie kijkt.

dan horen jullie gekreun vanachter het bed. De dorpsoudste! Een witte hand slaat om het bed en het hoofd van de dorpsoudste verschijnt, lijkwit bespikkeld met eigenbloed, de nek opengereten.
Als in een automatisme rennen jullie de kamer uit en baricaderen de deur. Even later klinken er slagen op de deur en een zwaar gekreun en gebrul.

De vrouw vinden jullie trillend in de gelachkamer van het dranklokaal.

Wat gebeurt er met dit dorp? Wat is er aan de hand met orken, lopende lijken, de dromen en de rare stormen? Wat moet er van jullie belangrijke missie naar de ruine komen? Is er enige relatie tussen al deze gebeurtenissen, of zijn deze bizarre dingen allemaal een macabere toevallige samenkomst van gebeurtenissen?

Vragen die in jullie hoofd rondspoken. Het is het middaguur voorbij, jullie hebben nog zo'n vier uur voordat het donker wordt... buiten schemert het daglicht door een lichte motregen.
Naar boven

BerichtGeplaatst: Ma Jul 30, 2007 2:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hagrim met bijval van Tethoril vallen het lijk van de dorpsoudtse aan.
Na een zwaar gevecht, de zombie incasseert alle klappen en trappen zonder kennisgeving van enige pijn, weten jullie het wezen trappelend en wegkwijnend op de vloer te krijgen, het lichaam is zo gemangeld dat het alle capaciteiten tot aanval verloren is.
Als laatste brengt het uit met een schorre verwrongen onmenselijke stem uit:
"Je kan dan twee zielige lichamen verovert hebben ik kom terug zoon van de diepte en zielige overblijfsel van een elf. Terug kom ik, om jullie levens en zielen te eisen!"
De haat is bijna te voelen die tot jullie vanuit het lichaam van de dorpsoudte gericht is.
Naar boven

BerichtGeplaatst: Ma Jul 30, 2007 2:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Na een tijdje komen jullie tot rust, althans relatief gezien. Jullie lichamen voelen strap aan, wonden over gezicht en aan armen en benen, van de klauwen en bijtwonden van het gevecht.

Quote:
De vrouw vinden jullie trillend in de gelachkamer van het dranklokaal.

Wat gebeurt er met dit dorp? Wat is er aan de hand met orken, lopende lijken, de dromen en de rare stormen? Wat moet er van jullie belangrijke missie naar de ruine komen? Is er enige relatie tussen al deze gebeurtenissen, of zijn deze bizarre dingen allemaal een macabere toevallige samenkomst van gebeurtenissen?

Vragen die in jullie hoofd rondspoken. Het is het middaguur voorbij, jullie hebben nog zo'n vier uur voordat het donker wordt... buiten schemert het daglicht door een lichte motregen.
Naar boven

BerichtGeplaatst: Ma Jul 30, 2007 2:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het daglicht schemert een tijdje moeten jullie bijkomen, stil zitten jullie in de herberg, de vrouw huilt zachtjes.
Het is al later geworden, de dag zal nog een paar uur lang zijn. Een aantal dorpelingen komen aan en kijken beteutert naar jullie.
De smidt stapt naar voren:
"Wat is er gebeurt?"

Op dat moment komt er een paard het dorpsplein opgereden: een eenzame persoon met een grote zak voor hem.
Nee geen zak, een lichaam!

Fugius bewusteloos en de priester Carrick zijn teruggekomen!

Een tijdje later wordt Fugius wakker liggend op een hoekbank in de herberg, zijn wonden gloeien nog na van de magie die erop losgelaten is. De wondranden zijn nog zichtbaar als paarse strepen op zijn huid. De pijn blijft nog branden in zijn schouder en arm, het lichaam is nog niet bewust blijkbaar dat het genezen is.

De smidt stelt zijn vraag weer in het algemeen: "Wat is er gebeurt?"
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Wo Aug 01, 2007 10:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hagrim heeft duidelijk nog meer tijd nodig om bij te komen. Hij kijkt wat om zich heen, maar neemt de gebeurtenissen niet echt in zich op en schenkt geen aandacht aan de binnenkomende mensen. In zijn geest probeert hij rust te vinden, en te ontdekken of iets kwaadaardigs greep op hem probeert te krijgen. Het lot van de wachter en de dorpsoudste mag niet het zijne worden, dat staat vast voor Hagrim.

Naar boven

BerichtGeplaatst: Do Aug 02, 2007 8:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hagrim keert zich in zichzelf, je gaat alles na, je voelt je niet jezelf, geschokt door de gebeurtenissen die alleen in verhalen van de ouderen bij het kampvuur voorkomen. De wonden doen je ook niet beter voelen, maar lijken zo op het eerste gezicht natuurlijk van aard. Je kan zo even niet nagaan of er een ziekte of onnatuurlijks iets je is overkomen.

Dan dringt de werkelijkheid zich weer aan jullie op, een klein meisje komt aan in de herberg {zie andere draad}
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Vr Aug 03, 2007 10:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dan staat Hagrim op van zijn stoel, en neemt de aanwezigen een voor een in zich op. Urthar....Fugius....Tethoril....Carrick....Tethoril, opnieuw....Anne-Janneke....de waard, zijn dochter....zelfs werpt hij een blik op het meisje dat zojuist is binnengekomen, maar hij let niet op haar woorden. Hagrim schraapt zijn keel, en voor het eerst in vele uren spreekt hij, met kracht en nadruk: "Een naamloos kwaad is naar Tzum gekomen. Het is gekomen met de Orcs. Wie valt in de strijd, kan herrijzen – maar niet als zichzelf, maar als werktuig van de Ongenoemde. De wachter stierf, en zo verging het hem. Hierandor stierf, en zo verging het ook hem."
Dan, zachter: "Tethoril en ik....wij hebben gestreden tegen het kwaad. Maar wij zijn gewond geraakt. Als het slechter met ons gaat, als wij het bewustzijn verliezen – sluit ons dan op. En laat ons dan pas vrij als we onszelf zijn. Denk niet te snel dat alles goed met ons is.....de wachter leek zich ook te herstellen, en toen kreeg dat wat ons bedreigt, hem alsnog in zijn greep. Wees voorzichtig........"

Naar boven

BerichtGeplaatst: Ma Aug 13, 2007 7:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De helft van de herberg staart je geschrokken aan terwijl je de speech houdt.
"Maar Hierandor is dood?!"
"Wie zal het dorp dan leiden? '
"Wat moeten we doen?"
De dorpelingen raken in paniek en de gelachkamer wordt een plek van ongenoegen en verwarring.

De boer Daram luistert naar het meisje en staat op pakt zijn zeis van tegen de muur en loopt beslist naar buiten.
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Di Aug 14, 2007 2:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

"STIL!" roept Hagrim, en kijkt om zich heen.

"Wij zijn hier niet voor niets heen gekomen. Hierandor is dood, maar wij zullen ons weren, en voorgaan in de strijd. Wat we kunnen doen tegen de machten die ons bedreigen, weet ik nog niet, maar als we in paniek raken heeft Tzum geen kans."

Dan, na een korte pauze: "Wat ik zojuist vertelde, over de wachter, Hierandor, Tethoril en mijzelf, zegt iets over onze tegenstanders. Ze zijn niet almachtig, want we hebben ze tot nu toe verslagen. Maar ze beschikken wel over duistere krachten, en zijn in staat om wezens zoals de Orcs, en onze eigen gesneuvelden, tegen ons in te zetten. We moeten daar rekening mee houden, en maatregelen nemen. Maatregelen die misschien ongewoon zijn en ons tegenstaan........"

"Ik stel voor dat we ons bewapenen tegen aanvallen op het dorp; een paar mensen op hoger gelegen plaatsen als uitkijk posteren, maar binnen direct zicht van de anderen; gewonden bewaken en meteen ingrijpen als het mis gaat, zekere als ze gebeten zijn; en, als laatste, dat we alle doden onthoofden en daarna de lichamen verbranden."

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

Ga naar: