Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Paridaeza Het is oorlog! Orkenoorlog, een online verhaal
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht

BerichtGeplaatst: Zo Jan 11, 2009 10:59 pm    Onderwerp: Paridaeza Het is oorlog! Orkenoorlog, een online verhaal Reageer met quote

Orken en aardmannen die al jaren de grenzen van het mensenrijk gevaarlijk maakten, hebben zich samengevoegd en veroveren snel dorp voor dorp, niets dan brandend hout achterlatend. Langzaam verovert het afzichtelijke leger provincie na provincie. Naast het rijk van mensen bevind zich het rijk van de elfen en dwergen. Na een beraad hebben de menselijke edelmannen, de elfenkoning en de dwergenmeesters een pact gesloten en is er een generaal gekozen onder hen om een gezamenlijk leger op poten te zetten om dit plotselinge kwaad tegenstand te bieden.

Vlakbij het dorp Hamal is de voorhoede van het leger samengekomen om een standplaats en verdedigingswerken op te bouwen tegen het aankomende leger. Die nacht echter klinkt de noodhoorn, een aanval van de orken! Na een nacht lang vechten bij fakkels, sterren en halve maanlicht, wordt het langzaam ochtend.

Het slagveld is bezaaid met lijken, afzichtelijke wezens met tanden als varken en donkergrijsgroene huiden liggen naast mannen en vrouwen in leder en maliën. De grond is bezaaid met de lijken en doortrokken met bloed. Half afgebouwde houten verdedigingwerken liggen er gebroken bij. De houten spiezen geknakt en wallen neergegooid. Hijgend en vermoeid van de lange nacht strijden staat de rest van de voorhoede van het leger achter deze halve verdediging als de zon de morgen aankondigt.

Het ork- en aardmannenleger trekt zich terug in de schaduwen van de bomen.

(aub introduceer uw karakter, met een beschrijving, lengte, postuur, haar, klederdracht, wapens etc.)

Laatst aangepast door Karma op Ma Jan 26, 2009 2:38 pm, in toaal 4 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Ma Jan 12, 2009 12:06 am    Onderwerp: Reageer met quote

Khurmazh.

Ik ben de leider van een peloton Orks en geloof onvoorwaardelijk in onze missie. Ooit heersten kracht en strijdlust over de wereld, maar langzamerhand hebben de oude waarden plaats gemaakt voor het gemodder van miezerige keuterboertjes, die als een vale schimmel de schoonheid van de wereld omzetten in een mistroostige eentonigheid, die boerenkool planten waar ooit machtige eiken stonden, die de aarde zelf egaliseren tot stoffige karresporen, die de strijd met een rivier niet aangaan met hun eigen kracht en inventiviteit, maar alles doodmaken met hun dammen en bruggen.
Bah! Mensen! Niets doet mij meer genoegen dan hun bleke, lillende vlees in stukken gehakt over het slagveld verspreid te zien liggen.
Elfen! Dwergen! Begrijp dan toch wie jullie echte vijanden zijn. Zie wat er van jullie eigen wereld is overgebleven sinds deze woekering de aarde in haar greep heeft. Maar nog is het niet te laat! Strijd met ons voor al wat jullie ooit heilig was! DOOD AAN DE MENSEN!

Ik ben 1 meter 85 en weeg zo'n 130 kilo. Mijn huid is een wat lichter soort grijs, met geringe groene ondertonen. Ik heb halflang, donkergroen haar, roodbruine ogen en scherpe gele tanden. Ik draag een bruine leren broek en vest, en daar overheen een ijzeren borstkuras. Mijn favoriete wapen is een Morgenster, waarmee ik met één klap zo'n slappe mensenschedel kan verbrijzelen. Ook heb ik nog een groot, krom mes onder mijn riem gestoken.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Ma Jan 12, 2009 12:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dorgolz (voorheen Durian)

Dood en leed! Wraak voor wat mij is aangedaan!
Ooit vocht ik aan de zijde van de mensen, maar na een poging tot desertatie
omdat ik voor mijn arme vader wilde gaan zorgen die op sterven lag werd ik gemarteld in de kerkers van Fort Kandalion. Als voorbeeld gesteld voor deserteurs en dagenlang opgesloten in een kooi, bungelend boven de binnenplaats. Tot de orken kwamen en degenen afslachtten die ik eerst was gedwongen te gehoorzamen, maar die mij daarna hadden gestraft en vernederd. Sindsdien zoek ik mijn kameraden onder de wreedaardige medeogeloze orken en andere 'overlopers'.
Weg met de wapperende banieren van de gevestigde orde, de koning en zijn officiers! Achter die fel gekleurde vlaggen en hagelwitte muren schuilt een kwaad verachtzamer dan de bruutheid en wreedsheid van de aardmannen, een lafheid groter dan die van de boosaardige gnomen en een heerszucht groter dan die van de draken.

Mijn wapenrusting is die van een ork. Mijn huid is vies en ik ben trots op de littekens die de 'strijdlustige legers van het goed' mij hebben toegebracht... toen ik nog aan hun kant stond!
Wassen kan wel als de oorlog gewonnen is. Dan zoek ik een stuk land op waar ik niemand hoef te gehoorzamen om een vreedzaam leven op te bouwen.

Mijn wapens zijn twee werpbijlen en een kromzwaard. Ik ken de hierarchie en structuur van de 'as van het goede' door mijn jarenlange dienst als mijn broekzak. Ik ben ondergeschikt aan Khurmazh

Laatst aangepast door Thekkur op Wo Jan 14, 2009 8:21 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Tarmba
Ridder

BerichtGeplaatst: Ma Jan 12, 2009 9:10 am    Onderwerp: Reageer met quote

Speciaal voor jullie blood Gods Razz

Oorlog van Alexander Curly
Het uur der waarheid is nu aangebroken
Wij willen bloed, want dat doet ons goed
Heel het elfentuig wordt overhoop gestoken
Zilverdael wordt eindelijk door ons gewroken
Nog even en dan hebben ze een poepie geroken
Het uur der waarheid is nu aangebroken

Sla ze voor hun kop, sla d'r bovenop
Sla ze op hun donder, van boven tot van onder
Alles moet gesloopt, en ieder opgeknoopt
Benen, koppen, armen, ogen, oren, darmen
Hak ze in elkaar, 't geeft niet hoe en waar
Korte metten maken, rammen waar je kan raken
Iedereen die dwars is sla je voor z'n harses
Raak ze hard en goed, spuiten moet er bloed

Dit is pas een oorlog
(Vendor, o Vendor)
Een echte eersteklas oorlog
(Vendor)
Dit is een oorlog waar wij van genieten
Ja, dit is een oorlog waar wij gek op zijn

Wat heet een oorlog, wat heet bloedvergieten
Nog nooit zagen wij zo een bloed'rige strijd

Nooit zo'n lol gehad, nooit zo'n volbloed treffer
Krijg je'n elfenvrouw, geef d'r dan een houw
Alles moet kapot, alles moet verrot
Alles mollesteren, alles moet kreperen
Kijk ze nou eens hollen, vieze elfensnollen
Nu zullen ze leren wie er gaat regeren
Hakken, houwen, schoppen, handel naar de knoppen
Vieze elfenschorum, sla ze voor hun porum

Dit is pas een oorlog
(Vendor, o Vendor)
Een echte eersteklas oorlog
(Vendor)
Dit is een oorlog waar wij van genieten
Ja, dit is een oorlog waar wij gek op zijn

Wat heet een oorlog, wat heet bloedvergieten
Nog nooit zagen wij zo een bloed'rige strijd

BerichtGeplaatst: Di Jan 13, 2009 5:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

In het vies felle ochtendlicht deinst het orkleger achteruit de bossen in.
Tussen bladeren beschut van het felle licht dat zeer doet aan ogen, turen de aardmannen naar de halfverwoeste nederzetting. Aardmannen, magere 1 meter 60 lange wezens die voorovergebogen lopen, soms hun handen gebruiken bij het lopen, hun handen met vieze lange nagels, aan vingers die onnatuurlijk lang lijken. Hun schokkerige schrikachtige bewegingen en hun stinkende vodden doen Orks de haar overeind laten staan. Met simpele speren en houten schilden, zijn ze toch nog nuttig pijlenvoeder te noemen.
Er is maar een ding smeriger dan die achterbakse creaturen en dat zijn die mensen daar in hun kleine brandende nederzetting.

Dan gaat er een schok door het leger, aardmannen deinzen achteruit, orken buigen hun hoofd ongemakkelijk en turen vanonder hun dikke wenkbrauwen naar achter. Daar uit de bossen, klinkt gekraak en klinkt het ijzeren tikken van staal op staal. Dan komt hij in zicht, gekleed in zwart staal en bont, een helm van de schedel van een reuzenram, de horen gekrult omhoog, uit de kassen van de ramkop schijnen zijn ogen zonder pupillen geel op, generaal Lugurdran. Ieder voelt zijn duistere macht, gezegd wordt dat het een duistere magierstrijder is, een van duistere tempel. Vanachter de rug prijkt het vest van een bastaardzwaard, een gigantisch zwaard met gekartelde kanten.

Hijgend raspt zijn adem,
Quote:
"Sukkels, de nederzetting had vernietigd moeten zijn, nu zullen ze snel boodschappers sturen naar hun hoofdmacht. Dat moet tegen gegaan worden. Jullie !
Je voelt even de gele ogen op je, een macht je doordringen, penetreren, die tegenspreken onmogelijk maakt.
Quote:
Maak een omtrekkende beweging en vernietig iedere boodschapper die uit hun zielige kampement komt. Dan vannacht maken we verder korte metten met hun."
De ogen en een stem dringt door je kop in het volle besef : Dit is een opdracht die je beter niet kan verknallen, mislukking betekend een zekere kwelling tot je wou dat je dood was.

(een voorproefje mensen, wie heeft ook de smaak te pakken en meld zich aan?)
Naar boven
Vincere
ir.

BerichtGeplaatst: Di Jan 13, 2009 7:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gormokh.

Ik ben kleiner dan de meeste orks, en ook lang niet zo sterk. Kracht! Kracht is niet alleen lichamelijk, en gelukkig zijn er aanvoerders zoals Khurmazh die dat ook inzien. Waag het nou niet om mij slap te noemen - ik kan nog steeds met gemak zo'n smerige elf de nek breken. Ik word vaak gezien als het onderdeurtje binnen mijn peloton, en ben ook vaak het pispaaltje geweest. Vernederingen zijn een ork niet vreemd tijdens zijn militaire training. Meerdere malen heb ik klappen gekregen van grotere rekruten, als ze mij weer eens met het zwaard versloegen. Vooral die ploert van een Thargug moest mij vaak hebben. Totdat ik 's nachts naar zijn bed geslopen ben, en hem de keel heb doorgesneden. Hah! Kracht! Brute kracht alleen beschermt je niet van een stille dolk, of een goedgeplaatst boogschot. In Khurmazh's peloton heb ik mijn plek gevonden. Laat die domme aardmannen zich maar dood lopen, of beter nog, die mensen die bij mij in het peloton zitten! Waarom Lugurdran ze in zijn leger toestaat zal ik wel nooit begrijpen. Zodra het bevel komt, zal ik die verraders met liefde de keel doorsnijden. Gelukkig hoef ik als verkenner niet te veel tijd met ze door te brengen. In plaats daarvan loop ik alleen door de bossen, op zoek naar sporen van onze gehate vijand. Ik breng hun stellingen in kaart, en zorg ervoor dat er geen mens, elf of dwerg onze eigen posities bereikt.

Ik draag een bruine leren broek, een mouwloos leren harnas, en een paar leren polsbeschermers. Om niet teveel op te vallen heb ik meestal een grijsgroene mantel om. Vaak is een rij gele tanden en twee rode ogen, in het maanlicht oplichtend tussen de bomen, het laatste wat mijn slachtoffers zien. Ik gebruik een kleine ruitersboog en heb een ruwe pijlenkoker op mijn rug, terwijl aan mijn gordel twee kleine maar scherpe dolken hangen. Verder natuurlijk een paar stevige laarzen, omdat ik vaak snel grote afstanden moet overbruggen, maar zonder ijzeren beslag, om stil te kunnen sluipen. Om mijn nek hangt een ketting met drie mensenoren, die elk door één van mijn dolken zijn gevallen.

Dulce et decorum est pro alea mori.
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Wo Jan 14, 2009 11:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik aarzel geen moment. Bevelen van de generaal worden per definitie onmiddellijk opgevolgd – iets anders komt niet eens in me op. Ik stoot een kort gegrom uit en maak een armgebaar naar mijn mannen om me te volgen. Dat is ook zo mooi aan de Orkse taal: alles is meteen duidelijk en er wordt niet gezeurd. Ik geef een paar aardmannen een schop, dan snappen ze wel dat ze ook mee moeten. Aardmannen neem ik altijd graag mee als we ten strijde trekken, want als er dan een stel doodgaan, is het duidelijk dat we goed gevochten hebben. En als er niet genoeg sneuvelen sla ik er voor de zekerheid zelf een paar de kop in, dat hoort er gewoon bij. We hebben er toch genoeg.
Of de shamaan die in de buurt rondloopt ook meegaat, zie ik wel – daar ga ik niet over.

Ik kijk naar de stellingen van de vijand vóór het dorp, en probeer te onderscheiden waar zich nog troepenconcentraties bevinden, ook al hebben we ze flink te pakken genomen. En ik kijk verder, links en rechts van die stellingen, of daar bos is, of struikgewas, of heuvels, of iets anders waar we ongemerkt achter langs kunnen trekken. Ik wil proberen een omtrekkende beweging te maken en eventuele boodschappers te overvallen als ze aan de andere kant het dorp uit zijn en op weg naar het achterland. En wie weet, met een beetje geluk treffen we nog vluchtelingen aan ook. Die kunnen mooi dienen als munitie voor onze katapulten – behalve de kleintjes natuurlijk, want die zijn best nog te eten.

Naar boven

BerichtGeplaatst: Vr Jan 16, 2009 4:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kurgatz zet zijn troepen in beweging,
Gormokh voorop verkennend,
Dorgolz weet precies waar de mensen hun verkennersroutes heen hebben lopen
De andere 6 orken in het peleton van Kurgatz, standaard grunts bijlenvechters, knuppelklappers en zwaardzwaaiers.
En 6 van de verfoelijke aardmannen, die Kurgatz meegeschopt heeft.
en Sugurhl

Sugurhl voelde ook de ogen van de generaal Lugurdran, en alhoewel zijn kracht hem niet doordringt zoals bij de rest,
zoals een schuldig klein orkje dat op de flikker krijgt omdat ie zijn klauwtjes in de pot met hagedissen heeft gestopt,
toch voelt hij dat deze Lugurdran een macht is om niet tegen te spreken, een macht die dondergoden zij dank aan jullie kant staat.

Op weg gaand door het vieze ochtendlicht, vinden jullie snel de weg langs de kampementen van het orkleger langs een beboste heuvelrug, tot de vallei waar Dorgolz weet dat hier de verkenners langs moeten komen. Nu is het alleen wachten...
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Vr Jan 16, 2009 6:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Enerzijds ben ik blij dat mijn bijna-naamgenoot Kurgatz ook in actie komt: hij is een prima aanvoerder met wie ik het bovendien best goed kan vinden. Maar aan de andere kant bestaat er tussen ons ook een behoorlijke rivaliteit: het zal toch niet gebeuren dat ik, Khurmazh, me door Kurgatz de loef laat afsteken?!
Generaal Lugurdran weet dat natuurlijk...... hij weet dat we allebei ons uiterste best zullen doen om de missie tot een goed einde te brengen......

Naar boven

BerichtGeplaatst: Zo Jan 18, 2009 12:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

(right Khurmazh)

De groep (jullie) komen aan, door het dichte bos gebied. Zien jullie niet veel, en het hindepad, kronkelt zich door een vallei met aan twee kanten stijl beboste heuvels, die later in bergen overlopen. De vallei vernauwt zich hier als een trechter.
De aardmannen lopen vooral in de schaduw, ieder met vodden, om hun gevoelige huid tegen dit akelige zonlicth te beschermen. Als orken zijn jullie beter beschermt tegen het zonlicht, maar toch is het felle licht niet naar jullie ogen gemaakt.
(Jullie zijn er dus, trekt uwe plannen)
Naar boven
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Ma Jan 19, 2009 9:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

Op weg! Eindelijk gebeurt er iets! VLug zet ik mij in beweging, direct achter Khurmazh en Khurgatz. Tenslotte is het mijn taak ze aanwijzingen over de troepenbewegingen te geven. En dat doe ik best goed, al zeg ik het zelf. Mijn zwaard, besmet en wel, draag ik volgens gebruik in mijn hand. "Ghergor bar inag ghor nachbar!"- "Altijd klaar om te vechten!"
Bij het ochtendritueel heb ik hem door de beerput in het kamp gehaald. Een 'extratje' van ons regiment voor de mensen die het scherp van een orkzwaard mogen beleven en toch weten te ontkomen. Hah!

Het moet mijn achtergrond zijn, maar de brandende ogen van de grote magier doen het bloed in mijn aderen stollen. Ork magie, bloedmagie, met haar onvoorspelbare uitbarstingen...
Het 'tevreden stellen van Gruumsh' ritueel... Een keer ben ik getuige geweest toen een andere bleekhuid werd uitgekozen als offer van zo'n ritueel. Het lijkt wel alsof iedere willekeurige ork of aardman plotseling ten prooi kan vallen... maar mensen lijken een voorkeur te hebben als de Gruumsh de Wreedaardige gepaaid moet worden om de veldslag goed te laten verlopen. En als een magier eenmaal zijn oog op je heeft gevestigd is er geen ontkomen meer aans. Duidelijk is dat iemand die zijn zwaard opheft tegen een magier/sjamaan net zo goed het volledige peleton kan uitschelden.
Wat moet die Sugurhl van me??? Voorzichtig hou ik zijn bewegingen in de gaten vanachter mijn helm. Dan houd een van de aarmannen plotseling halt en ik bots tegen hem op. "Kun je niet uitkijken?!! Smerige strontaap!"
Ik hef onmiddelijk mijn zwaard op om zijn uithaal tegen te houden.
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Wo Jan 21, 2009 12:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kijk Suguhrl eens aan. Het is een rare kerel, die zoveel duistere rituelen uitvoert dat hij nu bijvoorbeeld niet eens in de gaten heeft dat het net ochtend is en dat het nog lang duurt eer de nacht valt. Maar hij doet vaak goed werk en heeft al weer mooi geregeld dat we minder last hebben van die ellendige zon.

Dan bekijk ik de situatie, en het bevalt me eigenlijk niet erg. We zijn nu wel aan de andere kant van het dorp, en we zijn ook vroeg vertrokken, maar misschien zijn die boodschappers vannacht al wel weggegaan en staan we hier voor niks. Ik weet niet of ze nog komen of al voorbij zijn.

Ik kijk om me heen of ik Gormokh ergens zie. Hij is de beste spoorzoeker en heeft zich van de groep verwijderd om uit te zoeken wanneer hier iemand langs is gekomen. Maar niets.

Zo, die mens is met een aardman aan het knokken. Best, kan me niet schelen wat ze doen verder. Aardmannen zat, mensen te veel, en hij praat ook nog raar.

Met twee grote stappen ben ik er bij, hef mijn morgenster en sla daarmee midden tussen ze in. Maakt niet uit wie ik raak, maar het moet nou effe afgelopen zijn, we zijn bezig.

Naar boven
Vincere
ir.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 21, 2009 11:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Rap ren ik tussen de bomen door. Nadat de generaal de aanval heeft bevolen, ben ik onmiddelijk op pad gegaan om baan te maken. Een taak die ik vaak genoeg gedaan heb, dat het voor ons peloton welhaast vanzelfsprekend is dat ik met informatie klaar sta zodra ze ons doel bereiken. Ook nu is het niet anders. Glimlachend kijk ik toe hoe Khurmazh om zich heen kijkt. Hij is duidelijk op zoek naar mij, maar toch wacht ik nog even. Eerst even zien hoe hij die ruzie tussen die aardman en die mens opbreekt. Hopelijk rollen er koppen!

Als dat niet zo blijkt te zijn, spring ik vanuit de struiken en ga op een drafje op Khurmazh af. Na een kort saluut vertel ik hem van mijn bevindingen. "Slagleider Khurmazh! Op een kleine mijl van hier bevindt zich een lage heuvelkam. Daarachter stroomt een klein beekje. Langs de oever heb ik voetstappen gezien, en paardenvijgen. Het lijkt me duidelijk dat ze vanuit het dorp via dit beekje proberen te vluchten, in een poging onze bloedhonden te ontwijken. Misschien zullen de laatste van die smerige mensen binnen de omheining ook wel vluchten, en dan ben ik er zeker van dat ze dezelfde route nemen. Als we de beek een klein stukje stroomafwaarts volgen, komt hij langs enkele rotspartijen die ingesleten zijn. De mensen zullen met niet meer dan twee man of één paard langs elkaar kunnen gaan. Dat lijkt me een uitstekende plek voor een hinderlaag!"

Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Vr Jan 23, 2009 3:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik luister even, en kijk dan even peinzend in de richting van de heuvels die Gormokh heeft aangewezen. Het lijkt goed nieuws, maar dat is het niet. De sporen die hij gezien heeft kunnen er op wijzen dat boodschappers ons voor geweest zijn en nu dreigen te ontsnappen. Als ze paarden hebben, hebben we een probleem.
Maar het kan natuurlijk ook normaal verkeer vanuit het dorp geweest zijn dat al plaatsvond voor de aankomst van ons glorieuze leger.

Het dorp zelf interesseert me eigenlijk niet - ongetwijfeld zal Generaal Lugurdran het vandaag van de kaart vegen. In ieder geval is het goed om te weten hoe het terrein er uit ziet, maar dat is nog niet genoeg.

Dan kijk ik Gormokh indringend aan: "Hoe oud waren die sporen? Van vannacht, gisteren, eerder? En waren de sporen van de paarden even oud als de voetstappen? En als ze langs de beek trekken en een voorsprong hebben, kunnen we ze dan de weg afsnijden door over de heuvels te gaan?"

Naar boven
Vincere
ir.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 23, 2009 10:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

"Ik schat de voetstappen niet ouder dan anderhalve dag. Maar er waren verschillende sporen van verschillende grootte aanwezig, ook van kinderen, en ze waren niet erg diep. Bovendien zaten de paardenvijgen vol grof voer, zoals je bij een boerenknol zou zien. De hoefijzers waren ook niet goed beslagen. Ik vermoed dat dit eerder vluchtelingen zijn dan boodschappers. Als het een boodschapper was geweest, had hij bovendien meer haast gemaakt - de sporen zaten daarvoor niet ver genoeg uit elkaar.

Als we over de heuvels trekken, denk ik niet dat we ze in kunnen halen. De grond is daar erg ongelijk, met veel rotsen en kapotte stammen van die storm van een week geleden. Ik vermoed dat de vluchtelingen wel op de grote heerbaan uit zouden komen, maar de enige manier om ze snel te pakken te kunnen krijgen is als we zelf over de heerbaan trekken, en ik weet niet of het leger van mensen nog patrouilles heeft op die weg.

Naar boven
v1nce
Gast

BerichtGeplaatst: Za Jan 24, 2009 12:14 am    Onderwerp: Reageer met quote

dit kan weg

Laatst aangepast door v1nce op Wo Jan 28, 2009 9:25 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Za Jan 24, 2009 1:31 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet net op tijd opzij te springen om de slag van Khurmazh te ontwijken. Ik werp nog een korte blik op de aardman en spuug op de grond. Als Gormokh uit de struiken tevoorschijn springt loop ik dichter naar Khurmazh toe, om het gesprek te kunnen volgen.

"Slagleider Khurmazh! Mag ik iets zegge?
Patrouilles komen niet meer op die weg nu, misschien een enkele verkenner. En die zal z'n post niet verlaten voor onze onderscheppingstroep. En als we er een zien maken we hem af. De rest van het leger is veel te hard nodig in 't dorp, of terug naar de hoofdmacht. Patrouilleren is iets voor als het rustig is! Enne kinderen en... vrouwen slagleider! Die laten we toch zeker niet ontkomen?!" Een glimlacht speelt om m'n lippen en ik raak met het puntje van m'n tong m'n mondhoek aan en kijk vluchtig van Khurmazh naar Gormokh "Ik bedoel... ze zouwe belangrijke informatie kunne hebben voor de vijand? Zo'n in eerste instantie onbelangrijke groep vluchtelingen kan een list zijn om ongezien informatie door te spelen!"

BerichtGeplaatst: Za Jan 24, 2009 2:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De aardman snauwt een hoge keelklank en Dorgoltz weert een speersteek af.
Na de eerste slag niet raakt duikt de aardman in elkaar, achter een opgeheven schild, daar kijkt ie met schokkerige kopbewegingen rond of of ie medestanders heeft. De andere aardmannen lopen echter snel achteruit, want daar nadert die Ork, die zware, de leider.
Te laat merkt de aardman het en wordt op de arm geraakt door de slag van Khurmazh; direct zakt het wezen met een zachte toon ineen en toont een verachterlijke nederigheid.
"Murikki spijt, grote leider, spaar Murikki"

De zaak is afgedaan, maar als de Aardman met schokkerige bewegingen terug trekt, ziet Dorgoltz nog even hoe de vaalgele ogen hem haatvol aankijken. Dan zoekt het wezen de bescherming van de groep aardmannen op.
Naar boven

BerichtGeplaatst: Za Jan 24, 2009 5:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jullie staan nu op een kleine open plaats, het zonlicht staat fel in de hemel, middaguur. Na vanochtend te zijn vertrokken, zijn jullie nu hier.
    Gisteren nacht woedde de oorlog nog, toen jullie meevochten om de nederzetting van Hamar te vernietigen. De mensen hebben zich sterker verweerd achter hun houten schotten. Hun gescherpte spiezen en pijlen hebben menig ork en aardman doorboord. Maar veel mensen zijn gesneuveld. En hun bloed ruikt nog vers in jullie neusgaten, besmeurd als jullie zijn van het strijden. Op het laatst wisten ze zich in hun stenen tempel te verweren tegen de laatste charge. Die tempel, die meer vesting dan kerk bleek. De sterke verstevigde deuren wisten het tot de ochtend te houden. .
Eigenlijk snakken jullie naar slaap. De dag is niets voor een ork om wakker te zijn, maar de opdracht is duidelijk en de priemende ogen van generaal Lugurdran staan in je geest geprent.

De aardmannen staan in de schaduw van de bossen met dichtgeknepen ogen tegen dit felle licht. Hun bleke harige huid met vodden tegen het licht beschermend.
Verderop klinkt zacht het gemurmel van de beek, die Gormokh waargenomen heeft. Boven de groene bladeren Noord en zuid zijn bergtoppen te zien, helder tegen een wolkloze hemel. Er klinkt melodieus vogelgezang, tussen het gezond groen gebladerte.
Naar boven
Vincere
ir.

BerichtGeplaatst: Di Jan 27, 2009 9:08 am    Onderwerp: Reageer met quote

"Uw orders, Khurmazh?"

Naar boven
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Di Jan 27, 2009 11:39 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik knijp mijn ogen samen tegen het zonlicht, wat ik niet meer gewend ben. Wat loopt die sjamaan nu weer naar me te kijken?! De haren op mijn armen gaan overeind staan. Ik kan maar beter op m'n hoede zijn. En dan die aarmannen... een stel watjes zijn het! Ik voel de frisse lucht in mijn longen stromen. Vogeltjes en het geluid van een kabbelend beekje. Opeens besef ik me dat ik altijd een mens zal blijven. Ik loop rechtop door de zon naar Khurmazh en SUgurl toe. "Met repsect... maar de sjamaan, hij vergist zich, slagleider Khurmazh! Het is maar 1,5 dagmars naar Alrex als we over de weg gaan, en niet twee dagen zoals hij beweert! Alrex ligt in Vermeladia, de provincie waar ook Kandelion ligt waar ik gelegerd was. Onderweg zijn twee dorpen Holmsdal en iets uit de richting Stenobig. Bij Gruumsh de wreedaardige, we moeten ze kunnen inhalen!"
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Di Jan 27, 2009 11:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Khurmazh kijkt de mens enkele ogenblikken aan. De ogen van een ork kunnen het zwart van de duisternis tonen, of het geel van de haat, of het peilloze groen dat door niemand te begrijpen is, of het vurige oranjerood van de strijd en de verwoesting - en het vuur is het kenmerk van Khurmazh' blik.

Tenminste, meestal. Maar nu is er alleen een ijzige, bijna voelbare kilte. Een verrader. Een verrader van zijn eigen volk, hoe verachtelijk dat volk ook is. Haat heeft hem hier gebracht - haat tegen hen die ooit de zijnen waren, en niet de vurige overtuiging die Khurmazh zelf drijft. Zo, dus deze mens wil ons doen geloven dat er geen patrouilles zijn, en dat verkenners van de vijand hun werk niet zullen doen......

Met een ruk wendt Khurmazh zich af, en richt zich tot Kurgatz. Een kort overleg volgt. De sporen zijn te oud. Ons leger is snel opgerukt - anderhalve dag geleden wist de vijand hier nog van niets. Dit waren geen vluchtelingen, maar gewone reizigers. Als er iemand ontsnapt is, heeft die een urr voorsprong, twee misschien - want zo'n boodschapper of vluchteling is vanochtend vertrokken, niet eerder. De nacht immers - de nacht waarin wij de strijd naar de vijand brachten - die nacht is het domein van Generaal Lugurdran en van Shamanen zoals Sugurhl. Dan rijden er geen mensen door de duisternis - niet in weerwil van de machten die aan onze zijde staan.

Zijn ogen speuren het landschap af. Dan klinkt een kort bevel: "De heuvel op."

Overzicht, dat moeten we hebben - en daar, op dat hogere, kale stuk, kunnen we de beek en het pad er langs over een grote afstand zien. Rusten moet later.

Naar boven

BerichtGeplaatst: Za Jan 31, 2009 1:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

De open plek op de heuvel biedt een duidelijk uitzicht over het beekje, niet meer dan een klein stroompje eigenlijk over de heuvel, goed te zien is hoe de twee berggebieden de beek steeds meer insluiten tot de Hamsdalpas. Dat in het Oosten.
In het Westen ligt net te zien over de bomen de tempeltoren van Hamal, tussen rookpluimen van de ravage die de oorlog deze nacht het dorpje heeft overvallen.

Dit is de enige heuvelrug midden in de pas.
Achter je zuidwaarts, ligt het dichte bos waar jullie uitkwamen, de aardmannen staan er nog in beschut tegen de felle zon.
noordwaarts ligt wat opener bosgebied en het beekje.

Midden op de heuvel ligt een zwartgeblaken plek van ongeveer 50 centimeter doorsnee.
Naar boven
Vincere
ir.

BerichtGeplaatst: Za Jan 31, 2009 5:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik loop naar de zwartgeblakerde plek toe, zak op m'n hurken en wrijf even door de as heen. Ik vind verschillende stukjes hout tussen de as, een paar kleine botjes en wat zand. "Ik vermoed dat hier een aantal stropers hebben overnacht. Ze hebben wat konijnen gestrikt en ze hier geroosterd en opgegeten. Je kunt zien aan de beperkte omvang van de schroeiplekken dat dit een gecontroleerd vuurtje was, in toom gehouden door deze stenen eromheen. Het zand is gebruikt om het vuur te doven zonder rook te geven. Waarom ze dat gedaan hebben weet ik ook niet. Veel meer in het zicht dan hier kun je toch ook niet zijn! Misschien waren het ook wel wachters, wie zal het zeggen?"

Ik gebaar de anderen om even halt te houden, terwijl ik in een breder wordende cirkel om de vuurplaats rondloop. Verse sporen vind ik echter niet. Ik gebaar dat Khurmazh naar voren kan lopen, en vertel hem over mijn verdere bevindingen. Verder gebruik ik de gelegenheid om hem wat kenmerkende elementen in het landschap aan te wijzen, waarna ik in het mulle zand een ruwe schets maak van de omgeving, met daarin het beekje opgenomen.

Naar boven

BerichtGeplaatst: Zo Feb 01, 2009 9:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

schetsje:

frostbergen frostbergen frostbergen
heuvel frostbergen bron beekjefrostbergen
beekje beekje beekje bos ........frostbergen
akker bossen bomen bos............. frostbergen
Hamar bos bossenheuvel bossen Hamardal
akker akker bossen bossen Naga-bergen
bos bos en bomen bos Naga-bergen
bos bos en bomen Naga-bergen Naga-bergen
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

Ga naar: