Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Paridaeza Het is oorlog! Orkenoorlog, een online verhaal
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Wo Feb 04, 2009 11:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

"Slagleider Khurmazh! Waar gaan we heen? Ik wil weleens wat actie zien!"
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Do Feb 05, 2009 12:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dan neem ik ook maar even aan:

frostbergen frostbergen frostbergen
heuvel frostbergen bron beekjefrostbergen
glorieuze beekje beekje beekje bos ........frostbergen
legers wat akker bossen bomen bos............. frostbergen
van suffe Hamar bos bossenheuvel bossen Hamardal
de verdedigers akker akker bossen bossen Naga-bergen
orks bos bos en bomen bos Naga-bergen
bos bos en bomen Naga-bergen Naga-bergen

Waarbij wij bovenop de heuvel zijn, en het pad van het dorp naar de pas tussen beide gebergten loopt.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Do Feb 05, 2009 12:57 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kijk kort naar de vuurplaats. Stropers, zou best kunnen, maar dat zal dan niet de afgelopen nacht geweest zijn, toen zaten ze hier vast niet rustig te eten. Voor een behoorlijk signaalvuur is de plek in ieder geval te klein, dus er zal op die manier geen alarm geslagen zijn.

Mijn ogen speuren het dal af, de hele lengte, tot aan de bergpas, en ik zie dat Kurgatz hetzelfde doet. Ik werp een korte blik in de richting van de shamaan.... niemand weet ooit wat Sughurl in zijn schild voert, maar misschien dat zijn blik door de magische duisternis dieper kan kijken dan de onze in het zonlicht, en dingen kan zien die voor ons verborgen blijven.

Niets beweegt in het dal. Goed. Als de Ware Goden met ons zijn, en waarom zouden ze niet, is er niemand ontsnapt.

Eerst wenk ik Tharmbhaz - een van de orks van ons peloton, en een snel loper - en overleg kort met hem, wijzend naar het landschap en naar de "plattegrond" van Gormokh. Hij krijgt de opdracht om Generaal Lugurdran op de hoogte te brengen. Het zou erg slecht zijn als ons hele leger na inname van het dorp het nauwer wordende dal introk.

Met een spottende blik kijk ik naar de mens: "Ga de aardmannen halen."
Het is wel amusant - eens kijken of hij ze mee krijgt. Zo niet, dan heeft hij in ieder geval wat actie - dat wou hij toch zo graag?

Dan wend ik me tot Gormokh. "Wij gaan hier naar beneden en leggen een hinderlaag voor ieder die uit het dorp komt. Lukt het jou..... om over de heuvel naar de bergpas te gaan, en daar af te dalen naar het pad om te zien of er sporen zijn? En dan langs het pad terug te keren en je weer bij ons aan te sluiten? Als je niemand tegenkomt, hebben we zekerheid. En als je wel iemand ziet, val dan alleen aan als je hem zeker kunt verslaan - waarschuw ons anders."
Dan, even aarzelend: "Denk je dat dat kan..... doe het alleen als je zeker van je zaak bent."
Ik zorg ervoor dat anderen dit gesprek niet horen. Ik wil niet dat Gormokh de gevaarlijke opdracht aanneemt omdat hij niet voor laf versleten wil worden door de groep - zo zijn de orks, zo is hun trots. Als het nodig is speel ik in op die trots, maar nu niet - de verkenner is belangrijk voor onze opdracht.

Naar boven
Vincere
ir.

BerichtGeplaatst: Do Feb 05, 2009 2:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik knik een enkele keer naar Khurmazh, en haast me dan weg. Wat ben ik blij om bij die gekke shamaan vandaan te zijn. Voor hetzelfde geld is één van ons de volgende die geofferd moet worden, omdat hij hem vreemd aankijkt of zoiets!

Snel loop ik langs de kwartiermeester van ons peleton en vul mijn pijlenkoker aan. Dan bind ik de koker stevig vast aan mijn rug, gesp mijn laarzen nog eens aan, en na wat korte strekbewegingen ren ik op een stevige draf weg. Een gevaarlijke missie ligt voor me, want als er vluchtelingen zich door de pas terugtrekken, zullen daar zeker gewapende bewakers bij zijn!

Dulce et decorum est pro alea mori.
Naar boven

BerichtGeplaatst: Do Feb 05, 2009 5:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tharmbhaz
JA, slagleider Khurmazh
knikt kort,
en rent dan weg de heuvel af het bos zuid westen in. Even later verdwijnt ook Gormokh maar dan in oostelijke richting.

Vlak daarna klinkt er een oorlogskreet vanuit het zuidwesten. "Voor Gruummmmshs!"
een paar staal op staal geluiden klinken, dan
"AAARRGGGGGGH"
een sterfkreet klinkt door de vallei.

Gormokh hoort dit ook.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vincere
ir.

BerichtGeplaatst: Za Feb 07, 2009 10:18 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik neem aan dat de slag is begonnen. Dat zou dus kunnen betekenen dat er binnen zeer korte tijd boodschappers kunnen vertrekken. Ik verhoog mijn tempo en haast me richting de kloof. Hopelijk kom ik geen terugtrekkende peletons tegen! Gelukkig heb ik het voordeel dat ik ver boven hen uit steek, en dat zij omhoog zullen moeten klimmen om mij te bereiken.

Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Zo Feb 08, 2009 8:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tenminste, dat dacht-ie.

Met twee grote stappen is Khurmazh bij de sjamaan, en trapt hem van achteren finaal onderuit. Is-ie nou helemaal gek geworden?! Er is er hier maar één de baas, laat dat duidelijk zijn. En zijn waanzinnige geschreeuw zal best iedereen angst aanjagen, maar voorlopig weet ook iedereen precies waar we zitten.

Dan volgt er een kort overleg met Kurgatz. Het is natuurlijk helemaal niet duidelijk of Tharmbhaz zojuist dapper gesneuveld is, of zelf een enkele vluchteling heeft afgeslacht. Als Tharmbhaz dood is, loopt er misschien een grotere groep mensen rond, met wapens. Maar dat zou vreemd zijn, want we hebben niets gezien langs de route die we genomen hebben, en Gormokh heeft ook geen sporen gerapporteerd.

In ieder geval moeten we er iets aan doen.... maar als we er allemaal op af gaan, kunnen er intussen boodschappers uit het dorp vertrekken in de richting die Gormokh genomen heeft.

Kurgatz en een andere ork, Kharmhaaaagh, lopen terug naar de aardmannen. Zij gaan de weg terug vervolgen om Generaal Lugurdran op de hoogte te brengen en zo nodig menselijke patrouilles uit te schakelen - als dat kan tenminste, het is belangrijker dat de boodscahp door komt.

Dan roep ik Dolgorz terug en geef hem opdracht om Sugurhl uit de modder te plukken. De rest van de groep begint aan de andere kant de heuvel af te dalen richting de beek, om een hinderlaag te leggen.

En we moeten van die heuvel af, inderdaad. Er zitten hier geesten, zei de sjamaan..... hij is raar, maar het blijft een sjamaan.....

Naar boven
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Ma Feb 09, 2009 1:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

ooc: ik schrijf dit maar in de derde persoon... volgens mij is dat een stuk leesbaarder (in het kader van het 'verhaal' in plaats van elke keer te moeten uitvogelen voor welke persoon de 'ik' vorm nu weer staat! Smile

Dorgolz: "Gormokh! Voor je wegrent! ik ken dit land hier! Door het gebied van de Naga's in het zuiden zijn paden. Stijl en gevaarlijk, maar een manier om naar de andere kant te komen. Naar het oosten en daarna het zuiden is het best begaanbaar! Op 100 meter van hier staat een kruis- steen, daar gaan paden naar het noorden oosten en zuiden"

Dan richt de mens zich met een ruk tot de troepen.
"Vooruit aardmaden! Horen jullie niet wat slagleider khurmazh zegt?!! Kom hierr!!" Dorgolz slaat met zijn bijl op zijn schild en beent met grote passen richting de aardmannen zodra hij het bevel krijgt... maar blijft stokstijf staan als hij de verzoeken hoort van Sugurl.

Als kort daarna de stijdgeluiden klinken en Sugurl zich als een maniak gedraagt zorgt Dorgolz dat hij bij hem uit de buurt is.
---"Als de grote geessten me willen offeren is er niets wat me voor mijn dood kan beschermen! Gruumsh is almachtig! Een dood door een van de tongen van gruumsh zal dan niet slechter zijn dan te sterven door vergif of een slag van een mens!"---
Een nevelachtige flard tussen de schaduwen trekt een plotseling zijn aandach, een koude rilling gaat door zijn lichaam..
--- "De doden zijn hier???!!! ---"

Als Khurmazh Sugurl neertrapt rent Dorgolz nog voordat kurmazh het bevel geeft tussen de aardmannen op de sjamaan af en helpt hem uit de modder omhoog. Dan kijkt de mens licht ineengebogen recht in de ogen van de dodenspreker;
"Sugurl, tong van Gruumsh de verslinder, eter van het vlees van de wereld! Als het de wil is van de geesten dood mij dan hier!"
Dorgolz kijkt met een grimmig vastberaden blik in de ogen van sugurl.
Door zijn tanden grauwt hij;
"Steek je dolk in mijn borst! Laat mij een zijn met de doden!"
Bijl en schild houdt hij opzij en met een ruk duwt hij zijn borst naar voren.
" Laat mijn bloed zich mengen met de aarde als gruumsh het wil!!! DOOD MIJ EN LEIDT ONS NAAR DE OVERWINNING!"
Vincere
ir.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 09, 2009 11:31 am    Onderwerp: Reageer met quote

Het is maar goed dat Gormokh al lang weg is. Anders dacht hij vast: "Bah, alsof ik hulp nodig heb van zo'n smerige mensenverrader. Ik kan mijn eigen weg wel vinden, weg van die paden waar ik gemakkelijker tegen een overmacht kom te staan!"

Naar boven
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Di Feb 10, 2009 12:58 am    Onderwerp: Reageer met quote

Het is maar goed dat Dorgolz niet de gedachten van Gormokh zou hebben kunnen lezen als Gormokh had kunnen horen wat hij had gezegd als hij niet eerder was weggerend anders zou Dorgolz vast gedacht hebben "Je moet het zelf weten! Eigenwijze padvinder!"

BerichtGeplaatst: Di Feb 10, 2009 2:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

Even wat tips en dingen. http://www.roleplayers.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=13696#13696

Sugurl roept zijn sjamaan krachten aan, en direct slaat er een alertheid over op de orken in de buurt. Een ogenblik van korte duur, want Khurmazh doet hem vallen, met het gezicht in de grond van de open plek.

Dan terwijl Khurmats en Kurgatz staan overleggen, Dorgolz bij de Sugurl staat en Gormokh verder weg rent, breekt er paniek uit onder de aardmannen, het is niet geheel duidelijk wat er gebeurt, zo in de schaduwen van het donker waar de aarmannen blijven. Kurgatz gaat zoals afgesproken met Kharmhaaaagh naar de aarmannen om te kijken hoe en wat, dan begint Kurgatz vooruit te rennen en slaakt een strijdkreet,
"WRAAAAAH, bij Gorig de Vuile, dit is jouw einde!"
Dan verschijnt er een spierwitte pijl punt, snel gevolgt door een tweede, uit zijn rug. Als een dolle trol doordonderent rent Kurgatz verder zijn bijl geheven het struikgewas in. Een flits van helderwit staal schiet door de lucht en Kurgatz lelijke orkkop rolt over de grond.

"Oo ee VEH-thehd...nah ee oh-NAHD." klinkt een stem helder als een beek. Onder het struikgewas kijken grote paarse pupillen van de spreker jullie aan. Lang groen haar is op een knot achter op het hoofd opgebonden, alhoewel veel vrouwelijke trekken en elegantie, lijkt de figuur eerder mannelijk. Het is een tenger figuur zijn kleding groen en grijs, valt bijna weg tegen het struikgewas, maar zijn uiterlijk lijkt te stralen met een goede schoonheid, die pijn aan jullie orkogen doet. Het hoofdkatachtig scheef, zien jullie duidelijk zijn spitse oren, in zijn ene hand houd hij met pezige lange vingers een rank zwaard dat schitted in de zon, in het andere een fraai versierde boog. Achteloos zwiept hij het bloed van zijn zwaard, steekt het in een schede op zijn rug, pakt in een vloeiende beweging een pijl uit de koker en schiet een verbaasd starende Kharmaaaaagh door het hoofd.
Dit allemaal gebeurt zo snel dat het je nu pas opvalt dat er geen enkele aardman meer overeind staat.
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Vr Feb 13, 2009 10:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een fractie van een seconde staat Khurmazh stil, verbijsterd. Dan omklemt zijn hand de zware morgenster, en heft het wapen.....

......en dan laat hij het weer zakken.

"Halt", klinkt de stem van de aanvoerder. Niet eens erg hard, maar wel heel duidelijk.

Khurmazh kijkt alleen maar, staart naar de verschijning. Gedachten flitsen door zijn hoofd..... wat er gebeurd is..... is rampzalig, maar misschien is er hoop, misschien, als we nu juist niet aanvallen......

Even flitsen zijn ogen heen en weer langs de resterende manschappen - dan kijkt hij weer naar het vreemde wezen. "Halt", spreekt hij nogmaals - en deze keer lijkt hij niet alleen tegen zijn eigen mannen, maar ook tegen de verschijning te spreken. Indringend kijkt Khurmazh de elf - want dat moet het wel zijn - aan.

Naar boven

BerichtGeplaatst: Zo Feb 15, 2009 5:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De sprookjes achtige figuur staat daar, pakt in reactie op het heffen van de morgen met een soepele beweging een nieuwe pijl. Dan houdt ie stil.
Quote:
zou het een Elf zijn, zou het echt? Ze schijnen oneindig te leven, de vleesgeworden geesten van de oude aarde en het woud, wezens van het licht en zo meer afschuwelijke verhalen die de rondte doen in Orkverhalen.

De elf glimlacht mysterieus om de vertwijfeling, dan klinkt zijn stem melodieus,
"Orkleider, je aardmannen kunnen niet tegen daglicht, jullie zelf zijn ook niet in je element, volg me niet."
Het is standaard mensentaal, iets wat de meeste orken wel een beetje verstaan. Uiteraard verstaat Dorgolz het perfect, al klinkt de mensentaal vreemd in de tongval van de elf.
Dan doet de elf een paar stappen naar achter, slaat zijn mantel om zich heen en verdwijnt in het struikgewas. Een licht geruis als een zachte bries door de bladeren klinkt als hij zich wegsnelt.
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Ma Feb 16, 2009 11:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Maar het was niet uit vertwijfeling dat Khurmazh zijn peloton - of wat daar inmiddels van over was - opdroeg om halt te houden. Hoewel hij er niet vaak over sprak, had de orkenleider zo zijn gedachten over elfen en over dwergen - gedachten die niet erg geliefd waren bij velen. En misschien..... misschien was hier wel..... een mogelijkheid...... ondanks alles wat er net gebeurd was.

"Wacht" spreekt Khurmazh nog tegen de elf, terwijl die aanstalten maakt om weer te verdwijnen. Het woord klinkt vreemd, de mensentaal kost Khurmazh moeite, en wekt ook weerzin in hem op.

Naar boven

BerichtGeplaatst: Di Feb 17, 2009 5:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

"Volg me niet, ik ben hier nooit geweest" De elf snelt weg door de bossen ...

De geesten van de doden likken aan Sugurl. Aardmannen die dood beneden de heuvel liggen. Geen enkel aardman is verjaagd, allen liggen daar, de elf heeft het daglicht gebruik gemaakt en samen met de tweede slagleider Kurgatz liggen ze daar dood hun bloed nu enkel om bomen te voeden.

Welke gevoelens slagleider Khurmazh (=Fandath) ook mag hebben voor elfen. De brandende gele ogen en woorden van Lugurdan snijden door zijn Orkbrein:
Quote:
"Sukkels, de nederzetting had vernietigd moeten zijn, nu zullen ze snel boodschappers sturen naar hun hoofdmacht. Dat moet tegen gegaan worden. Jullie!
Maak een omtrekkende beweging en vernietig iedere boodschapper die uit hun zielige kampement komt. Dan vannacht maken we verder korte metten met hun."

De rest van het peleton orken (12 stuks) staan er een beetje stilletjes bij, de ogen op hun leider. Dan stapt er eentje naar voren,
"Wacht? Khurmazh laffe hielenlikker der Elfs, ik Ughr, zie de angst in jou ogen, ik Ughr, neem het peleton OVER!" met die laatste woorden rent hij met zijn strijdbijl omhoog op Khurmazh af. De bijl snelt met kracht naar beneden richting jou hoofd ...
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Za Feb 21, 2009 1:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

Over goed en kwaad heeft Khurmazh zo z'n eigen ideeën. Alle kwaad komt van de mensen.

Als Ughr naar voren rent, z'n bijl geheven, stapt Khurmazh snel naar rechts om de slag te ontwijken (aannemende dat Ughr rechtshandig is en de bijl aan zijn rechterkant houdt), grijpt dan z'n morgenster met beide handen beet, en zwaait het wapen horizontaal naar voren, met de bedoeling om met de scherpe punten Ughr's buik open te rijten.

Naar boven

BerichtGeplaatst: Zo Feb 22, 2009 2:13 am    Onderwerp: Reageer met quote

Zo'n ding toch?

Ughr zwaait mis, krijgt vol de puntige sterren in zijn buik die daar groen huid en rood vlees doorboren. Ughr, niet bedacht op deze manouvre slaat een kreet van pijn en woede,
"UGHHHRRRRrr!"
dan zwaait hij zijn bijl nog in een laatste hulpeloze poging Khurmazh te raken.
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Zo Feb 22, 2009 9:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad, da's een mooie.

Khurmazh doet een stap naar achteren om buiten het bereik van de bijl te komen. Dan, als Ughr zijn slag heeft uitgevoerd en de bijl daardoor naar beneden gericht is, zet Khurmazh zich af met zijn rechterbeen, komt weer vooruit, en steekt de morgenster naar voren, recht in Ughr's gezicht, dat daar niet fraaier van wordt.

Naar boven

BerichtGeplaatst: Ma Feb 23, 2009 10:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Na de laatste klap is Ughr toe aan wat slaap. Hij zakt in elkaar.
De rest van de orken (11), staan Khurmazh aan te kijken. Het is weer even bevestigd waarom hij ook al weer slagleider was.

Laatst aangepast door Karma op Di Feb 24, 2009 7:04 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Di Feb 24, 2009 1:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

Een elf! Gore gloeiende... Dorgolz spuugt op de grond als de elf verdwijnt. Schijnlhijligen... geloof in alles dat 'goed' is, daarbij alle andere culturen als 'achtelijk' bestempelend.Zonder respect voor eeuwenoude tradities en natuurmagie verkondigen ze het juiste pad bij de mensen, die bedwelmd door hun schoonheid en hun klare stemmen gedachtenloos de elfse regels volgen. Totdat hun spreuk verbroken wordt en je hun ware aard ziet! Zelfzuchtig, arrogant, minachtend tegenover de sterfelijken. Elfen! Ze gebruiken mensen alleen maar als slaven!

"Dwazen!!! Zien jullie niet dat hij met zijn gore praatjes zullie zielen beinvloed?!! luister niet naar zijn spreuken! Laat ze ons niet verdelen!" Roep ik in het orks nadat Ughr zich op khurmahz heeft geworpen. "Bij gruumsh! GROEPEER! Addergebroed!" Met het plat van mijn zwaard sla ik op de dichtstbijzijnde ork. Ik grijp de lange zweep van ex-sergeant Ugr van de grond en laat de riemen knallen boven de hoofden van de verdwaasde orks. "IN HET GELID! BOOGSCHUTTERS, HOU JULLIE PIJLEN GEREED!" roept hij, het vuur van Gruumsh achter zijn ogen. "Als jullie niet met jullie gedachten bij mensenvlees en Khotz* zouden zitten zouden jullie maten niet dood aan jullie voeten liggen! Jullie krijgen 5 tellen om te groeperen. Degene die dan nog staat te suffen snij ik persoonlijk de strot af!" Dorgolz laat de zweep nogmaals knallen en draait zich daarna abrubt om naar Khurmazh. " Slagleider Khurmazh! Uw orders?!" Grimmig grijns ik in zijn richting.

*sterke drank waarop de legers orks marcheren.
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Vr Feb 27, 2009 8:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Khurmazh heft zijn morgenster opnieuw en verbrijzelt met één klap het hoofd van Ughr. Nee, hij is echt geen aanvoerder geworden vanwege zijn briljante strategische inzicht. Bij de Orks gelden andere normen.

Terwijl de mens zinloos schreeuwt en raast, staart Khurmazh even richting het bos en de doden, een duistere blik in zijn ogen. Dit is een ramp.

Zonder iets te zeggen kijkt hij de kring rond. Even maar - maar lang genoeg om in te schatten of er nog meer zijn die problemen maken. Nee.

Dan geeft Khurmazh alleen met een korte ruk van zijn hoofd de richting aan, draait zich om, en begint te lopen, zonder om te kijken. Naar beneden gaat het, naar de andere kant van de heuvel, in de richting van het pad en de beek. Het oorspronkelijke plan moet worden uitgevoerd.

Naar boven

BerichtGeplaatst: Do Mrt 05, 2009 12:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

De orks, schrikken terug, in het gareel gebracht door de felle mens. Er is natuurlijk een reden waarom hij het overleeft heeft... alhoewel hoe lang nog. Felle haat licht op in de orkblikken als de mens in zijn woederoes hun gaat commanderen.
Ach de normale haatverhoudingen in een orkleger.

De orken kijken hun slagleider wat vreemd aan, het blijft even stil terwijl het bloed van de morgenster van Khurmazh druipt.
Sommige blikken kijken niet begrijpend aan, andere kijken de heuvel naar de beek wazig af, anderen zoekend alsof daar een vijand bevind, weer anderen in de richting waar de elf vertrok van het westen naar het oosten... een enkele wijst zelfs vragend die richting op...
Dan volgen een reeks schouderophalen en volgen ze de orders van Khurmazh, geen van hen heeft zin in een morgenster die zijn botte schedel splijt...
het peleton volgt Khurmazh, weg van de elf.
Naar boven

BerichtGeplaatst: Do Mrt 05, 2009 11:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

aan de andere kant van de heuvel is het wat opener, minder struiken en bomen. En alles in vol daglicht. Met geknepen ogen bekijken jullie het landschap. Dichtbij murmelt het beekje, zo'n 2 meter breed en enkelhoogte diep tussen een keien rivieroevertje.
Er ligt een pad naast, van Oost (nederzetting Hamar) naar west, waar twee gebergten elkaar naderen tot een dal (en leidt naar het land van mensen, elfen en dwergen), waar jullie wat sporen op zien. De sporen die Ghormok (Vincere) opgevallen waren, naar zijn zeggen 1,5 dag oud. Op de achtergrond de stijle helling van het gebergte.
Het is nogaltijd een mooie dag, rond het middaguur en vogeltjes kwetteren als altijd hun verderfelijk irritante geluid.
Naar boven
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Do Mrt 05, 2009 5:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dorgolz volgt Khurmazh, bij tijd en wijlen met zijn zweep dreigend naar de orks die hem zo vuil aankijken. Ik ben ook niet van gisteren... ork legers lopen op angst en bloeddorst. Geef ze angst voor hun meerderen en bloed van hun tegenstanders en je hebt het meest gemotiveerde leger dat mogenlijk is. En dat bewijst khurmazh maar weer eens...

Dorgolz kijkt met samengeknepen ogen naar het landschap; het beekje, de sporen, de bergen, en luistert naar de vogeltjes met hun (in zijn oren) vrolijke gekweel. De sporen, 1,5 dag oud, zijn niet meer de moeite van het volgen waard. Waar zou hij dan heen moeten? Dorgolz vraagt zich af waar die loerende sjamaan is gebleven... tenslotte zou hij niet graag opeens een gekromd mes in zijn ruggengraat krijgen...
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 06, 2009 5:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vlak voor we bij het pad aankomen, gebaart Khurmazh zijn peloton om halt te houden. Het is niet de bedoeling dat we over het pad lopen en daar zelf sporen achterlaten.
Khurmazh loopt dan naar de rand van het pad, zijn voeten zoveel mogeljk op rotsen en grote stenen plaatsend. Eindelijk gaat er iets goed: zo te zien zijn er geen verse sporen. Dat betekent dat er geen boodschappers gestuurd zijn via dit pad, maar het zou natuurlijk kunnen dat die nog komen. Ook wijst het er op, dat Gormokh geen problemen gaat tegenkomen terwijl hij weer onze kant uit komt.

Khurmazh loopt terug naar het peloton, en voert hen op enige afstand langs het pad, tussen het pad en de achter ons liggende heuvel in. Als we een groepje bomen tegenkomen aan onze kant van het pad, zoeken we daar dekking tegen het zonlicht, en houden het pad in de gaten. We verwachten Gormokh uit oostelijke richting, en staan klaar om mensen die uit het dorp komen aan te vallen.

Het lange wachten begint. Tja, het leven van een krijger is niet altijd opwindend......

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

Ga naar: