Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index Het Rotterdamse Roleplayers Gilde
Where knowledgeable wizards of escapism dwell.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Paridaeza Het is oorlog! Orkenoorlog, een online verhaal
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 08, 2009 10:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De tijd verstrijkt ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 08, 2009 11:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het peloton wacht rustig af in de schaduw van de bomen waartussen we ons verscholen hebben, intussen de weg naar beide kanten goed in de gaten houdend. Ik geef ook nog twee man opdracht om de achter ons liggende heuvel in de gaten te houden. Je weet maar nooit wat die elf van plan is.....

Verder gebeurt er niet veel - ze voeren netjes de opdrachten uit. Ik heb zojuist geloof ik wel duidelijk gemaakt dat ik geen tegenspraak duld. Het woord "kadaverdiscipline" heeft bij mij een niet te missen betekenis.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 15, 2009 3:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tijd verstrijkt, het orkpeloton raakt wat versuft van het wachten...

Gormokh had allang terug moeten zijn...
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 16, 2009 12:04 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nu begint Khurmazh wat onrustig te worden. De omgeving is onbekend, dus het is moeilijk te voorspellen hoe lang een verkenningstocht gaat duren, maar intussen laat Gormokh wel erg lang op zich wachten. Er moet iets gebeuren......

Khurmazh kijkt om zich heen en denkt even na over de mogelijkheden. Dan valt zijn blik op Dorgolz. Hmmmm..... een mens kan hier eigenlijk zonder veel problemen rondlopen, tenminste als hij niet in het gezelschap van een stel orks verkeert.

Hij richt zich tot Dolgorz: "Jij. Loop over de weg, verder de vallei in, van het dorp af. Gormokh moet daar vandaan komen. Wij lopen mee, parallel aan de weg, iets hoger op de heuvel waar we net vandaan gekomen zijn."

Dan geeft hij enkele bevelen aan de anderen, en zo trekken we gescheiden van elkaar verder de vallei in. De orks lopen zoveel mogelijk onder de bomen, maar houden wel de weg (waar Dorgolz loopt) in de gaten.

Naar boven
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 16, 2009 8:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

"Hmfgr!" zegt dorgolz, en hij gespt zijn Ork-curas af en legt zijn ork-zwaard af. Hij duwt ze in de handen van een dichtbijzijnde ork. "Hou vast!"
Zijn bijlen houdt hij aan zijn riem, aangezien hij deze ooit uit een geplunderde vesting stal en ze dus niet direct voor ork-gerij aan te zien zijn.
Als de orks en Khurmazh zich van de weg af hebben begeven begin hij te lopen, behoedzaam de bosrand in de gaten houdend. Dat gormokh nog niet terug is baart hem zorgen...

BerichtGeplaatst: Di Mrt 17, 2009 12:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Lopend over het pad langs het murmelende beekje, kwetteren de vogels hun gekwetter. Het pad is mooi recht en in de aangestampde aarde golven paralel lijnen. De zon is een uur in de namiddag.
Zuidelijker banjeren orklaarzen door de struiken, over plantjes en bloemetjes verpletterd over de heuvel. Het pad gaat verder en het dal wordt nauwer. De twee gebergten lijken dichterbij gekropen te zijn.
Oppeens merk je dat het stiller is. De vogels zijn rustiger hier. Dorgolz merkt midden op het pad op dat iemand een ondiep kuiltje gegraven heeft.

Zuidelijker stampen Khurmazh en de orks door de bossen, als ze daar een gedaante plat op de grond zien liggen, midden tussen het bos. Een kleine ork, Gormokh.
Naar boven
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Di Mrt 17, 2009 12:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dorgolz blijft staan. Een moment kijkt hij om zich heen, zijn ogen glijden langs het struikgewas, op zoek naar details die de aanwezigheid van een vijand of gevaar zouden kunnen verraden. Ook luistert hij extra scherp. (hoor ik de orks lopen in het nbabijgelegen struikgewas? ik neem aan dat die zo stil mogenlijk zijn) Als hij niets bijzonders opmerkt loopt hij voorzichtig op het kuiltje af om het nader te bekijken, een hand op een van de werpbijlen. Snel gaat hij door zijn knieen terwijl hij om zich heen blijft kijken en kijkt naar de aarde, voelt er aan.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 17, 2009 12:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dorgolz hoort zachtjes de orks, verderop in het struikgewas. Alert om zich heen kijkend denkt hij heel even uit zijn ooghoeken iemand zuid-oostelijke door de struiken te zien lopen, heel even een schouder en een gekapte gedaante, maar nee, het zal wel struikgewas zijn, want als je blik erop richt is er niets te ontdekken.

Het kuiltje in het pad is klein, je had er net zo goed langs kunnen lopen, zo onopvallend, het is net in een groef van het pad, iemand heeft hier iets opgegraven, klein en plat. Dan vallen je sporen op naar het zuiden, waar nu de andere orks staan en je nu ook opvalt dat er een gedaante plat ligt.

Gormokh ligt plat op de grond, zijn voorhoofd bloedt flink. dichtbij ligt zijn mes in de grond en iets wat lijkt op bladeren en wit zwachtel / verband.

Laatst aangepast door Karma op Wo Mrt 18, 2009 3:42 pm, in toaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Di Mrt 17, 2009 2:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

"Vervloekt!" Roept goldolz, als hij de gedaante op de grond ziet liggen. Dan was het dus toch iemand die hij had gezien! "Slagleider Khurmazh! Ik zag iemand wegvluchten, ik ga er achteraan! JIJ JIJ EN JIJ" roept Dorgolz, wijzend op drie van de orks "Volg me als de weerlicht!" Zonder het antwoord van Khurmazh af te wachten -dit is een kwestie van seconden!- Begint hij door het struikgewas terug te rennen in de richting van waar de gekapte gedaante liep, zijn beide werpbijlen in de hand nemend.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 17, 2009 9:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dorgolz snelt weg , takken zwiepen tegen zijn kleding terwijl hij het struikgewas doorkruist.
De orken echter blijven even achter, niet die mens met temperament en die zweep heeft het voor het zeggen, alhoewel hij redelijk zijn ork kan staan, maar Khurmazh.

De shamaan loopt stil mee. Grimmig denkt hij dat dit allemaal niet nodig was geweest als ze naar hem, de dodenfluisteraar hadden geluisterd.

Op het lawaai en comotie wordt Gormokh met een splijtende koppijn wakker.

Laatst aangepast door Karma op Wo Mrt 18, 2009 3:41 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Di Mrt 17, 2009 10:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Maar in dit geval is Khurmazh het helemaal met de mens eens. "VOLG HEM! PAK DIE KEREL!" tegen vijf orks.
Dan, tegen Sugurhl: "Blijf bij Gormokh en zie wat je voor hem kunt doen". Khurmazh hoopt dat de sjamaan ook over geneeskundige gaven beschikt.
Tegen de resterende orks: "Volg mij". Snel begint Khurmazh verder te rennen over de weg, en zodra het struikgewas aan de kant wat minder dicht wordt, buigt hij scherp af naar het zuiden.

Naar boven
Vincere
ir.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 19, 2009 5:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

"P-p-pas op, het is... een elf...," mompelt Gormokh.

Dulce et decorum est pro alea mori.
Naar boven
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Do Mrt 19, 2009 9:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Waarschijnlijk is Sugurhl de enige die de waarschuwing hoort, maar ook als dat niet zo geweest was, had het weinig uit gemaakt. Er is geen keus meer, en Khurmazh zet met een grimmige blik in de ogen de achtervolging voort. Ook al wacht de dood ons in de bergen, teruggaan betekent dat we generaal Lugurdran onder ogen komen na een rampzalige tocht. We moeten slagen.

Naar boven
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Za Mrt 21, 2009 9:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

Terwijl Dorgolz rent en her en der onder takken doorduikt en over boomstammen heenspringt kijkt hij om woest om zich heen, op zoek naar de figuur met de kap.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 21, 2009 7:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

de troep duikt tussen de takken, struiken en bossen, onderweg ruiken de orks bloed. Een tien meter verderop raakt het struikgewas dunner. Een paar dunne boompjes proberen houvast te vinden op de rotsbodem van de aanloper van het Nagagebergte. Hier klinkt er een heldere stem jullie tegemoet
"ana gurth a tar!
stop verderfelijke orks, mijn pijlpunten weten jullie te vinden."

Daar tegen de rotswand van het gebergte staat de gekapte persoon, lang slank, met een haast fragiel lichaam. Met zijn lange vingers omsluit hij pijl op zijn gespannen boog. De pijlpunt schittert met een felheid als ware het een kleine zon.
Op de grond ligt een buidelzak en een lederen kuras. Het been van de elf is ingebonden in verband, in de half open mantel is ook wit verband om zijn buik te zien.
Naar boven
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 22, 2009 10:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

"ahhh.... een van de lieden van het onsterfelijke ras..." spreekt Dorgolz, terwijl hij tot stilstand komt. Elfen... gevaarlijke wezens die zichzelf omnipowerful achten en hun eigen ras ver superieur vinden boven alle anderen. Elfen... met hun blauwe ogen, blonde haren en fiere gelaatstrekken de perfecte vertegenwoordigers van 'het goede'. Bah! Dorgolz walgt van ze, hoe vaak bleken deze bliksemsnelle boogschutters niet hoogst verraderlijk op het moment supreme in een veldslag? Met hun 'wijsheid' leken zei toch steeds te kiezen voor het behoud van hun eigen hachje boven de dapperheid een zaak tot het bittere eind te verdedigen. Maar toch, hij kent ze alleen uit verhalen, en er nu eentje (hoewel in minder gezonde toestand) tegenover zich te hebben maakt hem nieuwsgierig. Hun snelheid schijnt onovertroffen, wat betekent dat de elf geen conversatie had hoeven te voeren maar slechts zijn boog had hoeven te laten spreken. Niet verstandig dus om hem uit te lokken. Wellicht dat de mens deze elf zo lang kan afleiden dat zijn metgezellen een redelijke kans krijgen hem te flankeren.
"ik ben geen ork, zoals je ziet. Ik was het die u achtervolgde, dacht dat je een... eh... ork was. Geen reden om je pijl op mij te richten, ik heb geen kwaad in de zin tegenover een hoeder van het woud. verdedig m'n land tegen eh... veile creaturen die hier door de bossen zwerven" Dorgolz laat zijn werpbijlen zakken. " je bent gewond? de orks kunnen hier elk moment zijn." Dorgolz kijkt over z'n schouder waar de anderen zijn, hij had enkele tientallen meters voorsprong weten te maken.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 23, 2009 10:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

"mens, snel kom hier, de varkens zitten op je hielen, hoor je ze niet vlak achter je? Orks."
de Elf laat zijn boog zakken en wenkt je naast hem te komen staan.

Sugurl de sjamaan graait zijn klauwhand met lange nagels in zijn buidel, tussen botjes, schedels en andere spullen graait hij een klein grof aardewerken potje, dichtgebonden door gedroogde darmen, waar nog een flapje aan vastzit dat de maag had kunnen wezen. Even laten ligt een klodder smurrie, rood met gele brokjes op zijn wijsvinger en smeert ie het in de wond op de kop van Gormokh. Een bijtende pijn tien keer erger dan je tot nu voelde trekt door je kop. Je lichaam moet onwillekeurig stuiptrekken, Sugurl let er geeneens op, pakt het verband van de grond en loopt al ruikend aan het bloed, achter de rest aan.

Een ogenblik later, is de wereld weer helder voor Gormokh, een doffe afwezigheid van gevoel, geen pijn, en het idee dat je weer alles kunt doen.
Naar boven
Vincere
ir.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 23, 2009 11:31 am    Onderwerp: Reageer met quote

Voorzichtig komt Gormokh weer overeind. Hij zet voorzichtig een paar eerste stappen, en als hij merkt dat dat goed gaat, begint hij aan een paar rek- en strekbewegingen om zijn spieren weer wat losser te maken. Dat zal nodig zijn ook als ze achter die smerige elf aan gaan! Met een scherpe blik kijkt hij om zich heen, op zoek naar de twee dolken die hij tegen de elf had gebruikt.

Naar boven
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 23, 2009 1:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dorgolz rent naar de elf toe, gaat naast hem staan, iets achter hem. Wachtend op het moment dat de orks dichterbij komen en de elf zijn boog richt. Dorgolz voelt zijn spieren spannen... als de elf zijn boog opricht om de aanstormende orks onder vuur te nemen zal hij een fractie van een seconde hebben om zijn dolk te trekken en die tegen de keel van de elf te drukken.

(zie pm)

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 23, 2009 5:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gormokh ziet maar een mes liggen, bebloed.

De andere orks komen eraan, het is Khurmaz niet gelukt over het pad af te snijden, omdat hij daardoor een hoek heeft moeten maken. Eerst over het pad dan weer door het bos.

De vijf orks die Dorgolzh volgden betreden de open rottsige plek, de elf zet zich schrap, met een flauwe glimlach, wachtend tot ze naderbij komen. Dan onstaat er een worsteling, het mes ligt dicht bij de gemantelde elf, in een schrikreactie, schiet de pijl weg, een helderwitte lijn in de lucht trekkend die even blijft hangen, tot de pijlpunt een boom raakt en een de boom explodeert. Kleuren rood, geel, paars en boombrokken schieten in de rondte. De orks vallen neer door de schokgolf die in negen diameter kring al het gebladerte weg blaast. Dan staan ze weer op, net als ook Khurmazh en de andere orks aankomen.

Zien de worsteling, de boog beland op de grond, terwijl de elf zijn magere vingers om die van Dorgolz klemt en zijn andere rond het mes.

"vuile verrader, ik ruik de viezigheid van die orks aan je"

Langzaam voelt je vingers in je hand boren, pijn doorschiet je pols en onderarm. Je kunt de elf niet langer blijven fixeren.
Naar boven
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 23, 2009 8:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dan is deze elf geen slimme elf... maar een dode! Met al zijn kracht drukt Dorgolz de dolk in het zachte vlees van de elf zijn nek. "hahaha! dwaas! sterf dan! je vlees zal ons goed doen, je ingewanden zijn voor de beesten!"
Wijlen Fandath Ryne
Good Lord

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 23, 2009 9:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Juist op dat moment komt Khurmazh aanstormen, zijn morgenster half geheven in zijn rechterhand. Eigenlijk had hij de elf gevangen willen nemen, maar het ziet er naar uit dat dat niet meer gaat lukken......

Naar boven

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 23, 2009 10:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je armspieren bollen, de dolk omklemd door de elfenhand bloed harder en dan met een ruk snij je de keel door.
Bloed spetterd in het rond en de mantel van de elf tolt voor je ogen naar beneden.
Maar als je kijkt je geen doorgesneden keel, geen elf op de grond, maar een donkergroen mantel en een bij de handpalm afgesneden hand.

Achter je hoor je een zacht gepijnigde stem haatvol spreken,
"ANA GURTh ATAR!
Tot de dood!
Verrader!"

een wit glanzende punt verschijnt in je borst, je kijkt ernaar en voelt niets in je benen.

De orken die aangestormd komen zien de worsteling, en dan bij het snijden van de keel, wordt de mantel doorzichtig en verplaatst de elf zich erdoorheen, met een draai zijn zwaard lostrekken en recht door Dorgolz prikken, als ware hij een hagedis op het avondvuur.
De elf in felgroen en witte kleding, is besmeurd onder het bloed, uit zijn ene hand pompt een fonteintje rood.
Dan plaats hij een voet op de rug van Dorgolz en rukt hij het zwaard uit zijn ribben, drukt zijn hand tegen zijn buikgewaad om bloeden te stoppen en hijgt, staat hinkend op een been, met half verbonden maagstreek.

de orks, kijken onzeker.

Laatst aangepast door Karma op Di Mrt 24, 2009 4:18 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Thekkur
Monostero

BerichtGeplaatst: Di Mrt 24, 2009 12:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

"Aargh! GHrk KHRH GRMBLRochl"Een dun straatltje bloed sijpelt langs zijn mondhoek. In flitsen schieten beelden voor zijn netvlies voorbij... Zijn omzwervingen als jongen rond zijn dorp samen met zijn vader in de uitlopers van de bergen, het overlijden van zijn moeder, de oude ruine waar hij als tiener in was verdwaald, zijn eerste dagen in het leger, zijn eerste veldslag, de martelingen in fort kandelion vanwege zijn desertie. Een fel wit licht, en plotseling staat een bebaarde man met borstelige wenkbrouwen voor hem. Hij strekt zijn hand uit naar Dorgolz, een zorgelijke blik op zijn gezicht. De omstanders zien hoe de dolk uit de handen van de mens valt. Met twee vingers betast hij het bloedende gat in zijn borstkas, dan strekt Dorgolz zijn hand uit naar voren, in het luchtledige. "Vader? Ik w..." het is niet meer dan een mompel, en de rest van de woorden die Dorgolz nog had willen zeggen sterven weg. Zijn ogen draaien weg in hun kassen. Dan zakt Dorgolz, of Durian maar zo kent niemand hem hier, op zijn knieen ineen.
Het is over... met een plof valt zijn ontzielde lichaam in de natte aarde om daar roerloos te blijven liggen terwijl een plas bloed de aarde donker kleurt.
Vincere
ir.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 24, 2009 5:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gormokh raapt het mes op en gaat dan op de commotie af. Zo te horen zijn de andere orks ook al met de elf in aanraking gekomen, en uit eigen ervaring weet Gormokh dat ze dat maar beter met een overmacht kunnen doen.

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Rotterdamse Roleplayers Gilde Forum Index -> Roleplaying Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

Ga naar: