Hopelijk beginnende Roleplayer!

Nieuwkomers kunnen zich hier voorstellen, mededelingen over het forum vanaf nu ook hier te vinden.

Plaats reactie
MichaelR
Secreetknecht
Berichten: 3
Lid geworden op: zondag 6 december 2009, 22:17

Hopelijk beginnende Roleplayer!

Bericht door MichaelR »

De naam is Michael/Mike (wat makkelijker is voor anderen), woonachtig in Rotterdam en heb al een tijdje zitten piekeren over het feit dat ik TableTop rpgs wil spelen.

Maar natuurlijk, ik heb niemand. Tenminste, ik hoop dat ik binnenkort bij Mike74 aan tafel mag aanschuiven.

Vooral de RPGs Dungeons and Dragons en Warhammer Fantasy hebben mijn interesse gewekt maar vooral Warhammer Fantasy RP 3rd edition, ziet er gewoon geweldig uit. (Heb de Warhammer Lore altijd wel leuk gevonden)

Ik wil mezelf niet limiteren aan deze twee trouwens omdat me dat zonde lijkt en ik neem aan dat elke TTRPG wel wat te bieden heeft.

Kwa playstyle denk ik dat ik mezelf zou zien als iemand die het dobbelen graag leuk maakt met roleplayen maar ben wel van mening dat het dobbelen een belangrijk onderdeel van het geheel is. (Ik kan beter zeggen: lijkt, want ik kan natuurlijk geen waterdichte mening hebben hierover ;) )

Wat vinden jullie trouwens van die zogenaamde Rollenspel Verenigingen? (die voor TT RPGs zijn natuurlijk)
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Hey michaelR, welkom op het forum!
Roleplayen is niet iets om over te piekeren, dat moet je gewoon gaan doen om te zien of je het leuk vind! Natuurlijk is het belangrijk een groep te vinden die aansluit bij je speelstijl en voorkeur van regelsysteem, maar dat is niet iets om je druk over te maken als je ermee wil beginnen.

Wat betreft die 'zogenaamde rolelnspel verenigingen'... je bent nu op de site van z'n vereniging :D Kan dus wel zeggen dat ik het een goed idee vind! Veel spelers hebben elkaar in de loop der jaren leren kennen via deze site, en als er vaker meetings zouden zijn zou dat aantal nog veel groter zijn.

Hoop dat je snel een groep vind en kan gaan ervaren hoe het is om te spelen! Dit forum wordt regelmatig bezocht door een vaste groep mensen, en wat minder regelmatig door een andere groep. Zo kan het dat het een hele tijd duurt voordat er een reactie komt op een oproep. Kom dus vooral af en toe terug!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Mike74
Ridder
Berichten: 269
Lid geworden op: donderdag 7 mei 2009, 20:03

Bericht door Mike74 »

Ha! Daar ben je dan! ;)

Welkom Michael.. We kijken er naar uit om je binnenkort te zien!

Mike
Plaats reactie