Landelijk forum toevoegen?

Nieuwkomers kunnen zich hier voorstellen, mededelingen over het forum vanaf nu ook hier te vinden.

Plaats reactie

Is een landelijk subforum een nuttige toevoeging?

Peiling eindigde op dinsdag 2 februari 2010, 22:44

Ja, omdat er dan mensen uit andere regios kunnen komen.
4
33%
Nee, het regionale werkt juist erg goed
4
33%
Misschien, probeer het een tijdje. Haal het weg als het overbodig blijkt..
4
33%
 
Totaal aantal stemmen: 12

Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Landelijk forum toevoegen?

Bericht door Thekkur »

Hallo leden!

Wegens een recente discussie aan jullie de vraag: moet er een landelijk subforum komen? Dus eentje voor alle andere grote steden?
Laatst gewijzigd door Thekkur op woensdag 27 januari 2010, 12:50, 2 keer totaal gewijzigd.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Nee, ik denk niet dat het iets toevoegt, en vind de argumenten die je in de andere thread noemde doeltreffend.
Laatst gewijzigd door Vincere op dinsdag 26 januari 2010, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.


Dulce et decorum est pro alea mori.
v1nce

Bericht door v1nce »

Ben altijd voor om dingen te proberen want:

-Risico is nihil en heeeeel makkelijk te bewerkstelligen. Stel het word (te) superdruk -niet zo waarschijnlijk met- mensen uit allemaal steden, heck dan vraag je aan de meest vurige poster of die zelf even een forum aan wil maken en geef je een maand de tijd om iedereen over te hevelen. RPG is landelijk weer eens gestimuleerd. Moeite dan wel problemen voor het forum zoals het nu is, zo goed als geen. Terug naar hoe het voorheen was.

-Zolang we wel een plek hebben voor mensen uit heel het land hebben we ook de lusten er van. In de zin dat er misschien nog meer interresante posts bij komen waar iedereen plezier aan beleefd ongeacht waar ze wonen.
v1nce

Bericht door v1nce »

Eigen forum/stad eerst! ;)

Als laatste argument voor wel doen... Er zijn toch wel genoeg mensen die ik heb meegemaakt of van gehoord (ODM groep ook toch..?) die bereid waren om 30 tot 90 minuten af te reizen voor een goede RPG groep... In die zin zou het best kunnen dat sommige van ons nog eens keer gaan spelen met mensen die niet uit DH or RDAM komen.
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Maar daarbij zie je over het hoofd dat die groep is begonnen toen Rogier nog in Rotterdam woonde. Dat hij nu 2.5u reist voor een sessie is alleen maar te prijzen, maar ik zie andere mensen dat niet snel doen, zeker niet als ze de spelers niet kennen. We zien nu al de beperkte mogelijkheid die spelers uit pak-'em-beet Spijkenisse of Dordrecht op dit forum hebben. Ik denk niet dat het met een breder forum er op vooruit zal gaan.

Bovendien houd ik wel van de ons-kent-ons sfeer die er nu hangt.


Dulce et decorum est pro alea mori.
v1nce

Bericht door v1nce »

Dord en Spijk zijn gehuchten! ;)

Maar ik vind het dus wel interresant om te zien hoe het zit met aantallen RPGers in de andere grote steden, de mensen die nog geen toegespitste plek hebben om online te posten.

Ons kent ons.. Ik vind het idd wel erg leuk dat aardig wat mensen elkaar wel eens ontmoet hebben maar het is ook een heeeel selekt groepje die vaak post. Mede daar door is soms het forum maandenlang doodgebloed of erg stil geweest... dat lijkt me nooit de bedoeling van een forum. Daarnaast heeft het ons kent ons sfeertje ook wel eens geleid tot minder prettige bijwerkingen. Ik zou wat nieuwe bloed en verse perspectieven alleen maar toejuichen.
Gebruikersavatar
Mike74
Ridder
Berichten: 269
Lid geworden op: donderdag 7 mei 2009, 20:03

Bericht door Mike74 »

Hoe zit het met de communicatie in spelersgroepen? De regionale spelers in mijn groep maken bijvoorbeeld gebruik van een door my opgezette hyve.. Alhoewel Michael en Jeroen allebei wel geregistreerd staan op RRPG (zo ben ik ze ook tegen het lijf gelopen).. :)
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Geen idee eigenlijk... weet dat V1nce en DrC ooit een eigen forum hadden... maar hyves is idd ook een idee.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Wij pleuren alles in één legendarische thread hier op het forum, en dat werkt uitstekend.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Over het plaatsen van een landelijk topic, denk ik dat het belangrijk is je af te vragen met welk doel je dit wilt doen.
Het zou bijvoorbeeld kunnen dat het doel om dit forum uit te bereiden is om daarmee meer bekendheid te krijgen?
Of dat je er een commercieel succes van wilt maken?
Of om het rollenspel te promoten en de netwerken die nodig zijn voor het creëeren van nieuwe groepen buiten Rotterdam/DenHaag te stimuleren?
Of gewoon zo maar, gewoon om uit te proberen?
etc.

Op zich ben ik wel voorstander van "als het werkt" of "als iets is zoals het is en het is ok" dan moet je het vooral zo laten. (dit werkt vooral bij computer software zo heb ik gemerkt, maar ook in een baan, of in een relatie of wat dan ook)
Vernieuwing of verandering is niet bij voorbaat een verbetering. Als je iets wilt veranderen moet je daar een min of meer duidelijk doel voor ogen hebben wat je met die verandering wilt bereiken. Zomaar veranderingen of vernieuwingen doen is tja ... nutteloos? en kost over het algemeen energie.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Je hebt helemaal gelijk rogier. De reden waarvoor ik het zou willen proberen is om te zien of er mensen op het forum terechtkomen die op zoek zijn naar een spelersgroep maar afhaken omdat ze geen mogenlijkheid zien een topic te starten waarin ze zeggen naar spelers op zoek te zijn.

Wie weet slaat het aan. Als het niet aanslaat gooi ik het weer weg. Heb ik elk geval geen behoefte de volledige site te gaan aanpassen in een soort landelijke 'RPG wervingscampagne'. Tenzij Wotc met een bak geld op de proppen komt ;)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

kijk als het voor jou Tijn een meerwaarde heeft om een landelijk topic op te zetten dan zou ik geneigd zijn bij jouw "Poll" dus voor Ja te kiezen (ik heb nl. nog geen stem uitgebracht).
Waar ik een beetje een "hmm" bij heb is het feit dat je het landelijk wilt opzetten (hoe?) maar als het niet aanslaat, dat je het dan weer opdoekt.
Wanneer slaat iets niet aan? En is het dan wel zo netjes om het dan weer op te doeken? Voorbeeld:
Stel ik meld me aan bij dit forum in de landelijke topic met de hoop dat ik een nieuwe spelgroep vind in de regio Sint-Oedenrode. Naast mij zijn er nog 3 spelers in Noord-Brabant , en nog eens 6 andere spelers uit andere plaatsen in Nederland.
De groep die redelijkerwijs gevormd kan worden is te klein en/of de afstand tussen de spelers is te groot.
Dan besluit je om het landelijke topic op te doeken en tja, wat gebeurt er dan met de spelers die zich met positieve instelling hadden aangemeld?
M.i. zeg je dan met zo veel woorden "jongens het was leuk geprobeerd, maar helaas, maar jullie kunnen natuurlijk nog wel mee kletsen in de Rotterdam/Den Haag topics."

Zo denk ik dat als je iets opzet je er (tenzij de aanmeldingen 0 blijft) het nog wel een tijdje moet voortzetten.
Verder lijkt het mij verstandig dat je eerst begint met 1 of 2 steden en kijkt wat het animo is.
Verder kun je bijvoorbeeld ook op het RRPG forum vragen stellen aan niet geregistreerde bezoekers of ze belangstelling hebben in het opstarten of in contact treden met spelgroepen en vervolgens in welke stad ze wonen. Daarmee kun je gerichter je landelijk topic opzetten.
Arumin
Koning
Berichten: 478
Lid geworden op: vrijdag 19 september 2008, 9:31

Bericht door Arumin »

Begin met de grotere steden en omgeving en kijk wat de animo daarvoor is en kijk dan eens verder om de minder druk bevolke delen van nederland een deel te geven? IPV stad/dorp gebonden te zijn kan je jezelf ook focussen op een regio.
Subtopic Betuwe of achterhoek ofzo.
Anders heb je altijd nog de opties om alles in provincies te splitsen?
Lord Xcapobl
Ridder
Berichten: 225
Lid geworden op: dinsdag 23 mei 2006, 22:49

Bericht door Lord Xcapobl »

Ik ben één van de Misschien-types. Probeer het eens en zie wat het wordt. Je hebt natuurlijk wel concurrentie met het Spellendoos Forum wat al Nederlandstalig is, enm landelijk. En behoorlijk actief.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Het was sowieso niet de bedoeling voor alle andere grote steden een subforum te maken. Dus het gaat eigenlijk alleen om 1 subforum 'andere steden.' als nu blijkt dat er bijvoorbeeld veel spelers uit utrecht komen kan ik altijd nog een utrecht subforum maken, maar dat lijkt me unlikely :)

Wat mij betreft is het gefaald als er na een maandje of twee nog geen enkele oproep is geplaatst in het 'party gezocht andere steden' subforum. of erg weinig. Afijn, de poll is bijna afgelopen, ik ben benieuwd wat het resultaat is
voorlopig gaat het aardig gelijk op, 1 stem in favour voor proberen!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Nou, dat is duidelijk! :D

bovendien zag ik dit stukje dat ik een jaar geleden op de site schreef:
Het Rotterdams RolePlayers Gilde (afgekort RRPG) is de vereniging van roleplayers uit Rotterdam, maar ook uit de rest van het land. Sinds kort is het RRPG ook actief in Den Haag. Het RRPG bestaat sinds 2001.
dan is het wel netjes om ook ruimte te bieden voor anderen. Ik geef het twee maanden de tijd.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Arumin
Koning
Berichten: 478
Lid geworden op: vrijdag 19 september 2008, 9:31

Bericht door Arumin »

Dan is het wel zo handig om ook een beetje advertentie te maken voor het landelijke gedeelte. misschien wat links hier en daar achter laten op RPG sites enzo?

Wel mooi dat er 12 stemmen zijn uitgebracht en er 4 op elke optie zijn gegeven. De vedeeldheid in meningen die eigenlijk overal heerst op het forum komt duidelijk weer naar voren in de Poll. We veranderen ook nooit! :D
v1nce

Bericht door v1nce »

*houd zijn ogen op de hemel gericht terwijl die met twee handen het V ictory teken maakt* :)

We win!! We winnnnn! Muhuuhhhaaaaa

Als ik heel eerlijk ben ik verwacht geen posts. 2 maanden is nl. errug kort. Maar we zullen zien!
Aangord
Pachter
Berichten: 37
Lid geworden op: zondag 4 juni 2006, 16:53

Bericht door Aangord »

Lord Xcapobl schreef:Ik ben één van de Misschien-types. Probeer het eens en zie wat het wordt. Je hebt natuurlijk wel concurrentie met het Spellendoos Forum wat al Nederlandstalig is, enm landelijk. En behoorlijk actief.
second that

de keren dat ik op deze regio stek kom zijn te tellen op 1 hand
spellendoos daarenetegn hang ik de hele avond :lol:

hou het gewoon lekker regionaal jongens
en vergis je niet utrechtse rpg-ers hebebn een stamwinkel hang plek... en vast ook fora en zelfde geld voor de andere grote steden.

en veel speelgroepen hebben ook losse aparte fora voor hun campaign.. met Xcpaobl zit ik bv op 3 van die groepsonly fora :wink:
om over msn niet te spreken :)
Gebruikersavatar
Mauszinator
Horige
Berichten: 5
Lid geworden op: maandag 23 juni 2008, 10:10

Bericht door Mauszinator »

..Aangord, je maakt een account aan en je loopt nu al alles vol te spammen, foei!

Sorry voor dit bericht dat niks te maken heb met dit gespreksonderwerp. :oops:
"..Those who stand in way, shall be pushed aside
Those who walk with me, shall be my friend
Those who fight, shall be honoured for eternity.."
Aangord
Pachter
Berichten: 37
Lid geworden op: zondag 4 juni 2006, 16:53

Bericht door Aangord »

Account aanmkan hier deed ik 4 jaar geleden al maus,, en jij spamt nu net..

ik hier oook trowuens maar voorgaaande post was wel degelijk on topic maus :)
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Spam maar een eind raak! Dat houdt het forum levendig ;)

Het is inmiddels al weer een maand of twee geleden... met één onregelmatig bezoekende amsterdammer. Kan dus wel zeggen dat het experiment mislukt is!

Hoewel nu plotseling een hoop dortenaren opduiken... misschien een dordrechts forum? of een 'drechtsteden forum' ? :D
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Aangord
Pachter
Berichten: 37
Lid geworden op: zondag 4 juni 2006, 16:53

Bericht door Aangord »

Drechtsteden RULE!!!

...

...

..

euhm.. who am i kidding, de drechtsteden sucken en zwaar eigenlijk wel, gelukkig is rotterdam niet zo ver weg

(zwijn en dord hebben niet eens een bios!! :shock: )
Gebruikersavatar
Mauszinator
Horige
Berichten: 5
Lid geworden op: maandag 23 juni 2008, 10:10

Bericht door Mauszinator »

..Ik ben geen Dorter! Ik ben iets dat je eigenlijk nooit ziet: een hekelinger :P Maar wat was het idee nou van deze draad? Een nationaal sub forum?
"..Those who stand in way, shall be pushed aside
Those who walk with me, shall be my friend
Those who fight, shall be honoured for eternity.."
Plaats reactie