Ook maar voorstellen dan :-)

Nieuwkomers kunnen zich hier voorstellen, mededelingen over het forum vanaf nu ook hier te vinden.

Plaats reactie
KzoneDD
Schandknaap
Berichten: 13
Lid geworden op: zondag 28 februari 2010, 20:33

Ook maar voorstellen dan :-)

Bericht door KzoneDD »

Hoi hoi,

Mijn naam is David Dylan en ik geloof dat ik de token-Amsterdammer ben hier. Maar wees gerust, voetbal interesseert me net iets minder dan quantum-mechanica. En quantum-mechanica interesseert me voor geen meter. ;-)

Geen vrouw, geen kinderen, drie katten. (Tuvok, Neelix en Neelix... what are the odds, neem je een dakloos katje in huis, heet ie Neelix...)

Leeftijd: Too old to be clean, far too young to be broken. Ruim meerderjarig, al schijn ik nog geregeld voor een student te worden aangezien.

Ik ben Web designer, maar houd me tegenwoordig meer met de inhoudelijke/management kant bezig. Information Architecture, Usability en Accessibility zijn mijn "ding". Daarnaast zzp-ik en geef ik SEO advies, bouw ik af en toe nog een site en help ik bedrijven met web-vraagstukken in het algemeen. Gek genoeg ben ik niet rijk. ;-)

Nou, ok, ik ben ook niet arm. ;-)

Ik heb het hier stinkend druk mee. Dus verwacht niet dat ik hier iedere dag ben.

Ik blog geregeld op mijn eigen site: www.defcon0.com en op het oeroude Capital of Nasty: www.con.ca . Ik schrijf als ik er aan toe kom en als je goed zoekt kan je mijn debuut nog vinden op Amazon.

Daarnaast verzamel ik SciFi en Fantasy boeken en oorlogsdocumentatie. Ik wil me toeleggen op uitgeverij Westland, maar voorlopig grijp ik nog alles wat langs komt.

Ik speel vooral D&D 2nd ed. Paranoia bekoort mij ook, maar 4e is aan mij niet besteed.

Zie ook de draad over spelers gezocht, want... spelers gezocht. ;-)

Verder LARP ik bij Arcana en Donkerstad.

Hoe ik daar allemaal tijd voor vind? Makkelijk; geen TV kijken.

Groetz.
DD.
v1nce

Bericht door v1nce »

*Excellent..!* 2nd edition en geen TV,...! :)
Gebruikersavatar
Mike74
Ridder
Berichten: 269
Lid geworden op: donderdag 7 mei 2009, 20:03

Bericht door Mike74 »

Welkom David! Volgens mij heb ik wel eens oproep van je gezien op de D&D Hyves..

Succes met het vinden van spelers en veel plezier met gamen! :)
KzoneDD
Schandknaap
Berichten: 13
Lid geworden op: zondag 28 februari 2010, 20:33

Bericht door KzoneDD »

DrCaligari schreef:om het makkelijker te maken, hoe heet je eerste boek ? welkom. Helaas in A'dam voor mij net te ver. sterkte met iemand vinden.
Thnx. :-)

Het boek heet "Defcon Zero - Hackers in Space" en is uit druk, maar af en toe duikt ie 2e hands nog op. :-)
KzoneDD
Schandknaap
Berichten: 13
Lid geworden op: zondag 28 februari 2010, 20:33

Bericht door KzoneDD »

DrCaligari schreef:helaas, het enige wat ik kon vinden was een franse boeken site die hem 2de hands had en 10 euro verzend kosten rekende en een heel korte review;
What happens when a psychiatrist, a Golem, a private detective, and two hackers get abducted by aliens? They take over. A sci-fi parody that's stranger than fiction.
klinkt leuk, eb je nog meer boeken geschreven?[/url]
Er ligt van alles op de plank, maar ik kom niet toe aan afmaken / editen. :-)

Af en toe doe ik eens een hoofdstukje. :-)
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Ach, dat verschil amsterdam rotterdam is ook maar relatief. bovendien hebben we wat hagenezen om de overbrugging te maken.
Klinkt idd wel als een otf boek!

Heb trouwens het idee dat er langzaam een subcultuur ontstaat van mensen die helemaal nooit tv kijken, maar wel vaak op internet te vinden zijn.

Trouwens nog tips voor de website ;)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
KzoneDD
Schandknaap
Berichten: 13
Lid geworden op: zondag 28 februari 2010, 20:33

Bericht door KzoneDD »

Thekkur schreef:Ach, dat verschil amsterdam rotterdam is ook maar relatief. bovendien hebben we wat hagenezen om de overbrugging te maken.
Klinkt idd wel als een otf boek!

Heb trouwens het idee dat er langzaam een subcultuur ontstaat van mensen die helemaal nooit tv kijken, maar wel vaak op internet te vinden zijn.

Trouwens nog tips voor de website ;)
Tips voor de site... Kijk eens naar je basic SEO: Title, headers, een H1...

Voor het forum zou ik wat groter font gebruiken hier en daar en kijk eens naar het contrast voor mensen die hoger contrast nodig hebben.

Download de Fangs plugin voor firefox en gooi de site daar eens doorheen.

Het is mijn vrije avond. ;-) Heb net mijn vaste klussen afgerond, dus ik ga DS9 kijken en relaxen. ;-)

http://www.opera.com/company/education/curriculum/ <--- Uitstekende bron voor zelfstudie. ;-)

Begrijp me niet verkeerd, mijn vingers jeuken, enerzijds, en ik wil je niet beledigen anderzijds. Het is een nette site voor een zelfbouwer, maar zou ik er als Prof. naar kijken dan zou ik volledig herbouwen. Tables voor layout er uit, correcte code hierarchie, SEO zooi er tegenaan, etc.

Host je zelf?

Groetz.
DD.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Hey das een stuk meer info dan ik had gedacht! :) Thnx voor de tips! Ik betwijfel echter of ik er snel iets aan zal gaan veranderen om heel eerlijk te zijn. Websites bouwen is niet mijn hobby, voor ik het weet zit ik weer uren en uren achter de computer om uit te zoeken waar ik wat kan veranderen en at daarvan het effect is.
Ik ben een erg slechte webbouwer, er is praktisch niets veranderd in de afgelopen 10 jaar haha Toch bedankt voor de tips!

nee, host niet zelf, maar bij Budgetwebhosting.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
KzoneDD
Schandknaap
Berichten: 13
Lid geworden op: zondag 28 februari 2010, 20:33

Bericht door KzoneDD »

Thekkur schreef:Hey das een stuk meer info dan ik had gedacht! :) Thnx voor de tips! Ik betwijfel echter of ik er snel iets aan zal gaan veranderen om heel eerlijk te zijn. Websites bouwen is niet mijn hobby, voor ik het weet zit ik weer uren en uren achter de computer om uit te zoeken waar ik wat kan veranderen en at daarvan het effect is.
Ik ben een erg slechte webbouwer, er is praktisch niets veranderd in de afgelopen 10 jaar haha Toch bedankt voor de tips!

nee, host niet zelf, maar bij Budgetwebhosting.
Tien jaar? Pfoe, dan is 't zeker een heel nette site. :-)

Ik zou iig ff de headertjes aanpassen voor de SEO. :-) Dat verandert niks aan de weergave van de site, maar lokt wellicht nog wat leuke meiden hierheen via Google. (We can hope...) ;-)
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Dat is een redelijk simpele wijziging idd :) Moest even zoeken naar waar SEO voor staat hoor. Wat voor soort headerjes zouden dat moeten zijn? Thnx voor je hulp man!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
KzoneDD
Schandknaap
Berichten: 13
Lid geworden op: zondag 28 februari 2010, 20:33

Bericht door KzoneDD »

Thekkur schreef:Dat is een redelijk simpele wijziging idd :) Moest even zoeken naar waar SEO voor staat hoor. Wat voor soort headerjes zouden dat moeten zijn? Thnx voor je hulp man!
http://www.mywebtronics.com/blog/seo-header-tags/

Verder tussen head /head:

meta description="een korte en bondige omschrijving van de site"
meta robots="index, follow"

Overige meta tags doen eigenlijk niks meer.

No prob. :-)
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Great! zal het binnenkort eens even aanpassen, wie weet dat er dan meer behulpzame Amsterdammers de site weten te vinden! ;) thanx a lot!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Plaats reactie