Nieuwkomer

Nieuwkomers kunnen zich hier voorstellen, mededelingen over het forum vanaf nu ook hier te vinden.

Plaats reactie
Tiems
Schandknaap
Berichten: 13
Lid geworden op: vrijdag 1 juli 2011, 22:54

Nieuwkomer

Bericht door Tiems »

Hey Iedereen,

Ik heb in het verleden in een paar campaigns gezeten en heb me daar enorm mee vermaakt. Helaas waren de meeste van die campaigns binnen mijn studiegroep van vrienden, of studentenvereniging, en ben ik nu afgestudeerd.

Toen ik hier even heen gelinkt werd zag ik actieve posts, dus dacht ik hier maar even een account aan te maken en eens zien of er in mijn buurt misschien nog iemand een speler zoekt.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Hoi Tiems, welkom op het forum! Er zijn hier inderdaad actieve roleplayers in rotterdam te vinden! Wat voor soort games heb je gespeeld? Wat voor soort groep zou je zoeken?

Het loont de moeite even in de oudere posts te kijken of daar iets voor je bijzit. Niet iedereen bezoekt het forum even vaak, en sommigen alleen als ze nieuwe spelers zoeken.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Tiems
Schandknaap
Berichten: 13
Lid geworden op: vrijdag 1 juli 2011, 22:54

Bericht door Tiems »

Oh super! Ik ga voor de zekerheid ook maar een topicje aanmaken in party gezocht dan.

Ik heb zelf AD&D, D&D 3.5, en 4e gespeeld. In m'n laatste groep zaten we in de Forgotten Realms--waar we vreemd genoeg een obsessie hadden met het overtuigen van iedereen dat Drizzt geen held was, maar toch echt een slechte Drow, tsja. Niet iedereen is een fangirl zullen we maar zeggen.

Nadat we met de groep overgingen naar 4e vonden we de lol er alleen een beetje vanaf bij Forgotten Realms, en de DM vond het ook wat minder, en zo is het een beetje uit elkaar gevallen.

Wat ik zou zoeken is een groep waarin een beetje humor zeker gewaardeerd kan worden, maar het het spel in de weg staat. Daarnaast ben ik zelf meer fan van de fantasy games, al heb ik me ook wel eens vermaakt met een Vampire game. Daarnaast heb ik de neiging voor RP's sake feats, of spells/skills, te kiezen die niet per sé m'n character sterker maken, maar vooral een leuker danwel interessanter karakter; ik ben dan ook niet zo van het min/maxen en ga het eerder uit de weg dan dat ik ervoor kies.

Oh. En ik ben fan van psionics.
dragonraper
Ridder
Berichten: 236
Lid geworden op: zondag 14 augustus 2005, 12:02

nieuwkomer

Bericht door dragonraper »

er is nog plaats op de club voor een speler,wij spelen pathfinder RPG,een beetje betere variant op D&D 3,5,zeg maar D&D 3.5 advanced of evolved;groenten van carlo (dungeons & dragons club schiedam)
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Hoi Tiems, wat mij betreft mag je ook een keer meespelen in de Oog des Meesters groep in Schiedam. Dan kun je eens kijken of dit rollenspel je wellicht interesseert.
Wij spelen op een doordeweekse avond van 20:00 uur tot 00:00 uur, alleen op een maandag-, dinsdag-, woensdag- of donderdagavond.
Het topic bevindt zich onder Sessie Evaluatie, zie link:

http://www.roleplayers.nl/phpBB2/viewto ... start=1600
Tiems
Schandknaap
Berichten: 13
Lid geworden op: vrijdag 1 juli 2011, 22:54

Bericht door Tiems »

Hey Rogier,

Het lijkt me leuk om een keer mee te spelen met jullie. Ik ben alleen niet bekend met het Oog des Meesters (en ook zo snel op het internet niets kunnen vinden), dus wat dat betreft wel een newbie.

Ik ben momenteel wel een beetje aangewezen op het openbaar vervoer, maar dat moet geen probleem zijn toch, richting Schiedam? Ik woon zelf vlakbij CS.
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Hoi Tiems,
Nee hoor met de trein is het goed bereikbaar. Ook 's avonds en iets na 00:00 uur weer terug naar Rotterdam/Den Haag.
V.w.b. Oog des Meesters: Oog des Meesters is in de jaren 80 uitgeven door Spectrum. Het is de NL vertaling van het Duitse rollenspel Das Schwarze Auge. We spelen DSA 4.2, dit is de nieuwste editie.
Das Schwarze Auge vind ik een heel goed rollenspel. Het systeem en vooral de wereld is uitermate goed uitgewerkt. Ze hebben zelfs een wikipedia-pagina: www.wiki-aventurica.de
Het hangt een beetje van de speelstijl af of je graag met veel regels speelt of niet. Daar zijn de discussies in het desbetreffende topic bij Sessie Evaluatie vaak leidend in.
Binnen DSA kan men zich houden aan de standaard regels. Daarnaast zijn er optionele regels en zelfs nog "Experte" regels.

We gaan in juli een volgende sessie plannen. Ikzelf kom uit Sint-Oedenrode, ongeveer 2,5 uur reizen van Schiedam.
We spelen bij Fandath in Schiedam.
Voorheen toen ik nog in Rotterdam woonde, speelden we bij mij.

Onze groep is op dit forum onderhand wel een stabiele en oude spelgroep ... bijna legendarisch ... toch Fandath?

Wat mij betreft ben je welkom, ik zal ook even de andere spelers informeren.

Onze groep bestaat uit Vincere, Fandath en Xarxerias (van het forum) en nog twee spelers die niet op het forum posten. Arumin heeft ook een tijdje meegespeeld (forum), zo ook Thekkur en Lairnaidon een enkele keer. Dus onze groep is "well known".
Tiems
Schandknaap
Berichten: 13
Lid geworden op: vrijdag 1 juli 2011, 22:54

Bericht door Tiems »

Oh dat klinkt wel goed dan!
Ik heb even op de wiki gekeken, maar moet vooral concluderen dat het systeem te uitgebreid is voor mijn Duits.

Dankje in ieder geval, en laat het maar weten. Ik zal ook jullie thread in de gaten houden in evaluatie.
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Ooh wees gerust, het merendeel van de spelers in Schiedam kent de DSA regels nauwelijks.
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Tiems, zie forum bij Oog des Meesters Schiedam (Sessie Evaluatie).
We spelen a.s. dinsdag 12 juli in Schiedam.

Kun jij dan ook?
Dan moeten we even afstemmen wat voor karakter je dan speelt.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Als je niet kunt op de 12e, kunnen we wat mij betreft alsnog op de 19e spelen - iedereen kan blijkbaar op beide dagen.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Xarxerias is er beide keren niet bij. Voor wat mij betreft maakt het niet zo veel uit. Inmiddels heb ik Harmen en Peter voor de 12e geinformeerd.
Als jij Tiems niet kunt dan kunnen we het verzetten naar de 19e.
Tiems
Schandknaap
Berichten: 13
Lid geworden op: vrijdag 1 juli 2011, 22:54

Bericht door Tiems »

Ik kan de twaalfde gewoon hoor, dus dat is wat mij betreft geen probleem.
Maar bedankt voor het aanbod.
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Tiems, zie sessie evaluatie voor planning ODM sessie.
Plaats reactie